Fórum - Téma


Vhodné otáčky SR20DE


Fórum Primera P11 Vhodné otáčky SR20DE

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2013-02-28 23:24:36

Ahoj,

tak jakožto nový majitel se ptám ze zvědavosti jaké jsou podle Vás vhodné otáčky pro tento motor, protože mě trochu zarazil návod k Primeře (P11- 144)

V návodu je napsáno jestli si to dobře pamatuju, že 5. rychlostní stupeň řadit už při 45 km/h což mě trochu překvapilo.

Skutečně otázky v tomto pásmu jsou v pohodě a nevadí motoru nízké otáčky?

Já osobně bych řadil pětku na vyšší rychlosti a taky podle situace.

Jen dotaz k diskuzi na kolika řadíte Vy...

2013-02-28 23:35:43

2000-3000ot. idealni pasmo, tak okolo tech 3000ot. radit. Z origo prirucky, co mam, tak je to tam taky popsano a ne zdaleka tak nizko, jak pises.

Kazdopadne tohle tu bylo jiz reseno a ne jednou...

2013-03-01 00:01:26

Nemělo být v tom návodu od 145km/h

Jezdi jak se ti líbí,ale na otáčky pod 2000ot jsou ropáci.Krátkodobě po klidným přeřazení se rozjede i z 1500ot,ale pro ustálenou jízdu od 2 do 4000ot a od 4 do 7000 to správně jede.

2013-03-01 09:09:22

Právě, že mě to taky překvapilo. Pokud umím dobře německy tam ta je skutečně popsáno že ,,pětku,, na 45. Já to zkusím vyfotit

A při klidné jízdě když se nikam neženu, je prasárna dávat pětku v 70 km/h ?

A omlouvám se jestli to tu bylo řešeno, za duplicitní téma

2013-03-01 09:16:30

Rid se dle tech otacek. Dle dane rychlosti radit v 2600-3000ot.

2013-03-01 11:07:45

Skutečně tyhle radící pásmam u 144ky jsou takl napsaný, i v českým návodu, taky jsem se divil, ale prostě naše SRko je jinak zpřevodovaný a nalazený, víc na tu ekonomii a ekologii = nižší otáčky.

Ale to rozmezí co psal Jagy je podle mě i pro naše SRko nejvhodnější

2013-03-01 11:27:29

Uf to jsem si oddechl, že má někdo v návodu stejné věci jako já

Pokud se potřebuji rozjet tak řadím na těch 3 nebo 4 tisících a při klidné jízdě řadím kolem těch 2,5 ve smyslu že to je když se nikam neženu a potřebuju plynule zrychlit ve městě

2013-03-01 13:46:46

myslim ze takato tema tu uz bola, alebo mozno v tvojom vlakne o nakladoch sa to riesilo, cize stacilo napisat tam a nie novu temu zalozit

2013-03-01 13:49:43

Omlouvám se, příště budu lépe hledat

2013-03-01 15:03:49

tu mas :) http://www.nissanclub.cz/...lect=213679#message213679

2013-03-01 23:01:19

jinak ten navod by vysvetloval, proc ma tolik 144 vytahany retez

2mato  
Mato
2013-03-12 09:13:23

protlak: na 5ke 45 je chore to je fakt a to som za to, ze nie je problem jazdit na SRku ani na 1500ot a vyssie, ale treba pri tom pouzivat rozum ...

najnizsia rychlost na 5ke po rovine a s pierkom na plyne bez potreby zrychlit je 60km/h to mas tak 1600ot a motor si kludne a hladko bezi... pod 1500ot sa na vyssich stupnoch (4-5) uz neciti SR dobre

2013-03-12 09:46:29

Někde jsem četl vyjádření jakéhosi technika ze Škoda Auto (prý vývoj), že jejich benzínovým motorům nevadí otáčky klidně i 1200 ot/min a že tento způsob jízdy je ideální pro nízkou spotřebu .... tak nevím, kde udělalo české technické školství chybu ...asi málo fyziky ...))

....jinak třeba Mazda MPS 6 má velmi striktní doporučení netlači na plný plyn pod nějakých 2.500 - 3.000, protože jinak silové účinky výrazně snižují životnost motoru a pohonu ..)

2mato  
Mato
2013-03-12 10:01:13

franta.s: otazka je nakolko novym vyrobcom zalezi na zivotnosti tvojho motora... taka fukana 1,2 TSI ktora jazdi stale v aute ako octavia na 1200ot a je este fukana turbom aby isla, ta ma ozaj dobre vyhliadky

uz aj na 1,4 mi to pride velka zataz fukat nejakych 180nm pri 1500ot a drtit to v aute ako octavia na 6ke do kopca ...este nech daju predlzeny interval oleja 30 000 super long life a vieme o com im ide

mazda to ma asi preto, lebo ma velko turbo jak svina a 2,3 je uz dost velky objem na 4valec, ked sa to nadychne poriadne tak asi dobre prevetra loziska aj kluku na nizke otacky...asi ten motor hodne vibruje... urcite ma slabe vyvazovanie aby isiel dobre vo vysokych otackach, s dobrymi vyvazovacimi hriadelmi a dlhym zdvihom by nemal problem jazdit na 1500ot

2013-03-12 10:09:49

2mato ...a to je přesně ono, fyziku neošidíš, co dělá s motorem s malým hliníkových blokem 180 Nm při 1500 ot/min je jasné. Na ty 1, 2 TSI jsem hodně zvědavý. Někde mezi 1500 až 2000 je pro každý benzínový motor hranice, třeba motory s proměnným časováním to mají zpravidla níže.

2013-03-12 11:16:59

Já vám nevím, ale vždyt ono "podtáčení motoru" s větším loadem zvyšuje dynamickou kompresi, ta samozřejmě pusobí silou na hnací ustrojí = ojnice, klika a dále převodové ústrojí kterému je to ale jedno, neb je zubové rotační. Takže leda zvýšený tlak v kompresní části motoru a větší síly na krut na klice... Hmm a jak se tyto části asi cítí, když z nulové rychlosti začnete hrabat, nebo bez prokluzu spojky podřadíte? To mě přijde jako daleko větší stres na materiál teda. A taky na vámi stále zminovaný rozvodový řetěz. Ten řetěz tahá ve všech otáčkách stejnou zátěž = dvě vačkové hřídele, které kladou odpor součtu součinitelů tření mezi vačkou a vahadlem a tlaku pružiny. Ten řetěz neroztáčí hnanou nápravu... Zrovna rozvodáku je jedno, jestli podtáčíte motor. Tomu víc vadí právě divoké změny v otáčkách (hrabačky, divoké podřazovaní, škubání, atd).

Každopádně když vidím, co motor vydrží s turbem, tak nějaký podtáčení je asi SR20tce jedno. jaký bude asi rozdíl v dynamické kompresi u podtočeného motoru na 90%load a motoru přefouklém na 0.7bar a load 90% ? Myslím, že přefouklý motor se zapotí víc teda.

2013-03-12 11:25:17

to mi nerikej, ze nemam podrazovat do otacek, vzdycky kdyz zpomaluju - odbocuju na dalnici nebo z dalky brzdim na semafor, tak podrazuju jako zbesilej

2013-03-12 11:28:09

protlak: podřazovat ano. Však jsem psal "BEZ PROKLUZU". Tedy podřadím a na ráz pustím spojku, auto poskočí. Když se dělají věci plynule, tak je to v cajku, neb změna otáček se odehráva taktéž plynule.

2013-03-12 11:36:49

Arteee: aha, necetl jsem to poradne. rano jsem nepouzitelnej...

2mato  
Mato
2013-03-12 11:42:16

franta.s: je to tak, je to ale dost aj o nastaveni motora a spalovania, ak motor a spalovanie bezi hladko napr pri VVTi a podobne tak sa to da aj nizko...konvecny vysokootackovy motor proste uz len z hladiska casovania ventilov nedokaze optimalne spalovat a ovela viac vibracii produkuje a to vsetko ide od piestov kluky lozisiek do celeho retazca a vyklepava loziska a ulozenia...

artee to vidi dobre, staci si len predstavit porovnanie otaciek a zataze: ak mam tu istu zataz v podobe odporov proti hnaciemu retazcu pri 1200ot sa kluka otoci par krat a na jednu otacku je zataz velmi vysoka co devastuje kluku aj loziska ak to cez prevod tahas na 4000ot zataz na jednu otacku je ovela mensia...

podradovanie na tvrdo hlavne do nizsich stupnov je hnus, vzdy ked tak niekto jazdi tak to auto lutujem ... tie nahle rany a zmeny prudkej zataze a nutene skokove vykonanie zmeny otaciek je zabijak.... ja vzdy medziplyn alebo len zvysim otacky napr na rodinnom 1,9tdi pri podradovani zo 4 na3 zvysim otacky na cca 1300-1500 a makksie pustim spojku a pekne ju rychlo zhltne a makko prejde... chce to len cvik


Odpovědět

1  2  3