Fórum - Téma


Výlet 9tis - následky


Fórum Primera P11 Výlet 9tis - následky

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2010-08-30 08:47:42

Tak sem zase neco zvojtil. Poprve se mi stal klasicky prehmat, ze misto 5. rychlostniho stupne sem tam vrazil 3. K me smule to bylo pri vytocene 4ce, takze sem radil svizne, klasicke rychle preslapnuti plyn-spojka. Takze rucicka otackomeru vyletla za 9tis rpm. Zaragoval sem co to slo, ale v panice sem se jeste spocital zuby na kolech... No motor to asi prezil, zvukove se nijak neprojevuje, vykon se nezmenil, ale. Okamzite po teto chvilce mi brutalne zmekla spojka, coz je asi logicke, kdyz sem ji pustil do takoveho otackoveho rozdilu, a asi sem ji trochu popohnal k smrti, protoze se chova trochu ojete.

Ale hlavni problem je ze, mi ted neco bzuci v momente kdy namacknu plyn takovym tim tlakem, ktery udrzuje rychlost, pri vetsim zmacknuti plynu (akcelerace) bzuceni se alespon ztlumi, kdyz uplne nezmizi (mozna ho prehlusi zvuk motoru). Bzukot prichazi na vsech rychlostnich stupnich a jeho frekvence se zvysuje s rychlosti vozidla, tedy na nizsich prevodovych stupnich je hlubsi, na 5ce uz je to temer piskani...

Popis zvuku je presny jako kdyz se reze na cirkularce....

Takze dokaze si nekdo tipnout, co sem posral tentokrate? Muj tip je asi prevodovka, ale nevim co a jak, ale rad bych se mylil. Treba nekdo vi, co se tam mohlo stat.

Kdo nevi, Primera rv. 00, SR20DE 103Kw manual

2010-08-30 11:18:44

ahoj, neporadím ti, ale kolik jsi prosimtě jel??? - -vytočená 4 a na 3ku 9tis otáček ...

btw. nečekal bych, že to tam půjde ňák snadno zařadit

2010-08-30 11:30:38

No mel sem tam tak 140, 150, predpokladam .... bylo to v nemecku na sluzebce, blizil sem se ke kamionu, z dalky jelo auto, jel sem 120 a mel cas pri akceleraci kamion prekonat a v levem pruhu nikoho nezbrzdit, coz se asi stalo, kdyz mi tam padla ta trojka. Ale klouzla tam jak po masle, radim s meziplynem, takze tam opravdu padla, dokonce lip, nez mi ta pada petka Opravdu rychlost nevim, nekoukam furt na budiky, proste sem podradil na ctyrku, abych rychleji akceleroval, mel sem tam kolem 6tis rpm, fakt nevim presne, proste kdyz sem byl na urovni kamionu, chtel sem tam vratit petku a v klidu se zaradit, no nestalo se.

2010-08-30 13:30:54

Rychlost ti tam spadne uplne bez problemu... kamos hodil na vytocenou 3ku (8000rpm) misto 4ky dvojku... takze tam mel urcite pres 10tis. rpm. Odnesly to "rocker arms" a ventily ohnute. Ten zvuk ti jde odkud? Prevodovka je podle me v pohode, 10tis. rpm by ji nemelo rozhodit.

2010-08-30 13:34:32

Kdyz sedim uvnitr, tak to je to ambientni zvuk, tedy bez urceny, line se celym autem, ted sem si vsiml, ze kdyz radim trojku pomalu, tak v momente kdy jdu pres ten odpor, tak ten bzukot jakoby citim na radicce, ze by synchron? ale proc by to bzucelo na kazde rychlosti...

Kdyz stahnu okenko, tak z venku nic slyset neni, ale to je mimo, protoze by to takle asi slyset stejne nebylo...

A jagy, kdyz takle znicil vahadla a ventily, tak se to projevilo na motoru jak? Protoze me to jede stale stejne.

2010-08-30 13:48:53

Kdyz zlomis vahadlo, tak to nejede a dela to zvuk asi jako dieslovy traktor.. taky u nej slo o to, ze mel ostrejsi vacky a narok na pruziny byl tedy o to vetsi a nestihly vratit ventily. U tebe to mohlo byt ok, pokud to jede bez problemu. Mozna bych sundal viko a zkontroloval to pro jistotu.

2010-08-30 15:11:23

To udelam tak jako tak, chci zkontrolovat uz dlouho adjustery... No ted jenom zjistit, co to bzuci... ale jak sem rikal, ton bzuceni (cirkule, flexa) je zavisly od rychlosti, coz me vylucuje spojku, a spis si myslim, ze se neco po. v prevodovce ...

2010-08-30 15:39:50

A zkoušel jsi zmáčknout spojku, (tzn. úplně odpojit převodovku) a trochu přidávat plyn, držet na určitých otáčkách motor atd, abys opravdu vyloučil že to nedělá motor? A taky je divné že se ten zvuk zvyšuje se vzrůstáním rychlosti a nikoliv otáček motoru, to by znamenlo že je problém na té výstupní části prevodovky, která už přenáší výkon na kola, což je divné, protože ta se určitě nijak zvlášť rychle netočila když jsi jel pořád víceméně stejnou rychlostí... Jen aby to nebyl nějaký ten synchron nebo něco, možná z toho jak jsi psal že jsi pak v panice řadil přes zuby....?

2010-08-30 16:44:16

Prave, to tak vypada... jinak naprazdno, bez spojky, na neutral, to sem vse delal, opravdu to bzuci jen, kdyz je auto v kontinualnim tahu, tzn opravdu plyn v poloze, kdyz se po rovince se chce udrzet rychlost, jakmile se trochu prida, bzuceni mizi, ci se ztlumuje.

Jinak pocitani zoubku, to nebylo nijak extremni, to se mi stalo uz nekolikrat, zvlaste na 4ku, ktera me od praveku (co to auto sjelo z linky) byla divna, nekdy tam nesla, pri reklamacich v zaruce nas vzdy odpalkovali, ze to je vinou nevhodneho razeni, ze nestaci zereagovat synchron, hlavne se to projevilo zridka.

2010-08-30 17:43:16

Arteee> neber to v zlom, ale tu primerku si poriadne prevetral

2010-08-30 22:38:54

transporti686, no to mas teda pravdu. Ale ver mi, ze bych ji takle nevytocil i kdyby tam ten omezovac nebyl. No proste omyl naprd...

No kazdopadne sem ted v klidu po poradnem prohrati motoru zkoumal zvuky od motoru, a asi bohuzel se mi zacli ozyvat rozvody, v miste kde jsou rozvody to lehce nepravidelne rachta. Plus to bzuceni, jinak nic, auto jezdi naprosto normalne, stale se stejnou zavadou a to ze za studena blbne volnobeh a obcas skubne (MAF asi, uz mam objednane jine) a asi sem poslal spojku do vecnych lovist, sice jeste vylozene neklouze, ale zabira vejs nez predtim.. Myslite, ze by mohli takle bzucet ty rozvody? Nebo treba ta spojka? protoze ted netusim, jak vyloucit vadnou vec.

2010-08-30 22:44:59

Ten osud te normalne vylozene tlaci k SR20VE/SR20DET. A nebo to delas podvedome.

2010-08-30 22:49:52

Vidis, takle sem o tom neuvazoval. Je fakt, ze tech nezdravych karambolu mam posledni dobou vic, ze Ale motor se furt drzi .. No kazdopadne, kdyby to odsr.la spojka, ci prevodovka, tak to spis oddaluje, bohuzel, protoze to jsou finance navic

2010-08-30 23:06:45

Prevodovka bude podle me v pohode. Jelikoz hodne lidi s tema prevodovkama toci 9tis. rpm, tak se mi nezda, ze mi samotne podtoceni udelalo nejakou paseku, ale tezko rict.

KO spojky jsem uz po takovem miss-shiftu videl, takze mi to prijde pravdepodobnejsi. Pokud by se ukazalo, ze bude KO, tak rovnou dat nejakou lepsi at to mas ready na VE/DET.

2010-08-31 00:45:49

teoreticky čo tak spojkové ložisko??? to by vysvetľovalo aj to ako píšeš zmäknutie spojky (pocitovo)...

2010-08-31 09:00:45

Doufam, ta spojka uz stejne davala znat najevo svoje stari, takze nucena vymena by me tolik nemrzela... Chrener, je nejaky zpusob, jak to treba ozkouset, ze to je ono lozisko?...

2010-09-01 08:25:51

Teoreticky by možno stačilo odtiahnuť tiahlo spojky proti pohybu lanka resp proti pohybu valčeka tak aby sa ložisko odtiahlo od prítlačáku...

2010-09-01 14:53:21

6000 ot/min na 4ke je na P11-144 180km/h. to je blbe vtedy hadzat 3ku. aj tak ale myslim, ze motor by kratkodobo s tym nemal mat problem. najskor asi ta spojka.

2010-09-05 10:07:31

180 sem urcite nejel, i kdyz to bylo v nemecku v useku bez omezeni, tak vzhledem k delce trase jezdim vic na spotrebu...

No kazdopadne si nejsem jistej, ze to je ta spojka, ale nevim, kdyz radim pomalu trojku, tak v momente klasickeho odporu (pred zapadnutim rychlosti) tak citim na tahlu to zabzuceni (jemne vibrace). No nebudu laborovat a tohle sverim nekomu znalejsimu... Jen me stvou ty rozvody, proc se najednou ozyvaji, ale asi taky dostaly zabrat pri te nahle zmene otacek... Neni nekdo v praze, kdo stim ma zkusenosti a potvrdil mi ten zvuk?

2010-10-01 10:50:59

Tak vcera jsme s mechanikem koukli pod viko ventilu, protoze kdyz sem mu privezl to auto, tak prvnijeho slova byla, to neni zvuk zdvihatek, a jde to z prostredka motoru z hlavy, ne od rozvodu. Pod vikem nas prekvapive necekalo nic. vse vizualne je OK zadna rupla pruzinka, ohle/znicene vahadlo, vacka, proste nic. Zkouselo se tocit motorem nasucho, zda se neukaze neco ohlelo pri pochodu, taky nic. Sundali se ty saly vacek, zda pod nima neni neco schovanyho, taky nic. Hlava se dale nerozebirala (tedy se nezkontrolovali zdvihatka, protoze to je skutecne zvuk, jak kdyz v motoru se prevaluje kamen). Zvuk co to nepravidelne vydava pripomina drnceni vytahaneho retezu, ale i stojici motor mel retez napnuty jak strunu, a ten zvuk od tamtud nejde.

Motor jede normalne, necuka, nekouri, nezre olej, nezere vodu, tahne, v jizde se nic nezmenilo. Takze zahada, se kterou se mi ale jezdit moc nechce, je to proste nezdravej zvuk.

To bzuceni jsme ukoncili tim, ze vznikla nejaka vule na "necem" v prevodovce, a ted to pri jemnem tahu piska, nema to cenu resit, nejspis to bude lozisko na diferaku, a jeste tisice kilometru odjezdi.

Takze moc potesenej nejsem, zkusim zvuk natocit a dat sem, treba to nekdo identifikuje, protoze tento muj "garaznik" japoncum prilis neholduje.


Odpovědět

1  2