Fórum - Téma


WP11C 2,0 140 koni zvyseny volnobeh


Fórum Primera P11 WP11C 2,0 140 koni zvyseny volnobeh

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-04-11 00:38:56

Na mojej primere som si vsimol od kedy som ju kupil ze mam vyssi volnobeh. Vycistil som skrtiacu klapku bol som na diagnostike a ziadna chyba otacky su pri zohriatom motore okolo 1000 a ked pri jazde vyradim rychlost tak otacky vyskocia na 1500 a az po chvili na 1000. Cim by to mohlo byt niekto mi vravel , ze to toby cidlo teploty motora. Neporadite mi??? Cistil som aj kontakty v rozdelovacia nic. Motor ide inak bezproblemov nevynecha nikdy ani jeden valec sviecky su nove. Dakujem.

2010-04-11 00:48:15

Zkus vycistit vahu vzduchu. Ale opatrne.

2010-04-11 13:19:10

na vahu som sa pozeral a vyzerala ako nova a hodnoty sedeli aj na diagnostike.

2010-04-11 16:10:42

Dva problémy P11C .... váha vzduchu a škrtící klapka ... neseká se Ti maličko plynový pedál?

2010-04-11 16:17:06

AK ma ten motor AAC ventil tak to moze robit aj ten. Treba tam potom poriadne natiahnut pruzinku. Alebo skus nastavit volnobeh na nizsie otacky, mne to pomohlo.

2010-04-11 17:30:48

nenastavuje sa volnobeh cez diagnostiku???

2010-04-11 18:11:57

Pres AAC ventil.

2010-04-11 18:24:41

ale na tom ventile som nevidel ani srobik je to zujimave. Niekto mi hovoril ze snimac teploty motora ale podla mna by to zraloo vela viac. na dlhej ceste som sa dostal na 7,5 l lpg. s tym nemam problem len ten volnobeh je vyssi a ostavaju vysiet otack. Na plynove lanko som sa pozeral a ked som ho odpojil zo skrtiacej klapky islo uplne lahuckavo nezasekavalo sa.

2010-04-11 19:27:59

Tento problem mam aj ja a klapka a vaha su v poriadku... Niekde som tu ale cital, ze mal ktosi tie iste problemy a po vymene tesnenia medzi motorom a vyfukom sa to vyriesilo... Skus hladat, najdes to tu.

2010-04-11 19:40:04

vyskusam zajtra zapchat vyfuk ci nekde nefuci vyfuk.

2010-05-22 00:07:50

Este som si vsimol ze rano za studena su starty dost tazke. akonahle naskoci a v zapeti ho zhasnem a uzaj nastartujem chti na brnk a cely den chyta tak isto. chcel by som sa este spytat ci sa aj Vam zodvihnu otacky pri zapnutom ventilatore v kabine a svetlach. vsimol som si akonahle mam tieto dve veci zapnute otacky mam okolo 900 ked su vypnute je 750.

2010-05-24 10:04:51

144ka je v tomto ohledu komplikované auto, a kdo se netrápí s tímhle autem (s SR20) s volnoběhem, je šťastný člověk.

V prvé řadě si nech proměřit vahu vzduchu, jak ti tu již radili. Zkontroluj, zda nemas zašpiněnou klapku (existence EGR uděla za čas své). Dále zkontroluj baterku na volnobehu (i tvem zvysenem) by měla mít víc jak 12,9V.

Pokud si toto vše učinil, mužeš zkusit auto naučit nový volnoběh. Zahřej auto na provozní teplotu (tzn alespon 20min jezdit), nasledně povypínat všechnu zatěž (myslím skutečně všechnu, tzn světla, větráky, vnitřní odvětlení, radio atd), zkontroluj, jestli máš kola rovně (aby netlačilo servo). vypni motor alespoň na 9 sekund pak opětovně nastartuj a nech motor bežet alespoň minutu. Pokud se po této době otačky nesutalí někde kolem 800rpm je něco špatně. (postup dle technického mauálu EC-46).

Opět tu máme ACC ventil a ventil volnobžných otáček pro studený start (ten je přímo na klapce, tak když budeš chtít čistit ACC tak si to nespleť).

No a ještě jedna malá příhoda z mé továrny. Měl sem to samé, co popisuješ, klidové otáčky kolem 1000rpm, nešly mě učit nové, vaha se zdála OK. Kašlal sem na to, ale pak auto začlo oscilovat na hraně smrti... Byl jsem na čištění klimatizace, procedura spočívala v tom, že auto stálo 30min s klimou na plno. Po této proceduře se otačky najednou drži na oněch 800rpm a neklesají ... zajímalo by mě, co se "samo" opravilo, protože tyhle samo-opravy jsou vždy podezřelé.

2010-05-25 20:54:57

eddy: neviem ci ti to pomoze, mal som chvilu problem s volnobehom. Po vycisteni vahy a skrtiacej klapky zacal kolisat volnobeh od 1000 - 1500 ot. a vyzeralo to ze to nieco riadi, bolo to v pravidelnych intervaloch cca 5s. a nepomohlo ani vypnut a nastartovat motor, potom to samo prestalo a drzalo zvyseny volnobeh cca 1000ot., neskor to prestalo ako keby nic, na vykone motora sa nic nezmenilo. Nasiel som tu niekde navod na resetnutie nastavenia skrtiacej klapky (dal by som link, no neviem to najst...) bolo to nieco ako zohrej motor, vypni vsetky spotrebice, kolesa rovno a pod., potom nejake - nastartuj na X sekund, vypni na X sekund odpoj steker na X sekund, vypni motor a pod., uz som ten postup zabudol, no po odpojeni klapky klesli otacky na cca 800 a po zapojeni uz to tak zostalo a nemam problem uz asi 2.mesiac, volnobeh pekne drzi a aj ked mam zaradene "D" otacky nekolisu, svaty pokoj . Hadam to bude uzitocna informacia, len fakt neviem, kde ten navod bol...

2010-05-26 09:11:15

tatkomacko, to co tu popisujes sem tu napsal v minulem prispevku (viz odkaz na technicky manual stranka EC-46), to tvoje odpojeni byl potenciometr polohy skrtici klapky, ale ten se ma do 5 sec odpojit jen u verzi s CVT, cize u tebe, u nas s M/T ne, tam jen postup viz muj predchozi prispevek

2010-05-26 20:51:33

Tvoj prispevok vyssie som cital, ale nebol to ten navod, ktory som pouzil, mal som to aj vytlacene a nebolo tam nic o cvt.

2010-05-27 08:36:45

Tak to zkus prosim najit, protoze uvadeny navod mnou je viz obrazek, pokud ty mas jiny, a fungoval ti, tak to mas ze zdroje relevantniho pro nase auto. Protoze ja po NETu nachazim manual pro 144ku ten samy co je zde na portale, a nektere postupy z nej nefunguji (treba diagnostika airbagu, u me zabira ten postup s dvernim tlacitkem, ktery je v teto verzi neuveden, je zde uveden postup s klickem).

2010-05-27 14:07:42

tatkomacko: prosim ta vedel by si mi to pohladat lebo by som to velmi potreboval a ked to u teba funovalo tak by to malo aj u mna alebo je to ten isty co pisal atreee len na CVT prosim pozri sa na to.

2010-05-29 15:32:56

uz to mam, mozno ti to pomoze - hladal som to 2 dni

  • ------------------------------

Postup pre nissan-nastavenie rozsahu snimača klapky vzduchu

  • naštartuj a zohrej motor na 70-90C
  • vypni vsetky spotrebice,svetla klimu ventilator
  • rychlost na Neutral
  • volant v strednej polohe
  • vypni do OFF
  • zapni do ON na 1sek
  • vypni do OFF na 10 sek
  • naštartuj a nechaj ist asi 30 sek
  • vypni do OFF a cakaj 10 sek
  • naštartuj a nechaj ist aspon 30sek
  • pri nastartovanom motore odpoj konektor snimaca polohy skrtiacej klapky a zapoj ho naspat do 5sek
  • pockaj 20sek
  • potom by mali byt otácky 700rpm

Postup pre air volume

PROCES NASTAVENIA KLAPKY VZDUCHU

  • naštartovat a zohriat motor na prevadzkovu teplotu
  • vypnut všetky spotrebice-svetla,klima,radio...
  • otacky na volnobeh by mali byt 700-750 rpm
  • vypnut do polohy OFF
  • pockat 10 sek
  • zapnut do ON-Neštartovat
  • pockat 3 sek
  • nasledne 5x do 5sek uplne stlac pedal plynu a uvolni
  • pockaj 7sek
  • naplno stlac pedal dolu,do 10 sek zacne blikat check žlta kontrolka
  • cakaj dalšich 10 sek a stale drž stlaceny pedal

až kym neprestane kontrolka blikat potom uvolni

  • naštartuj na volnobeh
  • otacky 700-750 nechaj asi 25sek,potom niekolkokrat

stlac pedal a pusti

  • vypni do OFF

Auto ma nacítane nove hodnoty objemu vzduchu,

dalej sa budu zapisovat nove hodnoty krivky podla sposobu jazdy

Ak sa po uvedenych ukonoch nedaju nastavit zakladne hodnoty je nutne diagnostikovat motor a zistit poruchu

2010-05-30 12:43:16

Super. A zdroj uz asi nemas, co? Ti myslim nejaky technicky manual, nebo kde se tohle naslo.

2010-05-30 17:13:55

Dakujem velmi pekne za tvoju ochotu akonahle budem mat cas tak to vyskusam. Este raz dakujem.


Odpovědět

1  2