Fórum - Téma


Výměna oleje


Fórum Technický koutek Výměna oleje




2007-07-26 11:54:51

Lidičky potřebuju poradit kde a jaký objednat filtry a olej .. Do ted jsem tam lil Valvoline MAX LIFE , uvažuju o něm i teď ale pokud někdo víte o lepší variantě napiště prosím , Dále mám dotaz zda výměnu zvládnu jako amatér sám ? a jestli na to někdo máte nějaký návod nebo tak jestli ne dám to do servisu .. Dík

 jagy
2007-07-26 13:43:03

filtr kup (objednej) v nejake mistni autoprodejne, jak sem ucinil i ja. Vymena jde zvladnou pokud is to mas kde zvednout. Vypustis olej, vytahnes filtr (je na leve strane motor zezadu). Je k nemu docela blbej pristup, ale jde to. Das tam novej filtr, po vychcani stary oleje tam das novej a je to. Snad.

2007-07-26 14:09:50

když budu ležet pod autem hlavou směrem ke kufru a levou ruku budu mít na levé straně auta (u řidiče)tak bych to měl povolit pravou rukou je až skoro nahoře ten filtr ne ? takový válec (já ho mám bílí ale je jich určo spousta) . A ten olej se vypouští kterým šroubem ? tím co je na vaně ?

 jagy
2007-07-26 14:41:17

filtr vydelavej URCITE z vrchu.. zespodu nevim jak by ses tam dostal.. je tam malo mista, ale jde to. Jo, ve vane by mel byt sroub.

2007-07-26 14:52:34

Hlavně to před výměnou pořádně zahřej jízdou, jinak ten starý olej nevyteče, jak by měl.Olejový filtr doporučuji Mann se zpětnou klapou, co jsem zkoušela, tak nejlépe drží tlak a motor se s ním velice rychle zaolejuje, protože nemusí natahovat znovu olej do filtru. U bývalé P11 jsem ho vytahovali a zpětně montili zespodu. U P10 naopak shora. Jinak já používám oleje (polosyntetické) Shell, Castrol nebo Mobil. Valvoline neznám, ale patří mezi ty lepší, co jsem četla.

2007-07-26 15:28:04

Motor v P11 SR20DE 110KW má filtr oleje umístěnej jinde než SR20De 96KW. U GT je lepší vyndavat filtr horem, i když je tam dost mizernej přístup - překáží hlavně rozpěra tlumičů. Při vyšroubování filtru z něj sice může vytéct zbytek oleje, ale nevadí - přímo pod filtrem je takovej okapovej plech, přes kterej ten olej odteče pod auto a nezasviní blok motoru.

 jagy
2007-07-26 16:18:28

jo, krupi, vam tam vadi docela i klima.. jinak je to stejny.

2007-07-26 16:22:59

Krupi inak paradne udrziavany a cisty motor bez hrdze kolko malo tvoje auto ked si ho kupoval?

2007-07-27 09:18:09

Má to pěkné MOC MOC ! Kluci a Doris poradte : chtěl bych ještě do oleje přidat nějakou medovinu co třeba zlepší vyskozitu nebo nějak chrání motor ... chci autíku udělat radost ,,, jinak když budu měnit olej tak asi i všechny filtry co ?

2007-07-27 11:29:31

Stifi: Filtry rozhodně ano, při výměně oleje je nezbytný olejový filtr a vyplatí se i palivový a vzduchový, ale to už Tě asi napadlo.

Já co 50.000km přidávám do oleje 500ml speciálního aditiva Motor Protect od Liqui Moly, který sice není "zázračná přísada", co by udělala s motorem "nemožné", jak to člověk slyší z reklam atd. , ale je to látka, která chrání povrch dílů v motoru, vytěsňuje ho, sníží výrazně opotřebení (u syntetických olejů údajně až o 50% - ale je to jen papírová hodnota ), zlepšuje jeho chod, čímž se sníží hlučnost a klesá spotřeba. Používám ho už cca od 140.000km (nyní tam je 263.000km) a motor je jak nový, spotřeba oleje skoro nulová od výměny do výměny, běhá tiše, klidně a jak už jsem zde uvedla, spotřeba nafty činí krásných dlouhodobých 5.2l/100km. V létě se s tím dá jezdit klidnějším stylem i pod 5l. Zlepšila se i jeho dynamika, proto jsem ve svých příspěvcích už párkrát psala, že jede lépe, než by kdokoliv od atmosféráku čekal. Už po cca 1000km jsme pozorovali rozdíl k lepšímu. Samozřejmě na tom mají zásluhu i aditiva stejné značky, která dávám do nafty. Fotky těch aditiv mám ve svém profilu u Primerky. Skoro dvakrát prodloužily životnost vstřikovačům a taktéž čerpadlo jede jak nové. Když jsem si propočítala cenu těch přísad vůči současné nižší spotřebě oproti dřívějšku, vyplatí se mi. navíc auto jede líp a má velice nízké emise. Na STK + ME nevěřili svým očím a uším.


Odpovědět