Fórum - Téma


vysokokompresní motor


Fórum Technický koutek vysokokompresní motor



1  2

2011-03-19 11:49:54

v podstatě sháním sponzora na vysokokompresní motor řekněme statická komprese nad 20/1, samozřejmě benzín, nebudu zde rozvádět jak to funguje, ale funguje to, kdyby někomu přebývaly nějaké statisíce a chtěl by se podílet, stačí se ozvat přes sSZ, vysvětlovat to nemůžu, není to z mé hlavy, ale ve výsledku, se zvýší účinnost motoru, sníží spotřeba, a jede to jak hajzl díky extrémnímu nárustu výkonu, a jelikož to popírá vše běžně v literatuře dostupné, nebudu o tom nikde psát, jen na tu konstrukci nemám mony

2011-03-19 16:25:00

to si vyrobíš doma? Aby ti to niekto neukradol keď to dáš vyrobiť niekde...

2011-03-20 01:32:30

... ako sa da pri tom tlaku predist samovznieteniu ??? ... taky pomer ma diesel ... ak sa to aj podari sprevadzkovat bude to nizkootackovy benzin ... unika mi pointa ...

2011-03-20 22:44:29

nemůžu se rozepisovat, není to mé, a je to celkem tajné, bude to vysokootáčkový motor, s turbem, ten druhý šestivál se dvěma, pojede za polovinu až třetinu benzínu, už takové motory jezdí, a tlačit budu okolo 0,7 bar a výkon okolo 350-400hp, udělám si ho na své dílně, ten druhý okolo 500hp, a řeknu to tak, vývoj jde dopředu, kdysi se upalovalo za tvrzení že se země točí okolo slunce a byla to pravda, a tohle pravda je, přestože se to nikde neučí, v knížkách to není, a když to řeknete lidem co se zabývají motorama, budou si myslet, že jste debilové, ale opravdu to funguje, opravdu vím jak, a opravdu to nemůžu napsat ani říct, jen hledám sponzora a pokud se chcete něco dozvědět, zkuste kontaktovat nějakýho austrlana, který se svým GTR jezdí za polovinu paliva, s polovičním tlakem turba a o 50% vyšším výkonem, než ostatní upravovatelé, ale tam odsud ty úpravy nepochází a těch GTR je tam hodně takhle upravených, víc neřeknu

2011-03-20 22:45:58

jo a na zkoušku uvažuji o micrušce1,0 , nebo almušce 1,4 at je sranda, když to přijede někde na sraz

2011-03-20 22:57:32

zaujímavé. na koľko CZ/euro si myslíš že by sa to vošlo? napr. tá almera 1,4? alebo micra?

2011-03-20 23:39:18

nejdřív musím zkonstruovat první kus, abych přesně pochopil některé detaily, zatím jsem za polovinou, znám princip, znám změny které musím provést, vím co to dokáže, ještě neznám princip ladění, ale v čr už jeden takový motor jezdí, další se staví, a jen srandy na naladění vyjdou na čtvrt koule, je k tomu potřeba jednotka za cca 30, a hodně dílů, tak za cca 100 (musí se nechat udělat první na zakázku) , hodně práce, ale výsledek stojí za to, jezdit za tři litry s 50% nárůstu výkonu, je prostě mazec, ted dávám dohromady peníze na diagnostiku, a třeba se najde sponzor, ale levné to nebude a vyplatí se to spíše těm, kdo najezdí ročně aspon 25 000km aby to měl za max 8let zpět, já svého času najezdil 100 000km ročně, tak bych to měl zaplacené velmi rychle

2mato  
Mato
2011-03-20 23:45:31

mna by len zaujimala zivotnost ak to nieje tajne,... kluka capy loziska...blok motora ? tie motory silno vibruju a maju velmi drsny chod asi sa robia tieto diely na zakazku kvoli zivotnosti? piesty tam budu ine to je jasne a tipujem i hlava aspon prerobena

2011-03-20 23:54:19

Jakou predpokladas vydrz takoveho motoru ? A narocnost na palivo je jaka E85 ? Treba ted mazda vyda s 14.7 benziny ,primej vstrik . Tohle uz mi prijde dost jsem zvedavej zda se ti to povede uskutecnit drzim palce

2011-03-21 01:02:21

na e85 to musíš naladit, aby jsi to palivo využil, už ted to přestavujem s liborem a výkon jde nahoru i podle grafů, a spotřeba jde dolů a to máš klasický konvenční motor, s přesně naladěným předstihem a přesnou dávkou paliva a vyjde to na cca 30-35 podle auta, ale není to klasická přestavba co dělají v horní dolní lhotě za osmičku, prostě se to i naladí a výsledek poznáš, a životnost u vysoké komprese?, no představ si že bude mít krouták vyšší jako diesel, ale i diesely jezdí na stejných střevech, jen jsou masivnější, čili kované ojnice, kvalitní šály ARP štefty a něco to vydrží, vem si jen moje dvoukilo, mělo dvojnásobnej krouták oproti serii a po 50tkm byly šály jako nové a to jsem uvařil olej a díky tomu praskl pístní kroužek, ale klika a šály jako nové, prostě motoru nic nebylo, jen ten kroužek, vše je o údržbě a vhodně zvolených dílech

2011-03-21 01:04:31

a motory vibrují, když je něco nesprávně, když vyvážíš kliku ke zbytku, tak se motor ani nehne, a přímej vstřik do válce není nutnost, stačí klasika vstřikování, a kvůli třetím harmonickým je dobré nechat na klice řemenici s pohlcovačem třetích harmonických, ale já ji na svém sundal a vydrželo to

2mato  
Mato
2011-03-21 01:31:00

to hej som si to trocha splietol s GDi, tie priamovstrekove maju drsnejsi chod... tak pokial to bude mat take kvalitne creva tak to vydrzi ked to zvladnu diesle po tolkych km a casto chorobne nizkych RPM ...ta micrusa alebo almusa 1,4 je super napad take sive mysky pre vacsinu ludi a pritom taky narez... aj ta 1,0 resp 1,4 maju byt turba ? by ma zaujimalo aky predzapal vyzaduju take extremy...celkovo mensi vacsi ?

2011-03-21 01:52:01

atmo nechat atmo, ten nárůst je brutal i bez turba, jinak veškerý přímý vstřik je trošku drsnější, právě kvůli tomu vstřiku, že se nerozpráší palivo tak přesně v celém objemu, ale za to ho vstříkneš přesnější množství, v přesnějším čase, nejdřív musím dát dokupy peníze na diagnostiku a budu to časem (několik let) dělat jen pro vybrané motory a pouze šestnáctiventily pokud možno čtvercový zdvih/vrtání, ona to není sranda a než se to podaří rozjet, tak to sežere meloun jako nic, proto hledám sponzora, jak ho najdu bude to nářez, a je jen otázkou času kdy to začne vyrábět nějaká automobilka, ten systém je na světě 30 let, má i patent, jen se nikdo neodvažuje to vyrábět seriově, zatím se jen pár japonských automobilek pokusilo, kousek tohoto systému použít ve svých autech ale na konvečním motoru a spotřeba šla taky dolů, ale ne o tolik a účinnost se zvedla, jinak předstih u turba je vždy menší jako u atmo v zátěži

2011-03-21 01:55:04

ono k tomu zvýšení výkonu, stačí se podívat na staré shade s kompresí cca 1/8, stačilo zvýšit kompresi na 1/12, trochu naladit vačky a výkon šel nahoru o třicet koní z původních cca 50ti, jaký asi bude když místo 1/10 dáme 1/20 u atmo motoru, i bez turba vyšší, jako v seriovém stavu s turbem a tlakem řekněme 0,7bar

2mato  
Mato
2011-03-21 02:03:18

to je fajn, ze tie male nemaju byt fukacky... tie priamovstrekove su dobre aj v odpadajucich stratach na stenach povrchov /sanie ventil atd/ no ide to dost dobre aj bez toho... no motory s velkym zdvihom by boli nemotorne na vysoke RPM asi tu bude idealna japan skola, pre automobilku to je drahe aj ked seriovou vyrobou by znizila cenu, skorej ale cena motora na takej urovni je odstrasujuca vsak aj diesle su bezne o 20-60 tisic drahsie pritom je zas pravda, ze ked to ma az do 50% usporu paliva tak radsej si clovek kupi tichsi tocivejsi a lepsi benzinak so spotrebou a cenou ropaka, len niekde musi byt hacik ked to nerobia...asi tie naklady by boli este vyssie nez u dieslaka a ludia by mozno neverili niecomu novemu teda strach to kupit ....ale to su len teorie.. no hej tipoval som menzi predstih, kedze vacsi viac namaha motor kedze zvysuje kompresny pomer .... kolko % motor ziska na vahe po upravach ? nebude tazky ako dieslak ?

2011-03-21 02:57:09

bude lehčí jak seriový, o kované ojnice, a těžší o druhý alternátor na topení v autě, v zimě by jsi ho nevytopil, a ve většině případů se dá vyhodit přední chladič vody, jinak není v tom nic převratného, a nedělá se to jednoduše proto, že cena ropy diktuje světovou ekonomiku, a zatím je jí stále dost, ale stejně se lidi straší, že je jí málo, aby se mohla cena šponovat nahoru, vodíkový motor je na světě taky několik desetiletí a nevyrábí se, přestože by byly menší emise a lepší účinnost, plyn je vládama záměrně potlačován a okecáván, jak je špatný, a přitom je srovnatelný jako benzín a ekologicky jsou menší emise, takže v tom není nic převratného, nebo odstrašujícího, jen to je pro státy ekonomicky nevýhodné, tak je to pod pokličkou, to je celé

2011-03-21 08:00:34

Zaujimave no.

Len par veci k tomu:

Ak uz vyberat motor tak urcite nie 1.4 z almery ma prilis velky zdvih, plus ma zelezny blok (nerovnomerne ochladzovanie hlavy a bloku), debilny design hlavy, male ventily. Mozno ta micra by sa dala ale zasa clovek narazi na problem pri zhanani kovanych dielov (viacmenej vsetko custom). Skor by som skusil nieco robustnejsie a dostupnejsie co sa tyka aftermarket dielov ako SR20.

Noo a ze netreba chladic tak to ma uplne prekvapilo. Ono je zname, ze zvysenie kompresie zvysuje ucinnost, znizuje spotrebu ale zvysuje teplotu...tak mi to nejak nesedi no. Kazdopadne nemam nic porti tomu, je to nieco co nove pre mna a stoji za prestudovanie. Hlavne vela stastia pri zhanani sponzora, neviem ako v CZ ale tu na SK by som to videl ako veeelky problem.

Good luck.

2011-03-21 08:19:24

marky: asi tomu rozumiš co? litinovej blok je výhra nikoliv problem uz treba proto že v něm drží štefty taky nema vložky takze odvod tepla zadnej problem není, ze je tezkej je nevyhoda ktera se kompenzuje tepelnou setrvačností... a viš co je to účinnost? vyuziti procenta energie vuči potencionalni enegii paliva logicky když je teplo hlavní odpad tak se pri zvysivani učinnosti snizuje exotermicka hodnota hoření...

popravde tu 1,4 asi chapat jako ftip, micrušu asi taky... a stim shanenim dilu snad si nemysiš že to pujde poskladat z běžných aftermarket dílů??

a nabizet snad nejlepsimu borcovi na CAčka v republice SRko to snad ani nelze chapat vážně... už proto že SRku by ta komprese utrhla palici a profoukla ji kapotou...

2011-03-21 09:47:50

no jo mas pravdu s tou ucinnostou, dajak mi to nenapadlo

len tvrdim, ze uz by som to daval na nejaky lepsi motor nie prave CG alebo GA, aftermarket som myslel v tom zmysle ze ti na tie "obvykle" nissan motory vyrobia piesty z kompresiou aku potrebujes, ojnice a ine somariny mas dobludu, na CQ alebo GA hovno zozenies

to ze je kentoya borec na CA mi mozes odpustit, ze neviem

2011-03-21 10:41:22

no je fakt, že CAčko složím přes výfuk pinzetou se zavázanýma očima, ale stejně musím rozebrat nějaký menší čtyřvál od nissanu, nejlépe šestnáctiventil čtvercový poměr, na který to chci taky aplikovat, jen pro tu srandu, a SR motory mě nikdy neoslovily, né že by byly špatné, ale prostě je nemám rád, když jen z motoru o dvě deci menšího, dosáhnu stejný výkon, ba vyšší a v litinovém bloku, kromě CAčka, mám oblíbené VGčko, to chci taky zbastlit, ale potom ještě něco malého max 1,6, ideálně 1,2 či 1,4, CA16DE znám, mám ho taky, ale ten nechci takhle předělávat, to už bych ho rovnou převrtal na CA18DE a měl bych zase čtverec, ale jak pořídím diagnostiku a sponzora, tak chci menší motor, a jelikož zatím sponzor není, tak jsou to o malých motorech jen úvahy že některý možná taky udělám, jinak písty se pro každý motor musí udělat na zakázku, a ojnice by se kdyžtak nechali udělat taky, v tom nevidím zas tak velký problém, spíše až to bude aktuální, tak jen vybrat ten správný motor o malém objemu


Odpovědět

1  2