Fórum - Téma


Více oktanů než 95 ? využije to motor?


Fórum Micra K12 Více oktanů než 95 ? využije to motor?

Informace o modelu: Nissan Micra III K12


1  2  3  4

2007-06-22 08:59:19

Zdravím. Rád bych slyšel vaše názory a zkušenosti, zda má cenu tankovat benzín s vyšším oktanovým číslem než 95 . Mám Micru 160SR,ale myslím si, že na to není řídící jednotka dělaná, aby vyšší oktanové číslo využila. Podle mého bere kvalitnější benzín jednotka stejně jako klasickej benzíní 95 . Nebo nemám pravdu? rád bych tankoval lepší benzín,ale abych zbytečně jen neutrácel, jde mi o to, zda to tohle auto vůbec využije lepší benzín.

2007-06-22 09:28:43

Uz jsem ti to psal vedle v diskuzi a myslim, ze neni treba zakladat novou, tykajici se stejneho tematu.

Pokud ma auto vahu vzduchu (je to snad ono..) tak je schopno rozlisit 95 a vyssi...

2007-06-22 09:43:42

Já se nebojím toho že by to auto nevyužilo, ale abych nepoškodil motor. Chtěl bych totiž zkusit natankovat shell v-power racing a ten má 100 oktanů, co myslíte?

2007-06-22 09:46:43

Už jsem to psala i jinde, autu to neublíží, akorát že to moc nevyužiješ.

2007-06-22 20:20:15

Dovolím si oponovat.

100 oktanovej benzín hoří jinak (rychlejc a s vyšší teplotou). Při delší jízdě na plnej knedlík se můžou přehřát sedla ventilů.

Asi záleží motor od motoru, ale víceoktanovej benzín se využije asi jen ve vysokejch otáčkách a ještě jen u některej motorů.

Moje doporučení : zkusit se má všechno, ale trvale bych na to nejezdil

2007-06-22 21:16:06

polozme si otazku ako casto chodime na plny knedlik tak ja si myslim ze nevidim problem.od toho tam je olej aj na voditkach a od toho tam chladiaca a vysiu teplotu hmm nezda sa mi to.

2007-06-22 21:26:04

Hmm, tohle je zvláštní, protože třeba u benzínové Mazdy 6 je přímo na štítku nádrže napsáno min 95 okt., takže může spalovat i víceoktanový benzín bez problémů, nicméně není moc poznat rozdíl. Jen je to dražší....Samozřejmě, když se motor hodně dlouho vytáčí do vysokých otáček třeba až k red line, dostává zabrat tak jako tak a s účinnějším palivem to může být ještě víc, ale myslím, že na našich předpisy omezenými komunikacích se moc příležitostí k tomuto nenajde snad až na okamžik předjíždění apod. Takže tankování 100okt. benzínu do klasických sériovek určených pro běžný provoz je možná zbytečné, potvrdilo mi to více mechaniků, ač mi nikdo vyloženě něřekl, že je to pro motor na závadu. Takže jsme zůstali u 95okt. V-poweru.

2007-06-25 09:23:59

Přesně tak, jde o to, předjíždění, jizdu do kopce, mám p10 1,6 16V 75 kw, ale je znát velkej rozdíl, mezi normálni 95, 95 od shellky a 95 shell v - power, je to znát na výkonu motoru a halvně na spotřebě, s v - power udělám na plnou nádrž o více jak 100 km víc, aje jen o korunu dražší, tak jsem chtěl zkusit v - power racing, jestli třeba ještě snížím spotřebu a to že výkon poroste je mi na tuty jasný, ale jen sem bál těch 100 oktanů, nic víc, já normálně řadím kolem 3000, to je optimum, pro ten motor co v tom mám, i tu převodovku, ale není problém jí vytočit na 2. st. až na 110 km/h, když si škytá omezovač, vím, že to dost ničí motor a proto to téměř nedělám, ale předjížděnídám běžně při 110 -120km/h 4.st. takže jí sem tam dostanu na těch 5000 ot.

2007-06-25 09:43:01

Motor to využije, ide ale o to, koľko krútiaceho momentu alebo výkonu prinesie iný benzín.

Pozor aj na to, že motor je stavaný na určitý výkon ..spojka, prevodovka. Preto sa na iný objem, alebo iné palivo (nafta) dáva iná spojka a prevodovka. Viď spojky/prevodovky v N16, RSF530A (1.5 benzín), 50A (nafta), 70A (1.8 benzín) sú stavané na iné krútiace momenty/tlaky. Spojky sú stavané na isté prítlačné sily 200 (355kg) 215 (450kg) 240 (580kg).

Ide ale o to, aký veľký nárast výkonu spôsobí palivo s vyšším okt číslom, a aký je dopad na komponenty pri dlhodobom používaní takého paliva.

2007-06-25 11:22:38

Takže myslíš, že když to zkusím dvakrát natankovat, abych zjistil rozdíl že by se nic stát nemělo? A nebo přestavět motor a přervodovku a tankovat ho pořád

2007-06-25 11:34:44

no uznávam, že som skôr teoretik, ako praktik, som majiteľom autí ani nie pol roka.

nemyslím, že by si musel zrovna vymieňať spojku a prevodovku, ak chceš tankovať viac oktánov.

len som uvažoval, že možno potom motor vrátane spojky/prevodovky "skorej" odíde. Ale čo je to "skorej", o tom nemám ani páru

2007-06-26 17:30:20

vyssie oktanove cislo paliva znamena vyssiu odolnost voci detonacnemu horeniu.Moderny motor bezi v urcitych rezimoch na hrane detonacneho horenia,co strazi knock senzor,a ak ten zaznamena detonacne horenie ECU znizi predstih a upravi davku paliva Takze ziadna vyssia vyhrevnost...

2007-06-27 00:07:15

Ako som uz spominal, mám nefunkcny knock senzor a ked som natankoval V Power Racing motor ide tichsie a v ziadnom rezime som nezaznamenal ani naznak klepania ventilov. Resume: funguje to ako pise RS955 je mensia nachylnost na detonacne horenie. Druha vec ze som dosiahol o 10km/hod vyssiu maximalku ako na V power. (Tacho 230km/hod)

2007-06-27 09:09:52

Tak já ti zkusím a uvidíme Díky za rady

2007-06-27 13:08:05

podle me zkusenosti sem presel z 95 na 97 je tam minimalny rozdil ale vuci cenne se tento rozdil vyplati ... a 100 tam cpat porad je blbost, i pro auto i penezenku ...

2007-06-27 13:26:59

Tak asi jednou by se zkusit mělo všechno =) Já teď tankuju pořád v-power a rozdíl je znát...

2007-06-27 16:42:35

Rozdiel obyc 95 ocatnovy benzin a V Power som ako pri natankovani 99+ nezaznamenal. Jedine kedysi som pri dlhodobom tankovani dospel tiez k tomu ze som mal skoro o 1l nizssiu spotrebu. teraz V Power tankujem skor pre dobry pocit ze to snad aspon trochu cisti spalovaci priestor. a ak necisti tak snad aspon menej zasiera . Iny rozdiel som tam nevypozoroval. Z toho pohladu je vyhodnejsie pre mna tankovat ked uz tak V Power racing v Nedelu (davaju totiz na Slovensku vtedy dvojnasobny pocet bodov ako za V Power az 6Smart bodov za 1Liter) ked to prepocitam tym stylom ze za 1399 Smart bodov mam 1L oleja Shell Helix Plus 5W 40 ktory inak na pumpe predavaju za cca 400,- Sk/liter vychadza mi ze dostanem naspat defacto na kazdej nadrzi skoro 100,- Sk naspat. (tankujem cca 50-52litrov vzdy pri bliknuti kontrolky) takze aj takuto ekonomicku stranku mozno v tom vidiet

2007-06-27 16:53:09

Ja som mal V power iba parkrat a rozdiel medzi klasickou 95 a v powerom som nezaznamenal prakticky ziadny. Pri dlhodobejsom tankovani 98 oktanoveho benzinu sa mi zdalo auto o trosku zivsie, ale mozno som si to len namyslal

2007-06-28 08:03:31

to je fakt, tady dávaj taky v něděli dvakrát tolik, zjistil jsem to když jsem byl skoro na suchu, ujeto 810 km na plnou nádrž, ale já potřeboval tankovat v sobotu no jo no co se dá dělat...Já rozdíl mezi obyč. 95 a v-power pociťuju asi trochu v kopcích a při předjíždění, abych zrychlil, tak nemusím pokaždý podřazovat...=) Dřív sem musel, ale to že na plnou obyč 95 okt. jsem ujel max. 720 km, a na v-power 815km, to už je dost podstatnej argument a to jsem jedil stejným stylem, povedlo se mi hned dvakrát za sebou, stejnou spotřebu jsem měl i u OMV, ale to zas nebylo tak živý =)

2007-06-28 09:40:17

Já mám třeba vypozorovaný hladší a tišší chod motoru, zejména při vytáčení , kdy je motor i trochu živější než na obyč benzín. Spotřeba je též mírně nižší s V-powerem. Na litru je rozdíl 1.60,-, ale mi se to vyplatí. Aditivace v tomto palivu zajišťuje větší čistotu a taky maže.


Odpovědět

1  2  3  4