Fórum - Téma


Výběr motoru u P11 144


Fórum Primera P11 Výběr motoru u P11 144

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4

2013-09-02 21:42:37

Dobrý večer,

prosím o rady či zkušenosti s motory 1,8 v P11 144, co jsem tak koukal po garážích, pár kousků tu máte

Uvažuji o koupi auta, nic drahého, kombik, na benzín, trochu pohledné a vybavené, cca rok 2000+

Vybírám mezi: Ford Focus 1 1,8 85kW

Honda Civic 6G 1,5 vtec 84kW

Nisan Primera P11 144 1,8 84 kW

  • Líbí se mi Focus, pro mě nadčasové a povedené auto, ale je tu tuctovka, a taky je to Ford. Zase nebude problém s díly .
  • Honda je kvalitní kousek co se techniky týče (vtec ), je i docela pěkná, ale je to anglán, blbě se schání a díly taky, a výbava nic moc. Nechápu to dřevo v interiéru, bez něj se snad nedělala , a trochu mě odrazuje výkon 84 kW až v 6500 otáčkách, kombi není 3Dv, jako občas tomu prohnat pérka faj, ale muset tocit přes 5k aby se to hnulo...
  • Primera P11 po faceliftu se mi líbí, má dobrou výbavu, je spolehlivá, ty díly by mohli být lépe dostupné jak u Hondy a výkon motorů má pro mě lepší průběh (je posazen níže).

Jen nevím jaký motor vybrat:

2,0 jsem se chtěl vyhnout, váha, spotřeba, pojistka

http://www.ultimatespecs....n-Primera-P11-144-20.html

na 1,8 tu moc chvály není, ale líbí se mi krouták už na 2,800

http://www.ultimatespecs....n-Primera-P11-144-18.html

Takže prosím všechny co mají zkušenosti s tímto motorem (1,8), aby se o ně podělili, i další o radu co zvolit.

Předem děkuji.

(je ten krouták opravdu tak dole?)

2013-09-02 21:50:29

jarek00: Nejlepsi motor je samozrejme 2.0... vyssi je pouze pojistka, zbytek neni pravda. 1.8 ma dobry prubeh, ale je problemovy a staci abys delal GO motoru, rozvody a budes mit 20tis. jak nic... takze bych bud bral 2.0 Primeru (jistota) nebo Hondu, ale sehnat pekny kousek nebude jednoduche. Ten motor je dobry, kamarad to ma v 3d 6g a jezdi do 6l...

Obecne zadne z tvych vyberu neni spatna volba a bude rozhodovat vyber spravneho kusu.

2013-09-02 21:50:35

za me 1.8 mam a spokojenost olej nezere

2013-09-02 22:06:08

jagy: jj na 3Dv je to super, ale kombik + náklad, trochu se bojím nutností to vytáčet, nikterak velký výkon až ve vysokých točkách + dlouhá převodovka + váha navíc ....

navíc přítulka s benzínákem jezdí na nižší točky jak já s naftákem

už to slyším jak naživo " dyt to vůbec nechce jet !"

jinak podle té specifikace ta 1,8 má krouták pměrně dole, mohla by jet pěkně od spodu.

No pokud to nebude nutné, radeji bych do něj zbytečně neinvestoval, ale asi je lepší dát 30k za auto a 30k za opravu a mít ho v cajku, než koupit rádoby dobré za 60k a pak litovat. A obávám se že ojeté auto bez investic nekoupím, alespoň ne v Čr.

Pokud jde jen o kusové žraní oleje, jestli si vezme mezi výměnou z max na min na měřáku, bylo by to ok, navíc vždy trocha oleje zbude, když by to bylo jedno dolití mezi výměnami, nevadilo by mi to

kdo maže ten jede

2013-09-02 22:08:20

romik: to rád slyším, tak ať to tak ještě dlouho vydrží

2013-09-02 22:10:52

jarek00: u té 1.8 je problém že může začít žrát olej víc a víc až to bude na GO, ale můžeš mít i dobrou, u některých tam byla výrobní vada, ale je to kus od kusu, jak často se měnil olej, atd... Jinak skutečně má ten kroutící moment takhle nízko, do města a pro někoho kdo má například problém vytáčet motor nad 4000 je to ideální.

2013-09-02 22:30:38

Trošku mě udivuje co všeci melou o drahých dílách na japonce, respektive zmíněný civic atd Díly vycházejí stejně jak na každé druhé auto :) Pokud se nebavíme o pístech,kroužcích atd. U Primery sem slyšel že žere trošku olej no. Ale zas někteří tvrdí že ne. Takže bych se po tom podíval jak říká jaky..sr20de je prostě nejlepší! a takový dodatek - starší japonské vozy vždycky zabírají až od vyšších otáček.

2013-09-02 22:30:48

dark.rider: no ta konzumace se asi nedá odhalit na stojícím motoru, ani po projíždce, ale předpokládám že mizí skrz kroužky, tedy ho spaluje, nemůže se to projevit na emisích ?

jop, přesně pro to ten motor řeším, jinak bych šel asi raději do 2,0, pro jistotu, ta pojistka může dělat 1 plnou nadrž, to by až tak hrozné nebylo ...

2013-09-02 22:36:06

jarek00: Trvas na faceliftu 144? Protoze ja bych byt tebou hledat klidne i zachovaly predface, ktery je jeste lepsi... pokud tedy netrvas na digi klime a xenonech.

2013-09-02 22:45:57

rakkin: jop, ale tahle 1,8 už nee, ta ma krouták větší na polovičních točkách oproti 1,5 vtec proto se o ni zajímám, na 1,8 atmosféru to je zajímavé

http://www.ultimatespecs....n-Primera-P11-144-18.html

http://www.ultimatespecs....Aero-Deck-15i-VTEC-E.html

Nejde o to že jsou ty díly drahé, originální teda za hubičku zrovna nejsou, ale je problém u tohodle modelu sehnat.

Vyráběl ho Rover , proto anglán, a sehnat něco v replice aby to pasovalo... naštestí to jsou už tak stará auta, ze se rozprodávají na díly, i když zdravé auto nikdo nerozřeže , ale v době strejdy Googla se to už dá...

2013-09-02 22:55:42

jagy: vzhled u P11 je ok, ale tu výbavu až takovou nemá a ta digi klima, lepší světla, 4 airbagy...nevím co je ještě vylepšeno, auto bude i o něco mladší, to nelze přehlížet

2013-09-02 23:07:02

jarek00: Digi klimu nevyresis, to ano. Svetla lepsi nejsou, jen te cekaj drahsi vymeny vybojek, lip to nesviti... i predface mel 4bagy. Vek ano, ale jdou sehnat dobre kusy, viz. napr. co jsem prodal ja...

2013-09-02 23:40:57

jarek00: já měl 1.8 a byl jsem s ní co se týká motoru celkem spokojenej.. taky mi nežrala vůbec olej,ale výkon mi moc nestačil.. a neberu to tak že sem chtěl jezdit jak blázen,ale když bylo plný auto tak už se to tolik nehýbalo.. navíc jestli chceš kombi tak bych šel do osvědčeného 2.0.. je to úplně jiná jízda.. proto jsou v bazarech combiky převážně 1.8.. asi to něco znamená najít 2.0 combi je trošku oříšek.. teď mám předfacelift 2.0 a jsem spokojen.. světla jsou mnohem lepší než na faceliftu.. zase ta spotřeba u 1.8 je pěkná díky proměnnýmu časování..

chce to popřemýšlet..

2013-09-02 23:44:18

jagy: tak digi klimu bych i oželil, ona i manuální poslouži dobře, záleží jak udělaná...

no z těch světel jsem měl pocit že jsou větší, čirá, a xenon k tomu, čekal bych že budou pěkně svítit, lépe než ta nová rád vidím kam jedu

hlavně po faceliftu vypadá o kousek lépe no .. to radeji vezmu dvoulitr, i když polistka přez 6k...

2013-09-02 23:52:37

jarek00: světlo možná o fous větší je,ale to už nic nezmění protože potkávačky jsou v čočkách.. já sice na té 1.8 xenony ve výbavě neměl(nesvítilo to tak špatně),ale taťka má 2.0 s xenony a hrozně nadává na to že vůbec nevidí.. zkoušeli jsme měnit i výbojky a můžu potvrdit že viditelnost malá :( vzhled je samozřejmě lepší,to bez pochyb.. i interiér.. pokud se Ti podaří sehnat facelift 2.0 combi tak to bude paráda..

2013-09-03 00:00:28

meny: jop, bohužel perpetum mobile ješte nevymysleli...

chci relativně velké, bezpečné, pohodlné a spolehlivé auto, které by trochu jezdilo a nežralo, proto mi přijde ta 1,8 zajímavá, takový kompromis, holt plně naložený pojedu v klidu, ono já nejsem až takový zavodník, občas na to šlápnu, ale jen když jedu sám, jinak dodržuji povolenou rychlost, tudíř ta spotřeba asi hraje prim.

Ta světla mi už přijdou jako zašlá ( a po face ta čirá vypadají lépe), ale tak asi není problém vyměnít ...

2013-09-03 09:58:19

Mám kombi po face, dvojliter a aj xenóny a nemôžem sa sťažovať na nič. Svetlá svietia lepšie ako ktorékoľvek auto, čo som doteraz šoféroval s normálnymi svetlami. Namontoval som denné svietenie, takže výmena výbojok sa oddiali. Ostatne, výbojky som menil po 4 rokoch, nie je to tak strašné. Spotreba je podľa mňa veľmi podobná 1,8 čke ... Poistku platím 130€.

2013-09-03 10:48:17

s.igoro: no na dvoulitr ta pojistka ujde, jen ja nemůžu asi moc počítat s nějakými bonusy, holt první auto které budu pojištovat, ale ona ta částka u 1,8 nejní o moc nižší

líbil se mi hlavně ten krouták, ale asi to nemá cenu řešit

někdo tu dával graf z brzdy na 2,0 a tam byl dost plochý průběh, sice spice cca 180na 4800, ale už na 1500 měl cca 145, a na 2500byl na top hodnotě 1,8 tedy 158 Nm/2800 rpm

jen je otázka zda se dvoulitr sežene

jinak řetěz, spojka, filtry... prostě věci které se budou pravděpodohně měnit u ojetého auta... bude pro 1,8 nebo 2,0 cena zhruba stejná ?

2013-09-03 11:27:47

jarek00: Spojka je totozny dil, filtry stejne ceny, rozvody taky +/- stejne... dily nejsou u zadneho z tech motoru levnejsi, takze podle toho se nerozhoduj.

2013-09-03 13:59:45

jagy: ok, to je fajn

jinak můžu se zeptat odkud jsi? stačí i kraj

asi bych se pak na Tebe obrátil ohledně nějakých dílů pokud by to bylo možné, a bylo by to třeba


Odpovědět

1  2  3  4