Fórum - Téma


Vymena napravy z 98 do 96 a zpet N15


Fórum Almera N15 Vymena napravy z 98 do 96 a zpet N15

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2012-10-26 06:26:49

Mam problem s predni napravou. Na r.v. 96 neco nepravidelne bouchne a je to obrovska rana. Deje se to nahodne a vetsinou kdyz auto stoji na jednom miste. Naprikalad rano pridu do auta nastartuju a rozjedu se -rana. Behem jizdy nic i kdzy kmiam volantem ze strany na stranu tak se ozve malinkate cvakani jinak nic. Pak nekde zastavim treba na hodinu rozjedu se a nic. Pak zastavim nekde na 20 minut rozjedu se a obrovska rana. Jedno kolo bylo dle puvodniho majitele delano - cep v ramenu a vymena loziska v kole. Zajel sem k jednomu garaznikovi coz potvrdil ze leva strana je videt ze byla delana a tak vzal pajsr a skousel bohuzel nic nenasel. Vzhledem ze si to nemuzu z financnich duvodu dovolit dat to do servisu chtel bych si to prehodit sam -( nikdy sem to nedelal,navic to musim udelat parkovisti pred panelakem) nevim jestli se to da zamenit. Moje predstav je ze bych odmontoval nejak cele ulozeni tlumice,ramena, kotouce, brzdice a nejak vytahnul poloosy a vymenil kus za kus na autech. Vite prosim nekdo jestli se to tak da udelat ? Jeste jedna vec jak poznam jestli to ma abs ? Mam pocit ze 98 ma abs ale je to jen napsane na zadnim okne. Kdez to 96 kam bych to z 98 prehazoval, si myslim ze asi abs nema. Naprava z 98 si taky myslim ze je ve velmi dobrem stavu protoze pri kmitani volantem neni slyset ani malinkate cvakani - navic jsou tam lepsi kotouce. Proste podle meho usudku je ta naprava vepredu lepsi neb auto bylo pravidelne servisovano ( bylo to sluzebni auto) takze tam se nesetrilo .

diky za info a napovedu

2012-10-26 16:23:45

Nápravy 96/98 jsou stejné - můžeš je vyměnit kompletně celé (což je víc práce), nebo jen ramena z té lepší (dostačující řešení, pokud není nějak poškozená stávající nápravnice - výrazně zkorodovaná, zdeformovaná apod.). Ramena mají silentbloky a čepy, které se dají vyměnit i samotné, pokud jsou vytlučené. Ramena vyměníš tak, že při zvednutém předku auta a sundaných kolech povolíš nejdřív tyčky stabilizátorů (prochází ramenem asi tak ve středu a nad ním jsou spojeny kloubem s tyčí stabilizátoru), pak matici rejdového čepu (myslím klíč 24), spojující rameno a těhlici kola (prostě "kolo"), pak montpákou vytlačíš čep z těhlice i s ramenem směrem dolů. Pokud to nejde, uhoď kladivem zboku na těhlici v místě, kde je v ní čep a on povolí - přitom je dobré podložit si protější stranu druhým kladivem.

Pak povolíš matici na šroubu ramena vpředu, kde drží v nápravnici, a nakonec dva šrouby vzadu (je tam i matice - té si nevšímej, drží pomocný rám nápravnice), které upevňují kryt (domeček) zadního silentbloku ramene. Pak už rameno vytáhneš ven - zkontroluj silentbloky a čep (nesmí mít axiální, tj. svislou vůli - pokud má, vyměň ho. Je zajištěný segerovkou v ramenu, vyndej ji a vylisuj nebo vyraz ho při vhodně podloženém ramenu, nový nalisuj, netřískej po dříku!)

Dobré rameno nasadíš zpět obráceným postupem, u tyčky stabilizátoru bacha na kolmé natočení hlavy kloubu k tyči stabilizátoru, ať to nemáš vytočené dopředu nebo dozadu, pak ti kloub rychle odejde. Pokud se ti při dotahování bude protáčet matice rejdového čepu (jakože asi určitě), podlož si rameno panenkou (zvedákem) a zatlač rameno nahoru - čep se přestane protáčet. Nepodkládej ale přímo čep, jinak zdeformuješ jeho zátku! Taky můžeš auto spustit na kola, tím čep taky znehybníš).

Pokud budeš měnit i těhlice, povolíš dvě matice uchycující k nim tlumič a pak taky matici čepu řízení - vytlačíš ho buď stahovákem, nebo poklepem na páku těhlice - podlož si ji ale z druhé strany taky kladivem). Pak už jen povolíš matici poloosy (to je ale nejlíp udělat hned na začátku, když je auto ještě na kolech na zemi - potřebuješ trhák a zařazenou rychlost), případně odpojíš čidlo ABS (to udělej nahoře u motoru a protáhni kabel dolů ke kolu, z těhlice čidlo obvykle jen tak snadno nedostaneš) a stáhneš celou těhlici s nábojem z poloosy.

ABS poznáš podle snímačů na kolech - po sundání kol mrkni zezadu na těhlici a pokud je v ní zašroubovaný "váleček", ze kterého vede kabel skrz podběh k motoru, koukáš právě na snímač ABS.


Odpovědět