Fórum - Téma


Vyčištění váhy vzduchu


Fórum Návody Vyčištění váhy vzduchu



1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

 vife
Vilo
2009-05-18 21:41:31

Kto mi poradi? V sobotu sa mi rozsvietila kontrolka CHECK , po spusteni autodiagnostiky podla navodu od Janisa v teme Navody >>Autodiagnostika řídící jednotky motoru mi vyblikalo chybu c. 12 -Mass Air Flow Sensor (Měřič hmotnosti nasávaného vzduchu neboli "váha vzduchu") a chybu c. 87 -Canister Control Solenoid Valve Circuit (Obvod elektromagnetického ventilu nádržky odpařených emisí). Chybu som zmazal, kontrolka nesvietila, presiel som cca 220 km, a dnes sa kontrolka rozsvietila zase.

Otazka. Moze mat znecisteny vzduchovy filter vplyv na spravnu funkciu vahy vzduchu?? Filter menim pravidelne cca 1 x rocne resp. po cca 11.000 km (spolu s vymenou oleja). Snimac vahy vzduchu som dnes kontroloval a bol cisty, ale filter bol na vstupnej strane dost znecisteny, takym ciernym, akoby olejovym maglajzom . Vobec netusim odkial sa tam ten maglajs dostal, ale za filtrom to uz bolo relativne ciste... Nemal uz, s tym maglajzom, niekto skusenost, ze odkial sa tam nabral???

2009-06-07 13:04:01

narazil jsem na problém, já mám tu váhu jinou

 vife
Vilo
2009-06-11 20:47:01

...jak jinou?

Ved benzin a diesel ju mozu mat trochu odlisnu? Jam mam diesel 2.0TD a okrem toho odporu navrchu ju mam tvarovo rovnaku, ale vo vnutri mozu byt tiez nejake rozdiely, pod tym krytom naktorom je popis a zaliatym po okrajoch tou hmotou je maly plosak s nejakym cipom a cidla ...

 vife
Vilo
2010-04-03 19:58:47

Moja skusenost s Vahou vzduchu na P11 2.0TD, 66kW:

http://www.nissanclub.cz/...ic_id=73164#message142871

2010-05-04 21:45:04

mohol by mi niekto z vas pomoct.....prosííííím.....mam serenu 2,3diesel....kde hladat tu vahu vzduchu.....lebo za vzduchovym filtrom mam len nejaku klapku automaticku....alebo čo to je.....

2010-05-14 16:12:36

Tiez som sa dnes pustil do vycistenia vahy na mojej P11 s GA16DE 73kw. Najvacsi problem je asi pristup k trom skrutkam ktore vahu drzia, vdaka hadickam kt. su pred vahou. Skrutky boli pomerne silno dotiahnute... najma s tou spodnou som bojoval, uz som myslel ze ju neovolnim ale nakoniec sa podarilo . Po odsrobovani som vycistil Lekarskym Benzinom a stetcom. Samozrejme odpojil som radsej Akumulator. Dufam ze bude mat teraz aspon trosku krajsi nastup do otacok

Btw motor ma uz uctihodnych 293tis km a vaha sa zrejme este nikdy necistila takto teda vyzera takmer po 300tis km.

2010-09-28 19:53:19

Poradíte mi prosím jak se dostat k váze na P10 1.6 16V rok 95? Díky

2010-09-28 19:53:29

Poradíte mi prosím jak se dostat k váze na P10 1.6 16V rok 95? Díky

2010-10-07 09:50:00

Ja mozem len odporucit toto:

http://www.eoil.sk/crc/cr...vzduchovahy%29__0.2l.html

2011-02-10 18:17:13

Zdravim mam stejnou vahu vzduchu jako pami, dnes jsem ji cistil ale zjistil jsem ze na ni chybi ten odpor nebo co to je videt na prvnim obrazku je mozne ze je to schvalne? da se nekde sehnat? Mam primeru p11c rv 99 2.0 103 kw děkuji

2011-02-17 20:44:24

Zpokorny - ten odpor tam p11C nema

2011-02-17 21:14:57

moja ho tam ma a ked tam nebol, tak mi to blblo. odisla mi vaha a zohnal som druhu bez odporu a motor nesiel dobre. ked som ho z tej povodnej prehodil, tak islo vsetko OK. moc nechapem, lebo tu vahu som mal z P11-144 ako mam ja a na nej nebol odpor a ja som ho tam mal.

2011-02-18 13:23:14

Co myslis tim, ze motor nesel dobre? specifikuj... Jinak, to neni odpor, podle pouzdra to spis vypada jako zenerka, nebo shotkyho dioda. Ma to keramicky pouzdro.. ani na termistor to nevypada (mereni teploty vzduchu).

2011-02-18 14:01:40

No to si nemyslím že to bude dioda. Podle mě to jen odporový drát (tak jako na řezačkách horkým drátem). Kolem něj protéká proud vzduchu a chladí ho. To zapříčiní změnu procházejícího proudu a z tohohle údaje se pak počítá velikost průtoku.

Metod existuje víc, schválně jsem to i googlil ale nikde jsem nenašel zmínku o použití PN přechodu. Závěrný proud je sice závislý na teplotě, ale podle mě je příliš malý na nějaké kvalitní měření. Za to jsem našel že Nissan (nepsali u kterých aut) používá při vypnutí motoru přepálení tohoto senzoru proto, aby došlo v podstatě ke spálení nečistot a udržovalo to senzor čistý. To nevím jestli by se PN přechodu líbilo.

2011-02-18 14:29:17

Odporovy drat, o kterem ty mluvis tam je, ale je ovnitr toho plastoveho sasi, jen si to rozlouskni, je tam takove esicko, ta dirka neni pruhledna. Toto z boku neni on odporovy drat, to je neco externiho pro eletroniku uvintr, protozo skoro kazde PCB ma na nej pripravene pajeci vystupky (verze MAFka, ktere je nema osazene), alespon moje stara BOSH vaha ty pajeci piny tam ma, ale tuto soucastku sem tam nemel. Zase moje verze Primera ma pred airboxem cidlo teploty, a to nemaji vsechny, takze je mozny, ze toto je nejaky mix pouzitych cidel dohromady.

2011-02-18 15:52:37

volnobeh bol nekludny a motor nesiel plynule do otacok. bol som s tym aj v nissane a vravel, ze to byva vacsinou dioda na meranie teploty prietoku vzduchu. neviem naco ked na to mam tiez samostatny senzor za lavym svetlom na zaciatku sania. teraz je len vedla JWT filtra.

2011-02-18 20:56:25

A omlouvám se nevšim sem si že mluvíte o fotce Pamiho. Jj to bude pravděpodobně dioda na měření teploty. Myslím si že je tam pro korigování výstupu s ohledem na to že ten odporový drát se bude ohřívat jinak když na něj bude foukat vzduch o různých teplotách (-20/+20). Proč ji někdo má a jinej ne? No to nevím a tady by si člověk mohl navymýšlet spoustu konspiračních teorií. Třeba zjistili že je nadbytečná, takže je lepší ji neosadit než měnit layout (proto pájecí plošky).

2011-02-19 01:12:17

Takze jestli tomu dobre rozumim tak je to cidlo teploty vzduchu ktere ale moje primera bude zhrejme mit nekde jinde. Ja nemam problem s otackama volnobech drzi dobre kdyz se motor ohreje na provozni teplotu tak jsou otacky cca 750 akorat mam vyzsi spotrebu jezdim dost po meste spotreba je neco pres 10 litru coz mi ale s ohledem na zimu a kratke trasy nepripada tak moc. Kdyz je venku velka zima tak jsou otacky hned po nastartovani i pres 2000 ale pomalu klesaji.

2011-02-19 01:19:35

tomaid neni mozne ze duvodem tvych problemu s otackama byl ten filtr, respektive to ze se lisi teplota vzduchu mereneho puvodnim cidlem a teplota nasavaneho vzduhu filtrem.

mimochodem moc pekne kola

2011-02-19 13:42:04

je to mozne, nevedel som si to vysvetlit a uz davno som si s tym prestal lamat hlavu


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7