Fórum - Téma


Výměna zadních kotoučů


Fórum Almera N16 Výměna zadních kotoučů

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2014-05-09 15:52:37

Zdravím,

při výměně zadních kotoučů a destiček se mi nedaří zatlačit zpět váleček (obě strany) , který tlačí na brzdové destičky, tak abych do čelistí dostal nové destičky a kotouč. Použil jsem docela velkou páku, i jsem vypustil brzdovou kapalinu, ale stále se váleček ani nehnul. Před měsícem jsem bych na technické , kde zadní brzdy normálně fungovaly, takže to nevypadá , že by byl váleček přidřený. Prosím nemáte nějakou radu.

Nissan Almera II 1.5, 66 KW, rok 2002, ABS

Díky

2014-05-09 16:15:17

ivok: u zadních kotoučů musíš pístkem točit (např. sikovkama)

2014-05-09 16:19:45

nismosprinter: Někdy do těch drážek na pístku pasuje klíč na matku od malé flexi.A když ne,tak potom sikovkama,jak píše tady kolega.Jen dej bacha na manžetu aby jsi ji nechytl taky do sikovek.Pístky je potřeba zašroubovat nejvíc jak to jde,

2014-05-09 17:03:35

ivok: Mrkni:

2014-05-09 17:37:48

janis: Jo taky to tak jde.I jsem to prodlozenyma klestema delal.Ale nektery jde hodne ztuha ze to klestema neutahhnes.

2014-05-09 18:49:57

Nezabudnut pred tym vysunut valcek kusok von, nadvihnut gumicku a valcek vycistit. Inak nazlacis bordel co je tam pod gumicku a valcek sa moze zacat zasekavat.

Vystupok na platnicke patri do vybrania valceka, aby sa netocil.

2014-05-09 19:05:04

brouček: Já to dělal kombinačkama, nový pístky měly jen 2 drážky proti 4 na origo, ale zase širší, takže tam přesně vlezly čelisti kombinaček. Jinak pod tu gumovou prachovku se dává silikonová vazelína - jednak maže, ale hlavně brání pronikání vlhkosti, díky které pístek na povrchu koroduje a zatuhává ve válci. Silikon navíc udrží prachovku dýl pružnou.

2014-05-09 19:05:52

Díky za rady, zítra to vyzkouším .Ještě by mě zajímalo , jak správně odvzdušnit brzdy a na co si dát pozor.

2014-05-09 19:34:04

ivok: Odvzdušnit uplně normálně.Našlapat,povolit,utáhnout.Nezapomenout dolévat brzdovku do nádobky.

2014-05-10 11:40:41

ivok: Jak píše Brouček - kousek hadičky, očistit odvzdušňováky a nasadit hadičku. Malou skleničku na kapalinu (třeba od tatarky) a kamaráda nebo drahou polovičku za volant. Do skleničky nalij trochu kapaliny a ponoř hadičku do ní - tak ti zpátky nebude přisávat vzduch, kdybys nedotáhnul odvzdušňovák včas. Odvzdušňuje se do kříže, LZxPP, PZxLP. Povolíš odvzdušňovák, ten u volantu šlápne na brzdu (můžeš i v opačném pořadí) a drží pedál u podlahy. Ty dotáhneš a on může pustit. To celé opakujete, dokud z hadičky neteče čistá kapalina bez bublinek. Průběžně kontrolovat hladinu v nádržce u válce a dolévat.

2014-05-10 12:28:11

Preco do kriza?

2014-05-10 13:52:47

lakinooo: Protože zadní pravé s levým předním a zadní levé s pravým předním tvoří jeden okruh - odvzdušňuje se vždycky kompletní okruh, proto ten kříž. A zapojené je to tak kvůli vyrovnanosti při brzdění s jedním porouchaným okruhem: brzdíš jedním kolem vpředu a na druhé straně to vyrovnává jedno zadní kolo, takže ti auto nejde tak lehko do smyku, jako kdyby byly okruhy zapojené na obě přední nebo obě zadní kola.

2014-05-10 15:12:32

To je mi jasné, ale nikdy som to tak nerobil. A ani v tom nevidím zmysel. Ak meníš kvapalinu je to úplne jedno a ak znovu napĺňaš systém, tak je to v podstate tiež jedno.....

2014-05-11 19:28:06

Kotouče a destičky jsou vyměněny a auto brzdí. Chlapi mockrát díky za rychlý rady, které mi hodně pomohly.

2014-05-11 19:57:32

ivok: Tak to je jen dobře.

2014-05-11 19:59:26

Nezabudni skontrolovať po cca 5 minutovej jazde či sa nehreje kotúč. Len pre istotu.

2015-08-19 08:11:47

lakinooo: Dobry den. Menil jsem na Tinu zadni kotouce a desticky, na leve strane jsem mel i komplet rozdelany brzdic (protekala kapalina kolem osicky pro rucni brzdu). Po slozeni jsem dolil brzdovou kapalinu (dost ji vyteklo) a odvzdusnil u kola co jsem rozdelaval ten bzdic (tak nejak odvzdusnil). Bohuzel se mi po vymene hral kotouc na protejsi strane (zadni prava). tak jsem rozhybaval pistek, je pekne hladky a chodi jak ma, od te doby se mi pri jizde hreji snad vsechny koteouce, auto jede z tezka, jako by stale pribrzdovalo. Oba zadni hreji fest a predni jsou taky teple (driv s nimi nebyl naprosto zadny problem) i kdyz za jizdy vubec nebrzdim. cim to muze byt? Uz si fakt nevim rady? Muze to byt zpusobeno nedokonalym odvzdusnenim? Nebo jsem neco pokazil pri rozhybvani pistku (vytaceni a zatlacovani zpet)? Co mam zkusit? Diky za rady.

2015-08-19 14:50:54

Přibržďování zadních brzd je obvyklá závada N16 a primer. Použij rubriku hledání je tot u několikrát podrobně popsáno.


Odpovědět