Fórum - Téma


Výmena manžety poloosy - Primera P11


Fórum Návody Výmena manžety poloosy - Primera P11



1  2  3  4  5

2008-11-09 12:36:28

Včera som absolvoval výmenu vonkajšej manžety na svojej Primere P11, nakoľko pôvodná už bola prasknutá a začal sa ozývať vonkajší homokinetický klb pri prejazde zákrut. Keďže sa mi nechcelo čakať na servisáka, ktorý ma veľa práce, tak som sa do toho pustil sám. Často sa tu spomínajú nafukovacie manžety, aké používa servis, aby sa nemusel rozoberať kĺb. Ja som tam dával klasickú manžetu z druhovýroby, ktorá je pôvodne na iný voz, ale priemery sedia na WP11C. Na výmenu postačí jedna osoba a bežné náradie. Bohužiaľ som nezobral so sebou foťák, tak aspoň postup :

1. Po zhodení kolesa uvoľniť nábojovú maticu. Najprv vybrať závlačku. Použil som orech č. 36 a teleskopický kľúč na kolesá.

2. Uvoľniť od náboja čap riadenia. Najprv závlačka, vytočiť maticu, jemne vyklepnúť čap. Na matice som pred demontážou nastriekal trochu WD40.

3. Uvoľniť čap spodného ramena nápravy. Ten istý postup , ako pri čape riadenia. Pozn. Oba čapy ma prekvapili čistotou. Žiadne známky korózie. Po klepnutí kladivkom sa oba čapy ľahko odpojili.

4. Povoliť tri skrutky pruženia /tlmič, pružina/ pod kapotou. Matice sa nemusia vyberať, stačí ich povoliť, aby vznikla vôľa asi 0,5cm.

5. Povoliť maticu stabilizačnej tyčky zo strany náboja. Maticu netreba vyberať. Stačí povoliť.

6. Uvoľniť os z náboja. Náboj je zavesený iba na tlmiči, takže sa s ním da pekne hýbať do strán a otáčať. Jednou rukou uchopiť vonkajší kĺb, tlačiť os smerom k prevodovke. Druhou rukou nakloniť náboj do strany, aby sa os dostala von. Tento úkon je asi najnáročnejší z celého postupu. Chce to trochu trpezlivosti, je to ako ježek v kleci.

7. Po vytiahnutí osi z náboja položiť koniec osi na zem, alebo podložku.

8. Opatrne odstrániť veľkú sk pásku z vnútornej manžety polosi, pri prevodovke. Najlepšie tenkým skrutkovačom podvážiť a precvaknúť kliešťami. Nepoškodiť manžetu !

9. Uvoľniť prstami manžetu z klbového púzdra pri prevodovke, aby sa polos dala vybrať von.

10. Vytiahnúť polos. Týmto sa triangel vnútorného kĺbu vyberie z púzdra, takže vnútorny koniec polosi ostáva zasunutý v prevodovke. Je možné bez rozoberania vnútorného kĺbu vycvaknúť polos z prevodovky, no v nasl. postupe bude potrebné kĺb rozobrať a takto sa vyhneme prípadnému problému s netesnosťami po demontáži polosi z prevodovky.

11. Polos upevniť do zveráku, dôkladne očistiť od prachu a piesku. Odstrániť všetky sk pásky z manžiet a gumového tlmiča vibrácií v strede polosi. Predtým označiť presnú polohu tlmiča na osi napr. jemným zárezom pilníkom. Odhalený kĺb očistiť od starej vazelíny.

12. Na strane triangla / krížového kĺbu / uvoľniť segerovu poistku a kĺb opatrne, klapkaním ztiahnúť z tisíchranu.

13. Teraz je vnútorná strana polosi voľná. Ztiahnúť vnútornú manžetu, tlmič vybrácií a vonkajšiu manžetu.

14. Veľmi dôkladne očistiť homokinetický kĺb od vazelíny a špiny. Najlepšie vypláchnuť benzínom, alebo vystriekať priemyselným čističom.

15. Nasleduje nasunutie novej manžety. Polos pred nasunutím manžety dobre očistiť. Ak je skorodovaná, pomôže , keď ju oblepíte lepiacou páskou a natriete mazivom. Nasunúť novú manžetu až ku kĺbu.

16. Kĺb aj manžetu pred zmontovaním naplniť novým mazivom.

17. Nasunúť manžetu do pôvodnej polohy a dobre zaistiť novými sk páskami. Použil som plastové pásky.

18. Nasunúť tlmič vibrácii do pôvodnej polohy a zaistiť páskou.

19. Nasunúť vnútornú manžetu. Môže byť aj pôvodná ak nieje poškodená, či dozretá.

20. Naklepať čistý krížový kĺb na tisíchran. Zaistiť segerovou poistkou.

21. Kĺb aj manžetu naplniť mazivom.

22. Polos sa može zasunúť do mysky na prevodovke, teda zložiť vnútorný kĺb. Pri tomto úkone je potrebné dbať na čistotu vnútri kĺbu.

23. Po zasunutí polosi natiahnúť manžetu na mysku kĺbu. Pozor! Manžeta je tvarovaná podľa tvaru mysky, takže pootočením manžety sa táto dostane do správnej polohy. Zaistiť manžetu páskou.

24. Opačným postupom, podľa bodov 6. - 1. zmontovať všetky súčasti späť.

Na záver len malá pripomienka. Celá práca prebehla bez komplikácií. Všetky časti, hlavne čapy a kĺby boli vo výbornom stave. Ani uvoľnenie matíc čapov, či náboja nerobilo najmenšie problémy.

Jediný problém bol, že som nemal po ruke foťák ...

2008-11-09 14:09:42

No ja by som si na nieco take netrufol ani omylom,kazdopadne pekne napisane

A s tym servisakom mas pravdu,ma vela prace a tiez len cakam a cakam na volny termin...ak teda myslime na toho isteho,co asi ano

2008-11-09 15:25:00

Presne tak Body. Stary pan pracuje kvalitne a zodpovedne a preto je o neho zaujem. Volal som mu ohladne manzety, tak to najpr chcel vidiet a na termine sme sa mali dohodnut. Ale moja netrpezlivost a zapal pre vec ho predbehli. Po vymene som presiel 5Okm v kopcoch a zakrutach. Je to rozdiel. No a uz mam pokoj

2008-11-09 20:00:59

U primery se musi povolovat tlumic ? Mi to delame vzdy cep rizeni ,spodni cep a pak de s nabojem vychylit a vytahnem znej poloosu srazime kloub a jde to bez vyndavani poloosy ,ale jak kdy nekdy ji vyndame celou . Je to ,ale na skodovkach proto se ptam .

2008-11-09 20:11:46

Svobi, netvrdim, ze musi, len bez toho povolenia tlmiča som to nevedel dostat do potrebnej polohy. Mozno to chce prax.

Este pre zaujimavost... ako je zafixovany vonkajsi klb na osi ? Obaval som sa ho nasilim stiahnut dole. Neviem , ci je tam pero, aby som to nahodou neposkodil, robil som to totiz 40km od domova...

2009-04-25 16:28:23

Zato já jsem nepovolil matku 36 Mněl jsem ořech 36-6hran na dlouhej páce,matku jsem pomlátil,očistil,prostříkaWD40 a houpal jsem se na tyči jak blbec a nic Tak teď nevím co dál ,proto udělat.Máte někdo nějaký řešení?

2009-04-25 16:41:45

Asi tu matku nahrat jinak nevim nebo jeste delsi paku

2009-04-25 19:32:06

Zítra jdu taky na to , doufám že to povolím. Tak už se na tom pracuje, jednu stranu mám dole, levou bude se měnit ložisko, a zároveň bych chtěl očistit i ten venkovní homokinetický kloub, tak jsem se chtěl zeptat jestli musímdávat dolů celou polosu nebo se dá nějak stáhnout a jak?

Díky.

A ještě Edward: z jakého auta jsi použil manžety?

A přihazuju fotky. Na fotce je trubka kterou jsem potřeboval na povolení středových matic, ale nemusel jsem ani moc skákat. Trubka byla asi 160cm.

A pak je tady takovej šikovnej stahovák na čepy, co jsem měl pučenej.

2009-04-26 21:07:28

Zato já jsem prostě nepovolil matku náboje kola v.36.Zatím jsem sehnal násobič ten by to měl zvládnout,ale bude až v sobotu tak snad to kloub vydrží.

2009-04-26 22:18:29

Kloub vydrží... Mě rachtá už skoro rok... Kdyby nestál přes 2000,- tak jsem už ho vyměnil, ale takhle ho mám až na dožití! Takže homokineťák Ti určitě vydrží do soboty

Pánové dnes jsem dostal zajímavou nabídku...

Nový homokineťák značky Nipparts. Ale cena se mi zdá až přílíš nizká pouho pouhých 1320,-

Což mi je dost podezřelé, když normálně stojí od 2600 až po 3200,-

Co myslíte může jít o nějaký podvrh?

2009-04-27 21:05:50

...zaleží z akého to máš zdroje, či je to seriozni a zavedený predajca nahradnych dielov, alebo nejaký neznámy...

Moj homokineťák s ABS kružkom stal cca 3000,- Sk, značka METELLI - Italia vid. obrazok v tema: Nissan primera -> P11 poloos / homokineticky klb problem.

Nipparts je dobra značka, skus pozrieť www.mjauto.cz - Online katalog, oni tiez ponukaju Nipparts, že za koľko ho maju v cenníku .... a porovnaj si ceny

2009-04-27 21:40:50

vife: Tak ceny už mám porovnané.... Právě proto se ptám, jestli to není nějaký podvrh! Jinak je to jakási firma z jablonce http://www.autotech-jablonec.cz

2009-04-27 21:52:19

Tak pak dej vědět jak jsi dopadl, protože časem taky budu měnit,a je dobré vědět.

2009-04-27 22:01:04

Piškot: Dík za radu

2009-04-27 23:41:52

Bude to bráno formou. Pokus omyl . Ale něco určitě vydržet musí . minimálně 2 roky

2009-04-28 20:28:23

Sorry Plevys ,já to tak nemyslel , jako že jestli ta cena opravdu dopadla. A je to Kineťák pro ABS?

2009-04-30 10:50:07

Kineťák pro ABS! Budu ho nejspíš objednávat až po výplatě.... Tak pak hodím info...

2009-05-01 21:50:29

... dočasná oprava prasknutej manžety homokineťáku samovulkanizačnou gumovou paskou. Mal som šťastie , lebo som to zistil pri údržbe predných brzd po zime, diera bola hned vedľa sponky na poloose, takže sponu som uvoľnil, natlačil som grafitku, utiahol som sponu, manžetu odmastil a celé aj so sponou som to olepil tou páskou. V tomto mieste manžeta nie je až tak namáhaná, takže možno to chvíľu vydrží. Ale výmena manžety je nevyhnutná, len som nechcel zničiť homokineťák, tak som to dočasne takto zaplátal... Najneskôr do jesene musim manžetu vymeniť.

2009-05-17 15:00:52

Tak jsem měnil homokinetický kloub a hodil se mi návod, jen si dejte pozor u bodu kdy máte sundat pásku z manžety vnitřního kloubu. Není tam moc přístup a hlavně ta páska nemá žádný konec. Takže se musí s trpělivostí napínat , než se tam vyjdou nůžky na plech nebo něco podobného. Díky této maličkosti jsem to dělal tak o hodinu dýl než kdyby tam byla normální rozpojitelná stahovačka. Navíc jsem to dělal z leže, ten kdo má zvedák je v poho. . No pak už šla poloosa ven krásně. Přikládám 2 fotky toho jak to vypadá po vyjmutí poloosy.

2009-05-23 08:30:26

Piskot, na triangl /krížový kĺb/, co drzis v ruke na fotke, si pri spätnej montazi daval aj nejaky tuk, mazivo? A aky? Predpokladam, ze ked si to rozoberal, tak si tuk z triangla utrel nejakou handrou, alebo si triangel cistil v techn. benzine, ze? Takze si triangel potom musel niecim namazat, ked si to montoval nazad. Vonkajsi homokinatak, tam ide grafitovy tuk, to viem, ale do vnutorneho aký? Idem totiz menit manzetu na lavej strane homokinetaku, tu na ktorej som urobil zaplatu, vid moj starsi prispevok, lebo uz praskla, ale na uplne inom mieste ako zaplata, len neviem, ze ked povolim vnutornu manzetu z triangla, tak ci mi nebude z prevodovky vytekat olej? Poradte mi niekto? Vdaka.


Odpovědět

1  2  3  4  5