Fórum - Téma


Vymena oleja


Fórum Primera P12 Vymena oleja

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2012-06-06 21:52:25

Ahoj odbornici

zase potrebujem poradit. Na mojej PW 12 idem menit motorovy olej. Je to dizlik 2,2. Potreboval by som poradit co sa tyka filtra, nejaky typ, cena/uzitkovost. No a hlavne olej Castrol Magnatec Diesel B4 5W 40. Neviem ci je to spravna volba. Privitam vase prakticke skusenosti. Velmi pekne dakujem.

Jaho

2012-06-06 21:57:54

Celkem neres filtr, s Mannem ,championem ,Nippartsem neudelas chybu . Olej klidne muze byt ,ale nedal bych od Castrolu

2012-06-06 22:27:26

A aky olej by si dal? Necham si poradit, toto je vysledok 5min. hladania na nete.

2012-06-06 22:43:21

Celkem fuk . Hlavni je menit pravidelne. Castrol je akorad predrazen a zanasi motor.

Jinak elf,Total,Q8,Sunoco,Mobil ,Shell ,Liqui moly .............

2012-06-07 16:31:58

Ještě k tomu olejovýmu filtru, Mám špatnou zkušenost s Champoinem dvakrát sem se setkal s tím že mi litr nepasoval, měl jiný závit a já ho tam nemoh za žádnou cenu dostat.A přitom byl určenej pro nissan. Pravda bylo to sice na p11 v benzinu ale bylo to dost nemilé, když byl olej venku z auta a filtr nepasoval

2012-06-07 17:10:56

S tím sem se taky setkal, kamarádovy sem měnil olej (WP11 SR20) a najednou jdu nasadit nový filtr a menší průměr závitu... tak koukám na krabičku a tam napsáno Toyota , ptám se ho kde k tomu přišel... že v nějakých autodílech mu to daly a značku toho filtru už nevím, a neznámý to bylo pro mě. Tak pěkně utíkal do Kelly po Nipparts a hned bylo hotovo . Nebo klidně i OEM Nissan filtr by sem koupil, pro koncového zákazníka stojí tuším něco kolem 250-300 Kč a to stojí Nipparts nebo Mann taky.

 sjaro
2012-06-07 23:23:12

Hlavne treba dat bacha pri dieslovych P12 93kw, N16 81 kw, V10 84kw a T30 84kw, všetky tieto auta maju vložku a často sa stretavam s tym že chyba pod filtrom plastovy dekel,zrejme ho vytrhnu a zahodia so starym filtrom, v tom pripade je tam zbytočne filter davat-je nefunkčny

2012-06-11 23:05:33

Vymena vykonana, vsetkym co mi poradili, velmi dakujem

2012-08-15 18:10:13

zdravim vsetkych , prvy krat sa chystam menit olej na mojej WP11 1,6 16V a chcel by som vediet ci ma P11 pod vypustacou skrutkou tesniaci kruzok (podlozku) alebo je tam len skrutka a ta to utesni. dalej mam tam syntetiku 5W - 40 podla stitku na motore tak by som chcel poradit aky olej a filter (znacku) kupit. dik Pravo

2012-08-16 06:18:51

má tam těsnící kroužek, který by se měl pokaždé dávat nový, ale nedáváme nový a neteče to.

2012-08-18 10:37:57

ok dik, a nevis mi prosim napsat prumer tesniciho krouzku protoze to nikde nemuzu najit.

2012-08-20 06:54:03

tak to nevím niky mě nenapadlo ho měřit, to ti bohužel nepomůžu.

2012-08-28 12:06:52

Ja ten krúžok prejdem šmirglom 4000kou,lebo po odskrutkovaní tam ostane odtlačok skrutky a tade mi to

raz slzilo.Proste vyšmirglujem ho do rovna a už ani slza.

2012-08-28 21:14:02

Pod výpustný šrúb olejovej vane sa dáva medená podložka pri každej výmene NOVÁ

2012-09-03 09:26:06

Pod výpustný šroub oleje se nedává pokaždé nová podložka, my ju už 15 let měníme jen vyjímečně. Chrener má ale pravdu v tom že se MÁ dávat vždy nová podložka.

2012-09-12 21:03:30

Diky chalani za odpovede a rady... ja tam mam teda vypustaci sroub 14 kluc , a tesniaci kruzok ma vnutorny priemer 12. (nasiel som v garazi tak som dal aj novy )

2012-09-13 07:12:17

Pokud jsi dal nový obyčejný, tak to je stejný jako by jsi dal starý. Originál nový má tvar průřezu V (špičkou ke šroubu) a dotažením se zmáčkne. proto má být nový. Ale když to 100 let na všech autech fungovalo(obyčejný plochý) tak to dalších několik let bude fungovat i na Nissanech ten plochej zmáčklej!

2012-09-13 16:06:15

To prohnutí je z výroby při vysekávání kroužků na lisech, na utěsnění stačí plochý kroužek (nebo zmáčknutý, jak chcete) - hlavně musí být z měkkého kovu, tj. měď a hliník a mění se tehdy, když je odraný od tření přitahováním zátky mezi ní a vanou (což je po víceronásobném použití a silném dotahování). Ale kdo mění kroužek po každé výměně oleje, nemusí si s opotřebením lámat hlavu.

2012-09-13 20:23:38

...ako to napísať... tá nová podložka tesní práve tým že sa zmáčkne... tým že sa opakovane doťahuje stará podložka sa už nemá kde zmáčknuť a na dosiahnutie tesnosti je potrebné použiť ďaleko väčší moment... Proste to čím ďalej viac doťahovať čím sa zákonite opotrebujú závity... Takže neustále doťahovanie starej podložky sa musí prejaviť strhnutým závitom...

2012-09-14 07:17:55

Přesně tak jak píše Chrener! Janis píše o prohnutí podložky což píše uplně o něčem jíném (my o voze a Janis o koze). Znovu si janis přečti co jsem napsal, podložka má profil tvaru V s vrcholerm u šroubu a ty konce V se zmáčknou k sobě. Chrener, ještě se nám nestalo že by jsem strhli závait. Dřív než se nám podaří strhnout závit, tak vana prorezaví durch!!


Odpovědět