Fórum - Téma


Výlety do červeného pole


Fórum Pokec všeobecný Výlety do červeného pole



1  2  3  4

2009-06-22 19:21:55

Omezovac je tam, kde je cervene pole. Aspon u tech starsich SRek, tyhle novejsi jsem nevlastnil.. omezovac je nastaven v ECU a vyradit nejde. Kazdy motor je nastaveny tak, aby snesl vic, nez je omezovac.. treba kvuli nechtenemu podrazeni, atd.. seriovy highport SR20DE vydrzel i 9000ot. u me na ostrych vackach a videl jsem 8500ot. na obyc. Takze se neboj, ze by tam konstrukteri v Nissanu nenechali rezervu. A tvoje SRko je az na par detailu uplne stejne jako jine, takze to, ze to neni na otacky stavene je mimo.

2009-06-23 09:35:21

Myslim, ze muzes byt v klidu, u me P11/144 (SR20) je omezovac na 7200ot, takze bych spis hadal, ze udaj 6700ot je mylny... pokud mas auto stock, tak nema smysl lezt za hranici 7000ot (na vyssich prevodovych stupnich), kdyz se podivas na grafy z brzdy... stock 103ka ma kolem 6200ot, zacinajici propad vykonu i kroutaku, a grafy vetsinou konci kolem hranice 6700ot, proto mozna mas zafixovan tento udaj...

2009-06-25 19:13:07

Takže vyzkoušeno a omezovač zasáhl někde téměř na 7500ot a solidně mě to nakoplo takže vyřešeno. Jinak takhle rozhodně nejezdím a auto nad 4000ot točím jen za účelem rychlého předjetí nebo rozjetí - vyjímečně, ale chtěl sem to vyzkoušet a zarazilo mě to, myslel sem že je něco v nepořádku ... díky

2009-06-25 20:49:21

fúha? 7500??? to by tak premeriaval otáčkomer?

2009-06-27 01:33:05

Mrkni do ofiko manualu. Podle me to promeruje. Kamosovi to na Sunny GTi ukazuje 7800ot. a omezovac je 7500ot.

2009-07-02 15:34:34

Skodovka mi to cila 8500 otacek. A tusim jedno upraveny CRXko tocilo az 15000 otacek a majitel tvrdil ze pouziteln to bylo do 12000 otacek docela bych to chtel zazit :o)

2009-07-02 17:13:01

ja by som len chcel vediet, naco je vam 7500, 8000, 100 000ot/min., ked vykon toho motora vrcholi pri cca 6000ot/min. . Naco ist dalej, ked to uz proste "straca dych". Velmi tomu teda nerozumiem.

2009-07-02 17:17:17

Co třeba chuť to vyzkoušet? Jde vidět že to moc nečteš . To tady ví všichni . Ale jak vidím , tak si hodil prostě jen pláác do nikam ...

2009-07-02 17:57:00

granaddebill: Tak jedine to vyskusat, to mas pravdu... Co moc nectu a vi to tady vsichni...??? Mam to tu viac scitane ako si vies predstavit a namiesto fundovanej odpovede si strelil spam ktory som ani nepochopil, lebo nema pointu a preto tam niet co chapat... Chod na vykon. brzdu, tam sa dozvies pokial to ma vyznam. Howg...

2009-07-02 18:18:38

Já vím kam až to má význam .Navíc když už to perzonalizuješ na mou osobu, tak s mojim autem je relativně jedno kde je max výkon ..když chci dělat blbiny ,tak ne s 1,4 ...

2009-07-14 00:39:34

tatkomacko a co když mám vrchol výkonu nad 6500, a krouták stále dobrý, taky mám jezdit jen do 6500? a co když na jedničku a dvojku mám takový brutální výkon, že se mi vyplatí točit do 7500, protože přeřazením ztratím více jako získávám tou necelou půlsekundou, že to podržím, nějak tomu nerozumím

2009-07-14 01:37:30

Kentoya ma pravdu...

2009-07-14 08:25:05

tak, tak, graf z brzdy ti spis rekne pod jaky otacky nesmis chodit... cas prerazeni (i kdyz je v radech desitek desetin sekund) je furt propastne dlouhy, za tu dobu ti otacky, podle momentu setrvacnosti motoru, mohou spadnout pod propastnou hodnotu motoru, kde neni kroutak a tim si out.. tvuj cil je drzet se nejlip v bode maximalnich hodnot, nikoliv jich dosahnout a prerazenim jich nevyuzit... alespon tak to vidim ja

2009-07-14 12:04:31

kentoya: hmm... ale ja som sa len opytal lebo to celkom nechapem. Je jasne, ze pri kazdom type motora (a mozno aj pri kazdom aute rovnakeho typu) sa vrchol a priebeh krut. momentu pohybuje inde, tak tych 6000 co som pisal je cca. Je to vzdy na zvazeni vodica kedy preradi, len ked mam napr. max. vykon pri 6500ot/min. a krutak dajme tomu klesa pri 7000 ot. a ja viem tocit do 8000, na zaklade tychto cisel mi vychadza ze nad 7000ot. ziskam jedine vyssi hluk, spotrebu, opotrebenie motora a placebo efekt "podmaznuty" zvukovou kulisou a pohladom na otackomer s rucickou v cervenom poli. Podla mna tam kde konci krutak treba preradit, no ale ak som to zle pochopil, rad si to necham vysvetlit...

Arteee: graf ti povie ako sa chova tvoj motor od zaciatku do konca a nie len pod ake otacky by si nemal spadnut. Videl som grafy z diesel aut, na ktorych to bolo pekne vidno, krutak vybehol pri cca 1600 ot a prudko klesal okolo 4500 (presnejsie si nepamatam), vykon bol na maxime cca pri 4000ot a padal. Tam som krasne videl ako sa chlapikovi oplatilo tocit naftu nad 4500. Nad 4500 uz nemal nic len utahany motor bez vykonu . Nejde len o to nepreradit skoro, ale tiez nie neskoro. To je len moj nazor, ktory ale nikomu nevnucujem. Urcite je to zaujimave previezt sa dajme tomu na F1 kde maju len volnobeh asi 6000 ot/min. a max. "obmedzenych" na 19 000ot. ale verim tomu, ze tie otacky su tam podporene aj max vykonom a krutakom tiez, nie nadarmo do toho vyvoja idu miliony eur na sezonu.

2009-07-14 13:17:13

2tatkomacko: Ano, vsak sem nikde nepsal nic o grafu a otackach .. ale presne to co sem napsal, ze ten graf ti ukaze (pomuze urcit) teoreticky moment razeni. Ale jen v pripade, ze vis jak mas cely kroutici moment zprevodovan (ted nas asi zajimaji spis sprinty, takze zde nas zajima kroutak, ten vyhrava zavody, kone auta prodavaji - tot moto Maraudera ;) ).. Ciste nevedecky vzdy vis, o kolik ti poklesnou otacky pri zarazeni vyssiho rychlostniho stupne pri zatezi, nejlepe si to rozfazovat po vsech rychlostnich stupnich (k tomu ti staci pomerove hodnoty prevodovky), a toto dane rozmezi usadis do grafu... ovsem musis pocitat s prodlevou mezi razenim a tuto prodlevu nutno kompenzovat prave presahem otacek...

Priklad je krasny na TD, turbo fouka od tech 1600 (zde nastupuje kroutak), pokud si rozlozis, ze nejlip kroutak vyuzijes dejme tomu od 1650 (nastup je ti k nicemu) do, treba, 4000, tak a pokud by prevodovka mela takovy pomer, ze pri prerazeni se dostanes z 4000 na 1800 (coz je v realu blbost) tak delayem mezi razenim muzes padnout pod 1600ot a ses v troube, protoze potrebujes hoodne casu nez se nafouka zase turbo... a prave presahem pres 4000 muzes minimalizovat tenhle problem a rozhodne je zcasova ztrata zpusobena klesanim krouticiho momentu mensi, nez ztrata nabehem na kroutak ktery vyrobi turbo...

No v realu u benzinu je odskok otacek tak do 1000ot, takze tady tato moje teorie je mimo, a samo je na miste tvoje idea, ze primera se nemusi na omezovac pretacet, pokud by mela drasticky pokles kroutaku, neb lze to pasmo otacek vlozit vhodneji....

na toto sem reagoval, protoze proste chte nechte kazdy auto i z te same serie muze mit diky provoznim vecem (filtry, olej, palivo, vyfuk, sani) muze mit diametralne jine krivky... to sem chtel rict

a toto je ciste muj amatersko-laicky pohled na vec.

2009-07-15 00:18:13

práve som si to otestoval v praxi dusil som dvojku po cca 6200 ot/min, kde by zhruba mal byť max výkon a potom zaradil trojku. auto vedľa mňa tú dvojku potiahlo skoro do 7000 ot/min a spravilo tým na mňa pol dĺžky ak som ale dvojku podržal až po začiatok červeného, auto vedľa už muselo medzitým radiť za tri. len treba vystihnúť, kedy radiť a utiecť obmedzovaču

2009-07-15 07:12:32

Arteee: tak dik za velmi vycerpavajucu odpoved, no pravdupovediac necakal som ze sa tu niekto tak husto rozpise aby mi odpovedal a musim skonstatovat, ze tymto smerom (ta strata pocas preradenia) som neuvazoval a dava to logiku. Dost si sa musel namakat pokial si to cele pracne dal dokopy. Take nieco som si potreboval precitat a myslim ze je to vystiznejsie ako polovica tejto diskusie, aj ked je to citujem - ciste muj amatersko-laicky pohled na vec (potom si neviem predstavit co este k tomu moze vyspekulovat profik...) . dik

Kibo: no obmedzovac moze byt problem, vo vysokych otackach to uz ide dost rychlo a clovek zvazuje kazdu desatinku sekundy ci uz preradit, este trosku, este trosku... alebo ma stihne seknut obmedzovac . Kto z koho, kolty sou proklate nizko...

2009-07-22 17:41:37

hele do cerveniho pola muže letat kazdej kto je ma ) a kdo se odvaži....... reknime ja mna sve skodovce by se snažil marne nema ervene pole vlastne nema ani otačkomer ale dnes sem udelal vylet v zelene pole 1 ovca +spodek auta

 NO_HITS  
Laďa
2011-10-09 12:54:09

Nedá se v nissanu posunout omezovač? celkem mě štve že se mě to u N15 1.6 73kW zastaví u 7200ot , autu by se na 2ku i 3ku docela chtělo dál ale zastaví se to na této hodnotě

2011-10-09 12:57:35

pokial nemáš na to pripravenú hlavu tak je to zbytočné


Odpovědět

1  2  3  4