Fórum - Téma


Vymazání chybové hlášky ABS


Fórum Almera N15 Vymazání chybové hlášky ABS

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2007-07-25 12:35:53

Ahoj - nemá někdo praktickou zkušenost s vymazáním paměti ABS na N15? Jde mi o to,že po výměně zkratovaného čidla otáček kola za jiné,stoprocentně bezvadné,mi svítí neustále kontrolka ABS.Zkoušel jsem spustit samodiagnostiku ECU (spojením pinů v diagnostickém konektoru),ale ta se týká jen motoru a vstřikování - kód 55 mi hlásil bezchybnou funkci všech systémů. Na ABS jsem našel postup s ukostřením 4 pinu zleva - tak by se měl spustit samodiagnostický režim jednotky ABS - ale netuším,je-li to platné i pro N15?

2007-07-25 15:37:30

jednoducho to napichnes Consultom,v sekcii ABS najdes Self diagnostic das vymazat,potvrdis to a ak je to naozaj dobre kontrolka zhasne

Alebo ta tento jednoduchy postup nezaujima?

2007-07-25 16:31:38

Janis: Vidíš, úplně jsi zapomněl, že doma v komoře v tom dolním šuplíku máš Consult.....asi po babičce

2007-07-25 17:02:08

Rs-i,díky,ale tohle je pro tebe,servismana.Já Consulty po zásuvkách neschovávám,jinak bych měl určitě páru,co s tím diagnostickým aparátem počít.Jak vystihl Krupi,je to pro mne nedosažitelný - to spíš můžu rovnou navštívit Koblihu v Přerově,aby mi to smázli,ale mám to z ruky a tenhle týden se tam nedostanu.Našel jsem na netu postup pro selfdiagnostic mode - ujet s autem minutu rychlostí přes 40 km,pak zastavit,zapnout klíček na On a ukostřit na pár sekund 4 horní pin diagnostické zásuvky zleva.Kontrolka ABS by pak měla vyblikat chybové kódy.Protože ale nejsem hazardér a v knížce Jak na to byl popsán jen selfdiag mód pro ECU,raději se ptám,nezkoušel-li to někdo přede mnou svépomocí a nemá-li praktičtější zkušenosti - nechci kupovat novou řídící jednotku,jen abych se ujistil,že návod neplatí třeba zrovna pro N15

2007-07-25 18:43:46

neviem ci aj ABS funguje podobne ako ECU ale ked je zavada na motore odstranena po niekolkych bezchybnych cykloch sa zavada vymaze sama a zhasne kontrolka.To ked sa jedna o ukostrovanie xpinu by som ja osobne asi nemal odvahu robit moze to byt omnoho nakladnejsie ako navsteva servisu z Consultom

2007-07-25 19:27:22

RS, to u novějších modelů funguje, jak píšeš( ECU rozpozná stav bez chyby a sama ji vymaže), ale u starších modelů, většinou nepozná a výmaz chyby se musí provést přes diagnostiku

2007-07-25 22:24:27

Tak nakonec jsem se odvážil to risknout - našel jsem totožný postup i na jedné ruské stránce: diagnostika se opravdu spustila,kódy vyblikaly zkrat nebo přerušení PP čidla,což bylo to měněné.Teď ještě potřebuju najít postup pro výmaz, podle toho na ruské stránce (při zapnutém zapalování třikrát během sekundy ukostřit 4 pin) to aspoň u mne nefunguje, nebo jsem pomalej...

2007-07-25 22:44:27

nechcem Ti kazit radost,ale ta zavada moze byt aj v kabelazi,a to cidlo si menil zbytocne

2007-07-26 08:02:25

Radost nekazíš,Rsi - to čidlo tam při koupi auta totiž vůbec nebylo.Nové mi u Auto Štangl nabízeli podle VIN,stálo by cca 14.000,- Kč,což je vzhledem k ceně vozu (68.900,-) úsměvné.Jelikož na vrakovištích přímo na N15 čidlo neměli a nabízeli mi za 1.000,- Kč na N14,rozhodl jsem se využít možnosti vyzkoušet čidlo z Primery za 300,-.Má jinou kabeláž kvůli odlišné přední nápravě,ale měřený odpor byl stejný jako u originálního čidla a rozměry taky.Pouze je třeba vyřešit upevňovací držák,který je u Primery pootočený a při montáži do N15 by snímací hrot nebyl vodorovný s ozubením prstence poloosy,ale mírně šikmo pootočený,takže by se lišily (aspoň myslím) impulsy v čidle.

Uvidím,poreferuju,až budu úspěšný.

K té diagnostice: už je všechno v pořádku,návod na ruské stránce jen nebyl úplný a navíc popletený - na jiné,věnované Maximám,jsem ale získal správnou verzi:

K vymazání chybových kódů ABS musíte zůstat v samodiagnostickém módu, odpojit ukostření z pinu 4 diagnostického konektoru (kontrolka ABS zůstane svítit) a pak během 12 vteřin 3x ukostřit pin 4, každé ukostření musí být delší než 1 vteřina. Až budu hotov,dám sem podrobný ověřený postup i s fotografiemi,třeba to pomůže i jiným.

2007-07-28 16:22:22

Takže ten slíbený postup,vyzkoušený a ověřený u mé N15 z roku 1997 (systém Nippon ABS - údajně se mohou vyskytovat dva typy):

Pokud se vám během jízdy rozsvítí kontrolní žárovka ABS,nebo odmítá zhasnout po zapnutí zapalování,máte na vybranou: buď navštívit libovolný autoservis,nebo se pokusit odhalit příčinu sami - za pomoci autodiagnostické funkce řídící jednotky ABS.Postup je následující:

Nejprve s vozem proveďte krátkou jízdu,trvající alespoň jednu minutu při rychlosti vyšší než 30 km/hod.Po zastavení vypněte zapalování a odklopte kryt pojistkové skříňky a najděte diagnostický konektor - šedý,14-ti pinový,umístěný pod držákem pojistek.Na tomto konektoru najděte pin 4 (označený na fotografii - čtvrtý zleva v horní řadě) a ten propojte vodivě kouskem kabelu s kostrou vozidla (mínus pólem) - já používám obyčejnou zkoušečku z obrázků.Ukostření nechte zapojené a otočte klíčem ve spínací skříňce do polohy,v níž se rozsvítí kontrolní žárovky přístrojové desky.Žárovka ABS nyní spustí blikacími kódy výčet závad uložených v paměti ECU.Blikací kód je dvoumístný - dlouhé bliknutí žárovky značí desítkovou řadu,krátké pak jednotkovou - například jedno dlouhé a dvě krátká bliknutí žárovky značí kód 12,tj.startovací sekvenci samodiagnostického módu.Tato sekvence se objeví vždy a označuje zahájení výpisu chyb - pokud je systém ABS v pořádku a bez vad,je tato sekvence jediným,co se po spuštění samodiagnózy objeví.

Mezi jednotlivými kódy je vždy několikavteřinová prodleva,takže nehrozí záměna a tím i nesprávná interpretace kódu chyby.Jakmile jsou vyblikány chyby,nalezené řídící jednotkou ABS,opakuje se celá procedura nanovo,počínaje opět startovní sekvencí 12 a opakováním již vyblikaných kódů.

Význam kódů:

12 - startovací sekvence (pokud se objeví pouze tento kód samotný,značí bezchybný systém ABS)

18 - rotor senzoru (prstenec na kloubu poloosy))

21 - přerušený obvod PP snímače (čidla)

22 - zkratovaný obvod PP snímače

25 - přerušený obvod LP snímače

26 - zkratovaný obvod LP snímače

31 - přerušený obvod PZ snímače

32 - zkratovaný obvod PZ snímače

35 - přerušený obvod LZ snímače

36 - zkratovaný obvod LZ snímače

41 - závada vypouštěcího ventilu (solenoidu) modulátoru pro PP kolo

42 - závada vpouštěcího ventilu modulátoru pro PP kolo

45 - závada vypouštěcího ventilu modulátoru pro LP kolo

46 - závada vpouštěcího ventilu modulátoru pro LP kolo

51 - závada vypouštěcího ventilu modulátoru pro PZ kolo

52 - závada vpouštěcího ventilu modulátoru pro PZ kolo

55 - závada vypouštěcího ventilu modulátoru pro LZ kolo

56 - závada vpouštěcího ventilu modulátoru pro LZ kolo

57 - napájení systému má napětí nižší,než 10,5V

61 - závada relé modulátoru nebo motorku hydrauliky

63 - závada systémového relé pro okruh solenoidních ventilů

71 - závada řídící jednotky ABS

Poznamenejte si vyblikané chybové kódy a nechte samodiagnostický mód probíhat dál - se stále zapnutým klíčkem odpojte ukostřovací kabel pinu č.4 a máte 12 vteřin na to,abyste jej 3x opakovaně ukostřili,pokaždé alespoň na jednu vteřinu.Poté nechte ukostřovací kabel odpojený a kontrolní žárovka ABS pohasne - tím jste vymazali chybové záznamy z paměti.Vypněte zapalování a odstraňte příčinu rozsvěcení žárovky podle vyblikaných kódů.Po odstranění by se kontrolka měla chovat jako obvykle - po 1 vteřině od zapnutí zapalování pohasnout.Pokud si chcete ověřit odstranění závady,opět ujeďte alespoň minutu více než 30 km/hod. rychlostí a spusťte výše popsaným způsobem samodiagnostický mód.Pokud se vám objeví pouze opakující se kód 12,je váš systém ABS bez závad.

Janis, 2007-07-28 16:22:22 napsal:

Takže ten slíbený postup,vyzkoušený a ověřený u mé N15 z roku 1997 (systém Nippon ABS - údajně se mohou vyskytovat dva typy):

Pokud se vám během jízdy rozsvítí kontrolní žárovka ABS,nebo odmítá zhasnout po zapnutí zapalování,máte na vybranou: buď navštívit libovolný autoservis,nebo se pokusit odhalit příčinu sami - za pomoci autodiagnostické funkce řídící jednotky ABS.Postup je následující:

Nejprve s vozem proveďte krátkou jízdu,trvající alespoň jednu minutu při rychlosti vyšší než 30 km/hod.Po zastavení vypněte zapalování a odklopte kryt pojistkové skříňky a najděte diagnostický konektor - šedý,14-ti pinový,umístěný pod držákem pojistek.Na tomto konektoru najděte pin 4 (označený na fotografii - čtvrtý zleva v horní řadě) a ten propojte vodivě kouskem kabelu s kostrou vozidla (mínus pólem) - já používám obyčejnou zkoušečku z obrázků.Ukostření nechte zapojené a otočte klíčem ve spínací skříňce do polohy,v níž se rozsvítí kontrolní žárovky přístrojové desky.Žárovka ABS nyní spustí blikacími kódy výčet závad uložených v paměti ECU.Blikací kód je dvoumístný - dlouhé bliknutí žárovky značí desítkovou řadu,krátké pak jednotkovou - například jedno dlouhé a dvě krátká bliknutí žárovky značí kód 12,tj.startovací sekvenci samodiagnostického módu.Tato sekvence se objeví vždy a označuje zahájení výpisu chyb - pokud je systém ABS v pořádku a bez vad,je tato sekvence jediným,co se po spuštění samodiagnózy objeví.

Mezi jednotlivými kódy je vždy několikavteřinová prodleva,takže nehrozí záměna a tím i nesprávná interpretace kódu chyby.Jakmile jsou vyblikány chyby,nalezené řídící jednotkou ABS,opakuje se celá procedura nanovo,počínaje opět startovní sekvencí 12 a opakováním již vyblikaných kódů.

Význam kódů:

12 - startovací sekvence (pokud se objeví pouze tento kód samotný,značí bezchybný systém ABS)

18 - rotor senzoru (prstenec na kloubu poloosy))

21 - přerušený obvod PP snímače (čidla)

22 - zkratovaný obvod PP snímače

25 - přerušený obvod LP snímače

26 - zkratovaný obvod LP snímače

31 - přerušený obvod PZ snímače

32 - zkratovaný obvod PZ snímače

35 - přerušený obvod LZ snímače

36 - zkratovaný obvod LZ snímače

41 - závada vypouštěcího ventilu (solenoidu) modulátoru pro PP kolo

42 - závada vpouštěcího ventilu modulátoru pro PP kolo

45 - závada vypouštěcího ventilu modulátoru pro LP kolo

46 - závada vpouštěcího ventilu modulátoru pro LP kolo

51 - závada vypouštěcího ventilu modulátoru pro PZ kolo

52 - závada vpouštěcího ventilu modulátoru pro PZ kolo

55 - závada vypouštěcího ventilu modulátoru pro LZ kolo

56 - závada vpouštěcího ventilu modulátoru pro LZ kolo

57 - napájení systému má napětí nižší,než 10,5V

61 - závada relé modulátoru nebo motorku hydrauliky

63 - závada systémového relé pro okruh solenoidních ventilů

71 - závada řídící jednotky ABS

Poznamenejte si vyblikané chybové kódy a nechte samodiagnostický mód probíhat dál - se stále zapnutým klíčkem odpojte ukostřovací kabel pinu č.4 a máte 12 vteřin na to,abyste jej 3x opakovaně ukostřili,pokaždé alespoň na jednu vteřinu.Poté nechte ukostřovací kabel odpojený a kontrolní žárovka ABS pohasne - tím jste vymazali chybové záznamy z paměti.Vypněte zapalování a odstraňte příčinu rozsvěcení žárovky podle vyblikaných kódů.Po odstranění by se kontrolka měla chovat jako obvykle - po 1 vteřině od zapnutí zapalování pohasnout.Pokud si chcete ověřit odstranění závady,opět ujeďte alespoň minutu více než 30 km/hod. rychlostí a spusťte výše popsaným způsobem samodiagnostický mód.Pokud se vám objeví pouze opakující se kód 12,je váš systém ABS bez závad.

2015-05-17 21:33:12

janis: dobrý den,tak výše uvedeny postup je funkční,ale bohužel se mi nepodařilo chyby vymazat. Vycetlo mi to chyby 12 a 25. Ale po zkoušení o vymaz ,neúspěšné! Nějaké rady co může byt špatně? Zkoušel sem to az me vyhnala tma domu.😁

2015-05-17 22:59:22

offcz: Najprv treba opravit alebo vymenit to lave predne čidlo .

sjaro, 2015-05-17 22:59:22 napsal:

offcz: Najprv treba opravit alebo vymenit to lave predne čidlo .

2015-05-18 21:14:48

sjaro: melo by byt v pořádku. Byla tam poloosa bez prstence. Ale ikdeby by bylo čidlo špatně, v návodu je uvedeno /nejdrive pohasne kontrolka a pak odstranit příčinu. Jenže kontrolka při výmazu nezhasla.

2015-05-18 21:30:24

offcz: Sjaro má pravdu.

2015-05-18 22:20:17

offcz: Ked je prerušeny obvod snimača tak nič nepohasne,maš zrejme ulomeny kabel pri čidle,keby tam nebol prstenec tak sa chyba da vymazat a pri pohybe by chybu rozsvietilo.

Odpoj si konektor a odmeraj si čidlo ohmetrom,určite tam nemaš obvod

2015-05-20 17:39:26

Tak sem to dneska změřil, a nenameril sem ani na levým ani na pravým kole ani setinu ohmů. Ani při otáčení kol se nic neobjevilo. Myslím ze bude chyba jinde.nacetlo to chybu jen levého kola,což znamená ze práve kolo by melo něco ukázat.

2015-05-20 17:44:51

offcz: Neviem prečo ale funguje to tak že ti zapiše to ktore bolo vadne prve.Ked opraviš to lave tak ti zapiše to prave.Napichni si odpor cca1,5 kila namiesto čidla hore na konektore a uvidiš sam.

Maš rozsah na meraku kiloohmy?

2015-05-20 17:59:08

Pro jistotu sem zkoušel všechny rozsahy ohmů. Jestli to je jak rikas ze odcházejí postupně, tak na to j*ebu. Jedno nejlevnější sem našel za 1299kc na Kelly. Když k nim prictu i zadní za 2tis kus,tak je to dražší než auto. Tudíž to nemá cenu. Resim to jen kvůli blížící se STK. Jinak už dva roky jezdim bez Abs.ilegální STK je jediná volba

2015-05-20 21:19:19

offcz: http://www.ebay.de/itm/AB...in_77&hash=item541e91f9f8

Skus kabel obnažit 10cm nad čidlom a tam odmerat


Odpovědět