Fórum - Téma


Výměna kol + hever


Fórum Qashqai J10 Výměna kol + hever

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2

2013-04-23 09:56:34

Zdravím

chtěl bych se zeptat, jestli tady někdo mění na QQ kola sám, a pokud ano, tak jak to dělá, a jestli používá originální hever. Já to teď v pátek dělal vlastně poprvé (předtím to dycky nějak vyšlo, že se to svezlo s přezouváním, servisem brzd a tak..)

A myslel jsem, že u toho chcípnu, jednak se auto zvedá až ke stropu, ale hlavně - ten hever je tak neuvěřitleně na piču, až to hezký není. Nebejt toho, že jsem na to narouboval pomocí hřebíku akuvrtačku, tak jsem to asi vzdal - tak jak to děláte Vy?

2013-04-23 10:02:03

cekas že to půjde bez kapky potu?čím lepší výbavu máš tím snažší to je.je rozdíl používat vzduchovku než svoje ruce a klíč.je rozdíl mít velkej zvedak a jen na něj najet než zvedat kolo po kole.

2013-04-23 10:11:31

chmeldoslav: nečekám - jen jsem to předtím měnil na feldě, a bylo to uplně na pohodu - chápu, kola jsou těžší, ale ten hever je prasárna. Ano, mohu si koupit halu a velkej zvedák. A taky si mohu koupit soukromou stíhačku a srát na vás blbce v autech. Čekám, že u auta bude funkční příslušenství. S klíčem nemám problém.

Ale jinak děkuji za Tvou zkušenost s výměnou kol u QQ.

2013-04-23 10:59:12

atreyqq: není zač:D ne teď vážně, konkrétně QQ nemám ale měním kola i na větších autech a používat příslušenství? čekáš špatně, u auta máš nouzové příslušenství. já si i na primeru koupil takový větší hever a pořádnou základnou už a vždy zvedám jednu celou nápravu

2013-04-23 11:14:44

chmeldoslav: No, a když sem pošleš aspoň zhruba co sis koupil, budou ty příspěvky i informačně hodnotné

Jinak pro nás, děti panelákového sídliště, jsou některé podmínky omezující - sice mám garáž, ale ta je tak na auto, máme chatu, ale tam zase nejsou kola, a v práci není ani jedno, ale zase tu mám halu s jeřábem. Mít rodnej barák, asi si pořídím zvedák na celý auto a neřeším ... jenže...

Pro mě by byl zajímavej nějakej panenkovej hever, nejlíp elektrickej, ale aby něco vydržel, a zároveň šel převézt tam, kde zrovna chci kola měnit.

2013-04-23 13:14:48

Já používám nějaký takovýto hever: http://www.automaxhk.cz/h...jizdny-hever-2t-1145.html

a dělá se mně s ním v garáži i venku dobře. Za skoro 6 let co mám auto a měním kola letní/zimní jsem s ním neměl problém a jezdit s takovou prkotinou do servisu by se mně rozhodně nechtělo. Zvedám vždy jedno kolo za rameno nebo zadní za nápravu a no problem (odírat ochranný nástřik a barvu z prahů se mě nechce).

Na elektrickej bych se vyprdnul. To by musel stát balík aby byl kvalitní a pokud by byl za pár kaček, tak bych řekl že odejde po dvou sezónách. Párkrát zapumpovat přes takovouto páku je uplně v pohodě.

2013-04-23 15:04:32

Ja si mením kolesá sám s heverom, ktorý je v príslušenstve a nemám s tým žiadny problém. Síce to chvilku trvá, ale nevadí mi to.

2013-04-24 20:54:06

Mám Teknu, takže žiadny zdvihák, žiadny kľúč, žiadna rezerva, iba ťažné oká a sada na opravu defektu Continental. Pýtal som sa na cenu orig. zdviháku a kľúča v Nissane - cena cez 100 Eur. Tak som kúpil nieco ako toto http://www.autorelax.sk/z...vihak-noznicovy-15-t.html s nosnosťou 1200 kg. Pri zdvihu je potrebné podložiť cca 10 cm klátik pod zdvihák aby to šlo dosť vysoko. Ináč bez problémov použiteľné riešenie.

2013-04-24 23:09:13

Jak to chlapi děláte s vyvážením, když si měníte kola sami? Mně v servisu vždycky napřed ty nandávaný kola vyváží. A že je vždy co vyvažovat!

2013-04-25 07:30:20

vita2: 90 % lidí nevyvažuje!

N16
Honza 23
2013-04-25 07:34:47

Já si je vždy zajedu do pneuservisu vyvážit a doma je přehazuju

2013-04-25 07:51:19

Přiznávám, taky nevyvažuju jako většina.

2013-04-25 08:54:55

honzabk: Odkud víš, že 90%?

2013-04-25 08:57:41

n16: Tak to už nechápu vůbec. Když už tam jedeš, proč si to nenecháš udělat komplet? Vyvážení čtyř kol stojí 200Kč, s přehozením platím 300,- Kč. Kolik s tím přehozením strávíš času, že se vyplatí ušetřit stovku?

2013-04-25 11:08:11

vita2: nazdar

Dělám to jako N16 a divím se, že se divíš. Ono je to o tom, že si kola vyměníš když potřebuješ a né když má čas pneuservis.

N16
Honza 23
2013-04-25 11:21:42

vita2: Já si to vyvažuju u známýho zdarma a mám to kousek od garáže,kvůli stovce bych to určitě nedělal navíc co si neudělám sám to nemám,když jsem to měl nový a dělal to servis tak každej druhej rok jsem měl ztrhaný závity na šteftech od rázových utahovaček,přirezlý disky atd,teď si to v klidu sám přehodím,očistím,mrknu na brzdy a navíc mě to baví

2013-04-25 12:11:15

S vyvažováním kol se netrápím... ono, když vezmu v potaz, jak těžké kolo jako celek je, k jaké deformaci během jízdy u kola dochází, tak pokud nenastane nečekaný průser, tak vyvažování nepovažuju za nutný. Až to začne někde házet, budu to řešit. Na feldě mi házelo jedno kolo, ale to byl nějakej divnej ráfek, a vyvzžování to stejně nespravilo. Neříkám, kdybych měl závodničku, co den jezdil 200 po rovných německých dálnicích, tak to řešit budu, ale pokud většinu doby cestuju po našich silničkách 50km/h a řeším, jak to projet, tak mě pár gramů nevyvážené hmoty netrápí.

Jinak k heveru :) Teď jsem zjistil, jak se dá vyrobit klička z klíče na kola a toho divnýho čehosi. Já mám na kola křížovej klíč (páč mám dvoje alu - léto, zima - a každý má jiný matky :-/ ) - a tudíž jsem ten originál nevzal do ruky a nenašel tu díru - tím se to z neuvěřitelnýho oseru stává oser uvěřitelný... Stejně ale zůstanu u akuvrtačky :)

2013-04-25 15:01:15

atreyqq: souhlasím, pokud mám nevyvážené kolo, zjistím to na volantu. Třeba moje xantia je na vyváženost předních kol dost háklivá (možná je to tím hydraulickým pérováním). Přední kola si vždy nechávám vyvažovat v toleranci 2 gramy. Normálně na všech vyvažovačkách co vím tak mají pneuservisy nastavenu toleranci 5 gramů. Takže když mě to vyvažují, nechám si to tlačítkem na vyvažovačce "vymáčnout" abych viděl nevyváženost a když je víc než 2 gramy, nechám to dovážit. Ale pouze přední kola!!

2013-05-16 18:19:06

ked si to tak citam tak ma napada, ze je to trosku na zamyslenie vyvazenie s takou vysokou presnostou. Staci ze sa Ti do dezenu pneumatiky natlacia kamienky z cesty a uz by to hadzalo (co je v podstate blbost).A tym sutrom v pneu sa nevyhnes.

2013-10-28 20:38:38

Dneska jsem iniciativně chtěl vyměnit u Qashqaie letní na zimní.Použil jsem k tomu originální zvedák z výbavy vozu.

Při výměně předního kola auto sjelo z heveru.Naštěstí už bylo nové kolo na šroubech.Vytáhnul jsem hever z pod auta

ve snaze pokračovat,ale zjistil jsem,že hever má poškozené dole takové to plechové ozubení,takže ho můžu věnovat do kovošrotu.Bez zaváhání jsem napsal prodejci stížnost na kvalitu materiálu,ať si to pořeší výrobce s dodavatelem,je to čerstvé,tak uvidím jak se k tomu postaví.Takže při výměně kol pozor ,je to hever vyrobený v Hispanii,materiál bláto,u auta za téměř 1/2M na pováženou.Jinak to Atery QQ používání heveru.V příbalu je u heveru takový "háček" v horní části

s vyfrézovaným obdélníkovým otvorem do kterého vsuneš klíč/fajfku/, na povolování matic kol,která funguje jako klika a háček zasuneš do oka,krerou je zakončena šroubovnice heveru.Pak to jde celkem krásně.


Odpovědět

1  2