Fórum - Téma


Vibrace při aktivní 4x4 u T32


Fórum X-Trail T32 Vibrace při aktivní 4x4 u T32

Informace o modelu: Nissan X-Trail T32



2015-09-04 09:53:08

Zdravím, je tu někdo s T32 a má podobnou zkušenost ? Při aktivní 4x4, se zařazenou 5tkou nebo 6tkou, v otáčkách lehce nad 2000ot/m, cítím od zadního diferáku vibrace, které jsou docela silné, že si toho všimne i jinak úplně bezcitný neřidič. Dělá to od nového auta. Zkoušeli jsem i předváděcí, dělalo to také. Zkoušel jsem to i s náhradním Trailem, kterého jsem měl půjčeného po dobu servisu, a dělal to také. Podle mě se jedná o nějakou systémovou chybu zralou na svolávačku. V Nissanu jsem to hlásil, ale o takovém problému ještě neví.

2015-09-04 10:38:47

petr.l: ahoj cital som o tom na zaranicnom fore v UK jeden to mal ostatny nie a cudovali sa lebo o tom nepoculi. Neviem aku mas verziu ja mam Tekna 4x4 5 miestne a nerobi mi to. S cim som mal ja problem bolo trasenie lavej cocky na svetlomete, vymenili mi to a uz nie je problem. potesi ak by si nahral ten zvuk.

2015-09-04 10:39:22

Super ze pribudaju uzivatelia s T32, nejak nas je malo:)

2015-09-04 11:15:45

raketak: Mám také pětimístnou Teknu V pondělí jdu na garančku tak s tou čočkou to nahlásím také. Také mi klepe, hlavně na volnoběh je to vidět. Zkusím to nahrát, ale nevím jestli to bude dostatečně slyšet, spíše jsou cítit vibrace v sedačce a volantu...

2015-09-04 11:28:38

petr.l: Ahoj sranda ze aj ty mas tu cocku:) ano presne volnobeh vecer ked sa postavis za autom svetlo tak odporne trasie....To ti opravia nie je problem. Uplne mi nejde do hlavy tie vybracie a trasenie. lebo co viem tak permanetna 4x4 uzavierka funguje iba do 40kmh a v rezime auto primarne funguje iba predna a v pripade situacie sa pripoji zadna naprava- Inak tam nejde krutak, aspon to som odpozoroval ked si pozeram jednotlive napravy ako sa pripajaju. Vyskusam to pri 5-6 okolo 2000 dam na auto a poviem ti ale doteraz som nic take nespozoroval..

2015-09-04 15:07:23

raketak: 4x4 je se plně odpojí až kolem 110 - 120 km/h , do té doby jde na zadek cca 10%, aby při prokluzu bylo možné ihned přenést točivý moment na zadní kola. Když si přepneš na počítači na rozdělení točivého momentu tak si všimneš, že opravu poslední dílek zůstává i u docela vysokých rychlostí. Ty vibrace přestanou, když ten poslední dílek zhasne, nebo když to manuálně odpojím. Osobně si myslím, že mít 10% výkonu na zadku je v rychlostech nad 100km/h zcela zbytečné. Zadek potřebuji většinou v nízkých rychlostech na kluzkém povrchu nebo v pomalých mokrých zatáčkách ve stoupání. Kdyby se to odpojovalo při 80ti km/h tak se nic neděje. 4x4 LOCK se odpojí někde kolem 20ti km/h tuším.. A také se sama připojí, pokud auto moc hrabe

Připadá mi, že diferenciál nezvládá přenést tak vysoké otáčky kardanu a působí jako brzda. V rámci servisu nechám vyměnit olej. Nechám tam dát Valvoline Synpower Gear Oil TDL 75W-90 , je to plně syntetický olej. Některé mazací plány uvádějí 80W-90m jiné 75W-90. Oba mohou mít po zahřátí mírně jinou viskozitu. 75W-90 co je tam originál je pravděpodobně polosyntetika. Plná syntetika by měla snáze pobírat vyšší teplotu, tak to třeba pomůže.

2015-09-04 17:32:52

petr.l: Olej ti nepomůže podle me bude vad na některá zadní poloosa nebo uložení kardanu či kardan samotný zle vyváženy apod. Případně samotný diff . Chtěl bych opravu v zaruce zatím tam necpal olej

2015-09-04 17:38:02

svobi: V pondělí vezu auto na servis, tak budu chtít, aby se na to zaměřili. Snad to nebude tak vážné, jen na nové čelní sklo jsem čekal dva měsíce :( Díky za rady, pak dám vědět, čím to bylo..

2015-09-05 18:20:00

Cauko skusal som to na dialnici mal som diferak na auto aj lock 5-6 okolo 2000rpm a vobec ziaden zvuk vibracia atd.

2015-09-11 18:42:12

Ahoj, tak po výměně oleje v zadním diferáku se vibrace objevují i nadále. V servisu to budou řešit

2015-12-04 10:13:24

Tak po nějaké době přidávám nové informace k tomuto tématu. V servise byl vyměněn kardan za nový, taktéž na zkoušku vyměněn diferenciál. Bohužel beze změny. Se stanoviskem centrály NISSANU, že se jedná o vlastnost se asi nesmířím. Servis se snaží pomoci jak může, bohužel už ale neví co s tím

2016-05-30 12:12:29

AKTUALIZACE 30.5.2016 - servisy v ČR již pravděpodobně registrují více případů a tak jsem dostal informaci, že se tímto jevem bude zabírat přímo továrna. Tak snad na něco přijdou, zatím to trvá teprve rok.

 sjaro
2016-05-30 15:59:12

petr.l: Nech skontroluju vnutorne klby zadnych poloos.Myslim že bude niektory klb nepresne vyrobeny.(alebo zabudli zakalit.)

2016-05-30 16:52:41

sjaro: to by ale dělalo pořád, protože poloosy se točí pořád, a toto se děje jen pro sepnuti elektromagnetické spojky v zadním diferaku. začínám si myslet, ze to bude v transferu z převodovky...

 sjaro
2016-05-30 21:05:16

petr.l: Nepresne vyrobene alebo vydrane vnutorne klby strpaju autom len pri vyššich rychlostiach a len v zabere.

2016-05-30 21:09:55

sjaro : ok, děkuji za tip, nechám to napsat i soudruhum do tovarny, at to proveri jako jednu z možností. To by pro ne byla jeste docela levna svolavacka, fakt to dela kazdy trail co jsem zkousel... Diky

 sjaro
2016-05-30 21:21:36

petr.l: Soudruhum do tovarny možeš napisat aj prečo na staršie modely X-trailov nedodavaju len samotne vnutorne klby ale cele poloosy,Nahradny vyrobcovia su na ne len dvaja, dostupny len jeden a klby su tak nepresne vyrobene že su horšie ako zodrate orginaly.


Odpovědět