Fórum - Téma


Výměna tekoucího gufera servořízení P11na vozidle.


Fórum Návody Výměna tekoucího gufera servořízení P11na vozidle.




2015-05-27 19:59:42

Výměna tekoucího gufera v servořízení P11 na vozidle.

Delší dobu mě trápil únik kapaliny ze servořízení na pravé straně(spolujezdec).

Sehnal jsem jedno stáré řízení na rozmontování, abych věděl jak na to.

Originální gufero nelze objednat, musí se nahradit jiným a unašeč lehce upravit.

Opravu lze provést na vozidle, ale je to jen pro zdatnější mechaniky a na vlastní nebezpečí.

Zde je návod: demontáž

Zvednout auto na straně spolujezdce, nebo celé na zvedáku.

Sundat pravé kolo a rozpojit kulový čep řízení, povolit pásky manžety, manžetu posunout směrem ven, vyteče servokapalina pod auto, do připravené nádoby.

Mezerou mezi spodním ramenem prostrčit velké Sikovky (jiným nástrojem to asi nepůjde, není tam místo) řízením pootočit tak, aby se dala uchopit kulatá objímka vnitřního kulového čepu řídící tyče , tu povolit a tyč vyšroubovat..

Tím získáme přístup k bílému silonovému pouzdru, které je zajištěno vnitřním drátem v drážce, který ale není vidět.

Musí se jeho začátek podebrat tenkým ,nejlépe hodinářským šroubováčkem v oválném otvoru na horní straně( nutno použít zrcátko) a vyhnot nahoru ,tak aby při otáčení pouzdrem po směru hodinových ručiček vyjížděl z drážky ven.

Pro otočení pouzdra je potřeba upravit trubku se dvěma ozuby viz foto.

Po odstranění jistícího drátu je pouzdro již volné a otočením volantu doleva vyjede ven i s guferem. Opět vyteče větší množství servokapaliny.

Na pouzdru je jeden tenký O-kroužek a gufero, které je částečně zůžené a je vsazeno do pouzdra.

Gufero však takové nejde sehnat a proto jsem použil jako náhradu

TLAKOVÉ gufero 25-41-7.

Osazení na silonovém pouzdru pro původní gufero jsem obrousil do roviny, a nové gufero přilepil tmelem Mamut, aby drželo počas montáže. Vevnitř nemá kam uhnout, je tam osazení.

Montáž:

Nasadit nový O-kroužek, pouzdro i vnitřek trubky potřít servokapalinou, opatrně vložit pouzdro do trubky serva, otvorem pro zaháknutí pojistného drátku směren nahoru( nejlépe označit černou fixou).

Oválným otvorem zaháknot pojistný drátek a otáčením proti směru hodinových ručiček drátek navinout nazpět do drážky.

Doplnit servokapalinu, nastartovat motor, otáčením volantem na jednu a druhou stranu odvzdušnit řízení.

Vše vysušit a při nastartovaném motoru a otáčení volantem kontrolovat zda oprava pomohla.

Je pravděpodobný ze začátku lehký průsak, který však později přestane(můj případ). Preventivně jsem použil přípravek proti protékání servořízení , zakoupen v Ekolube Brno na Pražákové.

Dále namontujeme tyč řízení, závit je lépe namáznout před dotažením pastou proti povolení, dobře dotáhneme.

Nasadíme manžetu, utáhneme pásky, složíme kulový čep řízení, dáme kolo, dotáhneme, sundáme auto z heveru a je to.

Čas opravy cca. 3 hodiny , možná více s výrobou trubky na otočení pouzdra.

Jak dlouho oprava vydrží mě není známo, zatím půl roku a drží.

PS: levá strana na vozidle nelze přetěsnit.

2015-05-27 20:25:22

vincent: aspon vime jak na to


Odpovědět