Fórum - Téma


vydavky-pat


Fórum Pathfinder vydavky-pat

Informace o modelu: Nissan Pathfinder


1  2

2013-11-06 10:19:37

Ahojte, s manzelom sme sa zalubili do patfika a uvazujeme nad jeho kupou. Kedze chceme jazdenku. Zaujimalo by nas ako je to s nahradnymi dielmi, s ich dostupunostou a hlavne cenou? ...mam na mylsli tieto klasicke vymeny oleja, filtrov, brzd, kotucov, tlmicov atd......(nemame v plane chodit do autorizovaneho servisu).....Mame obavu ci na toto auto treba mat "specialny" prijem alebo si vystacime na jeho udrzbu s priemerneho platu? ;)),,,,,,Co je taka najdrahsia polozka co sa "pravidelne" kazi?........Budem rada ak mi niekto odpise, poradi, ci ist do kupi auta, alebo mame hladat radsej mensie terene auto ;) .....prepacte ak sa pytam hluposti, ale nemam v okoli ziadneho majitela PF, ktoreho by som sa to opytala

2013-11-06 13:38:23

zuzu: Moj osobny názor:

1. Pri kupe volte skor manualnu prevodovku ako automat, je to lacnejsie na opravu. A aj spotreba je lepsia...

2. Ja mam jazdenku asi pol roka a v podstate keby som sa mal rozhodovat, ci ist znova do PF-ka tak by som isiel znova.

3. Co sa tyka náhradnych dielov myslím si že v tom rozdiel nie je nejak zasadny medzi terenakmi.

4. Jedina dilema je, ze este pripada do uvahy Jeep Grand Cherokee /aspon u mna/, na trhu je viac nahr. dielov / jednoducho je ich viac tak su lacnejsie/ a aj auto si myslim, ze stoji za to, ALE tam je motor 3.0 D a ma vacsiu spotrebu nafty ako Nissan 2,5D.

Ale zas Jepp nema tak velky kufor ako PF-ko.

Co sa tyka specialneho príjmu, tak musite pocitat s pravidelnejsou navsevou čerpacích staníc. Na svoju váhu zas ale normálne spotreba.

Pravidelne sa asi nic nekazi. jedine v manuale spojka je slabsia ale nie je to nejak extra drahá oprava...

2013-11-06 15:06:34

milanwow1: dakujem za rady, ta spotreba nam az tak nevadi, skor sa obavame servisu ;) ....nad jeep-om sme uvazovali aj my ale sympatie ma nissan :) ....uz len najst dobry kus ...budeme radi aj za dalsie cenne rady aj ked sme uz prestudovali cele forum :)

2013-11-06 15:24:14

zuzu: Ahoj, tak aj ja sa pridavam k Milanovi. Tiez by som volil radsej manual (aj ho mam). Slabiny - pokial budes kupovat auto od majitela ktory sa on riadne staral tak v podstate ziadne .

Ja osobne autorizovany servis obchadzam, pretoze pytaju nekrestanske peniaze aj za hodinovu pracu aj za diely. Mnohe sa daju zohnat z druhovyroby (najma tie co vyssie uvadzas) a co nezozenies tam tak sa da kupit priamo v Nissane. Budes na to cakat rovnako dlho ako ked by auto opravovali oni...

Co sa tyka pravidelnych vymen, tak sa meni iba olej, filtre, a dolieva sa voda do ostrekovacov a nafta do nadrze ...Ja mam na tachometri cca 177000 a spojka je absolutne OK. Na predchadzajucom xtraily som pri takom stave uz vymienal lamelu.

Je to velke, priestranne a spolahlive auto, osobne si neviem predstavit ine auto kde by sa dozadu zmestili dve decke sedacky a este by si tam sadol dospely clovek. Dokonca v sedem mestnej verzii tych deckych sedaciek odvezies viac, ale zadne miesta su dobre pre deti inac iba nudzovo.

Ja ho mam v meste a uplne v pohode, parkujem normalne na sidlisku. Pri parkovani pomaha cuvaci senzor, parkovacia kamera je vyhodou.

Co sa tyka spotreby, tak na to, aka je to obrovska a tazka krabica, spotreba je dobra - radovo okolo 8,5 litra na 100 a to auto nijak nesetrim a neparim ani k pomalym soferom.

2013-11-06 16:00:47

áno, tá cúvacia kamera je veľmi dobrá vec. Žial jazdeniek s ňou je pomenej. Samozrejme dá sa kúpiť a dorobiť podobný system s obrazovkou a kamerou. Ja osobne ešte uvažujem, že si kúpim a dorobím cúvacie senzory do predného nárazníka. Totižto pri parkovaní na veľmi malom priestore sa dosť ťažko odhaduje kde končí predný nárazník a aj jeho hrany na bokoch. Taky Landcruiser ma kamerku aj v predu to by som hned bral.

Kazdopadne je dôležité si kupované auto poriadne obhliadnuť a to aj pekne na zdviháku a odspodu pozret.

Dá sa krásne potom rozoznať, či nie je po búračke, či s tym behal niekto v teréne. Ak jazdil v teréne, či to jazdil ako inteligent, alebo ako hovädo.

Najlepsie je na nom zimná prevádzka. Ja mám parkovanie v briežku a odkedy sme ho kupili, tak som už nelopatoval ten skurveny sneh. Jednoducho som vyšiel bez problemov. Aj inde v snehu nebol žiadny problém. A to som mal len obyčajne zimne gumy, žiadne drapáky do blata.

Ešte ma napadlo že tie novšie / tuším 2008 a vyššie/ mavaju DPF-filter čo má určité nevýhody.

Takisto na cestovanie je to super auto. Bezpečné a pohodlné. Výhľad z vyššie položeneho sedadla je tiež kráľovský.

Ešte dobrá vec je, keď má auto nášlapy, lepšie sa nastupuje.

2013-11-06 17:12:19

milanwow1: možem len súhlasiť, naslapy sú nevyhnutnosť. Naštastie ich môj drobec mal. V predu kameru zatiaľ nemám ale tiež ju zvažujem. Na aliexpresse som našiel jednu do predu čo sa dáva do znaku, takze pekne zapadne. Ja momentálne som tesne pred montážou radia s obrazovkou a cuvacej kamery.

2013-11-06 17:50:19

super sa cita co pisete :)....vyzera to byt spolahlive auticko, ktore nieje nakladne na servis :)....co sa tyka kamery a senzorov, to sa mne ako zene urcite pri parkovani zide ;) tak pohladame auto s tym alebo dokupime :).....co sa tyka pneumatik, ake odporucate?...v zime budeme jazdit len cesty, tam stacia asi aj klasicke zimne pneu. ale v lete chodime polovat a dost casto rybarcit, treba pneu do terenu alebo stacia normalne?

2013-11-06 18:34:05

zuzu: ano v zime klasika - zimne, v kazdom pripade do terenu, pokial je tam blato tak by mali byt nejake terenne drapaky. Zalezi teda ci je ten teren suchý, alebo mokrý. ak by to bol len teren suchý - hlina a podobne tam stacia obyc. letne, lebo zas take drapaky dost hucia a aj spotrebu zvysuju.

potom je este dobre pri skusobnej jazde vyskusat aj takýto extremnejší teren ako blato, dat 4x4 4LO resp 4HI režim a vyskúšať, či tam niečo neštrkotá a tak.

Inac neviem ak máte názor na atomat, ale samozrejme pokial ma auto tak okolo 150.000km tak sa da. Ked odide automaticka, treba ratat tak od 600eur az do cca 2500e. Co nie je malo. Jazdenie s automatickou prevodovkou je velmi pohodlne... Su ludia ktory by po automate manual uz nechceli... ALE ako som pisal predtym, ked sa pokazi, je horsie, ako ked sa pokazi manual.

2013-11-06 19:47:47

milanwow1: kedy zvukne odchadzad manualna pevodovka a aka je jej cena?

2013-11-06 19:51:44

zuzu: Pafa mám 2roky a ok.Je to tank,který jede,když ostatní stojí.Běžný servis-výměna oleje včetně všech filtrů svépomocí 2500kč,přední blatník v replice1100,takže žádný extrém.Spotřeba při rozumné jízdě kolem 8 litrů.2dospělí se v něm v poho vyspí-osobní zkušenost.Příští auto by byl zase Path,je to prostě srdcovka

2013-11-06 20:40:04

Mam PFko 2,5 roku, pred tim to byl Patrol, potom Mitsibishi L200. Pokud je mam srovnat, pak jednoznacne v terenu Patrol, na silnici uz to ale takova slava nebyla... co do moznosti nakladu L200 jasna jednicka, ale nesmi prset, nebo snezit / otevrena korba, protoze boudy mam v praci a vim ze to je spatny z mnoha duvodu / . L200 mi taky prisla mala vevnitr a prestoze to auto vypada celkem velky, prvni co bylo, kdyz jsem do nej vlezl, tak jsem se prastil do hlavy ve dverich. ..

PFko.. kdyz jsem do nej poprve sedl, pripadal jsem si opet jako v Patrolu.. mohutnej cumak, vsude plno mista, velky kufr. Tim to srovnani s patrolem ale konci a to jak kladne tak zaporne..

jednoznacny + - jizdni vlastnosti po silnici.. to auto jede jak prasteny, predjizdeci manevr zadny problem, mnohokrat jsem zazil jak se mnozi majitele snazili mi ukazat jak jim to jede a vlastne zjistili, ze jim to vubec nejede , pohodlny, rychly s rozumnou spotrebou, idealni dovolenkovy auto pro poradny projeti se po evrope ani v horach rozhodne nezklame, na snehu se to chova velice slusne.

teren je ale bohuzel tak priznive nevyzniva.. ve srovnani s patrolem to je jendoznacny minus, ani zdaleka to neumi to co Patrol a to bohuzel i ve srovnani s Mitsubishi.. Je to proste sice auto do terenu, snese docela dost, ale ne do brutalniho.

Co si ale na nem cenim nejvic je jeho univerzalnost.. s tim autem muzete zkusit nejakej rozumnej teren, muzete se pekne svezt po silnici, muzete na opravdu velkej nakup a muzete i manzelku vyvezt do divadla.. a na parkovisti tenhle tancik rozhodne ostudu delat nebude. A jelikoz na nasem trhu, nic podobnyho funkcniho za rozumny penize neexistuje, kdybych mel volit, pujdu opet do PFka

2013-11-06 20:58:21

zuzu: manuálna prevodovka sa nemá dôvod kaziť, ak tak odíde lamela spojky. Aj to je veľmi individuálne a záleží načo sa auto používa. Čo ja viem tak bez problémov znesie aj 200 000 km. Ale to možno bude vedieť lepšie niekto iný, kto má auto dlhšie ako ja. U mna spoľahlivo slúži rok a dva mesiace.

2013-11-06 21:05:04

charliedk: ja som povodne poskuloval po navare, ale v tej bolo ďaleko menej miesta na zadných sedadlách a bola trochu neohrabaná, tvrdá a samozrejme nie tak komfortná ako pathi. A ja som chcel najme veľké auto pre rodinu a nie na stavbu

Čo mám ja skúsenosti z terénu, dosť záleží od obutia ale neviem zrovnavat s Patrolom ani iným off roadom, pred tým som mal iba SUVcka čo pathovi nesiahajú ani po výfuk

2013-11-06 21:05:56

zuzu: netusim, ale nemalo by to byt drahe ja mam automat ...

A kedze ho mam este stale v oprave tak som neni moc nadšený, ale uz sa na tom pracuje....

2013-11-06 21:40:36

bkotrik: naprostej souhlas.. na pneu velice zalezi, ale to ostatne u kazdyho auta. Srovnavat PFko s treba Tuaregem, Huinadyem, Dusterem, dokonce se Skodou Yeti / tento shit prodejci v cechach povazuji za SUV prosim, pomerne dlouho jsem se tomu smal / nebo nejakym podobnym autem nejde, tyhle radoby terenaky jen vypadaji, ze muzou do terenu.. ale nemuzou.. Mam v praci Xtrail a to je proti PF prisernej zebrak. PFko je na tom neskutecne lip, ale zase na druhou stranu , nebylo to vyrobeny jako cistej offroad, protoze to je proste ted takova politika vyrobcu aut. Cistej offroad uz nikdo neumi a ani nevyrabi, .., a tyhle auta nemaji moc dobry vlastnosti po silnici, ono to ani nejde udelat takovej univerzal, aby to bylo vsude vynikajici.. PFko je kompromis, jako vsechny tyhle auta.. a jako kompromis je skvele vyladenej Mam tohle auto proste rad, zatim me vsude dovezlo a nikdy nezklamalo.

2013-11-06 22:00:27

super ste sa tu rozpisali a dobre sa to cita, cim sa len utvrdzujeme ze kupa PF nebude krok vedla ;)....naozaj sme si mysleli ze servis tak velkeho auta bude o dost drahsi, ale tie ceny su prijatelne....doteraz sme mali vzdy len benzinove auta, toto bude nas prvy diesel, takze sme bez skusenosti....potrebuje nejaku specialnu udrzbu?

2013-11-06 22:09:08

zuzu: ne.. staci dodrzovat intervaly vymeny oleje a doporucuje se kolem 220 000 km udelat rozvody.. jinak nevim o zadnym problemu.. ani jsem nikdy zadny nemel jo jen jeste jedno.. tankuju u Benziny, protoze ma nejlepsi naftu na trhu v cechach.. u podezrelych benzinek netankuju, novy vstriky prijdou minimalne na 50 000 kc.. ale to se ostatne tyka kazdyho naftaku.

2013-11-06 22:19:09

zuzu: co som cital toto forum tak specialne udrzbu vyzaduje iba automat, tam treba menit pravidelne olej v prevodovke, myslím ze sa udava interval 60 000 km :(

Manuál je odolnejsi, aj keď aj tam sa myslím doporučuje aspoň kontrola oleja v difrakoch a prevodovke. Na xtraily som menil náplne po 120 000 km.

Opäť nechávam priestor pre skúsenejších

2013-11-08 08:32:42

bkotrik: nepokladam sa za skusenejsieho, ale co sa tyka automatu, tak do toho trosku vidim, kedze mam osobnu skusenost s nim.

Problem ani tak ni je , ze treba olej menit, resp. sa doporucuje ho menit po kazdych 60.000km. Na tom nie je nič zvláštne.

Skôr je problém, že u týchto prevodovkách nastávajú 2 akoby výrobne, resp. často sa vyskytujúce chyby:

1. Prevodovka ma v sebe mechatroniku, ktorá ma na sebe TCM modul /transmission control modul/, ktorého elektronika odchádza. Zistíte to tak, že prevodovka začne divne radiť a nakoniec sa dáva do safe modu t. j. hodí si tam 3-ku. Je to opravitelne za cca. 500 - 700,-eur. Treba to tú mechatroniku vybrať a dať tým, ktorý to vedia opraviť a následne namontovať. Nezabudnúť ešte naliať vytečený olej, ideálne nový nie ten starý a to cca 5,5 litrov. Originál stojí nejakych 45,-e/1liter...... ale dá sa kupiť z Canady, resp. USA za 12-15 eur/1 liter.

2. Stáva sa, že do chladiča prevodovkového oleja začne unikať chladiaca voda. Našťastie nei môj problém, ale tu treba vymeniť ten chladič oleja a netuším čo ešte.

Každopádne všetko je opraviteľné.

Ináč čo sa týka spotreby, ja som mal v meste na automate10,5-11 litra. Mimo mesta, diaľnica a tak podobne 9,5 litra nafty.

2013-11-13 21:22:30

charliedk - možná hloupá otázka,ale u mě zrovna aktuální.Píšeš,že by se při 220 000 km měly dělat rozvody.Právě jsem na 220 000 km(pokud nebyl tachoš minulým majitelem stočen),žádné problémy nemám,tak mě napadá z jakého důvodu rozvody měnit?Díky za odpověd.


Odpovědět

1  2