Fórum - Téma


Výmena vodného čerpadla P11GT SR20DE


Fórum Návody Výmena vodného čerpadla P11GT SR20DE




2009-12-18 21:17:50

Nazdar,

Takže dnes som zaznamenal prvú vážnejšiu opravu v nových priestoroch - výmenu vodnej pumpy.

Každé vodné čerpadlo raz odíde z dôvodu buď veľmi napnutého remeňa, alebo veľmi agresívnej nemrznúcej zmesi (odporúčam používať výrobcom predpísaný typ nemrznúcej kvapaliny a riediť to max na -30" celzia inak sa kvapalina správa agresívne voči tesneniam) alebo proste má natočené veľa a rozsype sa... Tak či onak v takých prípadoch treba vodné čerpadlo vymeniť.

Tu je postup:

1. Vypustíme chladiacu kvapalinu - odpojíme hadicu na termostate a ohneme ju smerom pod auto a do pripravenej nádoby necháme vytiecť celý obsah chladiča. Pre prístup vzduchu po ohnutí tejto hadice otvoríme veko chladiča. Ak vytečie všetko z hadice túto nasadíme na termostat a dotiahneme SK-pásku. Nádobu presunieme zhruba na miesto pod mierkou oleja a vyšrubujeme výpustný šrúb vody na bloku motora - nachádza sa za zberným výfukovým potrubím v mieste medzi mierkou a prvým zvodom - 14 kľúč. Vodu necháme vytiecť. Nádobu s nemrzkou odložíme tak aby sa nerozliala. Môžme odpojiť ľavú hornú hadicu nad alternátorom pre lepší prístup.

2. Odpojíme mínus pól batérie a rozpojíme konektory na ľavej strane pod krabicou s relátkami a odskrutkujeme ukostrenie o na nosníku - 10 kľúč, odistíme aj plastové úchytky káblového zväzku a zväzok odtiahneme ku chladiču, prípadne zaistíme zdrhovacou páskou nech sa nepletie pod ruhy (môžte odpojiť aj alternátor).

Na P11GT je treba odpojiť aj teplotné čidlá pri olejovom filtri kvôli prístupu.

3. Na P11GT odmontujeme výztuhu tlmičov a olejový filter - držiak filtra zakryjeme handrou aby tam nespadlo čo nemá, odstránime aj ten plech na odtekanie oleja, ktorý je pod filtrom oleja...

4. Povolíme hlavnú šrúbu na alternátore 17 a na servočerpadle 14 ( lepšie je zospodu, zhora je prístup horší ale dá sa to, no človek si poláme ruky) a povolíme zaisťovacie šrúby napínakov oboch remeňov (na alternátore stačí povoliť, na serve úplne vybrať) úplne povolíme šrúby napínakov a povolíme oba klinové remene, zhodíme z remeníc a vyberieme (treba skontrolovať či niesú popraskané a netreba ich meniť)

5. Motor podložíme zdvihákom o vaňu - podložíme ju drevenou laťkou a odpojíme perinku motora najprv od karosérie, podom z držiaku 14 kľúč a po dempntáži perinky motora demontujeme aj samotný držiak takisto 14tka.

6. Demontujeme remenicu vodnej pumpy - 4x šrúba M6/10kľúč (proti otáčaniu si remenicu zaisťujem o hlavičky šrúbov pumpy - vždy o dve spriečim kľúč a jednu povolím, po povolení všetkých ich rukou vyberiem)

7. Demontujeme napínací držiak servomotora - dve najviac vyčnievajúce šrúby/ 12ka.

8. Odšrúbujeme zvyšné šrúby vodnej pumpy a jemným klepnutím po tele pumpy ju odlepíme od bloku a vyberieme von. Vysajeme zvyšnú kvapalinu a styčnú plochu vodného čerpadla očistíme od zvyšku silikónu a tesnenia, očistíme drôtenou kefkou a jemným šmyrglom. Celé okolie vodnej pumpy vyčistíme štetcom a acetónom alebo tech. benzínom a ofúkame vzduchom, prípadne vytrieme ešte handrou.

9. Nové vodné čerpadlo skontrolujeme pootočením, odmastníme a naložíme tesnenie (môžme jemne potrieť silikónom) dôkladne odmastníme tesniacu plochu na bloku motora - používam čistič bźd a papierové utierky.

10. Naložimé vodné čerpadlo a jemne dotiahneme šruby po obvode - tesnenie sa musí prilepiť po celej ploche no silikón musí zavädnúť. Mmedzitým môžme našrubovať a ditiahnuť výpustný šrúb chladiacej kvapaliny do bloku POZOR Závit je konusový doťahovať s citom, abz nepraskol závit... Dotiahneme šrúby po obvode vodného čerpadla.

11. Montáž je opakom demontáže takže v skratke: nahodíme držiak servomotora, nahodíme remenicu vodnej pumpy, nahodíme remeň serva napneme a dotiahneme všetky skrutky serva; naložíme remeň alternátora no nenapíname! najprv treba nahodiť držiak motora a perinku a dobre dotiahnuť; napneme remeň alternátora; zapojíme štekre na ľavej strane, zapojíme alternátor; naložíme kryt olejového filtra, zapojíme konektory čidiel teploty, nahodíme filter oleja; nahodíme hornú hadicu chladiča, výztuhu, napojíme batériu, nalejeme chladiacu kvapalinu a štartujeme...

Rozdiely u P11 96KW a u GT sú značné, na GT je potreba odpojiť oveľa viac vecí okolo, kým sa k čerpadlu vôbec dostaneme - hlavne vadí chladič oleja a umiestnenie olejového filtra a výztuha. Na klasickej verzii som neodpájal perinku motora ale po skúsenosti z GT to budem robiť je k pumpe oveľa lepší prístup...

Robota mi zabrala 5 hodín - sám som to nečakal ale bola to fuška...

Držím všetkým palce Kto by si nevedel rady som k dispozícii... ND zabezpečím...

W10
W10
2009-12-21 07:44:46

Po kolkych km ty odisla pumpa??? Ja som ju menil v lete,a bola tam este origos nissan a mam 260tis km,...

Pumpe nic nebolo ani netiekla,len isiel z tej strany taky pisklavy znuk po zohriaty motora vymenil som pumpu zrepasoval alternator a zvuk stale pocut takze pocitam ze servo,...druhe uz mam aj pripravene len neviem kedy ho prehodim,,,,snad az v lete

2009-12-21 09:39:32

Nemenil som to sebe, menil som to chalanovi - má nabehané cez 180t km. Pupma chrastila a tiekla no bola tiež origo NISSAN. Ci sú to poctivé km neviem... Treba to ale brať aj tak, že auto má už 12 rokov.

2009-12-31 12:45:26

Ja jsem take menil vodni pumpu,nekdy v lete,cca par tydnu po tom co jsem Primerku koupil. Nevim zda byla vodni pumpa original Nissan,ale rekl bych ze jeste jo (nemenil jsem ji sam, tak nevim presne). A moje Primerka ma najeto 250 tis. km.

2010-04-04 15:57:03

Tak jsem dnes také vyměnil vodní pumpu na P11/144.Byla tam ještě origo ,na tachu. 213 tis.km.Je to teda porod,...je tam málo místa.

Jo a už docela tekla,málo,ale asi už delší dobu.Na bloku docela bahýnko.

W10
W10
2010-04-04 16:28:03

Jifo ja som si dal dole aj tu druhu cast nosnika co je prisrubovana o motor,... potom uz iba motor kusok pridvihol a bolo miesta az az...

2010-04-04 17:41:39

žes to nenapsal,než jsem to měnil..

2010-04-08 21:20:56

No veď ten držiak perinky som dával dole aj ja a je to aj v návode...

2010-04-09 21:19:08

lukike:no já tam teda moc místa neměl

chrener:dyť jsem ho měl sundaný i já,jen to přizdvihnutí...mi trochu uniklo

W10
W10
2010-04-09 21:21:59

Jifo a si si aj pridvohol motor,?? Ja som tam dal obe ruky v pohode,..a este som aj videl na srubky kde ich davam takze pohoda,..

2010-10-16 20:29:51

Ahoj!

Chcel by som sa opýtať kde zháňaš súčiastky!Odišlo mi vodné čerpadlo na Nissan Primera r.v.1994,motor GA16DE/DS/.lkubicar@zoznam.sk

2010-10-16 20:41:32

Veci beriem z AR. Je to v Jumbocentre vedľa rádioamatéra. Tam mám najlepšie vzťahy. Odtiaľ beriem prevažne veci NIPARTS ale ak niekto chce niečo iné lacné tak niekedy riešim aj AutoKelly ale to len zriedka...

2014-12-17 23:06:04

Pohotovost vo Svajciarsku :D praca v snehu naradie chabe,robota zabrala 5hodin a motor sme pustali dole


Odpovědět