Fórum - Téma


Výběr motoru u P11 144


Fórum Primera P11 Výběr motoru u P11 144

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2013-09-04 16:08:27

Jarek00: Ahoj, uvažuju, co Ti k tomu napsat. Měl jsem P11 GT s SR20, teď mám Hondu Civic Aerodecka 1.8VTi. Takže to trošku můžu porovnat z jiného soudku, než mezi P11/144 vs P11/120 ...byť bych si v tomhle mezigeneračním duelu vybral bez zaváhání taky Primu předface, viz. argumenty některých výše...myslím, že srovnávat Hondí eko 1.5ku s Nissaní 1.8, natož pak 2.0 je jak jablka s hruškama, objem nenahradíš, byť co vím od známého, tak je i s tím ekonomem spokojený a pokud nejsi vyloženě závodník nebo netaháš karavan , nebál bych se toho a hlavně odmění se Ti opravdu slušnou spotřebou kolem 6,5litru (a když se vytočí, umí i pozlobit silnější auta)...nadruhou stránku, P11ka s SR20, je jich rozhodně víc na výběr (Hond Aero s 1.5kou je jak šafránu a lidi se jich moc nezbavujou), lépe sehnatelné díly (i když ani s tím anglánem to není tak hrozné, jak se vykládá-byť se některých pár dílů nedá sehnat v druhovýrobě a pak to cenově leze, např.střední díl výfuku neřešitelný problém ), právě s těma dílama i perfektníma radama spojená místní Nissan základna oproti Hondařům opravdu k nezaplacení...spotřebu jsem i s GTčkem měl na delší tratě něco nad 7litrů (couračky po městě samo trochu jinde) ....prostě osobně si vybírat do 50ti tis., tak sháním kombi P11 předface s dvoulitrem pokud se chceš na něco zeptat u toho Aerodecka, tak SZ, nebudem to tu zasírat Hondama

2013-09-04 16:35:53

stan34: Ta první spotřeba těch 7.3 není palubák ale měřená ujetá vzdálenost a tankování plná plná - ujetá vzdálenost nějakých 600-700 km Palubák ukazuje 7.1. Ta druhá už je podle palubáku no. A porovnávat to nemusíme, já si jen říkal že přispěju svoji troškou do mlýna Myslím si, že kdyby jezdil ekonomicky tak se i možná pod tu sedmičku dostane,ale to by fakt vyžadovalo velkej cit a umění. Já bych to nedokázal

2013-09-04 18:46:18

diego: no já chci dát Primeře přednost před Hondou přesně z důvodů které si napsal

  • -je jich málo a slušný kousek sehnat je problém
  • a ano objem nenahradíš, na 3Dv dobrý, a přesto x lidí dává kratší prevodovky z 1,4, zdá se jim to líné a padají z ostré vačky do normálu při řazení ...... i proto se bojím kombiku, mrtvá váha navíc, a prý uskakuje zadek v zatáčkách na příčních nerovnostech

jinak ten motor je fajn počin, a věřím že kdyby byla 1,8 vtec e, tak bude důstojným soupeřem i 2,0 GT, jen s levnějším provozem (ta Tvá má 125 kW myslím) bohužel není

jinak díky za nabídku, ale mám obavu že snáze seženu Nisana, kdyžtak se ozvu kdyby se nějaká Hondice zjevila

PS : když by si vybíral mezi GT a Hondici co máš, co by vyhrálo ?

2013-09-04 18:58:04

Troufam si rict ze Primera.

2013-09-04 19:01:11

madmancz: no tak momentálně jsem zvyklý na přesouvání se okolo rychlostních limitů, do 2000 ot/min

(309 D 47 kW z Francie) není moc na výběr.....

nutno říci že zese nevadí noha opřená o plynový pedál ... prvních 20% se stejně nic neděje

jde o to, že těch 7l/100 je ješte akceptovatelných, při 9 bych už koukal asi po plynu

je rozdíl jestli jedeš za 3,2 nebo 1,7 kč/km

2013-09-04 19:06:34

sakul: - no pro jízdní vlastnosti bych řekl taky Primeru, lepší podvozek a brzdy

  • výbava a bezpečnost + - stejná
  • motorově asi VTi

si myslím teda

2013-09-04 19:09:45

jarek00: Já taky jezdím okolo rychlostních limitů. Zpravidla ve dvou lidech s věcma v kufru a spotřebu mám teď takovou jakou jsem psal. Nemám potřebu kecat, já jsem za to rád a to to fakt občas vytáčím Když jsem měl vadnou lambdu tak jsem po okreskách ve čtyřech lidech jel asi za 11 litrů na 100 a v obci asi za 15+

Ale třeba jsem klidnej řidič a nemám potřebu závodit. Rychlosti jak jsem psal v tom prvním příspěvku a řazení kolem 2,5-3 tisíc

Edit.: Ale ekonomickou jízdu fakt nějak neumím a nechci umět. Jezdím jak mě to baví a občas mám takové ty ješitné tendence ukázat na semaforu nebo na výjezdu na dálnici, že to auto dokáže jet

2013-09-04 19:27:18

madmancz: tak v tom případě je ta spotřeba na dvoulitr pěkná

jj bez lambdy asi stále jezdíš na bohatou směs

jop občas mám také tyto stavy

proto je fajn mít palubní PC s velkým displejem

2013-09-04 20:56:02

"Honda to umí, ale 1,5 se 84 kW při 6,5k otáček je na aerodeck málo, kdyby dělali 1,8 s cca 110 kW, nerozmýšlel bych"

VTi ako ma Diego

a tocit treba aj SR-ko, zas si nemysli, ze len Hondu treba vytacat

Na jazdu s davom ti bude stacit do 3000rpm, ale to je vsetko, hocico viac chce tocit a tocit ako vsetky tieto atmo japonske.

2013-09-04 21:08:39

Moc nechapu, proc do toho tahate porad to toceni... vzdyt je to jedno ne? Nejaky motor, co pojede pocitove lepe odspodu (starsi 8ventil) nebude uspornejsi...

To, ze se motor toci aby mel vykon je prece bezne u kazdeho motoru. SRko je zname tim, ze do strednich otacek je velice usporne, takze mi to prijde mimo misu to rozebirat. A to, jestli ma motor chudou nebo bohatou smes nema nic spolecneho s tim, zda ma nebo nema motor variabilni casovani. To je pouze otazka ECU a jejiho nalazeni.

Samozrejme motory s variabilnim casovanim a jeho plochym prubehem maji lepsi predpoklad na ekonomictejsi jizdu diky tomu, ze uz od tech cca 2000ot. maji napr. 90% krouticiho momentu. Na tohle lze poradit jedine SR20VE, ale to je investice jako LPG nebo E85 s tim, ze to setri hodne pomalu...

2013-09-04 21:45:17

Jarek00: Taky jsem měl asi rok Citroena ZX s 1.9D (47kw) a vím, čeho je ten motor schopen do pěti litrů nafty se člověk vleze i když to honí jak chce ve své době snad nej diesel, PSA věděli co dělají, nenáročný na údržbu, nemělo se tam co posrat...

Ale japonci jsou japonci...a teď k tématu...

Otázka je to ošemetná, jestli Aero VTi nebo P11 GT, každé má to svoje...jak jsi psal, bezpečnost asi nastejno, výbava víceméně taky (Honda nemá palubní počítač ), jinak to samé....podvozkově je Primera jinde, je na tom lépe než kombajn od Hondy, ale ve prospěch Hondy v případě mé motorizace hraje LSD (diferenciál s omezenou svorností-nebudu popisovat, v případě zájmu si o tom něco počti), takže v zatáčkách se drží jako klíště a jede tam, kam člověk chce, na kombíka hodně slušné, jen škoda toho uskákanějšího zadku (mám nové tlumiče + silentbloky na zadní nápravě), takže jako celek i přesto funguje líp Primera...brzdy jsou na VTi celkem hrozné (slabé), to se doufám vyřeší na jaře, i když nemůžu porovnávat se sériovýma na Primeře, protože už od koupě P11 jsem tam měl o trošku lepší brzdy (Zimmerman+nějaké lepší Feroda desky)...dostáváme se k motoru a tady je to opravdu těžko říct, b18c4 má něco do sebe, ale pokud nejsi typ, co motory točí nic pro Tebe čas od času to k těm 8000ot./min ždímnu....jen mi připadá takový choulostivější než SRko, tam to je pořádný nezmar a poctivá "kovářská" práce...mezi B18 a SR20DE celkem těžká volba, ale u SR20VE by nebylo o čem z pohledu úprav i spolehlivosti je SR20DE ale asi i tak lepší základ a má to opravdu obrovský potenciál, hlavně, ty motory stojí pár kč, posrat se b18ka, tak se starý prodává bez problém za 20tis. a víc zpočátku jsem na Hondu jen nadával, teď už jsem si zvyknul a jsem rád, že jsem zkusil i konkurenci, aspoň má člověk trochu přehled a opravdu to není vůbec špatné auto...i když další Hondu už asi ne, kdo ví...

...tak jsem se tady vyblil ze svých pocitů, ne všechno možná bude srozumitelné, celkem špatně se to popisuje

Glider: Ano, VTi je řešení, ale bojím se, že do 50ti i s prvotní údržbou nee drží si celkem cenu

2013-09-04 21:48:59

jagy: SR20VE to je co za motor ? respektive je dvoulitr s 96 kW ve více verzích ?

já se řídím podle kW, zpravidla to je maximum co bývá uvedeno v inzerátech

edit: wiki zdá se že řídit se kW by mělo být dostatečné

2013-09-04 22:00:35

diego: ale jo je to srozumitelné

jen občas je těžké nechtít vše naráz

no tak to vypada na p11 120 ve dvoulitru, jen sehnat nejaký pěkný kousek

2013-09-04 22:10:53

Jarek00: myslím, že správná volba, teď už jde jen o to sehnat tu "pravou" hodně štěstí

2013-09-04 22:12:42

diego: díky

2013-09-04 22:56:44

jarek00: SR20VE má základ jako SR20DE (96kw) ale má navíc časování na ostrou vačku + další věci takže v základu dává 140kw.. bohužel je to motor který se do Evropy nedostal.. ale naštěstí je tu třeba Jagy který tyto motory swapuje za stock.. určitě Ti k tomu napíše víc nebo najdeš info i tady na klubu.. pár kluků tady ty motory má a řekl bych že jsou spokojení při tomto výkonu mají stejnou spotřebu jako 96kw verze...

2013-09-04 23:07:59

meny: Trochu OT ale snad mi to nesmažou Dá se SR20VE zapsat do TP (abyl nebyl problém) , nebo to nejde?

2013-09-04 23:12:54

madmancz: a nebo pridat turbo ??

2013-09-04 23:15:13

Nic takoveho se samozrejme nezapisuje, protoze na bloku (kontrolni bod) je pouze SR20 a je tedy jedno, zda je to DE, VE, DET.

2013-09-04 23:39:00

jagy: a není problém na emisích ? určitě to musí poznat

to turbo je asi neprůchodné že ?

se budu muset zeptat kamoše, jak to praktikuje, on je schopen oturbovat i židli

jinak asi mám hotovo, našel jsem jeden kousek s 250 kkm, trochu mi to připomíná hledání Hondice

takže kdyby jste na něco zajímavého narazili, za tip bych se nezlobil

tahat auto v hodnotě do 1000 eur ze zahraničí asi není moc ekonomické což ?


Odpovědět

1  2  3  4