Fórum - Téma


výkon motora


Fórum Qashqai J10 výkon motora

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10



2012-06-19 17:20:45

Som šťastným novým majiteľom QQ 1,6 benzín. So všetkým som vcelku spokojný, s niektorými vecami na maximum s niektorými trošku menej ale ako celok je to na výbornú. Len z jednej veci som trošku zmätený. Nechal som si aj staré auto Fabiu 1,2 a občas použijem aj to. A jednoducho si neviem pomôcť ale tá stará fábia je o dosť živšia, hlavne to cítiť pri predbiehaní. Keď sa na QQ pri predbiehaní potrebujem rýchlo zaradiť späť do jazdného pruhu tak niekedy musím podradiť až na trojku. Aj hore kopcom kde ešte fabia na päťku mierne zrýchluje QQ už nie. Je mi jasné že QQ nie je šporťák ale predsa nie je možné aby Fabia 1,2 (47kW) bola živšia ako QQ 1,6 (86kW), alebo je to normálne?

2012-06-19 21:08:26

Podľa mňa je to normálne.

Presadol som z peugeota 307 (66kW) do QQ (104 kW) ale mal som pocit, že peugeot bol raketa.

Treba si len zvyknúť. Od 4000 otáčok mi QQ ťahá veľmi slušne. No žiadny trhač asfaltu to nie je, ale veď vlastne ani nemá byť. Teraz som už veľmi spokojný a už by som nemenil

2012-06-20 14:10:58

Nazdar.

Tvůj problém je, že neznáš normální vysokootáčkový benzínový motor jako celý český národ a neumíš ho používat.( tím rozhodně nechci nikoho urazit!)

Pokud to chápu správně, tak jsi měl fábii 1,2HTP (vysoký točivý moment v nízkých otáčkách) se 47 kW. Tento motor má vrchol točivého momentu 112 Nm ve směšných 3000 ot/min. a nejvyšší výkon 47 kW v 5400 ot/min.

Nyní máš motor 1,6 kde točivý moment vrcholí ve 4 400 ot/min (156 Nm) a nejvyšší výkon máš v 6000 ot/min.

To jednoduše znamená, že předtím měla fábie největší zátah mezi cca 2700 až 3400 ot/min( nejezdil jsem v ní ale podle výkonových křivek se nechá přečíst), tak teď ti nissan začne táhnout mezi 4000 až 5000 ot/min ( což je oblast kam jsi fábii nikdy neposlal, protože to nemělo význam).

Prostě a jednoduše se musíš naučit jezdit normálním atmosférickým benzínovým motorem.

Například já mám benzím QQ 2.0 kde točivý moment vrcholí až ve 4800 ot/min což znamená, že motor začíná táhnout ve 4 000 a krásně táhne do 6500 ot/min.

2012-06-20 14:23:43

Vláďo napsal jsi to krásně a výstižně .....

2012-06-20 14:53:25

neboj se toho a pořádně to vytoč

2012-06-20 15:17:40

Přesně tuhle zkušenost jsem měl se svým QQ po jeho koupi. Zdál se mě strašně líný, proti předešlým autům a taky jsem musel dojít k závěru, že ho musím víc vytočit aby jel.

2012-06-20 21:33:49

Jsem stastnym majitelem noveho Qashqaie 1.6 I-WAy. Musim rict, ze me auto mile prekvapilo. To co jsem chtel, tak splnuje. Minusy jsou stejne jako v jinem tematu - nizko otevirave viko kufru atd. Motor neni zadny trhac asfaltu, ale pro zenu a dite to uplne staci. Musi se to holt vic tocit, ale jeste to nema ani 1000 km, tak to setrim Co jsem si ale vsimnul, tak kdyz seslapnu plyn na konec a vypada to, ze uz to dal nepujde, tak to jde jeste o cca 2 cm a motor daleko vic tahne. Je mozny, ze to ma nejaky dvoupolohovy plyn?? Zkouseli jste menit filtr za nejaky lepsi sportovni? Ma to vyznam?

2012-06-20 22:36:33

Ten dvojpolohovy plyn som si vsimol aj ja - v predoslom QQ 2009 som ho nemal. Ja mam doma sportovy filter K&N, ktory som vybral po nehode vypral a naimpregnoval - teraz caka, ked ho na druhej garancke nahodim do auta. Vo vseobecnosti ten filter vela na vykone citit nieje, auto ma trocha iny zvuk a "mozno" ide lepsie do otacok - ale ja mam 2.0i pri 1,6 to bude mozno lepsie.

2012-06-21 10:05:24

menil som vzduchovy filter za K&N.

motor ma iny zvuk, a jemne klesla spotreba.

filter som menil v polovici aprila

http://www.spritmonitor.de/en/detail/368974.html

mam 1,6 ccm

2012-06-21 18:01:33

to dh77 : ako sa da charakterizovat ten iny zvuk ?

2012-06-25 09:09:41

Ďakujem za odpovede na moju otázku, hlavne Vláďovi za detailné vysvetlenie. Jednoducho si musím zvyknúť ísť do vyšších otáčok.

2012-06-25 09:57:52

Ahojky. Dnes jsem se zaregistroval. Nemám ještě QQ, ale mocně po něm pokukuju. Měl jsem zkušební jízdu v 1,6 benzínu a nezdál se mi líný. Mám Ford Fusion 1,4 58kW a rozdíl je znát. Není to dravec, ale to asi nikdo nečeká. Před FoFu jsem měl 1,0 Opel Corsa a maželka mi s ní ujela! Je to jako s mladým koněm. Naučit ho běhat. Ano musíme si zvyknout na jiný motor a také ,,naučit " nový motor jet! Ze začátku je líný, do otáček se mu nechce. Jestli ho sem-tam nepodržíš pod krkem,nepojede. Přiložit pod kotlem je dobré i pro motor. Další věc je nedívat se při tom na okamžitou spotřebu.

2012-06-26 17:22:13

No, já si u 2.0 dci nestěžuju...

Jak se ale zdražila nafta, začala mě poněkud trápit spotřeba, která mě přišla dost vysoká (v zimě 8, v létě 7,5 a to to moc nehoním). Tak sem si to proštudoval a zjistil, že sice mám super krásnej, úspornej, výkonej, technicky nej ... motor, ale auto je díky němu o 200kg těžší (proti 1.6ben), což je dost znát. Ve finále teda miláček váží 1800kg práznej, což je dost. A prostě nejde od toho chtít nízkou spotřebu, ani nějakou extra dynamiku. Ale zase když se to rozjede, tak to jede (jen to chce nekoukat na spotřebu). Zrovna včera jsem to rozdráždil na nějakejch 215tachometrovejch, ale už sem se trochu bál nepředráždit pneumatiky, neb sem měl letní a nebyl sem si jistej do kolika jsou, plus jsme jeli dva, a zadek byl až po strop narvanej věcma. Takže min 300kg náklad celkem včetně nás. Zimní mám do 240ti, tam se nebojím, ale to se zase nedá jet rychle.

Když to tak zpětně procházím, tak benzín 2.0 s CVT vypadá jako super žrádlo. Mě vadí, že když chcu jezdit ekonomicky, musím jezdit do 1500 otáček, a pak když potřebuju někoho předjet, tak abych o 2 i 3 podřazoval, což je trochu opruz...

Ještě sem se teď snažil o "ekonomickou jízdu" a dopracoval sem se někam k 6,5 ale to už bylo stylem "osmdesát stačí", "nebrzdíme, páč pak by bylo třeba zrychlit - chodec uskočí", "Teď to nechám padat, a zařadím až v půli dalšího kopce". Ale jako .. člověk se u toho taky vyblbne. Jen nevím, jestli mě trošku nezačalo auto oblbovat, páč při posledním vejletu (1500km, 101,8l nafty) drze tvrdilo spotřebu 6,4, když byla 6,8. Ale ani to není špatný, na to že v tom byly výlety v okolí Šamonic na sedel 1500, 2000 m./n.m. a pod. a zase dolů do údolí+ cesta z ČR přes němce do Švýcar.


Odpovědět