Fórum - Téma


Výmena manžety poloosy - Primera P11


Fórum Návody Výmena manžety poloosy - Primera P11



1  2  3  4  5

2009-05-23 10:34:31

Tuk jsem tam nedával nový , měl jsem pod tím čistou nádobu a co vyteklo (jen troška, tak jsem dal zpět, nevím co to bylo). A ten vnitřní kloub jsem se snažil držet v čistotě. Když povolíš, tu velkou sponku na vnitřní manžetě, tak pak už jen tu manžetu stáhneš, jen ji jakoby uvolníš. No a pak už poloosu vytáhneš bez problému, Vyteče akorát trochu maziva, co je u toho vnitřního kloubu. Samozřejmě musíš mít polosu demontovanou z těhlice. Nevím jestli by nebylo lepší když to dělá jeden člověk prvně si povolit tu manžetu a pak teprve venkovní kloub vytahovat z těhlice. Protože jsem si musel poloosu zvednout. aby mi pěkně držela, ale jak říkám, pokud máš zvedák tak je to v poho, já to dělal ze země.

2009-05-23 19:37:24

Piskot, ... este par otazok. Ako si dal dole tu gumu viz. sipka na obrazku, som na to dneska pozeral, ale ta guma drzi pevne, na tvojich fotkach vidim ze si ju dal dole, ako? Pod tou gumou je matica, co drzi zvisly cap tehlice? Dedukuju spravne? Pozeram fotky, ze cidlo ABS si odpojil niekde hore, ze si ho nedemontoval pri naboji kola. Kde si ho odpojil? Je tam niekde vyssie nejaky konektor? Kde to rozpojim? Da za vsetko, co si robil ty zmaknut aj s malovanim ... atd. za 1 den (od rana do vecera) alebo na to treba viac casu? Chcem to robit v garazi u svagra, bez zdvihaku, a aby som mu garaz dlho neblokoval. Diki

2009-05-23 20:10:57

Pomůže ti kladivo a šroubovák,ale opatrně ať si ji neprorazíš.Vypadá že nejde dolů,ale po pár klepnutích jde dolů(ta čepička). Já jsem to dělal minulou neděli, azvládl jsem sundat polosou a av měnit kloub tak dohromady za 4hod.,ale teď bych to udělal rychleji.Největší problém je s tou páskou, na manžetě, ona je toiž v celku,tak se musí opatrně než ji přecvakneš, ale neměj strach. Jo a čidlo, když půjdeš po káblu, tak v motorovém prostoru je konektor, tak si ho odpoj, pak nemusíš mít strach že ho poškodíš.

vem si na to tenký šroubovák ať se pod tu čepičku pěkně dostaneš. Ona půjde.

Myslím že za jeden den to zvládneš. a jestli budeš dělat levou poloosu tak ti půjde líp něž pravá, je menší.

2009-05-24 23:09:35

Nazdar, Návod perfektny a prakticky popísaný krok za krorkom

Ja som to však robil trocha odlišne a to v týchto veciach:

Maticu ložiska náboja po vytiahnutí závlačky povoľujem vždy ako prvú pokiaľ mám auto na kolesách zabrzdené a podložené proti pohybu, pre prípad ak by bolo treba použit väčšiu silu aby sa mi nepretáčalo koleso (brzdou to neubrzdíš)

Po vybratí poloosy z náboja kolesa poloos z prevodovky nevyťahujem iba odstánim malú pásku manžety homokineťáku na osi a celý kĺb zklepnem kladivom z poloosi dole (ide to celkom ľahko poloos kolenom pritlačím o spodné rameno, rukou kĺb natočím na stranu a klepnutím zbijem dole z tisíchranu) Kĺb sa tým že je na ňom stará manžeta nepoškodí a manžetu aj tak vymením za novú.

Podobne ako ty rozoberám čistím a nanovo mažem iba samotný homokinetický kĺb nahodím manžetu a zatiahnem páskou, samozrejme kĺb vystredím (vnútorný tisíchran)

Manžetku natiahnem na tyč poloosi samozrejme po očistení od špiny a tlakom a miernym otáčaním zlícujem zuby na tisíchranoch a jemným klepnutím medeným alebo gumeným kladivom narazím homokineťák na os (ak nemáte tak treba našrúbovať maticu a kľudne biť normálnym kladivom nič sa nestane)

Potom už stačí iba zaistiť manžetu páskou k telu poloosi a zmontovať to celé dokopy

Eto vsio ;)

2009-05-25 19:32:18

Jo to vypadá jednodušeji, mě nechtěl jít dolů homokineťák, ale dělal jsem to gumovým kladívkem, a to nešlo pak ani ve svěráku, takže nečím tvrdším by to možná šlo. Jo a s tou matkou souhlasím, jedině ji povolovat ještě když auo stojí, jinak jsem si neškrtal.

2009-05-25 21:22:07

... ja som takymto sposobom menil homokinetak na Favorite, a ked som tukol po homokinetaku, aby som ho uvolnil z tisichranu poloosy, tak som poskodil poistny kruzok, ktory bol na konci tisichranu poloosi. Islo to sice na prve tuknutie dole, ale žial, z pruzinoveho kruzku sa trochu odlomilo, skrivil sa trochu a musel som auto nechat rozbabrane az do pondelka. Az potom som to dokoncil s novym poistnym kruzkom. Mal som asi "stastie" .

Ale tento sposob je jednoduchsi, s tym suhlasim , no ale pri mojom "stasti" uz trochu rizikovy.

Predpokladam, ze na primusi je tiez poistny kruzok na konci poloosi, ktory drzi poloosu v homokinetaku, ze? Asi to takto maju standardne riesene vsetky auta ...

2009-05-25 21:43:23

Ano je tam, já měnil kloub celý takže v sadě byl i nový kroužek, ale stejně jsem použil starý, byl lepší.

2009-06-01 19:22:37

Pánové dnes jsem měnil kloub

Kupoval jsem ten levný za 1100,-

A zjištění? Kloub mi je nahovínko Páč kloub, který mám na autě má 35 zubů a kupovaný 27

A perlička nakonec, při vybíjení spodního čepu mi vypadla celá poloosa, tím došlo k vytečení oleje z převodovky

Tak si říkám aspoň to vyměním a zítra doběhnu pro olej.... Jen kdyby ten kloub pasoval

2009-06-01 20:08:57

Vím že máš Almeru,ale já koupil tento a pasoval OK. http://eshop.autobenex.cz...7858.1.0&kTypCode=GL3515K

2009-06-01 21:35:29

neviete mi niekto poradit , aky rozmer vonkajsej manzety homokinetaku mam kupit na P11, 2.0TD, 66kW. V servise mi pred 2 rokmi menili pravy homokinetak aj s manzetou, ale nezapisal som si zakladne rozmery manzety.

V AutoKelly http://obchod.autokelly.sk/ mi teraz ponukli na vyber 3 rozmery manziet zn. Nipparts s priemerami 22/86, 35/96 a 22/71. Zmeral som zakladne rozmery stareho homokinetaku a su totozne s prilozenym obrazkom, priemer poloosi som este nezmeral, ale asi bude 22mm. Teraz neviem, ktoru manzetu z ponukanych troch rozmerov mam zobrat???

2009-06-01 21:42:13

Já ti můžu říct, že na mojí 1.6 mám 22/86.

2009-06-04 21:43:35

Tak jsem si objednal nový kloub u MJauto za 2710,- a sedl krásně...

Jen bohužel nemůžu se dostat k vypuštění převodového oleje... Sice bych měl mít rád Almušku, ale konstruktéry nenávidím... Výpustný šroub je asi na plochý šroubovák A nápustný je zas asi na imbus č.14. ale pouze 4 hrany!! Už toho mám plné zuby Banda jedna japončíku Snad se mi to už zítra podaří dodělat Maj nervy

Zítra hodím info

Tak už je to dodělané... uf! Vypustit to nešlo, tak aspoň v práci jsem si udělal imbusák... Zbytek oleje jsem vysál stříkačkou přes hadičku byly tam cca 2Litry. Pak už to šlo krásně olejíčku stačily 4 litry možná by se vlezlo ještě kapičku více. Pozěji se podívám...

Doufám že už to byla poslední věc...

Tak lidiičkymějte se krásně a mnoho šťastných kilometrů

2009-06-09 21:19:56

Chrener, tvoj postup sa mi celkom paci a vyzera jednoducho, len si neviem predstavit, ako si priklaknem a pridrzim kolenom poloos k spodnemu ramenu, a este si popritom mam urobit nejaky priestor na tuknutie kladivom do klbu, aby som ho sklepol dolu z osi.

Novu manzetu uz mam kupenu, takze sa pomaly chystam na jej vymenu. Predpokladam, ze poloos si nejako priklakol kolenom z prednej strany, ale kde si mal preboha telo a hlavu, ved to si musel byt cely pod tym blatnikom. Mal si demotovany von aj tlmic z tehlicou? Ja mam nejakych 184cm vysku, myslis, ze sa to podari aj mne takymto sposobom zklepnut dole klb z osi???

2009-06-25 12:04:13

Vife: zkus improvizovat.... Není to zas tak složité....

2009-06-27 11:30:00

Načo si to chlapi komplikujete? Ako sa kukam na fotky tak meníte manžety na krátkej poloosy-na vodičovej strane(podľa triangla). čo takto vypustiť olej z prevodovky, a vyklepnúť celý unášač von a tak meniť manžetu/manžety? Nemusíte strihať pásku manžety na strane unášača a pri zakladaní vám nekvape vazelína a nehovoriac o tom že prístup k páske manžety unášača je pri monáži nulový a človek aby si ruky polámal keď to tam chce nasadiť, napnúť a zaistiť...

Olej z prevodovky vypustíte šrubou so strany vodiča od kolesa tam pasuje klasická gola (1/2") a treba k tomu dva dlhé nádstavce , vtedy nemusíte ani lezť pod auto a je to von...

Pri povolovaní nalievacej šrúby zas používam strednú golu(1/4")

Poloosku tak ošetrujem v pohodlí garáže na ponku vo zveráku, nekvape mi vazelina a spony sa osadzujú hravo, presne.

Naklepnúť poloos do prevodovky a naliať späť olej je vec 5 minút....

vife tak priď do KE a ja ti to vymením raz dva ;) Mam ťiež 184cm a nieje problém chce to len trochu praxe. čo sa týka odpájania tak odpájam len horný čap(riadenia) spodný čap(rameno) a tyčku stabilizátora ostatok netreba.

Ak si to nikdy nerobil tak poprvé to ide ťažko ale dá sa to zvládnuť...

2009-06-27 21:44:18

Chrener, dík za pozvanie, ale až teraz som sa dostal k PC a manžetu som dnes popoludni vymenil, a išlo to podľa tvojho návodu , ale tyčku stabilizátora som nemohol povoliť, tak som ju tam nechal (vrchná matička tyčky bola jak privarená, a vidlicový kľúč, ktorým sa zospodu tyčka pridržiava, aby sa netočila, sa mi prekrútil a spodný šestihran na tyčke je v háji... ) Ale išlo to aj bez vybratej tyčky stabilizátora akorát somešte odpojil horné rameno od tlmiča a horné matice tlmiča som musel trochu povoliť a ..... ... manžetu sa mi vymeniť podarilo

Žiaľ klb už má vydreté plošky v náboji pod dvoma guličkami , takže jeho život je zrátaný, no uvidím koľko ešte vydrží, vypral som celý homokineťák v technic. benzíne, namazal novou grafitkou, tak ešte nejaký čas musí slúžiť, kým nezomrie...

Ako na potvoru, švagrovi dnes ráno na Škode Forman rupol homokineťák, praskla mu v ňom klietka, takže obaja sme si navzájom trochu pomohli...

2009-11-19 17:37:17

Měnil jsem manžetu podle návodu Chrenera a jde to v pohodě.

Akorát vše je zapatlané od toho maziva,jinak to šlo dobře.

2009-11-19 17:47:40

To ja se mrdal u Micry docela dost takle mi dlouho zadna nedala. Kloub drzel na poloose jak svin a pak napustak je proste ctverhran tak jsem si na to musel ubrousit. Jen doufam ze jsem zastrcil dost do prevodovky u micry takovy divny ,ale netece to a ani ta poloosa nema zajisteni v prevodovce

2009-11-19 20:17:27

Není nutné vyndavat poloosu z auta.Zbytečně vypouštět olej a montovat zbytečně manžetu u převodovky,když je dobrá.Dělal jsem na Almeře obě venkovní a na mém GTi jednu.Homokineťáky šly vyklepnout u obou aut normálně.Jen se při vyklepávání musí dát pozor,aby se nevytáhla poloosa z převodovky.Jedna manžeta=práce asi na 3/4 hodinky až hodinu i s namontovaným kolem zpět.Ale každý má svůj způsob a dělá si to,jak mu to vyhovuje nejlépe.

2009-11-19 20:20:54

Taky to delam radsi bez demontaze chtel jsem to tak udelat ,ale tim ze kloub drzel jak svina a konec neni u micry 1.5D zajistenej v prevodovce tak to vyjelo jak maslo tak jsem to delal venku . Koukam zes vyndaval i cep rizeni ten tam nechavam .


Odpovědět

1  2  3  4  5