Fórum - Téma


R51 - Rozvody


Fórum Pathfinder R51 - Rozvody

Informace o modelu: Nissan Pathfinder


1  2  3  4  5 ......... 6

2013-09-06 13:44:14

Dělal tady někdo rozvody svépomoci? Již nějaké zkušenosti mám (sice ne s Nissanem, ale dělal jsem rozvody a hlavu před pár lety na mém bývalém 6-válci BMW), tak si říkam, že se do toho pustím. Sada koupena na netu za nějakých 7-8 tisíc není tak strašná pálka, jako 40 v autorizáku...

Hlavně bych se chtěl dozvědět tyto věci:

  • dá se tam rozumně dostat bez demontáže celého čela?
  • je potřeba nějaké special Nissan přípravky (na aretaci atd.?)
  • je tam nějaký trik, na který můžu narazit? (u některých motorů jsem např. slyšel, že je potřeba napínací kladky zalít olejem, protože když nejsou v "záběru" pod tlakem oleje při prvním startu po opravě, řetěz může přeskočit)

2013-09-15 23:09:24

milo9: Rozvody jsou naprosto jednoduché Jediný problém je s aretací vyvažováku. Dle manuálu když ho nezajistíš a protočí se,musí se vyměnit Já ho nezajistil ale jen označil a nepociťuji žádný rozdíl oproti chodu motoru před a po výměně.

2013-09-16 14:17:09

tim "vyvazovakem" myslis co? nektery z napinaku?

2013-09-16 16:44:55

milo9: Aha ty budeš dělat rozvody na benzínovém? Nebo alespoň na tom obrázku benzínový motor je

2013-09-16 22:32:27

samozrejme ne benzin, ale 2.5 dci... psal jsi o navodu, tak jsem si tady nejaky vygoogloval :-D jsem si rikal, ze to vypada na motor s valci do V :-D

po kterem navodu se mam na internetu podivat?

2013-09-19 15:56:26

milo9: Máš ho tady na clubu 2x rar

http://www.nissanclub.cz/...y?ddlb_model=23&cb_ok=+OK+

RAE
AndREj
2013-11-14 09:28:24

Padla tu v inej téme otázka prečo a kedy vlastne meniť rozvody. To, že sú rozvody reťazové a nie remeňové neznamená, že vydržia navždy. Tak ako sa vyťahá reťaz na bicykli tak sa vyťahá aj reťaz v rozvodoch motora (aj keď je dvojitá) akurát, že za dlhší čas. Prejavy, že sa tak deje sú postupné a celkom nenápadné. Voľnobežné otáčky pri studenom aj teplom motore sa začnú odchyľovať od normálnych, prípadne môžu aj kolísať (hlavne za studena). Nebudem tu písať o mechanizmoch, ktoré celý tento dej spôsobujú, nakoľko nie som v tejto oblasti tak znalý. Avšak výsledkom vyťahaných rozvodov (rozvodovej reťaze) je opotrebovanie zubov rozvodových kolies a vydieranie vodiacich líšt a napínacej lišty. Ak si tento jav nerieši, dôjde skôr či neskôr k preskočeniu reťaze a vo výsledku k nezvratnému poškodeniu častí motora . Takže odpoveď na "prečo meniť" je jasná.

Odpoveď na "kedy meniť" už taká jednoznačná nie je. V Nissane vám povedia nikdy , iné odporúčanie je po 220tis. kilometroch. Z vlastnej skúsenosti doporučujem najneskôr pri 270÷280tis. Moja reťaz bola pri týchto kilometroch natiahnutá o 1cm, čo dúfam nepotrebuje ďalší komentár.

2013-11-14 12:09:42

rae: No a já měl spodní jednořadej v háji včetně vodítek už v 90tis Horní byl OK a nejčastěji u PF odchází hlavně ten spodek. Jo a němci doporučují kontrolu ve 100tis

2013-11-15 10:18:33

znáte někoho, komu se řetěz úplně přetrhnul, nebo přeskočil? dochází u tohoto motoru k "potkání" pístu a ventilů?

2013-11-15 12:39:42

milo9: Ak je retaz vytahana može sa stat že pri potočeni motora dozadu preskoči horna retaz,hlavne sa to stava vtedy ked odstaviš auto čumakom dolu svahom a zaradiš spiatočku alebo opačne.Retaz zatlači šponovak a pri dalšom štartovani skoči o zub aj dva..A nasledky sa ani nepytaj.roztrhnuta retaz,ozubene kola bez zubov ,rozbite dekle,zlomene vačky,dokrivene ventily,dopraskane voditka ventilov.

2013-11-20 23:15:40

milo9: ano a dost,uPF odchází spodní protože je jednořadej horní celkem drží.V podstatě je to jedna z nejčastějších fatálních závad motoru.

Hec
Saša
2013-11-23 23:42:21

V Nissanu mně řekli že až uslyším divnej zvuk v motoru tak musím to řešit a jinak at na ten řetěz zapomenu

Ja osobně mam najeto cca.187000km.Tak nevím jestli to mam řešitZatím řadnej rachot neslyším

2013-11-24 11:24:22

hec: Zdravim ja mam r.v.2006 a 200.000 km a pocujem akoby taky traktorovy rachot hned po naštartovaní studeneho motora asi tak 2 sekundy. Resp. nie je to vyslovene zvuk ako traktor, ale taky silnejší rachot, ktorý sa potom po tych cca 2-3 sekundách stratí. Potom už je ten zvuk normálny. To sú rozvody?, alebo je to skôr, že pri tom štarte je nažhavené, a úplne ináč to tam v tych valcoch pracuje ako pri stabilnom chode motora. Potom pokial sa motor nezohreje, tak pri vyššom plyne / ako je potrebný/ počuť akoby také jemné klepanie, ako v starých škoda 120, keď si tomu pri nizsich otáčkach daval viac plynu ako bolo potrebne.

A este dufam, ze je turbo OK , lebo takisto pri studenom motore si tak pekne píska. Prestanem ho počuť az ked sa motor zahreje. Inac to turbo funguje pekne, citit ze pracuje, len je hlucne pri studenom motore. To nevadí?

A to klepanie a vyssie uvedene je rozvodmi?

Hec
Saša
2013-11-24 12:24:28

milanwow1: Zdravím.Ja nevím jak vypadá zvuk špatných rozvodu.Ještě jsem to neměl.Ale u mně zase při studenem motoru a volnoběhu,je slyšet pískot.Nikdo taky nedokáže přesně říct co to je.Řikaji -řemen nebo napinaci kladka,nevím.Při větších otačkach mizí.Je to těžky

2013-11-24 16:00:07

hec: na 99% klinak.. kdyby to byla kladka tak ji slysis porad.. klinak se bud klouze, nebo je proste uz v cudu.. zkus ho pred nastartovanim postrikat..

2013-11-24 16:50:21

klepani prvnich par sekund po startu (ale temer doslovne jen par sekund) je normalni - chvili trva, nez motor zacne mazat.

2013-11-24 17:52:44

milo9: Mě teda po startu nic necvaká ani neklepe,klidně to mohou být i rozvody,než je dopne napínák tlakem oleje.Jo a turbo mě houká jako sova pořád ať studené nebo teplé

2013-11-24 19:21:10

fi.lip: Ked Ti to turbo húka aj teplé, tak hold asi ho máš trošku viac načaté jak ja. Ja osobne hop nepočujem, keď je motor teplý. Len pri studenom si pripadám jak v trolejbuse . Každopádne mi mechanik radil, že po jazde treba chvílu nechať bežať motor nech turbo vychladne trochu, lebo sa na tej oske vraj nalepiarozne bordely z oleja a priškvaria a tym pádom ho rýchlejšie porúčaš do opravy .

2013-11-24 20:02:36

milanwow1: Mě tak houkalo i Terrano a najezdil jsem s tím 100tis km a žádný problém PF taky,nežere ani trochu oleje,táhne jak má,tak ať si houká,už jsem si celkem zvykTo chladnutí turba je samozřejmost,ale není potřeba po jízdě po městě,jedná se spíš o jízdu např. po dálnici kdy se turbo hodně rozpálí.

2013-11-24 20:17:58

Zdravim vás,čtu si teď váš příspěvěk s tím turbem tak jak píše...dochlazovat ANO,ale není třeba po městě a krátké trasy,fakt jen dálni a dlouhé jízdy vysoká rychlost jinak není třeba a to popískávaní turba za studena je to normální jev lopatek takže se nemusíte bát....


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6