Fórum - Téma


Vyhřívání zpětných zrcátek N15


Fórum Almera N15 Vyhřívání zpětných zrcátek N15

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2011-12-02 18:19:12

Jelikož není nic příjemného, když vám v zimě po cestě lesem začnou zamrzat zrcátka a vy najednou nic nevidíte dozadu a jediná možnost je zastavit a odškrábat je nebo se vám proste jen nechce muset v zimě ráno škrábat i zrcátka, tak proto sem se rozhodl že si dodělám vyhřívání zpětných zrcátek na své Almeře N15, která mohla mít v určitých případech namontovaný výhřev už originálně od Nissanu. Ale jelikož moje Almera touto velice praktickou funkcí nedisponovala, byla jediná možnost dodělat výhřev individuálně. Takže tady sem si dovolil sestavit skromný návod pro ty , co by to taky rádi vyřešily.

Takže co budeme potřebovat ? 2x topné folie ( např. tyto http://www.conrad.cz/ploc...ermo-12-w-12-v-dc.k189149 ) a 2x cca 1,5m (tenké dvoulinky) kabelu + cca 2x 20-30cm kabelu .

1. Vhodným nástrojem ( použil sem takovej ten trošku zahnutej černej plastovej nástroj na sundavání pneumatik u jízdních kol , kterej se dává k sadě na opravu duše ) sundáme sklo zrcátka a to tak že tím nástrojem zespodu zajedem pod sklo zrcátka cca v jeho polovině a opatrně zapáčíme a tím se odcvaknou spodní dva "držáky" a následně zastčime nástroj ještě hlouběji pod sklo ( jakoby směrem nahoru k vršku zrcátka ) a vycvakneme i dva vrchní držáky a ještě je tam jeden na boku tak ten taky buď předtím nebo potom. Jakože nebojte se toho není to nic hroznýho..s dobrym nastrojem mate to sklo v tom plastovym držáku venku asi tak za 15s . Až se budete divit jak je to jednoduchy. Potom jak už máte venku to sklo zrcátka v plastovým držáku, tak tam musíte dát tu folii. Ty na který je tady odkaz sou tak velký , že když si vhodně pohrajete s odstraněním bílé lepidlové hmoty co tam všude po kouskach je , tak tam tu folii dostanete tou velkou dírou uprostřed i bez jakyhokoli sundávání celýho toho plastu. Když už je samolepící topná folie přilepená na zadní straně skla zrcátka tak musíte v dalším kroku natáhnout kabel do dveří. Aby ste to mohli udělat musíte nejdřív odšroubovat zrcátko, takže sundáte tapec , ten plastovej horní kryt co zakrývá šrouby od zrcátka , odpojíte konektor pro el. ovládání a ty 3 šrouby co tam sou odšroubujete a u toho samožejmě držíte zrcátko aby vám nespadlo na zem. Teď , když už máte zrcátko mimo dveře, tak zespodu odšroubujtete 3 šrouby který tam sou a tím se dostaneme jakoby do toho "kloubu" v zrcátku , takže tam pak můžete protáhnout kabel. Od folii je ten kabel docela krátkej takže aby vám to vystačilo až ke konektoru ve dveřích, musíte ho někde nadstavit. Od toho sou ty 2x 20-30cm dráty. Takže když už máte protaženej ten drát od folii zrcátkem, tak ty 3 spodní šrouby dáte zpátky a nacvaknete nazpatek to sklo zrcátka v plastovým držáku a to tak že postupně silou mačkáte na místa kde sou ty plastovy držáčky dokud nemáte pocit že už sou všechny tam kde mají být.Ale se silou to zas nepřehánějte at to vevnitř nepopraska. Takže teď vrátíte celý zrcátko zpátky do dveří a přišroubujete ho těma 3 šroubama co ho drží. Následně je potřeba nějak spojit ten dvoulinkovej kabel od folie s origo konektorem, takže pokud máte model před faceliftem , tak odpojíte tu plastovou "hlavičku" konektoru tenkým šroubováčkem a pak vám zůstane ten plochej kabel s těma kontaktovýma koncema. Na ten přípájíte ty dráty od folie. Pokud máte facelift N15ku stačí odšmiknout ten origo konektor a hodit to do čokolády. V této chvíli už můžete vrátit tapec nazpátek.

2. Ikdyž sou sice natažený konektory pro výhřev až pod zrcátko ve dveřích tak drátky končí v konektoru u husího krku co de s kabelama do dveří. Nemusíte je nikde v aute hledat prostě tam nejsou .Zabil sem tím x hodin času než sem to zjistil tak vám ty hodiny času rovnou ušetřím. Takže co s tím ? Musíte protáhnout nový dráty do husího krku a zapojit je do konektoru co tam ve dveřích je. Postup je následující : Povolíte šroub co drží konektor. Behem povolování vám asi budou cvakat nějaký relátka pod volantem ale to asi nemá smysl řešit , u řidičových dveří se pak zamyká a odemyká centrál . To je jen upozronění že je to normální . No když je čroub povolenej , tak konektor vytáhnete. Kolem konektoru je takove našedlej gumo-plast ..ani nevim co to je... a ten sundáte třeba plochým šroubovákem . Teď tam je ta guma která pokračuje husím krkem. Ten šroub normálně přetáhněte tou gumou a ten konektor vyloupněte z té gumy. Když to máte je tam takova bílá plastová věc co asi chrání ty ohnutý drýty před poškozením. Moc s ní nejde hýbat ale je potřeba ji otočit do jiné polohy aby ste se dostali k části konektoru kterou potřebujete. Ta plastová věc je strašně pružná, myslim že se vám ji ani při opravdové síle nepovede nějak zlomit , takže se nebojte s ní manipulovat necitlivě. Když už máte ten bílej plastík otočenej vidíte, že tam v té lajně drátů chybí dva. Do tech dvou je potřeba dostat ty dratky. Než ale neco začnete připojovat musíte si provlíct drát husím krkem do auta. To uděláte tak že to kruhový vyústění gumovýho husího krku směrem do auta pomalu vyloupnete směrem ke dveřím, zase třeba plochým šroubovákem. Pak už ho vytahnete pomalu rukama. Nejde to nějak uplně suprově hlavně na řidičové straně ale po chvilce ho budete mít celej ven z auta. Teď vezme tu 1,5m dlouhou dvoulinku a prostrčíte ju tím husím krkem až nakonec té gumy. Strčte to tam u toho konektoru a na druhé straně to pak už vytáhnete. Chce to trošku trpělivosti ale za chvilu to máte. Teď vezmete tu dvoulinku a protáhnete jí tou velkou dírou , co zustala po husím krku, do auta. Následně husí krk nasoukáte zpátky tak jak byl. Teď vezmete tu dvoulinku u konektoru a dáte zapojíte ji do konektoru . Já sem to vyřešil tak , že sem jí tak cca 3cm odizoloval a udělal z toho odizolovanýho drátu takový klubíčko a to sem nasoukal do těch dírek v konektoru. Je jedno jak to zapojíte , na plus a mínus se tady nehraje protože ta folie je prostě jako třeba žárovka . Co nejvíc ten kabel namačkejte dovnitř , ideálně tak aby když na sebe konektor otočíte ste viděli v těch dírkách zablesk těch odizolovaných drátků. No když to máte celej ten konektor vrátíte zas do te gumy atd. a našroubujete tím šroubem zpátky. Jinak ten šroub mi nešel od toho konektoru oddělit , tak aby ste to věděli .

3. Jestli je to zapojený dobře a dráty se opravdu v konektoru spojili s folii zjistíte tak, že si měřákem propípáte ty dva drátky dvoulinky, Ta folie je totiž spojuje takže to vypadá že sou ve skratu . Pokud nemáte měřák asi vám nezustane nic než to zkusit připojit někam na 12V a zjistit jestli folie topí. Když už máte natažený draty v autě, tak si sundáte ten středovej panel s ovladačema a rádiem , a dráty nějak šikovně protáhnete až k vypínači výhřevu zadního skla. Nevím jestli je to dobře co sem já udělal , ale dráty sem připojil jeden na černou zem jak je na fotce, a plus sem si vzal s modro-červenýho kabelu. Tato kombinace vytváří při sepnutí vypínače 12V okruh . Středovej panel pak vrátíte zpátky a máte hotovo . Zkusíte jestli zrcátka po sepnutí vypínače topí a jeto. Nikde tak netrčí žádný kabely a výhřev se spína vypínačem výhřevu zadního skla tak, jak to mají almery pokud mají vyhřívaný zrcátka originálně od Nissanu. Celkově to podle mě zabere cca tak 3-4 hodiny vašeho drahocenýho času. Mě to zabralo nekolikrat vic, ale to proto že žádnej návod nebyl a na všechno sem spolu s NO_HITSem musel dojít sám.Tímto mu příznávám zásluhy na této opreaci . Kdybych něco zapoměl tak doplním

2011-12-02 22:05:30

Dobrý návod, až na tie „klubíčka” - nie je lepšie a elegantnejšie kúpiť 2 piny do konektorov?

2011-12-02 22:20:08

určitě je..no jebat sa s tym stale v tej zime sa mi ozaj nechcelo navyše na to vobec nemam teraz čas takže určitě ak dakto čas má tak at to takto vyrieši...diky za poznamku

2011-12-02 22:30:49

Taky se mně při přečtení těch klubíček trochu pokrabatilo čelo:) Do těch fólií teče přecejenom nějaký ten proud a myslím, že za nějakou dobu měď zoxiduje a tohle spojení ti přestane fungovat. Možná to bude trvat roky a možná to do měsíce budeš muset rozdělávat. Uvidíš no.

Pokud jdou piny někde splašit, tak je to určitě supr je tam dát.

Já když dělal automatický zvednutí oken po zamknutí centrálem, tak jsem taky přidával dráty do toho husího krku. Než abych googlil 2 piny do konektoru a pak je někde celý odpoledne sháněl, tak jsem rači ve volným neosazeným místě (na 5té fotce vpravo dole) prohnal vrtákem do konektoru díru na obou stranách a protáhnul vodiče durch samcem i samicí konektoru. Operace na 15min. Piny by byly vymakanější ale takhle to funguje taky bezchybně. A ty vodiče se dají pak kdekoliv před nabo za konektorem nějak elegantně spojit a je na světě taky rozebíratelnej spoj jako celej konektor.

2011-12-02 22:45:18

Vědel sem že jak do navodu napišu to klubičko že me tady za to všichni zjebou. Ale nesere mě to. Proste nemam doma piny , nemam garaž , nemam čas a až čas budu mit ( tak v unoru ) a nebude tak hnusna zima, mužu tam dát piny. Navíc sem měl takovou dvoulinku ktera šla nadherne zarvat do toho konektoru tak, že se to ani nepohnulo...kdybych za to pořadně škubnul asi bych to vytrhnul to jo...ale rozhodně to tam není tak že na to nesmí ani fouknout aby to nepřestalo fungovat.

2011-12-02 23:01:48

Ale ne, neber to jako zjeb To vrtání jsem chtěl jenom napsat aby zde padla taky další možnost jak tohle řešit. Já si taky lámal hlavu jak to tam udělat, nakonec jsem to prohnal vrtákem, respektive protavil díru očkem pájky.

Nechej to jak to je, třeba to 6x přežije celý auto...

2011-12-03 00:10:16

Ak si vedel, že ťa za to všetci zjebou mal si napísať, že si tam dal piny a urobiť po svojom...

2011-12-03 07:47:19

Chcel som ostatnym povedat ako sa to tiez da urobit ked doma piny nemaju a povecme ich ani nemaju kde vo svojom okoli kupit

2011-12-25 18:12:30

Chalani a kde sa tak dajú kúpiť tie piny ?? Lebo mal som pripravené nejaké, ale tie mi tam nepasovali, takže to bude asi treba nejaké špecifické a "klubíčkami" sa mi to nechcelo riešiť.

NO_HITS  
Laďa
2011-12-28 20:23:31

já sem je sebral z nabourané almery co mám k dispozici, zkus napsat někomu z bazaru

2011-12-30 19:56:33

díky skúsim to takto riešiť, u teba by sa nejaké nenašli ?

NO_HITS  
Laďa
2012-01-03 19:51:23

první konektor sem celej zničil protože byl skříplej ve dveřích a nic se použít nedalo a druhej sem použil pro sebe

2012-02-21 09:08:26

Celkom ma to láka také niečo dorobiť, bo zhodou okolností riešim veci okolo relé vyhrievania zadného okna. Ale dosť ma znechutil ten "husí krk". To s tými konektormi v husom krku mám rátať aj pri N16? Ja som dúfal, že cez ten husí krk iba pretiahnem dva drôtiky do dverí a basta, ale pozerám, že treba ísť cez konektory? Nech pozerám do service manuálu jak pozerám, tak žiadny dverný konektor tam zobrazený nie je...(na N16).

2012-02-21 13:19:45

N16 ma konektor vnutri , nie na stlpiku

2012-02-21 16:32:38

Fu, si ma ukľudnil. Tak to potom asi do toho pôjdem.

2012-03-11 13:50:09

Nedá sa mi zmeniť predchádzajúci príspevok, lebo je vraj starší ako sedem dní. Takže doplním info, na N16 sa naozaj nemusíte s nejakým konektorom, v tom husom krku sú len vodiče a krásne cez neho prejdete. Ja som to napojil na výstup relé palivového čerpadla a urobil som si k tomu osobitný časovač - nákres som našiel na internete - pozostáva iba z dvoch tranzistorov 1PNP, 1 NPN, dvoch rezistorov a jedného kondíku. Takže po zopnutí spínača sa nabije kondík a ten potom drží zopnuté relé vyhrievania zrkadiel 8 minút 40s. použil som vyhrievacie fólie 2 ks za cca 8 evri.


Odpovědět