Fórum - Téma


Vybíjí se baterie.


Fórum Primera P11 Vybíjí se baterie.

Informace o modelu: Nissan Primera P11

Diskuze o vozidlu

2002 Primera P11 2.0

8 fotek  |  29 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, SR20DE (103kW).


1  2

2015-10-19 21:26:25

Ahoj. Potřeboval bych poradit, v pátek jsem zjistil, že auto je mrtvé. Na baterce bylo 0,5V (skutečně tak málo ) Ve čtvrtek jsem s tím jel trasu dlouho asi 120km, takže altík měl čas pracovat (před časem repasovaný). Vyměnil jsem za starou baterii, která byla nabitá na 12,2V. Po nastartování napětí asi 14,4V takže tohle vypadalo dobře. Po projetí se a vypnutí motoru, na baterii 12,5V. Za nějakých 9 hodin na té baterii 6,5 V a auto je mrtvé. Netušíte, kde hledat závadu? Nebo které relé by to třeba mohlo způsobovat? Jinak budu muset měřit asi každé Auto žádnou závadu nehlásilo... Případně na co se podívat. Děkuji všem moc za rady

2015-10-19 23:41:32

moze byt naprd baterka, treba odskusat novu baterku (pozicat si od niekoho na skusku) lebo auto ma stale odber aj ked maly.. ale staci to aby to vyslahalo staru baterku, tiez som mal takto problem, asi 4 baterky co som mal doma som vyskusal, a vsetky to iste, teraz mam novu a aj ked zabudnem zapnute svetielko v aute vecer tak rano nastartujem, .. alebo v druhom aute mi to robilo svetielko v kufri, lebo kufor nedoliehal poriadne na spinač, a svetielko veselo svietilo pod zadnym platom a nebolo ho vidno

2015-10-20 11:20:54

titsexplorer: Ta baterka co tam byla, tak je koupená v lednu jako nová světla jsem kontroloval všechny, i to v kufru a nic nikde nesvítí. Pokud se nepletu tak klidový proud by měl být kolem desítek mA, nebo ne? Já ještě zkusím změřit proud co z té baterie teče, ale multimetr jen do deseti amper a nerad bych ho odpálil :-D

2015-10-20 14:08:53

madmancz: Šel bych po věcech, které jsou trvale pod proudem i když je vypnutý klíček. Např. klakson ti to vycucne úplně spolehlivě. Pokud je to pravidlem, že se baterka vybíjí, tak klaksony odpoj a uvidíš. Mrkni taky na to, aby ti nezatékala voda kolem skla na pojistky.

2015-10-20 23:04:37

myslim zeby to nemalo byt cez 10A, to by rychlo baterku stiahlo, ale tak skusat by som to teda neskusal, radsej teda skusat to odpajanim jednotlivych veci co by to mohli vybijat, pripadne ak su tam dorabane nejake srandy typu denne svietenie, alebo nejaky zabezpecovaci elektricky system, alebo take veci, to tiez moze robit hluposti, hlavne ked to montoval nejaky moron. ... ak to neni lahke najst, tak zohnat silnejsi ampermeter nejaky, zapojit to, merat a pri tom po jednom vytahovat poistky vsetky, ze co spravi aku zmenu v odberu .. nic ine by ma nenapadlo asi :D

2015-10-20 23:30:04

stan34: Zkusil jsem vyndat pojistku klaksonu. Jen bohužel ta baterka byla moc vybitá i na tyhle pokusy ,takže ji nabíjím Co ještě z těch součástek tě napadá? (Z těch co jsou zapnuté i po vypnutí klíčku) Já se to snažil pochopit ze schématu v servisním manuálu, ale moc moudrý nejsem.

titsexplorer: Já to dneska zkoušel ten ampérmetr, ale bohužel jak píšu výše, tak baterka uplně kaput. Je tam autoalarm od výroby. Denní světla jsem si dodělával sám. Ty jsou zapojené přímo na baterii, kde po zvednutí napětí na baterce (dobíjení z altíku) sami zapnou a pak připojené k obrysovému světlu, aby zhasnuli po rozsvícení normálních světel. Ty jsem právě nechal odpojené po tom prvním vybití. A vybilo se to stejně

2015-10-20 23:52:26

fuha, tak jedine nabit baterku, a merat jak som napisal vyssie :D .. a veci ktore su trvale pod prudom aj ked je klucik vypnuty su stretavacie svetla, parkovacie svetla, brzdove svetla, zvyknu byt aj elektricky nastavitelne sedacky, osvetlenie interieru, alarm, RJ, a Radio beru maly prud na udrzanie pamate, este alarm, a uz ma nejak nic nenapada, ale mozno tam daco este bude

NO_HITS  
Laďa
2015-10-21 08:47:47

Baterku zahoď, pri vybití pod 10V je baterka poškozená. Nemáš tam dodelavanej central, zaply rádio s hlasitostí 0 a nebo tak neco? Případně alarm atd...

2015-10-21 09:57:34

no_hits: centrál tam je s dálkovým ovládáním, origo Nissan. Rádio s CD měničem origo od výroby. To jsem koukal, že po vytažení kličku že zapalování zhasne displej a vypadá vypnuté... Alarm taky od výroby. Nikde nic nezůstává svítit. Ještě to zkusím po škole proměřit nějak. A podle odběru to snad půjde odhadnout... Ta baterka se mi popravdě moc vyhazovat nechce :-D

2015-10-21 12:08:25

madmancz: Kdysi se mi podařilo takto úplně vybitou zánovní baterii zachránit. Sice nevydržela dlouho, ale tři roky ještě sloužila. Důležité je aby nebyla vybitá dlouho a zpočátku nenabíjet velkým proudem, ale pomalu cca 0,5A. Až po cca 10 hodinách ji zvýšit nabíjecí proud na 1/10 kapacity.

Tenkrát jsem baterku vytřískal světlem taky na 0,000nic , a protože nebylo nic jiného po ruce, připojil jsem ji večer na malý zdroj a teprve ráno na velkou nabíječku. Pak jsem to konzultoval v prodejně/nabíjárně baterek a technik mi řekl, že toto byl vlastně nejideálnější postup. Kdybych jí dal plnou páru, zničil bych ji.

2015-10-21 14:17:34

Odpojoval bych postupně věci, které to můžou šťavit a nebo jestli ti to autoelektrikář proměří.....ale nespoléhal bych na to, že spotřebič, který odebírá proud se bude i tak chovat, tzn. klakson troubit, světla svítit, rádio hrát. Kolega v práci obdobnej problém s klaksonem, taky na P11. Po pár hodinách mrtvá baterka, normálně za jízdy dobíjelo a po odpojení klaksonů pokoj.

2015-10-21 22:37:00

Tak hlásím postup za dnešek. Půjčen jiný ampérmetr do 20A, na obou jsem nenaměřil nic. Ani na menším rozsahu. Měřím to mezi ,,kabelovou svorkou" k mínusu a mezi minus pólem. Což by mělo být OK. Připojil jsem starší baterku, která měla nabito nějakých 80% (podle nabíječky) - napětí v klidu na ní bylo 12,25V. Po připojení napětí drželo. Pro jistotu jsem vypojil pojistku rádia (audio), klaksonu (horn), a ještě pro jistotu topení sedadel (heat seat). Po nějakých 2 hodinách jsem přišel k autu a na baterce 11,85 a auto už nenaskočí. Teď po tmě jsem si všíml, že mi na palubce občas blikne ,,ikonka autíčka s klíčkem". Při připojené baterii a odemčeném autě. I při zamčeném autě. Takže teď hledám co tento symbol znamená a jestli je tam souvislost. Jinak jsem už fakt zoufalej

NO_HITS  
Laďa
2015-10-21 22:38:53

stan34: to ale není řešení, klakson na autě je potřeba , nicméně já mám podezření na altík, bude něco v háji a třeba přes obvod stabilzace se to muže vybíjet . nebo nesvítí ti pořád světlo v kufru, že by byl špatnej vypínač a nevypínal by ?

2015-10-21 22:41:59

no_hits: Altík byl dělaný před měsícem. Ve smyslu repase. Měnili se myslím díly statoru a ještě nějaké elektronické součástky, ale bohužel teď přesně nevím co všechno. Já hlavně nechápu jaktože jsem nezměřil žádný unikajiící proud... Světlo v kufru je zhasnuté, měl jsem sundané plato a sklopenou sedačku a když jsem zavřel, tak nesvítilo nikde nic. Jen teď ten symbol toho klíčku na palubce, jsem si všimnul...

NO_HITS  
Laďa
2015-10-22 07:39:37

madmancz: tak si udělej tu samodiagnostiku treba to bude ono

2015-10-22 08:35:12

Pokud při zamknutém autě z baterky neteče ŽÁDNÝ proud jak píšeš, je KO baterka. Ale to se mi moc nezdá, alarm, záloha rádia a další nutné režie vždycky budou pár mA brát.

2015-10-22 08:55:22

alesh: Mám dva multimetry, jeden můj a jeden půjčený ze školy. Je možné, že oba mají vypálenou pojistku ale přijde mi to nepravděpodobné. Zkusím je mimo auto. Jinak jsem to měřil tak, že jsem měl jednu krokosvorku přicvaknutou na minus pol baterie a druhou svorku přicvaknutou na svorku na kabelu k minusu. Na tom mém jsem zkoušel rozsah 10A a 400mA (multimetr Mastech MY 68). Baterie byla nabitá a podle nabíječky měla 80%. Napětí na ni bylo těch 12,25V.

A ten symbol autíčka s klíčkem je co? Imobilizér ?

Případně neznáte někdo dobrého autoelektrikáře v Praze? Já už moc nevím co s tím udělat... Ještě zkusím tu autodiagnostiku

2015-10-22 16:57:07

no_hits: Šmarja to vím taky,že je potřeba,tak tam da jinej,když to bude tím. Jde o to přijít na závadu a ne věci trvale z auta vyhazovat,takhle to snad nepochopil.

des123  
2015-10-22 22:29:54

niekde pri merani robis chybu alebo mas vypalene poistky v merakoch . moja p11 po zamknuti a zo zapnutym alarmom zere 14-15mA .toto je prud po upokojeni sa ledky alarmu . nemam ziadny problem s baterkou a ani zo startom po tyzdnovom ci dlhsom stani .

2015-10-22 23:42:29

des123 má pravdu. Jsem osel, u svého měřáku jsem myslel, že mám vypálenou pojistku. Pozůstatky z dob průmyslovky a proud většinou neměřím, jen napětí. Proto jsem půjčoval ten druhý mutlimetr ale pojistku má taky v háji, aneb ať žijí studenti ve škole...

Takže zítra si vyměním pojistky, vyzkouším jestli to měří přesně na nějaké simulované zátěži mimo auto. A pustím se do měření znova.

Jinak ano, pochopil jsem to správně. Postupně budu vyndávat jednotlivé pojistky (odpojovat jednotlivé části) a až najdu tu, při které proud poklesne do normálu tak budu řešit dál co s ní. Ale rozhodně bez té věci neplánuji jezdit A zrovna klakson se dneska hodí až moc často


Odpovědět

1  2