Fórum - Téma


Výkon motora hore, hlučnosť a ťažkosti dole.


Fórum Almera N16 Výkon motora hore, hlučnosť a ťažkosti dole.

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2015-11-06 17:02:01

Som šťastní, že mi tu bolo už niekoľko krát dobre poradené,

tak ja sa podelím tiež:

A síce s tým, ako sa dá zlepšiť výkon motora a znížiť jeho hlučnosť a spotreba :

Aditíva.

Dal som do nádrže niečo od Liqui Molly a tá stará mašina sa mi mení pod rukami. Začína sa mi páčiť. Fakt odporúčam.

(Inak - je to vedecky dokázané, že odstraňovanie karbonu zlepšuje úplne všetko. Ja som to čítal nedávno v moto časopise, robil to Výskumný ústav palív a mazív (teraz majú iný názov) v Litvínove na motore Mercedes. Karbon saje benzín a zmes je potom chudobnejšia, riadiaca jednotka dáva potom pološialené pokyny a motor ide čudne, alebo zdochýna....

(rada od machrov: Oplatí sa tankovať obyčajný benzín a pridávať aditíva. Obohatený benzín vychádza drahšie)

Príjemné jazdy prajem

2015-11-06 19:44:21

Nehnevaj sa - Niečo od liqui molly je široký pojem.

Prísad je strašne veľa no strašne málo z nich má aký-taký účinok.

Kto poznal v minulosti napr. SLICK, čo bol bordel na báze teflonu a áno, vymedzil vôľu v piestnych krúžkoch a Škodovenka išla ako ďas, chvíľu a potom motor K.O.

Ja dávam do oleja Metanovu C3, podľa predpisu a do benzínu Metanovu LEN tiež podľa predpisu.

Toto existuje i pre diesely, stačí si to na nete nájsť.

Nie je to lacný špás, no dávam to už pekných pár rokov do všetkých áut, ktoré som používal, odporúčam.

Treba si nagooglovať YOUTUBE a pozrieť, čo to dokáže.

Ja som mal to šťastie vidieť účinok tej prísady do oleja na vlastné oči a fakt je to výborná vec.

Nechám na zváženie aký si kto vytvorí názor.

Netvrdím, že je to zázrak, na vybehaný motor nepomôže už nič, toto je prevencia a hlavne ochrana pri preťažovaní motora a i čiastočnej strate náplne oleja a samozrejme ochrana i systému paliva. /Čerpadlo, vstrekovače.../

Poznámka - nie som dealer, bol som raz v servise / tam som to videl online / pred cca 8-mimi rokmi, vtedy sa Metanova volala Metabond.

Existuje i vazelína, je bledmodrá, miešateľná s prakticky všetkými typmi vazelín a používa ju i armáda USA.

Na záver - karbon sa žiaľ v motore tvorí, horšie je to v saní, za to ale môže EGR a podobný "ekologický" EURO X geniálny nápad - prepojiť výfuk so sacím potrubím..

Nevlad  
Vladimír
2015-11-06 19:59:02

slaninamichalis: Teda nezlob se, to je rada jako prase ...Dal som do nádrže niečo od Liqui Molly...

Těch sraček dělají spoustu http://www.liqui-moly.cz/...41963-prisady-do-benzinu/

A jestli se to oplatí, to teda nevím, když tam naliješ třeba http://www.liqui-moly.cz/...nu-pro-zlepseni-zrychleni tak máš tankování o cca 140,- Kč (5€) dražší. Není lepší tankovat nějakou 98, tam máš taky aditiva zázračná

Ale já tomu moc nevěřím, do nádrže patří to, co píše výrobce.

2015-11-06 21:36:03

nevlad: ja lejem do áut VIF benzín.... je to na viere... verím že sú to aditíva ktoré sa pridávajú do lepších benzínov... či to čistí nedokážem ale verím, nejaký testík bol na auto.cz ale.... dávam to skôr ako očistec než na zvýšenie výkonu či zníženie spotreby či niečoho iného.... cena je primeraná, vystačí to na dosť dlhý čas.... trošku oštara pri aplikácií

 BERIP
Petr Kiriakovský
2015-11-07 20:59:12

METANOVA LEN do benzínu nebo METANOVA SEL do nafty jsem nezkoušel ale METANOVA C3 do olejekdo nevyzkoušel neuvěří.Ty prachy stojí za to dát.

2015-11-09 11:55:08

Chlapi ja som chcel poradiť a pomôcť dobrou radou a tu to spochybňujete (niektorí)...

Článok z časopisu mám v pdf. Mám ťažkosti s netom,... Ak mi niekto dá E-mailovú adresu, pošlem mu to. Nech to trebárs prevedie do jpg. a tu zavesí. Stačí prečítať a nemusím ja tu obhajovať už dávno dokázané.

Že "iba to čo výrobca predpisuje" (Benzín) Ale výrobcovia chcú, aby si o 2 - 5 rokov kúpil ďalšie auto. Im je scheis egal, ako si ho benzínom, či naftou zhuntuješ a vôbec..... Šak len teraz najnovší škandál VW - dieslové motory.... Dobré ránko, budíček....!

To mi pripadá ako tvrdenie, že všetko čo sa predáva v potravinách nemá škodlivé účinky na ľudský organizmus, veď inak by to zakázali. (Ale dnes je taký svet milí moji).

Na záver k tejto téme: Vedecky dokázané fakty si môžete kuknúť v článku. Ja to mám vyskúšané aj na diesle, aj teraz na benzíne (ktorý navyše papká 1L oleja na 500 Km).

Hawk.

P.S.: Ešte raz ďakujem všetkým, ktorí s dobrým úmyslom radia ostatným. Budem sa snažiť aj ja poradiť, ak budem vedieť...

2015-11-09 12:50:44

slaninamichalis: Ahoj, snaha s dobrou radou sa cení. Ďakujeme všetci.

Otázka-doteraz som sa nedozvedel, čo, teda konkrétne, aký typ aditíva od LiquiMoly tam dávaš.

Všetci, čo tu píšeme, sme len laici, používatelia áut a každý má špecifické skúsenosti s našimi tátošmi.

Aditíva sú háklivá vec, naozaj sa dá zničiť s niektorými motor - kamarát si kúpil v rakúsku prísadu do oleja s akýmsi kovovým utesňovačom, po pár 100 km zhasol motor a auto musel doviezť na odťahovke.

Keď sme merali kompresiu, motor nemal žiadnu...

16 ventil, Japonec a všetky hydraulické zdvihátka boli plné toho "kovového" aditíva, teda zablokované v otvorenej polohe.

Drahá oprava za cenu zlepšovača vlastností motora..

Pre to platí, čo sa neodskúša rokmi a aspoň 100t km používania v aute, to má pochybnú hodnotu.

Ostatne, nie som jediný, kto používa to o čom som už raz v predchádzajúcom článku písal.

Ďakujem.

 BERIP
Petr Kiriakovský
2015-11-09 19:41:32

slaninamichalis: Wolksvagen neměl žádnou vadu motoru.Šidili jen emise to znamená že hodnoty byly jiné než na papíru.No a s toho plyne nevěř všemu co ti kde napíšou.Když chcou prodat tak napíší cokoliv.Reklama je důležitá.

Nevlad  
Vladimír
2015-11-09 23:25:03

slaninamichalis: Ahoj, dovolím si také reagovat. Za prvé, je každého věc, co si do auta nalije. Když věří tomu, co někdo někde napíše, víra (nejen) hory přenáší

Za druhé, nemáš nejmenší důvod se nějak urážet, jestliže má někdo jiný názor.

Já se snažím používat logiku a zdravý rozum, a tahle kombinace mi říká, že:

za třetí, výrobce auta má jednoznačně zájmem na tom, aby jeho výrobek ve srovnání s konkurenčním vydržel déle bez závady, aby měl menší spotřebu, než konkurenční, a až se posere, tak abys se do jeho prodejny zase vrátil.

za čtvrté, výrobce (prodejce) paliva má eminentní zájem, aby jeho produkt auta neničil, aby spotřeba i emise byly nízké a auto aspoň trochu jelo. V neposlední řadě taky musí splňovat určité normy, když už se k tomu namotá nějaká kontrola.

A opravdu si myslím, že pokud existuje nějaké aditivum, které by vylepšilo vlastnosti paliva natolik, aby stálo za to o tom uvažovat (přínos na životnost, spotřebu atd. ale i cenová relace), pak je opravdu divné, že to už dávno výrobci do benzínu či nafty nedávají. Byl by to jistě trhák, který by konkurenci na dlouho odrovnal.

Ale jak říkám, je to můj názor, je každého výsostné právo mít názor jiný a do svého auta si nalít třeba kozí mlíko!

2015-11-10 04:12:38

nevlad: Myslím, ze premiové palivá ( aspon teda nafta) obsahujú aditíva.. ak to nie je iba marketingový tah a cena zbytočne vyššia bez učinku. Ja ako nafták sa nemozem vyjadrit k benzínu ale za seba odporúčam ( pre naftových) Delphi aditúvum ktoré sa nedá poriadne kúpit. Vyrába ho priamo výrobca trysiek. Zvlášť na DCi má blahodárny účinok. Sám viem čo to urobilo s pružnosťou motora. Bývalý majiteľ tankoval v Metre asi dva roky... cena nafty síce dobrá ale kvalita.. neviem neviem.. nalial som tam podla predpisu flašku na nádrž.. a div sa svete.. to auto bolo živšie.( predtým pozvolný nástup akcelerácie pri mestskej rýchlosti, nebolo to tam pravé orechové pritlačenie pretože trysky nerozprašovali palivo ideálne kvoli sajrajtu, po použití hoplááá :D) Ak je to len placebo ( čo si nemyslím) tak aspon viem že som pre trysky niečo urobil.. Dephi - mam fotku v albume.. skoro nikto nepozná lebo dobré veci nepotrebujú reklamu :) tak ju robím ja..

2015-11-10 08:59:10

brianbbalm: žiadne placebo. Ja mám rovnakú skúsenosť !

2015-11-10 09:12:23

nevlad: 1. daj mi svoj E-mail a ja ti pošlem článok v pdf. Daj ho do jpg. a zaves tu, nech si to každý môže pozrieť. Nie je to o aditávach síce nové, ale mňa teší, že to urobili Češi a veľmi podrobne je to popísané a sfotené.

2. Neurážam sa, len som znechutený, lebo idem od srdca pomáhať, pritom nevidíte, aké tu mám ťažkosti s i-netom. (Nie som doma v SR) a mám málo času na také veci...

3. To kde žiješ ? Ešte stále veríš na Ježiška ? To platilo do r. 2000. Hádam k tomu viac nemusím.

4. Možno. Ale uvedom si, že spaľovacie motory sú samé o sebe, ich princíp, NEDOKONALÉ. Málo účinné,.... V dôsledku toho vzniká viac bordelu zo spaľovania, než účinku na posun auta vpred, či vzad... Od prvého momentu sa usadzuje bordel všade, kde sa len dá.... (Parádne tomu pomáha aj geniálny nápad výfukové plyny znova vháňať cez EGR ventil do sania....)

5. Bez urážky, ale ešte si si nevšimol, že to sa už dávno deje ? Máš lacnejší benzín a naftu a drahšie. A práve tie drahšie sú aditivované (U nafty si nie som istý, ale benzín má asi aj vyššie oktanové číslo). Ale ako som písal - finančne je lacnejší obyčajný benzín a aditívum.

6. On aj každý Slovák má názor na všetko, o tom niet pochýb.... Na politiku, šport, autá.... Národ odborníkov na všetko.... Ja mám radšej skúsenosti a fakty a v čom sa nevyznám a nemám skúsenosti - nevyjadrujem sa...

2015-11-10 11:53:43

eigor: Ďakujem za pekný príspevok, páči sa mi akým štýlom si aj ocenil moju snahu a zároveň poukazuješ na rôzne záludnosti problematiky (o ktorých som nevedel).

Aditívum som sfotil a dal na svoj profil. Nekonkretizoval som ho lebo:

1. v tom teste spomínali iné a ja ho akosi neviem zohnať.

2. Lebo každý môže mať svoje skúsenosti, možnosti niečo zohnať, ....

3. Chcel som poukázať na možnosť čistiť bordel a uľahčiť autu život a spríjemniť ten náš

Ku kamošovi z AT: Ja by som najprv vyčistil a až potom utesňoval. čokoľvek. Lebo logicky keď sa uvoľní bordel a potom sa niekde za určitých okolností ztuhne - bude z toho iba zle... Ale nie som mechanik. To je iba môj názor laika

Drž sa a nech ťa spoľahlivo vozí........................................................Michal

2015-11-10 13:22:34

eigor: predpokladám že to bol molybden, LM to má ako svoju "parádnu" prísadu... niekde a niekedy to asi funguje lebo neverím žeby to nemali vyskúšané a presne som aj ja našiel varovanie pozor ak má auto hydraulické zdvihátka, tam to nerobí dobrotu... ale to je prísada do oleja....

2015-11-10 18:23:37

slabostka: Na otázku, čo bol Slick, či prísada, ktorú kúpil kamoš v rakúsku.

Slick bol na báze PTFE teda polytetrafluoretylen - v podstate princíp je rovnaký, vymedziť vôle v piestnych krúžkoch za pomoci aditíva pridaného do motorového oleja.

Žiaľ, žiadne aditívum na PTFE, či molybdenovej, či kovovej,keramickej báze nepomôže motoru.

Alebo inak - dočasne áno a potom ide životnosť motora exponeciálne dolu.

Vyrábajú sa modifikátory kovov, ako napríklad Metanova, ktorá nemá vplyv na životnosť /kvalitu/ oleja, ale chemicky a pod tlakom častí, ktoré sa o seba trú znižuje odpor trenia mechanicých častí motora.

To je v zásade podstata účinku prípravku Metanova.

Detail, ako to môže fungovať nám nikto nepovie, je to výrobné tajomstvo výrobcu.

Samozrejme, ak by výrobca olejov, či benzínov dal štandardne konkrétne túto prísadu do svojich palív/mazív, jednoznačne by zvýšil životnosť motorov, teda nie len motorov, ale i čerpadiel,vstrekovačov a.t.d.

Toto ale nikto nechce, motor má svoju štandardnú životnosť /za predpokladu poctivej výmeny oleja a filtrov/ naprojektovanú na cca 500000 km a normálny smrteľník toľko za existencie auta nenajazdí, navyše auto nie je len motor.

Toto aditívum ani veľmi neznižuje spotrebu paliva - tu je dôležitý len ten fakt, či chcem motor dodatočne chrániť.

Chápem i to, že nie všetko, čo je tu napísané je Písmo Sväté.

Len názor.

2015-11-10 21:40:52

Možná byla řeč o tomto článku:

http://www.vif.cz/files/i...pisu_Svet_motoru_2015.pdf

v časopise Svět motorů č 31/2015

Při testu dal motor za 60 hodin 800 krát cyklus simulující jízdu ve městě..docela zajímavé čtení.

2015-11-11 12:27:20

warrior333: ÁÁÁNOOO JE TO TEN ČLÁNOK SI TRIEDA ! Tak si to všetci môžu prečítať čierne na bielom. Fakty, žiadne dohady. Ďakujem ti. Keď sa stretneme, pozývam ťa na pivo

2015-11-11 12:28:41

Všetci si uložte do PC a čítajte v kľude článok, ktorý sem zavesil v pdf. warrior333 tam to všetko je

 BERIP
Petr Kiriakovský
2015-11-11 16:11:33

warrior333: Víš ten tvůj článek to jeJezdím už mnoho let,rukama mi prošlo hodně litrů nafty i benzínu.Paliva dám příklad v 90letech měla úplně jinou barvu i pach a nafta nikdy nepěnila jak dnes.To byla ještě kvalita!No a ty dnešní paliva jsou všechny ošizená (bez rozdílu)tak že aditiva určitě používat,jen záleží jaká.No a k tomu článku.Když jsem si ho přečetl,dokonce dvakrát abych se v něčem nespletl.Tak nezlob se na mě,já to pochopil že si jen firma Shell udělala reklamu aby jsme kupovali jen jejich produkty

2015-11-12 12:09:43

berip: "firma Shell udělala reklamu aby jsme kupovali jen jejich produkty" - upřímně, přidávání 'VIF super benzin aditiv' vyjde finančně lépe než tankovat jen aditivované Shell. S tvým názorem nesouhlasím, ale klidně si ho nechej ;)

Mimochodem, není to můj článek, jen jsem na něj narazil na webu.


Odpovědět

1  2