Fórum - Téma


Výběr motoru u P11 144


Fórum Primera P11 Výběr motoru u P11 144

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2013-09-03 23:24:39

rado4077:" Nízké otáčky, zabíjejí každý benzín, mělo by se řadit mezi 2500rpm a 3500rpm ."

Já to vím, ale když jsem to řekl přítulce, tak se se mnou začla hádat a pak se mnou týden skoro nemluvila.

Musel jsem ji vysvětlovat, že to bylo jen konstatování a nekážu ji kdy má řadit.... a nakonec ji pochválit ze jezdí usporně

to že motor odkecá a jede s tím jako se chcíplým naftákem... to jsem si radši nechal pro sebe, jezdí s lehce shnilou Lantrou 1,5... za 1,5 roku pude do šrotu, když dá zimu

Jinak dobrá spotřeba

Romik je spokojenej

2013-09-03 23:26:50

jarek00: jasně :) .. no ono ani u jednoho motoru chybu neuděláš. Já už mám za to, že když tak jedině SR20

2013-09-03 23:42:13

rado4077: chce to vybrat holt něco mezi maximální jednoduchostí

a minimální spotřebou, maximálním bezpečím i komfortem

jsou tu tací co ty zkušenosti s Primerou v obou verzích mají, tak je lepší si nechat poradit

2013-09-04 00:29:22

7/100 s 2.0 zabudni

za 8/100 uz to dlhodobo ide s WP11-144 (moja dlhodoba podla tankovania)

do 7 sa s prehladom vojdes s VTECom od Hondy (84kW), fakt je to usporne a ide to aj bez tocenia - urcite sa chod odviest

ja som napriek radam skusenejsich isiel taktiez do poFL 144 Primery, hlavne kvoli vzhladu (pocitovo o par rokov novsie auto oproti predFL), xenonom (uz druhy raz by som natom tak netrval), digi-klime(ajked iba poloautomat, stale lepsie ako cisty manual) a teda, kvoli tomu, ze je to Primera.

__________________________________________

a jedna takmer identicka tema uz tu je (naklady na provoz P11-144 alebo ako sa to volalo)

2013-09-04 08:36:24

glider: no 8 na 100 je už dost, ale záleží na stylu jízdy

s tou Hondou 1,5 vtec 84 kW se dá v pohodě za 6, kor když pořádně nevíš co to umí a přesedneš do toho ze 309 Peugeota s 1,9D (47kW 4,5/100), to pak jezdís v econo režimu stále. Nebo když celeu cesto žvaníš se spolujezdci.

Měl jsem možnost řídit 3dv kamarádky, ta ji měla společně se sestrou, tak si psali tankování aby se nehádali

Tam to jede ve třech i v econo solidně, dokud tedy nepodřadíš o 2 stupně dolu a nešlápneš na plyn. Vtec je silně návykový, stojí to hodně vůle rozsvítit tu zelenou kontrolku (i když jekot dvou bab trochu pomůže , myslím že ini jedna tu žárovičku vůbec nešetřila )

Ono jasný, projet to, vyzkoušet, ale těch nabídek není zase tolik, ani ne zrovna blízko, a nevím co od toho mám čekat, takže nějaké vlastní srovnávání není dost dobře možné.

Proto je lepe si nechat poradit čemu dát přednost, a to pak shánět, případně zkoušet.

jj také mě ten mladší vzhled láká

No téma je o vhodnější motorizaci pro 144 + zkušenosti jejích majitelů, které mohou pomoci při výběru auta

2013-09-04 10:03:12

jarek00: Chceš jezdit úsporně v nízkých otáčkách, pak nechápu, proč chceš Primeru? Skoro každej, kdo ji má, tak tomu docela často dává, na spotřebu až zas tak nehledí, pokud neleze k 10 a vychutná si zatáčky. Pak teda poplakává nad ojetýma gumama, ale je spokojenej, že má auto s podvozkem a motorem, které mu sedí. Primera není auto na rozbité okrsky i když podvozek vydrží hodně a SR20DE není na nízké otáčky. Žere potom víc než při svižném tempu. A s těžší 144-kou na sedmičku zapomeň, jak píše glider. Tím nechci říct, že ten motor moc žere, je to dobrej kompromis obsahu a výkonu. Ale žádný super eco nečekej. Napřed si v tom autě pořádně zajezdi, jinak budeš zklamanej, pokud ho koupíš naslepo a s očekáváními, které máš.

2013-09-04 10:50:19

stan34: Já ti teda nevím, ale mám P11 - 144 a jezdím po výměně lambda sondy za 7,3. Občas to vytočím. Jezdím třetinu dálnici (rychoměrove 140 +-), třetinu okresky (rychloměrově 100 +-) a třetinu město (rychloměrově 55 +-). Když jsem zkoušel jet ekonomicky tak palubák po vyresetování ukazoval na okresce něco kolem 6,5. A řadím nahoru kolem 2,5-3 tisíc otáček.

2013-09-04 12:53:04

madmancz: Taky mám palubák a vůbec mě nezajímá po měření po dotankování. Pokud ti to opravdu žere tolik, pak gratuluji. Já mám trošku jiné zkušenosti a to jest od 7,5 litru výš na benzín a minimálně o litr výš na plyn, ale nechci se dohadovat o desetiny, to není důležité. Nejezdíme stejnou trasu a patrně nemáme ani stejný styl jízdy, tak je zbytečné to porovnávat. Šlo jen o to, aby si Jarek00 nemyslel, že s SR20DE bude hravě pod sedmičkou v průměru. Na tom se snad shodnem........

2013-09-04 13:39:04

jarek00: Mám 144 2.0 a kdybych se rozhodoval teď, šel bych dotoho znova. Auto určitě vypadá mlaději, zejména interiér a zvenku se mě líbí víc než 120. Klima je fajn, i když je to spíš poloautomat :) Xenony stojej za prd, možná to svítilo když to bylo nový, ale teď je to docela zoufalost. Já jezdím skoro pořád ve dne s DRL, tak mi to tolik nevadí.

Motor 1.8 vs 2.0, spolehlivost nemůžu posoudit, ale doporučím ti rozhodně sr20, když potkáš pár zatáček na okrsce a dobrej asfalt, prostě nejde nepodřadit a trochu to přišlápnout rychle zjistíš, že se usmíváš a nějaká spotřeba je ti v tu chvíli úplně jedno. Když něco vezeš a třeba předjíždíš, cítíš i s 2.0 že je to línější než si zvyklí a 1.8 natom musí být ještě hůř.

Spotřeba: nejvíc dělá samozřejmě ten mezikus, 144 žere víc než 120. Okresky a eco_relly mám nejmíň 6.1/100 na asi 200km úseku, ale to je zoufalost nejvyšší, normálně to mám za 7,4 - 7,6 když se jede kliďánko. Nebo za 8,2 - 8,6 když je menší provoz a dá se předjíždět. Čistě Praha popojíždění v kolonách, krátké trasy + starty ze semaforů a předjíždění zoufalců a klidně si veme i 10,8/100. Dálnici jezdím jen vyjímečně, tak spotřebu nemám, ale nic strašnýho to nebude. K tý dálnici když jedeš rychleji a dál, auto je docela hlučný, to co ti vytočenej motor na okrsce udělá s obličejem, se na dálnici mění v něco úplně jinýho. Jako poslouchat dvě hodiny motor v 6000 není nic příjemnýho, je pravda že jsem hodně pospíchal (180+ v německu) a mám otevřené sání, (origo airbox je výrazně tišší), ale stejně. Do nějakých 150km/h tacho to docela jde.

Jinak většinu věcí napsali kluci nademnou, když budeš vybírat pořádně si pohlídej korozi, hlavně spodku! Blatníky a kapota jsou šroubovací prkotiny. Mrkni ještě na podobnou diskusi viz odkaz dole, ale skoro všechno už zaznělo tady.

Tak ti přeju dobrou ruku při výběru a nezapomeň se potom pochlubit.

http://www.nissanclub.cz/...oz-a-udrzbu-sr20de-215177

Ještě jsem si vzpoměl, olej měním po 8000km a neveme si ani jedinou kapku.

2013-09-04 14:28:05

Pokud jede auto trasu aspon 10-15km, tak se da jet i za tech 6.5l (pocitano presne z delky vstriku a realne najetych km). Ale je to proste bezna, plynula jizda do 100km/h. Ja tak v provozu jezdim, protoze stejne spechanim nic neziskas...

Nedavno byl za 30tis. na prodej krasny kombik P11-120 s SR20...

Lidi co stoji za P11-144: Meli jste moznost primeho porovnani s P11-120? Protoze kdo zkusi obe, tak nemuze chtit facelift...

2013-09-04 14:48:53

stan34: Primeru chci kvůli spolehlivosti a výkonnějším agregátům oproti EU (mimo konc Fiat)

144 pak kvůli vzhledu a očekával jsem u ní už úspornější motory 1,8 - 5,8l/100km - 90km/h (6,2 u 2,0)

( chudá směs a jiné časování, zdvih ventilů při točkách do 3K, něco z toho musí umět )

Honda to umí, ale 1,5 se 84 kW při 6,5k otáček je na aerodeck málo, kdyby dělali 1,8 s cca 110 kW, nerozmýšlel bych se, byť Primera se mi líbí víc, kor 144 a bude mít i lepší podvozek v kombiku

No ono za 20 minut jízdy toho moc nezjistím, nemám to auto v ruce na rozdíl od vás, a přesednuti ze starého naftáka pro mě bude super, i když by každý z vás už nadával že to nejede, třeba

(a tech 20 minut projíždky, nevím jak se na to bude prodávající tvářit, kor když tomu budu tlapat na krk )

jinak ten rozdíl váhy je 30 kg při navýšení výkonu o 7 kW, to by přeci nemělo být poznat

2013-09-04 14:55:59

jarek00: Poznat to jde a hodne. Neni to o papirove hodnote, ale o prubehu. Uz jsem tu psal, ale:

Jina vaha, klapka, saci svody, vyfukove svody, vacky, katy a cela "zelena" elektrika OBD2.

Kdyz chces variabilni casovani, muzes do SR20 swapovat SR20VE (bezne po nalazeni ECU 200Nm uz od 2000ot. ).

2013-09-04 15:02:40

jagy: tak já po dálnici soukromě prakticky nejezdím, a vesmes dodržuji rychlostní limity

ale je fajn mýt výkon k dispozici při vězším nákladu, ci nějakém tom předjetí

no ono mnoho lidí tu za 144 neoroduje, sice jsou třeba spokojení, ale zdá se že tech 144 taky tolik nebylo

jinak právě postřehy těch co měli možnos osahat si oboje jsou pro mne relevantní

potřebuji si ujasnit jak směřoval svůj výběr a zatím to vypadá že je víc + u p11 120 2,0

jinak ješte dotaz, dal by se pořešit 6ti kvalt ? 100 kW musí mít na něj síly dost, pak by ta dálniční spotřeba byla taky jinde

2013-09-04 15:10:03

jarek00: 6kvalt je otazka cca 30tis. kc. S tim, ze tam bude nekolik neorigo dilu a tedy pripadny problem, kdyz se neco stane. Kazdopadne zrovna P11-120 96kW ma krasne dlouhou 5tku. Na 3000ot. jsem jezdil tusim 120km/h tachometrovych. Okolo tohoto pasma jede SR20 na chudou smes (Tofoj svym merenim muze potvrdit nebo si sam muzes dohledat jeho prispevek), takze v tomhle ohledu spotrebu resit nemusis...

Obecne bych se vubec nehonil za desetinkama... to muzes rovnou koupit diesel a to, co usetris na nafte nasypes do udrzby. Ja si Primery kupuji predevsim proto, ze jsou na udrzbu levne a nic levnejsiho v teto tride neni.

2013-09-04 15:20:26

jagy: tohle trochu nechapu, měl jsem za to že navýšili výkon a poladili ECU aby umožnili úspornější jízdu na chudou směs při nižších točkách, a proto se zdá pocitově v první půlce méně živá

ale ty mechanické díly by přece neměli být choulostivější, pokud by to nebyl záměr, to už asi byl Nisan ve srabu, třeba chtěli vyšší prodeje

no nevím, ale to by musel být opravdu znatelný pokrok, přeci jen k automechanikovi mám daleko

2013-09-04 15:32:07

jak už jsem psal,.. 1.8 facelift jsem měl,ale po tom co mám P11/120 SR20 tak už bych do té 1.8 nešel.. s motorem jsem neměl absolutně žádný problém,ale prostě SR20 je jinde.. nejde se dívat na to jaké hodnoty jsou na papírech.. to chce vyzkoušet nebo aspoň poslechnout názor zkušených.. bohužel na facelift má dopad ta zelená eko vlna a možná i prodej značce Renaultu... o těch pár korun navíc za spotřebu se nezblázním a vynahradí se mi to jinak

ještě bych dodal že facelift má na předních sedačkách zezadu výklopné háčky,a loketní opěrka má navíc přihrádku na nápoje sedačky se mi v bočním vedení také zdály horší oproti starší P11..

2013-09-04 15:33:43

jarek00: Asi si moc nerozumime... proste jako celek /po vymene X zminenych dilu/ je P11-144 mrtvejsi, sterilni,... nejede proste ani jako seriova P11-120 s 96kW. Neni to o tom, ze by motor byl mene spolehlivy - to je porad stejne, zaklad je naprosto stejny. Jine jsou jen "externi" dily a jedine, co se z toho kazi jsou klapka a vaha.

2013-09-04 15:35:11

jagy: 30k to je cena auta, pěkného

jop to má Honda taky, jen to je jen 1,5 litru, proto jezdí za míň

No proto tu Primeru řeším, dobré jízdní vlastnosti, jednoduchost, spolehlivost, původně jsem rozmýšlel nad Primerou 11 120, jen mě zlákal ten face, není to o tolik dražší a vypadá o dost moderněji + 1,8 motor...

...zdál se to fajn kompromis, vyhovoval by mi víc ja Vtec u C6G

2013-09-04 15:41:14

meny: no a proč si myslíš že jsem to téma založil

no nejsem si jist jestli Peugeot 309 z 89 roku nejaké bocní vedení vůbec má, si budu chrochtat blahen ať už vemu jakoukoliv verzi

jinak ano, face se jim, co se vzhledu týče, povedl, alespoň dle mého pohledu

2013-09-04 16:02:25

jagy: tak ty kazíci se díly nedokážu posoudit, ani je pochopit

ale ta mrtvolnost by měla být způsobena právě spalováním chudé směsi....vačky, svody musi být lepší když z toho vyrazili 7kW navrch při stejné kompresi... pokud by si upravil ecu aby tam šla dřív bohatší směm, mělo by to jet lépe, i pro motor by to mělo být lepší.... ale asi to nebude jen tak, holt to není karbec


Odpovědět

1  2  3  4