Fórum - Téma


Výkon motoru po častém zatěžování


Fórum Technický koutek Výkon motoru po častém zatěžování




2007-06-09 20:47:18

Zdravím. O kolik byste řekli že se sníží obecně výkon motoru /únava motoru/ po např. deseti sprintech na 400 m? nebo obecně po častým ježděním stylu: dávej dávej tím mám namysli zda když budu hodně tomu dávat zda se motor neunaví a pak to pojede hůř.

2007-06-09 21:58:41

a proč by se měl snižovat, výkon jde dolů až jde motor do prčic, dokud má tlaky a vše ostatní v cajku tak nemá nejmenší důvod pouštět koně k vodě

2007-06-09 23:17:14

taky nevidim duvod na sprinty nikdo se slabym autem nechodi.. (naivky mozna ) a silne auta jsou k tomu, aby dostavali a usi.

2007-06-09 23:34:07

spis se po par "sprintech" adaptuje ridici jednotka a pojede to lip

2007-06-10 23:08:53

ak sa motor uchladi a olej nebude mat teplotu viac ako 130 stupnov tak by sa nic vazne nemalo diat.

takze ak je vsetko v cajchu tak je dobre ak nie tak chladic oleja pripadne voda a ides pripadne ostrek chladica a je to.

2007-06-15 07:08:24

Na sprintech ti nejdřív stejně odejde spojka, motoru se bát nemusíš! Chce to občas ,,decentně" provětrat, ne aby 40koní táhlo a zbytek se vezl

2007-06-15 14:02:24

Ahojte

mna by zaujimalo nasledovne , ked idem po dilanici ustalenou rychlostou napr. 120, 130 km/h a viac na tempomate, 2-3a viac hodin, ci to nejako skodi motoru pri tejto stalej rychlosti, ak toci motor myslim 3500otacok/min. nemal by som menit rychlost, rezim ??? co radite ?? P12 1,8l

2007-06-17 23:05:12

Ve 130ti km/h točit 3,5 je docela dost i na benzína se mi zdá, každopádně to auto by se asi dle mého nemělo pohybovat pořád stejnou lineární rychlostí, viz. mazání a tak....

2007-06-17 23:22:41

u 2taktu je to viac citelne a tam sa uz od vyrobcu uvadzalo nejazdit na plyn alebo konstatny vykon.

u benzinu a zvlast otacok 3500 pri ceste 3 hodiny si myslim ze to nemusi byt tak zle urcite lepsie ako davat motoru zabrat vtedy kym nie je plne zohriaty alebo ho vytacat od jednotky k obmedzovacu a dalsi extrem je plny vykon

myslim si ze prave pri tych otackach kde je maximum krutiaceho momentu to su otacky kde sa motor moze najdlhsie zdrziavat.

este dalsie cosi poviem co som zachytil ziadny motor vraj nevydrzi plny vykon na brzde(nie len maximalne otacky)

vraaaaaj viac ako hodinu

2007-06-18 11:28:36

BonJowi: 3500 ot při 130 Km mi pro benzínový motor připadá jako dobrá (nízká) hodnota. Možná by se mohl pochlubit někdo s CVT převodovkou, jaké má motor běžně otáčky (i při nižší rychlosti), páč tam jsou otáčky zvoleny optimální a rychlost je "nastavena" převodovkou.

2007-06-18 13:10:39

Kaštánek: Mám CVT M6, takže: při 100km/hod mi točí motor 2000 otáček, při 120 km/h cca 2500 ot a při 130 km hod 3000 ot. Přesto, že to točí tak nízké otáčk,y, s problémy se dostanu pod 10 litrů na 100. A to jezdím s lehkou nohou.

2007-06-18 14:03:36

zabudli ste na par veci to ze su otacky mensie neznamena mensiu spotrebu aj v kopci mozes mat 2000 otacok a stlaceny plynovy pedal na 5 az na podlahe a urcite bude ina spotreba ako ked mas na 4 a menej stlaceny pedal a hoci aj vacsie otacky. takze zvycajne treba brat do uvahy polohu skrtiacej klapky i ked neviem ako je to s cvt asi by to mala brat do uvahy aj ona

2007-06-18 14:32:10

jak rika miskus , lepsi tocit na 2500 ot/min nez dusit na 2000 ot/min a pritom mit vetsi spotrebu , nejlepe se to testuje kdyz je pal.pc , ja ho mnel v minulem aute a fakt sem se s tim hral porad

2007-06-18 15:55:02

Prinad: palubne PC ma aj P11, len neukazuje okamzitu spotrebu co si asi myslel, len priemernu

2007-06-18 17:30:04

Aby som doplnil na dialnici 3500otacok pri 130km 1.8l motor a PP ukazoval okamzitu spotrebu medzi 4,7l, krasa radost pre oci, az po 9-11l ak prisli tiahlejsie kopceky. Ale vacsinou bola grafika okamzitej spotreby v rozmedzi 5,8-6,8l. Priemerna spotreba podla PP bola 7.2, podla dotankovania tiez. Ale tu musim uviest, ze zo 755 km ubehnutej cesty bolo cca 280km po okreskach a to dost svizne(vramci rychlostneho limitu ) a zvysok dialnica. Takze to nebolo az take zle. 3 dospeli ludia + plny kufor. Ta ista cesta len opacnym smerom cez den 33C horucava + klima a priemerka 7.7l.

Som rad ze dlhodobe zatazenie ak sa to takto da nazvat nema nejaky extra zly vplyv na motor .

Skuste ist po polskych dialniciach, su sice kvalitne aspon Leknica - Krakow , ale ty polski, litovski kamionisti katastrofa a strach. Vodic TIR i raz blikne blinker a uz sa cpe do laveho prudu a obieha slonim tempom iny kamion abo x kamionv a pritom je mu jedno, ze takmer vas uz vytlacil svojim manevrom ak ho uz obiehate a ste na jeho urovni alebo ze musite max slapnut na brzdu. A dodrziavanie predisov v Polsku hm zabudnite , akoby poliaci ani nepoznali zakladne predpisy ako divi a blbi.

2007-06-18 20:10:00

Já jsem tady nemluvil o tom, že jezdím do kopce a trápím auto na 1500 otáčkách. Mluvil jsem o cestování, a kolik otáček auto točí při jaké rychlosti. Je jasné, že na 6. pr. stupeň a táhlém stoupání je to lepší raději podřadit, aby motor byl v nějakém solidním otáčkovém režimu a netrápil se. Ale převodovka řadí sáma, jak nejlépe umí a nenechává motor zbytečně ve vyšších otáčkách, než je nutné. Tak jen pro vyslvětlení. Já preferuju ruční řazení, takže automat dávám jedině když jedu dlouho konstatní rychlostí.

2007-06-19 07:37:32

ved ja sa nehadam ako bol stlaceny pedal a co bolo zaradene ja som len cosi poznamenal

ja som robil raz test(zhodou okolnosti na tej ceste ktora je diskutovana kvoli bmw 330d)

isiel som tak ze som stlacil plynovy pedal na jednu uroven a v tej som ho drzal ked mi padli otacky nieco malo pod 2500 radil som dole ked vysli nad 3000 tak nahor a s plynom som sa snazil nehybat(par krat som musel v ramci manevrov)ale vysla mi fakt pekna spotreba a to 6.5 litra tusim.

a to bolo v piatok o pol 6 cesta mi trvala tusim 2.5 hodiny a vacsinou som na sirsich usekoch vymetal krajnicu a blikal ze ma mozu obehnut.

2007-06-19 08:05:15

Však já se taky nehádám. Jen nevím, co tam znamená to připomenutí BMW 330d. Jaký máš motor? Na takovou úroveň bych se chtěl taky dostat, ikdyž by mi stačilo klidně 8 litrů. Uvidím, jestli to půjde. Mám cvt převodvku, ale používám více manuální řazení. A při 100 km/hod točí jen 2000 ot. Snažím se to nevytáčet, ale nedostatnu se níž než na 9,5 l/100 km

2007-06-19 12:02:30

to boratko : podivej se do vseobecny pokec - BMW 330D a hned pochopis

to blesk666: no ja to daval z vlastni zkusenosti z jineho auta , na primere PC nemam tak nevim ale tak celkove to musi byt blby nevidet okamzitou spotrebu , co vim tak do 110 km/h to bralo nejmin , pak uz to slo jen nahoru

2007-06-19 14:29:33

Ahojky ,

cital som prispevky, ze pod 2000otacok sa nema tocit , co je mi jasne a aj to ze do kopca nepojdem s podtocenym motorom ale podradim a drzim otacky nahor .

Ale tomu sa neda v urcitych situaciach vzdy vyhnut, preto ako velmi skodi ( a co sa moze poskodit ) ist kratkodobo pod 2000otacok ???? a ci je lepsie podradit a aky to ma vplyv na spotrebu (meral to niekto ???su na to nejake testy???)

modelovy priklad : idem 90-100km na 5 prevodovom stupni rovinka , zrazu rychlostne obmedzenie na 70km ,samozrejme pribrzdim ale nepodradujem, 5 p.s. este celkom taha bez skubania a podobne (pruznost motora uz chbya to je jasne) a otacky vsak uz spadnu pod 2000. Z tejto rychlosti a na 5 p.s. sa neda rychlo a pruzne rozbiehat ale plynulim rozbiehanim sa to da a postupne otacky vybehnu na pouzitelnych 2500.

Skodi taketo kratkodobe podtacanie ale este nie trapenie motora ??? radsej 4 p.s. alebo 5 p.s.???

rovnaky modelovy ale z beznej premavky bezni priklad :50km obec a 4p.s. pricom otacky opat padnu pod hranicu 2000, zaradit trojku abo tahat 4 p.s.

pritom 3p.s je uz moc a 4p.s. uz zas malo

pri rozbiehani z tejto rychlosti a na 4p.s. mi nejde o raketove zrychlenia skor o plynulost narastu rychlosti a otacok

dik

co vy na to a co vravia testy abo osobne skusenosti ??????


Odpovědět