Fórum - Téma


Vymena pristrojovky n15 mechanicka za digital


Fórum Almera N15 Vymena pristrojovky n15 mechanicka za digital

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2012-10-21 06:53:37

ahoj vsem,

mate nekdo zkusenost almera n15 mechanicka pristrojovka r.v. 96 (prepokladam ze je tam asi bovden ktery honi pocitadlo kilometru) za digital z r.v. 98.

predpokladam ze tam asi bude potreba jiny snimac + natahnout drat nekam ? slo by to prehodit mezi temito modely ?

diky za odpoved

2012-10-21 09:50:59

Zdravím,všetky almery majú elektronický tachometer.Niesom si istý ale myslim,že prístrojovka po facelifte má iné konektory.Sú tam 3 kusy.Najidealnejšie by bolo požičať pristrojovku po facel.a vyskúšať to.Vyskúšané to nemam.Možno to pasovať aj bude.Snímač na prevodovke je rovnaký,netreba meniť.

2012-10-21 18:04:16

myslel jsem pocitadlo kilometru ze to je mechanicke (kolecka) asi jsem se spatne vyjadril - a napadlo me ze kdyz je mechanicke ze tam musi vest lanko (bovden) a tim padem ze kdyz se tam da digital ze se musi vymenit snimac a natahnout odnekud nekam drat ... predpokladal jsem ze snimace do pocitace a z pocitace do pristrojovky ? nebo je to opravdu tak jak rikas ?

diky za kazdy nazor

2012-10-21 19:07:38

Lanko tam nieje.Je to spojene kablom od prevodovky do pristrojovky.V samotnom tachometri je elekektromotorek ktory točí mechanické počitadlo km.

2012-10-22 17:07:37

Upresnim to napisu to cesky :)

Tak sem dal pristrojovku z r.v. 98 do 96 a dopadl sem blbe :( stekry stejne ale jak sem to pripojil a zapl svetla tak popraskaly veskere zarovky v pristrojovece nechapu proc se to stalo :( .Hodiny ani ujete kilometry se vubec nerosvitily.

Kdyz sem vratil pristrojovku do puvodniho auta (98) hodiny i kilometry se ukazaly ale jinak samozdrejme nesviti neb zarovky popraskane - dal sem funkcnost nezkousel jestli jdou rucicky ukazatelu.

Dalsi vec co me dostala je ze v kazde pristrojovce je rozdilna velkost konektoru do ktereho se usazuje zarovka a nasledne zamkne bajonet s zarovkou do pristrojovky.

96 ma vetsi otvory naproti tim padem i vetsi konektory . A presne tak je to u tomu u 98 ma mensi otvory tim pademi mensi konektory.

Navic nejsem schopen zjistit hodnoty malinkatych zarovek zarovek protoze jsou opet rozdilne ve velikosti mezi 96 a 98, velke jsem zakoupil sice pisou 14V 3.4W - ale nemeli je tak jem koupil 14V 3 W

Kazdopadne by me zajimalo proc to popraskalo. Nejsem vubec elektrikou kovany ale moje teorie.

1. do 96 tece jiny proud nez do 98

2. zarovky 98 maji mensi proud (V) a tim padem schorely.

3. ze displaye neukazl ani km ani hodniny usuzuju ze to pocitac v aute z r.v.96 nejak neumi a nebo je to zapojeny v 98 jinak a nebo tam vubec neni nejaky drat.

Za kazdy nazor budu rad. diky

2012-10-22 17:12:26

Počkej, jak nedostaneš? Které konkrétně máš na mysli? Ty žárovky jsou většinou celoskleněné a patici použiješ původní ze spálené - aspoń já to tak mám. A kontrolky (ty nejmenší) pasují i klasiky na Favorit, Felicii za pár halířů i s paticí (osobně vyzkoušeno).

2012-10-22 18:50:59

Já bych začal tím že bych si sehnal manuál na N15 a zjistil v čem se to zapojení liší, sice to asi bude piplačka, ale pořád lepší než to zjišťovat z těch budíků. Jinak předpokládám že ani jedna N15 už nemá mechanický snímač rychlosti v převodovce s lankem do budíků...? nebo se pletu?

2012-10-22 19:05:48

ne zadne lanko tam nei viz foto

mas tip kde bych to mohl sehnat to zapojeni ?

2012-10-23 07:23:46

Žádná N15 nemá lanko k tachometru!! všechny už jsou elektronický, dokonce i poslední N14 jsou bez lanka. Samozřejmě to tam nebude pasovat, protože zapojení je zcela jiné. Nevěřím že y popraskaly žárovky, spíš odešli pojistky a buď rád že jen pojistky. Takový pokusy bych v životě nezkoušel, kor když ti to tu v diskuzi napsali!

2012-10-23 08:13:41

veskere zarovky popraskaly do jedne - nezbyla ani jedna jedina ktera by svitila - mel sem je venku vsechny vypalene :( - predtim to svitilo.

Myslim si ze to ma neco spolecneho s tim ze u 96 je motorek na pocitadle a u 98 neni tak tam tecou nejake jine prouda asi ale nejsem elektronik nevyznam se v tom.)

2012-10-23 08:37:56

no jak píše Honza, je tam úplně jiné zapojení, pokud do toho opravdu chceš jít tak si sežeň servisní manuál na N15, nevím jestli tu je někde v manuálech, nebo někde na internetu, tam najdeš určitě zapojení obou verzí budíků, ale jednoduché to nebude.

2012-10-23 10:37:22

Ahoj,raději kup jinou přístrojovku za 500-700 Kč

I uvnitř u budíků je to rozdílný a nezaměníš to. Vyzkoušeno,když jsem chtěl prohodit otáčkoměry.

2012-10-23 10:38:23

Kdyz jsem tohle resil u N14, tak jsem menil celou vnitrni kabelaz. Byla to facelift kastle a daval jsem pred-face kabelaz a budiky.

2012-10-23 17:02:44

Snazim se ale zatim bez uspechu najit zapojeni na 98 neb 96 je tu v servisnim navodu ale 98 ne. Pokud by jste nekdo vedel kde najit byl bych rad , pac uz to hledam skoro 2 hodiny a nemam stesti. dik vsem.

2012-10-23 18:48:50

A proc neudelas to, co jsem psal? Kdyz mas obe auta k dispozici...

2012-10-23 19:03:43

poravde premejslim otom ale vzhledem k tomu ze jsem z panelaku a veskere veci absolvuju na parkovisti se mi moc do toho nechce s predstavou ze musim sundat komplet palubku a menit kabelaz a pocitac ... no pravdou je ze bych chtel prohodit motor a tim padem by me nic jinyho nezbejvalo ... ale predstava ze budu mit na ulici rozhozene dve auta protoze to delam tak ze chci aby obe auta byla pojizdna - tedy nedelam z toho vrak a sem na to absolutne sam potazmo o motorech prevodfovkacha atd nic nevim tak mam z toho hruzu a nechce se mi do toho ale moc bych to chtel protoze z 98 je lepsi motor - ma najeto o 30 tis. km mene a je vykonem tusim 64kw kdezto 96 ma 55kw a navic ma najeto o 30 tis. km vice. Navic si nemuzu dovolit s tim jet nekam do servisu to je naprosty nesmysl co bych za to dal. A jinak sem naprosty samouk a tohle je moje prvni auto ktere takto prehazuju nikdy sem to predtim nedelal.

2012-10-23 19:53:38

Popravde vubec nechapu, proc cokoliv mezi auty predelavas, jestli maji byt obe pojizdne?

Jestli to ma o 30tis. km vic je uplne jedno, pokud maji oba motory stejne udelanou udrzbu (filtry, oleje, predstih, atd.) tak pojedou +/- stejne, kdyz vymenis dily, co jsou potreba na prestavbu na 64kW. Prehazovat motor, ktery je vlastne stejny je tedy zbytecne.

2012-10-24 22:40:09

jagy prosimte a co je potreba vse prehodit , kde bych nasel nejaky seznam. Neb kdyz budu mit seznam tak to udelam.

diky

2012-10-25 07:40:48

Vzhledem k tomu že zapojení elektřiny u obou aut je zcela rozdílné, nevěřím tomu, že by to šlo tak jednoduše vyměnit, je jiný zapojení i topení atd... prostě vše jiné. To se týká nejen palubovky, ale i vypínače světel, mlhovek apod. (viz ostatní dotazy). Měj jsem rozděláno minimálně 50 kusů N15 A to včetěn kompletní demontáže elektroinstalace a palubovek, ale do toho bych se nikdy nepustil.


Odpovědět