Fórum - Téma


Vůle v řízení


Fórum Primera P11 Vůle v řízení

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2009-01-19 01:08:56

Ahoj všichni, předně musím pochválit tento web, člověk se tu doví užitečné informace. Diskuzi k Primeře jsem pročet celou. Mám P11 2.O SLX benzín rok výroby 1997, najeto 135 tis (skutečných, přede mnou jí měl cca 6 let otec). V poslední době mám pocit, že řízení jde hodně lehce, jakoby bez odezvy a při přímé jízdě člověk musí neustále dorovnávat přímý směr. Myslím že dřív to tolik nebylo. Možná je to částečně i zimními pneu a také jejich šířkou 185-65-14. Plánuju na léto koupit nové disky a širší pneu, už mě to přezouvání plecháčů nebaví. Byl jsem v servisu, geometrie i tlumiče jsou v pořádku, ale že prý je tam vůle v řízení a že s tím nedokážou nic udělat (nejsou tam zrovna odborníci na Nissany, nad klepáním v podvozku taky kdysi dlouze kroutili hlavou než přišli na klasiku - horní ramena.) Co se s tou vůlí dá dělat? Co to může způsobovat? Kde takovou věc umějí opravit a za kolik? (Praha a okolí)

2009-01-19 07:52:22

Co je to vůle v řízení? Kde? není jen špatnej nějakej kloub nebo křížový kloub an tyčče k volantu. Takhle ti nikdo neporadí když nenapíšeš kde je vůle.

2009-01-19 15:53:30

To je to co právě nevim. V servisu řikali něco o tom že snad v hřebenu řízení, ale obávám se že vědí kulový. Proto se ptám jestli někdo neměl podobnej problém. No asi mě nemine návštěva značkovýho servisu.

2009-01-19 16:35:50

neexistuje aby bola vola v riadeni a niekto tvrdil ze je geometria v poriadku.Kolko ide volant naprazno,kym zareaguju kolesa?

2009-01-19 21:53:23

... na hrebeni zo spodu sa da riadenie dotiahnut akurat je tam velmi velmi velmi zly pristup a chvilu mi trvalo kym som prisiel nato ako na to - a to som mal auto na zdvihaku ...

2009-01-20 07:24:51

Pokud někdo řekl že je vůle na hřebenu, tak to je blbost, buď jsou to vnější kuláče, nebo vnitřní kuláče, nebo hardyspojka - křížový kloub. Další asi velmi výbornej servis!!

2011-03-24 12:24:30

Oživím to tu Vôlu na riadení mám aj ja, aspoň tak to nazývajú v Nissane v TT. Vraj je niekde priamo na hrebeni vôľa. Mne sa to prejavuje tak, že vždy ak je cesta so sklonom (skoro každá) , ťahá ma to mierne do strany sklonu. S letnými kolami to je horšie ako so zimnými. S letnými mi aj blbne riadenie na vyjazdených koľajach v asfalte. Akonáhle po takej ceste idem, riadenie sa mi samo natáča a strháva mi volant, je to dosť nepríjemné, musím volant silou držať. Dá sa s tým čosi robiť? Pomohlo by utiahnutie ako opisoval rspeed???

2011-03-24 12:35:53

Teda nevim, ale primera se necha hodne ovlivnit kolejema a jinyma nerovnostma na vozovce, to uz to bylo historicky receno taky nekolikrat... Ale pokud auto klasicky plave (ve vyssich rychlostech se spatne drzi rovny smer), videl bych to na 90% na kulaky na tyckach rizeni, alespon takle to bylo u me, a je to tak i na jinych autech. Nejdriv zkontrolujte kulaky, staci na STK si to nechat rozhejbat.

2011-03-24 14:51:04

nějak tomu nevěřím že by to bylo na hřebenu, zatím jsem to ještě nezažil.

2011-03-24 20:49:53

Ja sa tomu zrovna moc nerozumiem, tak mi to bolo povedané. Mám nové stabilizátory, horné aj spodné ramená, tyčky riadenia nie, to je fakt, ale auto odvtedy bolo 2x na geometrii a nič sa nezistilo a viackrát na kontrole v Nissane, 2x ročne ma tam volajú zadarmo, tak to využívam na test tlmičov a pod ... A vždy povedia to isté, vôľa na hrebeni. Možno ani sami nevedia čo vravia

2011-03-24 21:44:32

pokial mas volu v capoch riadenia, alebo na axialnych tyckach riadenia, tak ti geometriu mozu nastavovat kolko chcu. ked odides z geometrie, tak je to o tom istom.

2011-03-25 14:58:42

Dnes som bol opäť v nissane v TT na bezplatnej prehliadke(občerstvenie zadarmo :-D ). Kontrolovali všetko, tlmiče, brzdy a tak a upozornil som ich aj na tú vôľu a stoja si za tým, že čapy riadenia vôľu nemajú. Auto ide rovno, pokiaľ nie je na ceste sklon... Jediná chyba čo našli - zaoxidované kontakty batérie To prežijem

2011-03-30 09:28:21

ahoj mužete mi poradit ? při větším záběru například na dvojku když přidám, tak se ozve takové klapnutí jako by bylo někde neco v prd... :(

při nerovnostech a zatáčení je to v pohodě ale jakmile sešlápnu dvojku tak při tom přenesení váhy to udělá takové cvaknutí vždycky... co by to mohlo být ? P11GT díky

2011-03-30 09:32:46

s kámošem typujeme zavěšení motoru nebo čep,

2011-03-30 10:43:57

s.igoro, ja neviem, ale teda pokud je vule v rizeni, tedy u nas na hrebenu, tak se to bude projevovat hlavne pri jizde rovne, ze mas proste mrtvou zonu volantu. To co popisujes ty nejak nevim, jak by souviselo s vuli na rizeni. Kdyz je auto na sikme rovine, tak ma samozrejmne tendenci sjet z kopce, protoze na nej pusobi gravitace, pokud je to na rovince, tedy nepusobi zadna odstrediva sila.

VladaGT, hele pokud by byly uvolneny srouby v silacich motoru, tak by to klepalo treba kdyby ses rozjizdel pres spojku (motor se hodne klepe). Spis bych se podival na horni ramena. Oni zacinaji bouchat nelogicky prazvlastne. Nebo treba horni ulozeni predniho tlumice (i kdyz tam to spis vrze). Na me primere uz sem nekolikrat pochopil, ze divny zvuk jde za a) vetsinou uplne odjinud nez ho slysim. Za b) nesouvisi vubec stim scim by podle logiky mel.

Viz ty ramena. kdyz me to tenkrat zaclo mlatit, tak to nejvic mlatilo na rovince bez nerovnosti, na nerovnostech to mlcelo

2011-05-10 17:34:31

... ..tak aj moja primca zacala klepat - z chrenerom sme na to pozerali a vychadza ze je to vola v hrebeni alebo nieco nad domcekom - v kazdom pripade to zajtra chcem odstranit, to buchanie ma strasne irituje ....

2011-05-11 07:16:33

Už jsem několikrát měnil ten kloub nad řízením, co spojuje převodku řízení s volantovou tyčí.

2011-05-11 07:18:14

Ja som to tiež hádal na to...

2011-05-11 21:05:30

tak ja mám asi podobný problém ako VladaGT, ale u P11 2,0TD, ...vždy ked pridám alebo uberiem "plyn" na dvojke alebo trojke, tak mi to niekde v motoru klepne, je to ostrý prenikavý kovový zvuk, vychádza to niekde asi z rozvodovky či z diferáku... a občas, ak držím na kvalt páke ruku, tak to klepnutie kov na kov zacítim aj v páke... to klepnutie sa po riadiacej tyči asi prenesie až k ruke...

....v čom môže byť problém, auto motoricky šľape ako Swiss watch, len to klepkanie ma dosť trápi... trvá to už cca od 9/ 2010, problém je v tom, že aj keď zapnem rádio, tak klepnutie je počuť...lebo je to veľmi prenikavý kovový zvuk...

.....skúste niekto poradiť.....

2011-05-12 12:11:42

U starších aut bývá často úplně v pr**li ten spodní zadní silentbloka na motorua často i ten pravej na podběhu, hlavně u 2 litrů


Odpovědět

1  2