Fórum - Téma


Vysoka a rozdielna ovalita brzdovych kot


Fórum Qashqai J10 Vysoka a rozdielna ovalita brzdovych kot

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10

Diskuze o vozidlu

2011 Qashqai J10 1.6

1 fotek  |  13 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui).



2013-06-10 17:49:39

Ahojte,

vlastnim QQ, 1,6 I-Way, predokolka, rv. 2011, najazdene 30 030km.

Nedavno som bol na druhej servisnej prehliadke, kde som si nechal spravit aj test tlmicov a brzd, nakolko sa mi zdalo, ze sa volant chveje pri brzdeni.

Pri meraniach sa zistilo, ze je zvysena ovalita na brzdovych kotucoch a to nasledovne:

LP 15% PP 8%

LZ 17% PZ 7%

Aj napriek faktu, ze sofer si nevybera na aku napravu a aky brzdny ucinok prenasa, moju reklamaciu neuznali. Ak by bola ovalita rovnaka, tak by som nepovedal ani pol slova.

Cize tym padom pre mna Autopolis na Panonskej ceste v Ba prestal existovat a nekupim si u nich ani len vonu do interieru.

Nakolko som tu nasiel jednu podobnu temu, chcem vas poprosit o vase skusenosti, ako ste toto riesili. Ci hned vymenu (Ake kotuce? Ake platnicky?) alebo to skusim nechat este zbrusit?

Viete poradit seriozny servis v Ba? Nejde mi ani tak o cenu, ako pristup a kvalitu prace. Vsetci musime z niecoho zit a ak je niekto v niecom dobry, nemam problem mu zaplatit. Ale musi tomu zodpovedat aj kvalita.

Dakujem

m.

2013-06-10 18:34:15

neviem čo presne považuješ za ovalitu, či hádzanie do bokov / alebo na obvode. Lebo, ak je to do bokov tak jednoznačne pretočiť na sústruhu nejáku tu desatinku, ak hádzanie po obvode, treba sa pozrieť na osadenie kotúča. Toto by som spravil ja...

2013-06-10 18:47:10

rian909: to praveze neviem. v protokole je len pojem ovalita. ja si pod tym predstavujem zvlneny kotuc. urcite to samozrejme necham skontrolovat. len hladam spolahlivy servis v ba, kde sa da ludom verit

2013-06-10 18:53:43

potom sa treba spýtať v servise, ako taká ovalita vznikla??? Ak nebudú vedieť preukázať ako, treba nárokovať výmenu kotúčov v záručnej dobe... Buď to bude výrobná vada, alebo nech preukážu, ako si tú ovalitu dosiahol. Netreba sa vzdávať, mám skúsenosti, že treba byť v servise debil, lebo keď sa jednáš slušne - slušne ťa vyprevadia von...

2013-06-10 19:03:02

pokud to není cítit při brzdění tak bych to asi neřešil, jinak to že bude na jednom kole je to jinak podle mě možné je, stačí když zabrzdíš někde tvrdě z dálnice na benzínku a jedním kole vjedeš do louže a zastavíš a druhým ne.... Dneska je problém že ty brzdy jsou někdy trochu poddimenzované, jako všechno ostatní, pamatuju si že třeba kolega mi říkal že na octavii II takhle měnil kotouče dvakrát krátce zasebou a bylo to nejspíš proto že někde takhle nešťastně zabrzdil.

2013-06-10 20:39:08

v dvoch servisoch (v BA a NR) mi povedali, ze ovalita vznika tak, ako ako pise dark.rider. ak su brzdy zohriate a nastane silne ochladenie, tak moze dojst k deformaciam kotucov. je to smutne, ked nieco take sa sa stane pri brzdach.

mrzi ma, ze to je citit pri brzdeni. skusim sa este vyhadat v servise a dozadovat sa nejakeho dokazu (problem je v tom, ze na brzdy ako na spotrebny material sa nevztahuje taka ista ista zaruka ako na cele auto). preto sa s nimi clovek tazko vyhada.

2013-06-10 21:55:08

marek.tkd: většinou je toto problém řidičů co málo brzdí. Kotouče i desky jsou vyleštěné, písty věčně ve stejné poloze , třmeny tuhnou a pak to začne málo brzdit a házet.

Je potřeba najít nejlépe rovný kopec na cestě z práce, SUCHO, být v autě sám a mýt prázdný kufr a samozřejmě nikoho za sebou.

Rozjet na 100 až 120 razantně zabrzdit na 40 na hranici ABS a znovu 100-zabrzdit, 100-zabrzdit,100- zabrzdit klidně až ucítíš spálené desky a kotouče lehce zmodrají. Potom jízdou ochladit.

Praktikuji to jednou až dvakrát týdně na všech autech co jsem kdy měl a neznám problém křivých kotoučů ,potažmo špatné účinosti brzd.

Pokřivení kotoučů po projetí kaluže je nesmysl.

2013-06-10 22:51:10

vincent: No ty krávo, tak na tenhle recept jsem asi moc střízlivej...

Asi jediný, co jsem schopen akceptovat je tvrzení o kotoučích a kaluži - kotouče josou totiž buď tak studené, že voda nevadí, nebo tak teplé, že je při styku s vodou ochrání vodní polštář...

Ale čím by se měly zkřivit nepoužívané brzdy, to asi budu muset vyčíst z koňského trusu...

2013-06-10 23:12:35

vincent: tak to si ma teraz dostal s tymto navodom. ale budem nad tym uvazovat.

zial vec sa ma tak, ze to mam technicky podlozene, ze kotuce su zvlnene. (protokol o kontrole)

nepoznate niekto dobry servis v Ba, ktoremu doverujete?

2013-06-10 23:17:09

vincent: a jak často měníš destičky? To pokřivení kotoučů v louži je možná blbost u P11 ale ne u novějších aut kde se šetří kde se dá... viz. 1. generace fabie na to taky celkem trpí.

2013-06-11 00:25:41

dark.rider: desky tak po 60- 70 tisících, kotouče vydrží cca.100t. Teď mám Bremba kotouče, najeto právě 100t,druhé desky ATE. Kotouče už jsou na hranici pro výměnu, ale jsou naprosto stejnoměrně sjeté po celé ploše bez rýh ,zadní mají téměř 200t(původní) jsou na tom stejně a to mám ještě silnější posilovač brzd.

Nejde o to sedrat kotouče a desky na plech, jen občas odstranit tu uklouzanou vrstvu, prohřát a rozhýbat písty a vodítka třmenů.

Brzdy pak mají okamžitý nástup a nezatuhávají. Samozřejmostí je pravidelná kontrola a údržba.

Je to můj osvědčení postup, řídit se tím však nikdo nemusí.

A ještě jedna velice důležitá věc hlavně u starších aut .Pokud ti má prasknout brzdová trubka nebo hadice, tak ať je to právě při této proceduře kdy to čekáš a jsi na to připraven, než když brzdíš u přechodu pro chodce.

duncho  
2013-06-11 23:20:51

marek.tkd:

Velmi dobre referencie ma Nissan v Nitre, poradili mi ho z Nissanu v Budapesti. Osobnu skusenost zatial nemam, mam to trochu od ruky.

2013-06-12 11:51:14

duncho: dik. priznam sa, ze aj ja to mam trocha od ruky z Ba. ale ked som mal i30, chodil som do servisu v DS, lebo boli naozaj super. tak si mozno spravim vylet...kazdopadne este pockam na nejake referencie ohladom servisov v Ba.


Odpovědět