Fórum - Téma


Výběr motoru u P11 144


Fórum Primera P11 Výběr motoru u P11 144

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2013-09-03 19:35:12

jagy: tak ohledně xenonů bych chtěl oponovat. Pokud jsou kvalitní výbojky, dobré dobíjení svítí lépe.

2013-09-03 19:37:55

rado4077: No jo, ale uz jsou potreba dobre vybojky a pak je taky otazka o kolik lip to sviti? Ja si myslim, ze rozdil naprosto zanedbatelny resp. s dobryma zarovkama nulovy...

Nevim, urcite tohle neni vec kvuli ktere bych auto nechtel.

2013-09-03 20:25:02

jagy: tak ono hlavně to auto vypadá celkově lépe, respektive mlaději

a ta světla.... nevím zda jsou účinnější, ale rozhodně tak vypadají ....na xenonech netrvám, jde mi o světlomet jako takový, a do tak velké paraboly by mohlo jít přidat denní svícení

BTW: dá se použít parkovaček jako denního svícení? teda jestli tak ty malé žárovicky vůbec ještě jsou

2013-09-03 20:56:05

jarek00: Mám 144 ve dvoulitru a před tím jsem měl dvě starší dvoulitrové 120-ky. Novější primera je o něco tišší, ale i tak nedostatečné odhlučnění, na korozi trpí téměř stejně jako starší, papírově silnější motor 103 kW nejede jako slabší dvoulitr 96 kW (důvod je tu už kdesi psán), jinak odstupňovaná převodovka, nějaké malé vychytávky v interiéru např. otevírání kufru, ale nic zásadního, nic moc sedadla oproti sérii ve starší, nebavím se o verzi Sport, jinak nastavený brzdový asistent u větších a o něco účinnějších brzd, xenony žádná sláva-spíš problémová partie po těch letech provozu, užil jsem si svoje s nima, celkově těžší auto po FL, mám hydraulickou spojku, což je taky další věc dobrá na poruchy, starší verze s lankem si myslím je spolehlivější, splňuje Euro 3, takže bez poplatku oproti starší, ale kolem motoru a to konkrétně váha vzduchu, škrtící klapka i volnoběžný ventil jsou vymrdávky, které většinou potrápí skoro všechny majitele starších primer 144, takže investice, aby jsi prošel emisema a auto necukalo a podobně, jak to často dělá, digi klima je plus, pokud správně funguje, lepší zabezpečení proti krádeži pohybovým čidlem, o trošku lepší vzhled podobný meganu zepředu, zadek určitě hezčí jak starší verze, ale to je věc názoru, vymačkaný klíč s dálkovým ovladačem, dvojí zmáčknutí ovladače, abys otevřel celé auto i kufr, jinak jsou odemčeny jen dveře řidiče. Když to shrnu, tak starší primera je zábavnější v jízdě a spolehlivější. Už bych znova asi do 144-ky nešel. Sehnal bych za dobrej peníz zachovalého staršího dvoulitra, udělal na něm brzdy, odhlučnil, popř. překopal na F-L, ale to bych si dvakrát rozmyslel, a pěkně se bavil na silnicích jako kdysi se starší verzí primery. To je můj názor, nikomu ho nevnucuji.

2013-09-03 21:23:31

stan34: no ale právě proto jsem to vlákno založil, přesně takové postřehy jsou pro mě užitečné.

P11 kolem 98 -99 roku vypadá dobře, ale 144 o kousek lépe. Ale zase podle názorů tu na fóru má více problémů, samozřejmě je to tím že tam nějaké věci přibyli, přesně jak píšeš.

Ono obecně to euro a honba za nižšími emisemi, + přídávání řepky do paliv, motory zabíjí , ale to je asi ma jinou diskuzi.

Jinak do plusu tam nejní zas až takový rozdíl, takže dám přednost hlavně spolehlivosti , rád si nechám poradit, proto takovéto zkušenosti jsou pro mne užitečné... takže za ně děkuji, a nejen tobě

2013-09-03 21:34:32

Pokud ti jde o spolehlivost, tak rozhodně tu starší verzi nejlépe rok 98 a můžeš si ji sám předělat na 144 co se týče vzhledu. Hlavně si projeď obě verze, ať víš, jak to jede. Když jsem měl tu starší verzi a zkoušel jsem několik novějších, tak jsem byl hodně zklamaný z toho, jak jely. Prostě těžkopádný potvory, to jsem měl ještě tu starší v noze, tak jsem to dost pociťoval. Teď už jsem si zvykl na tu novější verzi a vždycky rád sednu do své bývalé primery a svezu se. Ten motor jede daleko lehčeji, svižněji, radost šlapat po plynu. A to si myslím, že ta moje současná nejede špatně. Mám ji rok a pořád se v ní nějak nemůžu najít, ve staré jsem byl hned jak doma. Taková byla více čitelná a předvídatelná.......nevím jak to přesně napsat.

2013-09-03 21:36:25

Mych rad ohledne P11 a FL vs. pred-FL (a velkeho proti vuci faceliftu) si tu na foru muzes precist snad desitky. Lec Stan to napsal do jednoho prispevku dobre...

Stan: To slovo, ktere hledas je sterilni. Facelift uz byl staven vylozene na evropsky trh, na jejich potreby a zakazniky... proste uz to neni ta stara dobra Primera.

Sehnat zachovaly kus jde, viz. moje stribrna nebo sakulovo GT. Co se prestavby tyce, tak to bude tak nakladne, ze to stejne nema vubec zadny smysl.

Jaky je vubec rozpocet?

2013-09-03 21:48:56

jagy: tak jasné, jenže tu na fóru je těch příspěvků tolik, a nemyslím, že tu je nějaké téma přímo věnované tomuto porovnání, takže myslím že by to mohlo být užitečné i pro další zájemce o koupi

navíc nikde není vyloženě negativní reakce

a samo že čím více systémů na sebe nastavených, tím nižší spolehlivost

2013-09-03 21:53:29

jarek00: Pokud bydlíš někde poblíž, tak klidně dojeď. Půjčím ti primeru a můžeš jezdit, ať si ji ošaháš a něco málo ti k ní řeknu. I když nejsem žádný znalec, tak to třeba bude pro tebe trošku užitečné. Dokonce uvažuju, že si do auta dám sedadla ze starší verze, ať to má trošku boční vedení a sedí se v tom líp. Bohužel se žádná v mém okolí nerozebírá a nechat si poslat sedadla bude drahé. Z verze Sport jsou drahá a těžko se shání.

2013-09-03 21:53:50

jarek00: Naopak tech negativni reakci je tady vuci faceliftu hodne a jsou to prave zminene el. dily, ktere byly nahrazeny (cela OBD2 elektrika, problemova bosch vaha i klapka, atd.). Nikomu to tu cpat nebudu, ale kdyz Stan facelift kupoval, rikal jsem mu to same...

2013-09-03 21:59:28

jagy: Je to tak......máš pravdu. Neprošel jsem emisema, byl jsem v Nissan servisu, protože mi houpou otáčky a cuká to a nebyla diagnostikována žádná závada. Prostě neví, co s tím. Vyměnil jsem všechno možný, už zbývá jen váha vzduchu, ale ta stojí v originále přes 6 litrů.......kradu nebo co? Tak leda starší, ale vzhledem k tomu, že na ni tento model trpěl, tak mám obavu, abych sehnal dobrou a nevyhodil peníze za nepoužitelnou. Tak tady jednu negativní reakci máš.

2013-09-03 22:11:38

Taky přidám, teď kdybych kupoval Primeru tak asi bych zřejmě šáhl zase po 144.Možná už jsem si zvykl.

Nicméně výkon: Svody a odebrání druhého katu, a auto je o mnoho živější. Filtr dle mé zkušenosti stačí nový origo.

Závady: VÁHA (typicky, nová jedině od BOSCHE) někde jsem našel i nějakou Pierburg tuším (nevím přesně lhal bych), ale stála taky 13tis. Nevím o nikom kdo by ji měl.

ŠKRTÍCÍ KLAPKA: závada, která se dá vyvarovat hned při koupi. Zasekává se plynový pedál.

Popravdě žádné jiné vážnější závady jsem neřešil. Krom vyplaveného altíku, neměl jsem spodní plasty a při jízdě na ryby jsem udělal s Primery offrouda , výměna destiček, atd. Teď mě čekaj ložiska a homouše. Možná rovnou udělám i poloosy a vrchní ramena.

KOROZE: typická pro všechny Primery. Přední kapota, ten jakoby zobák, přední blatníky při spoji s nárazníkem + zadek to samé.

Plusy: digiklima, absolutně žádný problém, U MĚ, interiér je tišší, mladší vzhled, po menších úpravách i zábavná.

Narovinu s tvých požadavků, jestli chceš krouťák, kup si nějaký VW TDi, pokud chceš starosti kup si Forda, s 6G zkušenosti nemám. Primera SR20 nejlepší volba. Dle toho co píšeš pro tebe ideálně P11-120.

Nezapomínej však, je to 15 let starý auto

2013-09-03 22:14:42

stan34: tak určitě by to pomohlo, kor když by se dalo domluvit třeba i na asistenci při koupi přecijen už víte po čem koukat jako zkušení majitelé

bydlím kousek východně od Hradce králové

2013-09-03 22:22:00

rado4077: Čau, zkoušel jsi ten výfuk osobně? To je docela zajímavé, zvýšit výkon fakt potřebuje.

Jarek00: Jsem z okr. Prostějov a to 25 km západně od něj ve směru na Moravskou Třebovou.

2013-09-03 22:24:46

jagy: ale v tom množství příspěvků se to moc dobře nehledá, a já teda hledal podle motoru 1,8 ..

njn holt daň za pokror, navíc je auto už spotřební zboží, 2 auta v rodině není nic neobvyklého, a nikdo nemá zájem vyrábet auto co vydrží 20 let, tak se šidí na všem

mě de o to jestli tam je přínos do plusu , nebo to za to možnou vyšší poruchovost nestojí

jinak rád bych se vešel max do 50 000 i s investicema po koupi

btw: opakování je matka moudrosti

2013-09-03 22:35:32

stan34: Nazdárek, no na své jsem vymlátil kat ve svodech a nechal jenom zadní. Rozdíl nebe a dudy Auto prohrábne i na 3ku na 205/55 R16 . Vyměněny všechny filtry. A bacha to mám ještě tu "super" váhu Nipparts

2013-09-03 22:43:59

rado4077: To kecáš, kámo, abys mě povzbudil, že jo? To nemůže mít takový ukrutný vliv, přece. Jak jsi to kuchal, nechal jsi origo svody a jen jsi to uvnitř na hulváta provalil a nebo šly i nové svody?

2013-09-03 22:52:02

stan34: Máš SZ ať mu to tu nezapráskáme

2013-09-03 22:55:09

rado4077: no váha vzduchu, to je snad díl, který ja na časté faux pas navržen

závady co píšeš, ano je to staré auto, budeš to měnit asi u každého

focuse1 bych koupil bez váhání....kdyby ho dáli japonci

naftu nechci, navíc když se pasat prodava s cenou fabie... je to divný

krouták...no chci jezdit max do 7 litru benzínu při dlouhodobé spotřebě

to znamená malý objem, nízné otáčky, proměnlivé řízení ventilů (chudá směs při menším využití mororu)

případné kombinace, ale vždy to je o kompromisu výkon, spotřeba,ekologie/životnost

proto mě zajímala ta 1,8, zdál se to být dobrý kompromis

2013-09-03 23:02:53

jarek00: při týdenní dálkové jízdě, mimo dálnice, okresky, sem tam vesnice spotřeba SR20 dle palubáku 5,4l .. reálná dle mého 6,5l. Neměřil jsem to podle nabírání benzínu. Po Praze spotřeba 7,3 dle palubáku, 8,5l měřeno dle tankování.

Nízké otáčky, zabíjejí každý benzín, mělo by se řadit mezi 2500rpm a 3500rpm . 1,8 napiš rovnou Romikovi má nebo měl, 144 v 1,8.


Odpovědět

1  2  3  4