Fórum - Téma


Vypouštěcí ventily N15 - výměna chladicí kapaliny


Fórum Almera N15 Vypouštěcí ventily N15 - výměna chladicí kapaliny

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2014-11-30 19:12:01

Prosím Vás kolik vypouštěcích ventilů je na bloku motoru Almera 1.4 GX, 1999. Našel jsem pouze jeden pod rozdělovačem na přední straně bloku motoru. Podle manuálu je jich víc. Odvzdušňovací víčko jsem našel při váze vzduchu podle manuálu je ještě jedno pod rozdělovačem. Je to tak, nebo se pletu?

Moc Vám děkuji za odpověď. Antonín.

2014-11-30 19:15:16

antonin: Tondo.Zbytek vypustíš když odpojíš hadici dole na chladiči.

2014-12-01 07:39:11

To vůbec nevím že jsou nějaký vypouštěcí ventily na vodu a to jsem jich dělal už minimálně 200 ks. Já vždy odpojil spodní hadicu od chladiča a tím vypustil co šlo a zbytek jsem neřešil.

NO_HITS  
Laďa
2014-12-01 09:43:11

Zespodu na chladici je velkej vypouštěcí sroub. Ty myslíš asi odvzdusnovaky. Ideální je otevrit vicko chladice pro snazsi vypuštění. Odvzdusnovaky jsou 3. Prvni je mezi 2. A 3. Valcem pod svodama. Je to konickej sroub tak pak pri dotahovani opatrně navíc se ma maznout zavit trochu silikonem. Druhej je za rozdelovacem hlava vel 10 je u toho takova nálepka. Ty desitkovy srouby dotahuj opatrne at nestrhnes zavit jak ja na tom u cidla Poslední treti je u čidla teploty vody taky je u nej nalepka s textem a velikost 10.

Az budes mit vypusteno vyprazdni i prepadovou nadobku. pak utahni sroub na spodku chladice a z vrchu do chladice nalivej. Odvzdusnovaky dotahuj hned jak z nich potece kapalina. Nakonec vodu dolivej dokud budezatikat. Pak zavri vicko chladice a dolij nadobku na max. Nastaetuj. Nech chvili bezet a promackej hadice. Pak vypni a dolij chladic a nadobku. Pak nastartuj nech zahrat az sepne termostat ( horni hadice a chladič se začnou zahřívat) . Jak sepne sahara jfi to projet aspon parkrat to vytoč ke 4000. Pak vypni a nech zchladnout. Potom zkontrolu hladinu v chladici a nadobce. a to ani nespravuhu nissany 20 let.

Honzabk: prave proto bych k vam auto nedal, odbornej pristup si preddtavuju jinak ale to je věc názoru. Vsichni vi ze mam vysoký naroky

2014-12-01 13:23:07

no_hits: No to by mě zajímalo kdo to tak dělá. Stejně ti tam kvanta vody zbyde v radiátoru i v motoru. Neznám servis, kde by se vše dělalo přesně tak jak má, a je jedno jestli značkovej nebo neznačkovej.

2014-12-01 14:02:56

antonin: Vypouštěcí zátky jsou 2 (vespod chladiče B a na bloku zepředu pod svody A, jak píše Láďa). Ty odvzdušňováky taky 2 (pod rozdělovačem a u termostatu, jsou u nich lepky Neotevírat při horkém motoru (Dont open blabla...). Po vypuštění doporučuju strčit do chladiče hadici a propláchnout systém od kalu a kamene, pokud tam je a máš možnost.

NO_HITS  
Laďa
2014-12-01 14:07:34

Treba servis kam chodim ja toto dela a mechanik to ještě pak peclive kontroluje protoze vi ze by jinak od šéfa dostal poradne nadaný. Když to měním sam, postupuju stejně, mam rad když se věci dělají pořádně Pokud to vyhovuje tvým zákazníkům tak ok. Každej mame jiný priority. Navic oba po tech par letech tady vime ze se casto my dva neshodneme a občas zase jo. S tim jsem se už smiril. Ja jen poradil tazateli... zřejmě zas trochu svým rypavym způsobem ... vyber postupu uz nechame na nem

2014-12-01 18:41:05

Všem moc děkuji za pomoc, pane Janis děkuji za názorné ukázky. Antonín

2014-12-01 19:22:09

Moc to prožíváte, je to jen chladící kapalina. Opravdu stačí vypustit vypuštákem na chladiči + otočit ventil topení na teplo ( nevím jestli je to u almery nutnost, ale zvyk z favorita kterej měl zavítrací kouhout). Pak zase dolít chladící kapalinou 1:1 s vodou. Je to tuším do -35 stupnů.

No hits: mě by zajímalo jak pozná majitel toho servisu, že nepostupoval dle tvém uvedeným postupem.

Nejsem mechanik ale kdyby to měli dělat podle nohitse tak by si bud nevydělali nebo by ta výměna se zákaznikovy dost podražila.

2014-12-02 07:32:13

xxxmichal: Přesně tak, vím když vyndám motor z auto, co vše z něj pak ještě vyteče a z topení to stejně nevyteče, to bys musel odpojit hadice na topení. navíc si myslím ž je vždy lepší když tam zůstane stará chladicí kapalina, než aby tam byla voda (tak jak někdo radil to vypláchnout - stejěn to nevypláchneš když máš zavřenej termostat!), která mě pak naředí tu novou kapalinu co tam dávám a pak se může dotyčný divit že to má na menší teplotu než co to naředil.

NO_HITS  
Laďa
2014-12-02 07:59:29

Me to prijde jak kdyby nekdo chtěl menit brzdovku a mechanik mu vymenil jen to co ma v nádobce

2014-12-02 12:15:30

v tomto má chlapec hits pravdu a je to podobne aj v servis manuály pre sr20de ale je tu jedno ALE - dostať sa na tomto motore k výpusti na bloku je myslím trošku šialené - aspoň dľa obrázku .... takže by som to snáď robil len ak by som chcel vymeniť jeden typ kvapaliny za nejaký iný napr. G11 za G12 alebo opačne.... ak si servis ráta normohodinu potom si zákazník pri japonskom aute nájde mastný účet nie za opravu samotnej chyby ale preto že trebalo demontovať polovicu motorovej časti aby sa dostali k chybnej veci....

2014-12-02 12:40:09

honzabk: Ale no tak, Honzine - kolik té vody asi v systému zůstane při propláchnutí hadicí, když to pak necháš zase vykapat? Asi úplně stejně, jako když jenom otevřeš vypoušťák a necháš to vytéct, ne? A jestli ti někde v záhybech zůstane čistá voda místo směsi (kolik - 2,3 decky?), musel bys nemrzku míchat sakra úsporně, aby ti to promluvilo do poměru a zmrzlo dřív, než čekáš. Výplach hadicí se týká nejvíc chladiče (vrchem u zátky se lije, vypoušťákem to jde ven a strhne sebou ten drobnej kal a marast z kamene, co sedí v chladiči a nemusí se dostat ven, pokud jenom vypustím kapalinu samospádem. Na rozdíl od širokejch hadic a kanálů v bloku má chladič tenký trubičky, kde ta náplava vadí víc, protože zhoršuje přenos tepla z kapaliny na stěny chladiče a omezuje průtok kapaliny (samozřejmě, při masivnějším výskytu). To ti už napoví barva vypouštěné náplně, ale to přece dobře víš.

NO_HITS  
Laďa
2014-12-02 12:51:01

Hlavne si myslim ze tim vypustnakem pod svodama vyteče docela dost vody

2014-12-03 07:29:53

Janis to by ses divil co tam toho zůstane, cca 1 litr tam zůstane. Právě proto tam radši nechám starou, která má nějaký nemrznoucí účinky i když už je slabší než obyčejnou vodu, která nemá nemrznoucí schopnost žádnou a novou náplň naředí podstatně víc než ta stará která aspoň nějaký mínusový stupeň ještě má.. Proto jsem to tak napsal.

2014-12-07 12:35:46

Včera jsem vyměnil chladicí kapalinu. Z chladiče vyteklo zhruba 3,5 l, co je větší polovina. Vypouštěcí ventil na bloku zepředu pod svody se mi nepodařilo uvolnit (za těch 15 let to asi nikdo neuvolnil). Almeru mám druhým rokem. Regulátor teploty byl plně otevřen. Také jsem vyčitil nádobku chladící kapaliny, na spodku byl usazený kal. Ještě jednou díky.


Odpovědět