Fórum - Téma


Welcome back Almera !


Fórum O článcích Welcome back Almera !



1  2

2mato  
Mato
2013-02-05 10:02:06

Welcome back Almera !

Nissan bude v Barceloně vyrábět nový osobní vůz, bude to Almera? (David Bureš, Auto.cz, 2013)

Dosud se hovořilo o tom, že se chystaný model nižší střední třídy japonské značky bude vyrábět v některé z francouzských továren Renaultu.

Nissan oznámil, že ve své továrně v Barceloně bude od července 2014 vyrábět nový osobní automobil. Podle všeho se bude jednat o novou generaci Almery, která se má začít vyrábět právě za dva roky.

Barcelonská továrna Nissanu se v současnosti zaměřuje na offroady a dodávky – vyrábí se zde modely Navara, Pathfinder, Primastar a NV200. Vedle toho tu dosud vznikají i dodávky Renault Trafic a Opel Vivaro, přeznačkované verze Primastaru.

Nissan chce ve Španělsku vyrábět až 80.000 exemplářů chystaného osobního vozu ročně. Výroba tohoto auta bude znamenat vznik 1.000 nových pracovních míst přímo v továrně a dalších 3.000 pozic u dodavatelů. Automobilka do barcelonského závodu investuje 110 milionů eur (cca 2,8 miliardy korun).

Vedle toho se v Barceloně budou vyrábět převodovky pro elektrické modely Leaf a e-NV200. Těmito kroky chce Nissan diverzifikovat produkty vyráběné v této továrně, aby nebyla jako dříve závislá jen na výrobě offroadů a lehkých užitkových vozů.

Zatím není oficiálně potvrzené, že se v Barceloně bude skutečně vyrábět nová Almera. Nissan model pro tuto továrnu v současnosti označuje jako „nové osobní vozidlo.“

Nová generace Almery se původně měla vyrábět v britské továrně Nissanu v Sunderlandu. Zdejší kapacita je už ale zaplněna, v budoucnu sem totiž bude umístěna výroba nového kompaktu luxusní značky Infiniti. Začalo se tak spekulovat o tom, že se Almera bude v rámci alianční spolupráce vyrábět v některém z francouzských závodů Renaultu. Ty totiž trpí malou vytížeností.

zdroj: http://www.auto.cz/nissan...y-osobni-vuz-almera-72733

2013-02-05 10:54:58

Ach jo, proč tam rovnou neprsknou znáček Renaultu, když už se to bude vyrábět i v továrnách Renaultu. Jinak co jsem četl, tak nová Almera by se měla letos začít vyrábět v Rusku. http://www.autorevue.cz/n...pro-rusko-navrat-zigulika

2mato  
Mato
2013-02-05 11:59:57

Preco tak tragicky ? Po dizajnovej stranke to je nissan jednoznacne, staci pozriet na altimy a po stranke technickej to bude tiez nissan az na dieslaky. Kedze sa vyroba planovala do Sunderlandu, ale kvoli vytazeniu kapacit sa presunula inde do F to znaci, ze technika nebude mat nic podstatne s renaultom, kedze v sunderland s nim tiez nic nema az na tie dieslaky. Treba sa skor tesit, ze Almera je back a tipujem to na podvozkovu platformu toho maleho infinity, ktore sa bude robit v Sunderlande to znaci takmer na isto multi-link na zadnej naprave a dobre vyhladky Almery. Klise ohladom reci Nissan = Renault netreba omielat dookola myslim, ze nissan chce ponukat svoj vlastny vyvoj a skusenosti az na diesle a low end modely.

Kiez by sa vratila aj Primera, to by boli vianoce. Z nissan USA/JPN by bolo na com stavat (platformy altima ----> primera)

2013-02-05 15:15:45

Hmm omílat se mi to tu do nekončena nechce, navíc je to tu diskutováno x krát. Nissan může ponukat co chce, ale dokud jeho ředitelem je Francouz, tak musej skákat jak on píská a myslim, že bude spíš protěžovat Renault než Nissan (po stránce finanční). Prostě koncern Nissan-Renualt je to samý jako koncern WW-Škoda-Seat... v detailech trochu rozdílný auta, ale jinak vesměs stejný. A o nový Almeře co se bude vyrábět v Rusku je škoda mluvit, to je nehoráznej sprsk Dacie, Renaultu a trocha Nissanu. Tak můžem jedině doufat, že tahle Almera co se bude vyrábět za dva roky nebude tak velkej sprsk a bude ve stylu americkejch modelů Nissan (Altima, Maxima) a ne žádná šílenost typu Joke (Juke).

2mato  
Mato
2013-02-05 15:34:46

Ked sa pozriem na SM5 tak mi to moc nepripomina altimu iba to, ze obe su to priblizne rovnake velke auta, facelift by som to nenazyval, mozes si byt isty, ze nissan USA/JPN nepotrebuje ziadne renaultacke smejdy, tam prebieha regulerna evolucia platformy z nissanu altima este od cias kedy ani s renaultom nic nebolo. A uz designove aby nissan nieco facelifoval....Snad si nemyslis, ze riaditelom Nissan global alebo USA/JPN je francuz To je nissan europe a to je nieco uplne ine a oni tam okrem dieslaku nepotrebuju od renaultu vobec nic. To ci podaruju napr zadnu napravu renaultu je uz vec ina, ale z renaultu tam okrem motora V6 diesel /do infiniti/ nejde nic i to si nissan upravil, vyuziva sa len spodok motora. Takze nissan global alebo jpn/usa urcite neskace podla nejakeho frantika to je uplny blud. Nissan europe hra posledne husle v celom nissane.

VW skoda seat je nieco ine kvoli tomu, ze nissan je primarne inde sidliaca aj trhmi zamerana automobilka kde je eu len ciastkovy ciel a nie primarny ako pre VW Seat a Skodu

Nj aj nissan si chce ukrojit so zaujimaveho trhu v krajinach tretieho sveta, robi tam smejdiky lacne ale inkasuje sa za to... taka skoda i vw to tam maju preklepnute.

Ja si myslim, ze v nissane a je jedno v ktorom uz konecne pochopili ze auto karoserie HB ma v eu stale velky zmysel a povodna Almera proste chyba... a ma aj dobre meno

2013-02-05 15:52:33

Já si nemyslim, že ředitelem Koncernu Renault-Nissan je Carlos Ghosn, já to vim . A vzhledem k tomu, že má Renault v držení více jak 50% akcií Nissanu, tak je to přirozený. Kdo řídí jednotlivý úseky v Americe, Evropě atd. to nevim, ale koncernu šéfuje Ghosn s tim se musíš smířit. A to, že Nissan musí skákat jak on píská je vidět např. v tom, že Ghosn chtěl zrušit Infinity viz. http://www.autoweb.cz/car...l-zavrit-znacku-infiniti/

2mato  
Mato
2013-02-05 16:18:39

To s infiniti som videl (Ghoson by ho nerusil preto, ze je frantik a chce nissanu zle, ale asi preto, ze mu to je jedno).

Na tie ostatne veci si nezareagoval, altima rozhodnie nie je ziaden facelift renaultu.

Ghosn je Brazilcan a je brazilsko libanonsko francuzky podnikatel a nie francuz. Renault ma 44,4 podiel v Nissane, ale to su len take kecy okolo toho,,, podstatne je, ze nissan si aspon v USA a JPN drzi svoju identitu a nepotrebuje okrem dieslakov od renaultu nic - aliancia podporuje dotovanie dieslami do europy a predaj uzitkovych vozov, ktore zdiela s renaultom na jpn/usa aliancia nema moc vplyv.

Ja osobne verim, ze Almera bude nissan s max jeho dieslovym motorom, ten ma mimochodom uz aj mercedes A.

2013-02-05 16:54:09

Může to bejt třeba Číňan to neni podstatný, je podstatný, že je dosazenej Renaultem a je to francouzskej podnikatel, tudíž mu jde nejspíš ze všeho nejvíc o zisky a těch může dosáhnout jedině tim, že někde něco "ošidí" a když je vidět jak je mu Nissan u pr... tak je asi jasný, která automobilka na tom bude tratit. Někde jsme četl, že měli podíl 51%, ale to je stejně jedno, když ve vedení nejsou Japonci. Mimo jiné Nissan se spojoval s Renaultem, protože byl v dost špatný finanční situaci, tudíž museli snížit výdaje Nissanu a to mohli udělat jedině tak, že osekaj výdaje na vývoj a budou sdílet technologie a je hloupost, že by sdíleli jenom dieselový motory Takže je dost pravděpodobný, vzhledem k dnešní finanční krizi, že jak po stránce designu tak technologií jsou obě automobilky dost provázaný. A s tou Altimou proč myslíš, že jí uváděj ve Wikipedii jako související model k třetí generaci SM5. http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Samsung_SM5

2mato  
Mato
2013-02-05 19:22:03

Len je velky rozdiel ked Altima daruje nieco zo svojej techniky do renaultu ci samsungu ako ked od nieco od neho preberie. Altima je proste nissan a samsung nie samsung ale viac nissan pravdepodobne, ked uz to chces nejak zaradit, ale bud si isty, ze renault do altimy nevyvinul nic, maximalne na nej moze sockarit o lepsiu techniku, lebo nevie ani poriadnu viacprvkovu napravu navrhnut a postavit a keby len to aj ked ju dostane nevie to odladit. Svoje torzne priecky vie lepsie naladit ako multilink s kt nema skusenosti.

V konecnom dosledku to moze byt tak ako hovoris, ze nissan mu je u prdele a tazi renault. Je sice pravda, ze sa spojili ked bol nissan v krizi, ale islo hlavne o zmenu marketingu a vyhradenie nissanu miesto na trhu inde ako bolo - almera primera prec a je tu Kaskai a podobne. Uzitkove vozy tiez to je velky podiel.

Design je design, ja si nemyslim, ze by som tam videl renaulty na altime urcite nie. Celkovo to nie je cielom aliancie, jej cielom je zachovat si identitu a tvar kazdej z oboch znaciek, nevidim dovod preco by chcel nissan vyzerat ako renault to by mu len uskodilo a tak isto renaultu , ponukat rovnake auta.

2013-02-05 19:35:35

No tohle je nekonečná diskuze, pravdu se asi nedozvíme, to bysme museli bejt v managementu Renautl-Nissanu. Upřímně doufám, že ta Almera co příjde za 2 roky bude pěkná, ale pravý nissanový to už nebude.

2mato  
Mato
2013-02-05 19:38:45

nj nechame sa prekvapit, ja to vidim optimisticky, nissan podla mna vie, ze ide do triedy kde je aj golf a s nejakym shitom neuspeje ked je uz aj korea dnes tak daleko ...

2mato  
Mato
2013-06-03 10:59:55

Nissan Almera 2014: nový japonský kompakt je jistotou, bude prý emotivní

29.10.2012 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Japonská polovina Renault-Nissan intenzivně pracuje na návratu klasického zástupce nižší střední třídy a přímého rivala Golfu. Má dorazit za 2 roky.

Když Nissan v polovině minulé dekády potupně vyklidil své pozice v evropském segmentu nižší střední třídy, následně na celé čáře pohořel nemastným neslaným hatchbackem Tiida a namísto tradičního nástupce Almery raději představil crossover Qashqai, zdálo se, že Golf, Focus a Astra mají s definitivní platností o jednoho přímého konkurenta méně. Tuto domněnku později podpořilo také rozhodnutí japonské značky neprodávat v Evropě model Versa, jenže časy se zřejmě mění.

Vyplývá to alespoň z informací britského týdeníku Autocar, který se zástupci Nissanu o chystaném přímém nástupci Almery hovořil. Dorazit by měl v roce 2014 a vyrábět se má v severovýchodní Anglii v Sunderlandu, odkud z výrobních linek sjížděla i řada předchůdců a od roku 1984 spousta dalších modelů.

Koncern Renault-Nissan je údajně povzbuzen evropským úspěchem typů Qashqai a Juke, narostlo mu sebevědomí a chce se proto vrátit do mainstreamu. Čím? Očekává se, že nový hatchback bude svým designem stát na pomezí současného a příštího Qashqaie a zároveň přebere spoustu stylistických prvků ze studie Invitation. „Návrháři vytvořili velmi emotivní a tak trochu drzý design,“ tvrdí šéf produktového plánování Andy Palmer.

Zelenou automobil dostal už před osmnácti měsíci, tedy někdy v dubnu 2011. Na trh se proto nedostane dříve než za dva roky. Karoserie by měla být výlučně pětidveřová, mezi motory se patrně objeví také dowsizovaný tříválec 1,2 DIG-S s kompresorem a napříč koncernem rozšířená dieselová patnáctistovka dCi. Ve výbavě vozu se očekává systém automatického parkování doplněný kamerami kolem celého vozu, satelitní navigace nebo připojení na internet. Palmer a Nissan tomu říkají „inovace a vzrušení pro všechny“.

Jedním z dalších důvodů, proč jde Nissan do klasického nástupce Almery, je údajně také ten, že Japonci nechtějí být v Evropě závislí pouze na poptávce po crossoverech. Těm se momentálně daří, nicméně automobilka se obává poklesu zájmu o druhou generaci modelu Qashqai a hatchback by měl tento výpadek nahradit. „Když nahrazujete úspěšný vůz, vždycky existuje jisté riziko, že narazíte na konzervativizmus,“ tvrdí Palmer a připouští, že výměna populárního kompaktu mezi SUV bude výzvou.

Co Andy Palmer naopak nekomentuje, je postavení a budoucnost elektrického Nissanu Leaf, který svými rozměry rovněž zapadá do nižší střední třídy, byl prezentován jako plnohodnotný automobil a čistě teoreticky by měl být také konkurentem Focusu a Golfu. Přípravy na Almeru však i bez jeho vyjádření naznačují, že s příštími elektromobily Nissanu to v Evropě (a stěží i kdekoli jinde) to nebude tak horké. Ostatně i naše čerstvé zkušenosti z testu Opelu Ampera vám přiblíží, proč pozitivní očekávání v souvislosti s budoucností elektromobilů nejsou na místě...

zdroj: http://www.autoforum.cz/p...stotou-bude-pry-emotivni/

iny zdroj potvrdzujuci novu almeru

http://www.carmagazine.co...to-target-Golf-Focus-set/

NO_HITS  
Laďa
2013-06-03 11:06:13

Škoda citigo , opel corsa a možná vidím i prvky fordu focus a smartu ... opravdu originalni vuz :-D

2013-06-03 11:09:01

no_hits: Zadní výfuky podobný na CIVIC ve verzi akvárko :-D Ale pozor..to auto bude nemocný.... DRIVING AIDS

2mato  
Mato
2013-06-03 11:18:22

no_hits: No vidiet tam citigo a focus tak to je uz docela dobry matros

nie kazde auto, ktore ma tvar vyrezu spodneho narazanika ako focus, je nim inspirovany... si vsimni kolko naraznikov tam ten tvar ma, niekde vyraznejsi inde menej vyrazny... citigo ? neviem kde tam je asi podla tej mriezky na maske

zadok je najviac nissan, kto uz videl almeru N15 a N16 a tak isto NOTE, musi to tam vidiet... predok je viac uleteny troska... v seriovej verzii to este trocha učešú

no mali by ste sa tesit ako reptat a mudrovat, almera je spat a ked sa jej bude darit, mozna pride aj primera...

2013-06-03 11:30:10

Jestli googluju správně, tak v roce 2010 se mluvilo o konceptu Nissan Ellure jako o nástupci Primery.

2mato  
Mato
2013-06-03 11:33:46

barňoch: Dufam, ze to s tym pre europu nemyslia vazne

mali by sa poucit z P12ky a pozriet co sa v europe nosi ale nie vo francuzku tam to aj tak chce obsadit sahnuta laguna a citroeny s pažotmi

2013-06-03 11:36:36

2mato: No...já k tomu schválně nic nepsal...ale jestli něco takového bude nová Primera tak nevím nevím...už P12 mi připadá jako od Peugeotu

2013-06-03 11:54:30

"novodoby" Nissan je uz pro nas proste mrtvej...

Jedina spasa, ktera by mohla byt, tak je to dvoukilo co planuji proti toyobaru.

NO_HITS  
Laďa
2013-06-03 12:00:56

barňoch: Neboj od peugeotu není ... je to renault :D


Odpovědět

1  2