Fórum - Téma


WP 12 - kontrolka motoru (červená i oran


Fórum Primera P12 WP 12 - kontrolka motoru (červená i oran

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2012-04-25 10:18:06

Zdravím,

vlastním WP12 1,9 dci 2005 a mám takovýto problém, při jízdě se mi z ničeho nic rozsvítila kontrolka motoru (oranžová) a občas mi problikává kontrolka motoru (červená). Byl jsem na diagnostice v nissanu a tam bylo zjištěno, že, že kontrolky naskočí jen při zařazení 3 rychlostního stupně (je jedno jestli auto stojí nebo jede, musí ale být nastartované . Při zařazení 3 rychlostního stupně se zobrazují dvě chyby, egr sensor a nějaký snímač napětí. Jinak při napíchnutí auta na diagnostiku se chyba zobrazuje jen u 3 rychlostního stupně u ostatních je to bez chyb. Jinak pokud svítí oranžová kontrolka, auto jede normálně bez jakohokoli omezení, pokud se ale rozsvítí červená kontrolka, tak to vypadá, jako by tam skočil omezovač a auto netáhne, pokud zhasne, auto jede opět normálně.

Je to záhada, proto bych byl rád jestli by se se mnou někdo nepodělil o případné vaše zkušenosti s podobným problémem.

Díky

Petr

2012-04-25 21:17:13

V Nissane -nejaky snimač napeti? Vytlačili ti chyby -daj kody

V prvom rade by som premeral žhaviče a vyčistil EGR.

A ked to robi len pri trojke tak sa pozri či ti tiahlo na prevodovke pri trojke necvika nejaky kabel inakšie vysvetlenie na to nie je.

2012-04-25 22:02:04

v nissanu mi vyjeli toto:

2012-04-25 22:06:54

v podstatě ani nevím, kde ten egr je, přes tu změť hadic aj. Zítra vyfotím motorový prostor a zkusím označit díl, který si myslím, že je egr. Na táhlo od převodovky ani nevidím, musel bych rozebrat půl auta

2012-04-25 22:51:41

Já měl u p12 1,9dci 2005 podobný problém,jen oranžová a červená kontrolka svítila pořád.Červená signalizuje vodu v naftovém filtru a oranžová mi svítila protože jsem měl vadný egr ventil.Ventil jsem čistil 2měsíce před tím než to začalo zlobit a tak jsem ho rovnou vyměnil a kontrolka zhasla.Vypust vodu z filtru nebo dej raději nový a uvidíš že červená kontrolka zhasne,nebo jak říká sjaro proměř žhavičky.

2012-04-25 23:17:51

Egr je vzadu blizko naftoveho filtra.

Vzhladom na tie chyby by som odmeral /aj pri naštartovanom motore/ pripadne vymenil baterku a ešte skontroloval minus od baterky na karoseriu a motor

2012-04-25 23:19:37

červena kontrolka motora svieti aj ked je vadny žhavič

2012-04-26 07:11:17

zkusím proměřit žhavičky, vyměnit filtr a kouknu na ten ventil. Jen mě pořád nejde do hlavy ten 3 rychlostní stupeň.

Jinak baterku mám novou, ta by měla být v pohodě. Startování jde jak po másle, jen ty kontrolky mě dost znervozňují.

2012-04-26 08:42:20

Ještě k tomu naftovému filtru,mrkni se jestli má ze spod senzor,u mé p12 rok 2005 byl a u roku 2004 ještě né.Pokud tam senzor nemáš,tak ta červená kontrolka svítí k vuli něčemu jinému

2012-04-26 09:16:18

Jak jsi ho dostal ven, je tam hrozně špatnej přístup?

2012-04-28 09:12:03

Pokud myslíš filtr,tak ten jsem vyndaval i s držákem,je tam fakt blbej přístup.Pokud budeš vyndavat egr ventil,tak odstroj vše co tam překáží at máš dobrý přístup a bacha at ti nezustane druhá polovina ventilu v motoru,ventil se skládá ze dvou částí které jsou snejtováné a většinou při vyndavání ho roztrhneš.Ventil vyndavej při zahřátém motoru,postříkej uvolnovačem a poklepat na horu a dolu,tak aby se uvolnil.Drží na 3 šroubech.Budeš koukat kolik tam je karbonu,já to měl dost ucpané.Na renaultclubu je o tom mraky diskuzí,tak se tam mrkni a jsou tam i fotky

2012-04-29 20:07:06

P0651 SENSOR SUPPLY VOLTAGE No. 2 - 2.DEF : Sensor reference voltage too high. P0486 EGR POSITION SENSOR CIRCUIT

CO.0 : Open circuit or short circuit to earth (ground) P2120 ACCELERATOR PEDAL POSITION SENSOR 2 (PEDAL

POTENTIOMETER TRACK) CIRCUIT

CO.0 : Open circuit or short circuit to earth (ground).

2012-04-29 21:57:41

Prosím, šlo by to česky

2012-04-29 21:59:38

zkusím vyčistit egr venitl, vyměnit palivový fitlr a přeměřím žhavící slíčky pak dám vědět jestli závada přetrvává nebo je vše v pohodě.

2012-05-28 17:47:47

tak na autě mám pořád problém, který je nejspíše v plyn pedálu, který tam prý dělá neplechu - nějaký potenciometr plyn. pedálu nebo tak nějak, cena okolo 10 tisíc

2012-06-01 20:35:14

ta\k nakonec závada vyřešena, byli tam dva problémy, potenciometr na plynovém pedálu, takže vyměněný pedál a táhlo na řazení předželo kabel na svazku, takže docházelo ke zkratu. Tak snad mám na delší dobu pokoj


Odpovědět