Fórum - Téma


Vyber oleja do manuálnej prevodovky


Fórum 350Z Vyber oleja do manuálnej prevodovky

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)

Diskuze o vozidlu

2004 350Z (Z33) Coupe 3.5 v6 VIN: JN1GAAZ33U0101364

1 fotek  |  26 diskuzí

Výkon motoru 206 kW (280 PS) při 6200 ot./min. Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 3 498 ccm (213 cui), 6-válec, Vidlicový, VQ35DE.



2014-07-03 09:00:46

Cafte! Aky olej do prevodovky MT6? Nápln je 2,9l.

Vyrobca tam odporúca SAE 75W-85 GL4

Klasifikácia: 999MP-MTF00P

To som nasiel:

http://www.ravenol.sk/rav...W-85-1L/description#anch1

Podla vás tam mozem naliat?

Dakujem za radu.

2014-07-03 18:25:56

Nazdar, ja som tam nalial Castrol TAF-X 75W/90 a funguje v pohode, ale ak to odporúča výrobca nemal by byt takisto problém. Dávam tam to isté čo majiteľ predo mnou.

I keď pozerám, že rozdiel je len v tom poslednom čísle a to som si neni istý čo označuje teraz.

Ináč ako často meníš olej v prevodovke prosím ťa.

A čo difák? V servise ma presviedčali, že tam sa olej nemení, ale to sa mi nejako nechce veriť.

2014-07-03 18:36:10

Olej v diferenciálu mění Amíci (dle příručky) každých 30 000 mil (cca 48 000 km), taktéž i v převodovce (v MT i AT)

2014-07-04 07:29:32

stajco: Podla mna by sa tiez mohlo menit olej v prevodovke/diferenciálu kazdych 60,000km. Ja som kúpil auto pred pár mesiacmi takze teraz tam chystám vymenit vsetky oleje a náplne.

2014-07-04 09:50:34

Výměnou nic rozhodně nezkazíš ba naopak....taky jsem to všechno povyměňoval ať je klid v duši

tmk
2014-07-04 12:30:29

Já jsem nedávno měnil v nissan servisu olej v diff. a převodovce. Bylo mi doporučená výměna po 60 000km.

edit: při ostré jízdě 1/2 interval

brekkencs, 2014-07-03 09:00:46 napsal:

Cafte! Aky olej do prevodovky MT6? Nápln je 2,9l.

Vyrobca tam odporúca SAE 75W-85 GL4

Klasifikácia: 999MP-MTF00P

To som nasiel:

http://www.ravenol.sk/rav...W-85-1L/description#anch1

Podla vás tam mozem naliat?

Dakujem za radu.

2014-07-05 13:04:19

Ahoj..., ten Ravenol by měl být kvalitní a parametry sedí...

jinak vřele mohu doporučit Motul 300 Gear 75W-90... Měnil jsem olej po 25000 Km teď poprvé od nového auta a znatelně se řadí lépe i ložiska v převodovce jsou teď o něco tišší (zhruba stejně jako u úplně nového auta, možná ještě tišší) Tenhle olej jsem používal i u předchozích sportovních vozů na doporučení odborníka na převodovky, a vždy s perfektními výsledky - hladší řazení, tišší chod... Tam kde je spec. GL-4 lze toto vhodně použít, nereaguje se žlutými kovy... (nezalekněte se uváděné spec. GL-4/5) Jinak u Zetka je doporučený interval 30000 mil na výměnu (48000 km) avšak potom, jak příjemná změna byla, doporučuji měnit klidně po těch 25000-30000 km... Náplň teoreticky při běžném užití ve většině MT "doživotní" být i může..., pokud je však skříň hodně namáhaná a i když není, tak prostě tomu výměna vždy prospěje... degaradaci maziva popřít nelze...

Jinak ještě dodatek k diferáku - zde narozdíl od převodovky vyteče opravdu hnusný olej již po relativně krátkém období... je více tepelně namáhaný a doporučuji sae 75w-140... Zatím jsem dával Castrol Syntrax limited slip 75w-140 (zde api GL-5) ...je to dlouholetá ověřená volba, ale asi příště zvolím byť dvakrát dražší ale asi nesporně kvalitní Motul o stejné specifikaci a viskózitě... Výměnu v diferáku výrobce udává při těžších jízdních podmínkách po 30000 Km ...lépe měnit pod 12-15000 Km ...stačí vidět tu břečku černou co z toho vyteče, pokud se tomu autu topí pod rozkrokem (zejména na trati či při driftování)

Nicméně je to asi jedno co je to za výrobce - stačí dodržet specifikaci a měnit spíše častěji (jako u motoru)

2014-07-08 07:57:26

Dakujem za odpoved

2014-07-08 11:06:14

imolared:

Cau, pises ze do diferencialu pouzivas 75w-140. v com je rozdiel, vyrobca tam udáva 75w-90. Ak dobre myslim 75w-140 unese aj vyssie teploty?

Som pozeral toto:

http://olejposta.sk/Motul...S_75W-90_1L__r_14143.html

2014-07-08 13:17:56

brekkencs:

Rozdíl ve funkci diferenciálu prakticky nepoznáš, avšak diferenciál u Zetek se při sportovní jízdě zahřívá opravdu nadmíru dost, (jeho žebrování pro chlazení není vskutku nic moc), přičemž 75w-140 méně tenduje k přepalování a tím i degradaci... Ve vysokých teplotách zachovává lepší olejový film... Prostě a jednoduše 75w-140 je pro větší tepelné zatížení... Ten 75w-90 Gear LS Motul samozřejmě lze použít stejně jako 75w-140..., nicméně pokud auto zatěžuješ, bude 75w-140 vhodnější - taktéž ten od Motulu mám doporučený od člověka co servisuje a repasuje převodovky a rozvodovky - mimochodem používá ho léta ve vozech co jezdí vrchy a s nejlepšími výsledky...

https://www.motul.com/cz/...s/gear-competition-75w140

....nebo ten Castrol - ten Nissan doporučuje pro diff GTR

http://www.reximaoil.cz/c...-slip-75w-140-1-litr.html

Není třeba v tom dělat moc velkou vědu - pokud auto využíváš spíše k běžnější jízdě, dej bez problému 75w-90, pokud však ten diferák tepleně ostrou jízdou zatěžuješ, bude si dobře šlapat s těmi variantami v odkazech - rozhodně se jich nemusíš bát - jsou ozkoušené, jak v Zetkách, tak jinde kde je běžně spec. GL-5

2014-07-08 14:10:14

imolared: Dakujem za odpoved, tak nakoniec som si vybral 75w-140 motul.

Pondelok ideme menit spojku, a olej prevodovka/diferenciál

Pomalicky uz vsetko prichystané

2014-07-08 14:17:47

brekkencs:

Dobrá volba


Odpovědět