Fórum - Téma


VERVA 100 do Dig-T 115


Fórum Qashqai J11 VERVA 100 do Dig-T 115

Informace o modelu: Nissan Qashqai J11



2015-04-07 21:58:48

Zdravím všechny QQmany, máte někdo zkušenosti s navýšením výkonu u DIG-T 115 při použití nejvýkonnějšího paliva od Benziny VERVA 100??? Výrobce uvádí navýšení výkonu u kteréhokoliv motoru o 10 - 15 %. Díky Tomik

NO_HITS  
Laďa
2015-04-08 01:21:32

tomikcrf: Verva 100 je klasickej natural 95 přehlcenej aditivem VIF ve finále to má 98 oktanů, mě to ale hlavně v chladným počasí víc kouřilo a víc to smrdělo. Já bych zvolil mnou doporučovanou řadu OMV MaxxMotion, je to jedinej k nám dováženej benzin bez biosložek (z rakouska) a MM95 stojí míň jak verva jezdil jsem na vervu asi 3 roky, pak jsem přešel na ten maxxmotion. Takže verva není špatná ale víc jsem spokojenej s OMV asi tak navýšení výkonu je blbost, řídící jednotka si to skrouhne na předstihu, musel bys provést zásah do ECU a nebo mít rozdělovač kterým by sis nastavil základní předstih, což nemáš

2015-04-08 02:14:34

Netvrdil bych úplně že to neudělá nic bez zásahu do ECU nebo sáhnutí na předstih přes rozdělovač (který už dnes auta ani nemají)... dnešní motory fungují už trošku jinak.. natankovat ho můžeš,to ničemu nevadí,ale nečekej že to pojede najednou lépe.. do nádrže nenaleješ koně navíc.. chce vyjet třeba celou nádrž a víc než dojde ke změně... jednotka si přizpůsobí předstih a plnící tlak podle signálů z knock senzoru (detonační senzor).. předstih se zvyšuje pomalu a opatrně aby nedocházelo k detonacím... navyšování se zastaví jakmile už to bude příliš.. takže to chce tankovat dlouhodobě a né že tam teď za 200,- cvrknu a zkusím si jak to hrozně pojede,.. nechci vyvracet ty procenta zvýšení výkonu která uvádějí páni z Nissanu,ale tolik to asi taky nebude.. každopádně nějaká změna by tam mohla být.. podobně když do nového auta které si žádá od výroby 100 oktan nalejete 95ku tak jednotka dostane signál od knocku aby stáhla předstih a popřípadě i tlak turba.... po nalití 100 oktanu se opět jednotka pomalu přizpůsobuje na vyšší předstih..

NO_HITS  
Laďa
2015-04-08 07:36:15

meny: podle me je mapa pevne dana a upravuje se predstih jen v tom smyslu aby se zachoval jistej prednastavenej poměr palivo/vzduch tak aby to nezaclo detonovat. Ale to jsem v podstatě napsal to co ty Meny.10-15%nárůst vykonu bych ocekaval spis v případe kdyby dotycnej tankoval nekde nejakej šmejd z jzd a po pouziti vervy by se mu diky velkymu množství aditiv procistil palivovej system /ventily / svíčky.

Pokud už nekdo chce jezdit na tento benzin, je podle me lepší natankovat u benziny klasickou 95 a pridavat do ni 6 vicek plechovky VIFu to vyjde na celou nádrž mnohem levněji a ta směs bude stejna. Zkratka ta verva je strasne predrazena na to co je to zač

NO_HITS, 2015-04-08 07:36:15 napsal:

meny: podle me je mapa pevne dana a upravuje se predstih jen v tom smyslu aby se zachoval jistej prednastavenej poměr palivo/vzduch tak aby to nezaclo detonovat. Ale to jsem v podstatě napsal to co ty Meny.10-15%nárůst vykonu bych ocekaval spis v případe kdyby dotycnej tankoval nekde nejakej šmejd z jzd a po pouziti vervy by se mu diky velkymu množství aditiv procistil palivovej system /ventily / svíčky.

Pokud už nekdo chce jezdit na tento benzin, je podle me lepší natankovat u benziny klasickou 95 a pridavat do ni 6 vicek plechovky VIFu to vyjde na celou nádrž mnohem levněji a ta směs bude stejna. Zkratka ta verva je strasne predrazena na to co je to zač ..

2015-04-08 08:25:45

se nestačím divit co tady zase padá za nesmysly. Aneb místní brouk Pytlík se pustil do spekulací o benzínu a mapách. No nicméně budu trpělivý a poučím brouka Pytlíka v domění, že se třeba nebude pouštět do fundovaného radění ostatním ve chvíli, kdy o tom ví prd. Nicméně trpělivost Ferdy Mravence už je na hraně a nejradši by brouka Pytlíka shodil do rybníka.

Tak předně, jestli slibuje výrobce benzínu zvýšení výkonu, tak k němu může dojít, ale důležitější je, jestli ho slibuje výrobce konkrétního auta. To, že moderní motory mají možnost ovlivňování mapy předstihu (to je mapa, která nejvíc ovlivňuje sílu motoru) podle signálu z knock senzoru, je pravda. Taky je pravda, že je to dlouhodobej proces, takže je třeba vyjet alespoň nádrž aby se předstih posunul směrem nahoru. Co ovšem nikdo z nás neví je, o kolik má řidící jednotka možnost posunout předstih směrem nahoru. S jistotou ti můžu říct, že i kdyby to byly blbý 2 stupně, už bys to měl cejtit na síle motoru. A reálnej potenciál toho benzínu odpovídá zhruba 3--4° navýšení.

Benzíny typu Verva 100, Maxxmotion 100 musí splňovat normu 98 oktanů. V reálu ale mají okranů víc, stejně jako má víc 95 oktanovej benzín, protože kdyby Čoi zjistila míň, byla by z toho pokuta. Jak se lze přesvědčit v nedávném Světě motorů, oba tyto benzíny měly necelých 100 oktanů.

Mám v autě širokopásmovej knock senzor a auto naladěný na hranu těchle benzínů. O něco málo odolnější se mi zdá Verva 100, která mimochodem díky aditivům docela voní. Ale ani s Maxxmotion není problém.

Osobně bych neřekl, že počet oktanů bude mít vliv na tlak turba, nicméně ty mapy jsem neviděl, ale nevěřím tomu.

Poměr palivo/vzduch samozřejmě řídí po většinu času lambda, předstih na to prakticky nemá vliv.

Spotřeba může jít z dlouhodobýho hlediska dolů, ale tak o 0,1-0,2 litru vlivem vyšší síly motoru.

Momentálně tankuju za 32-33Kč, takže nevidím důvod proč se otravovat s nějakým aditivováním víčkama.

Za mě, do sériovýho neupravenýho motoru bych ten benzín používal asi jenom v letních vedrech, aby se kompenzoval propad výkonu způsobenej vyšší teplotou nasávanýho vzduchu.

2015-04-08 09:35:32

Přesně tak Verva se nam možná osvědčila líp i v Evu . Ono celkově aditiva ne jen na oktanove cislo ,ale i na lepsi horeni...

Nové jednotky jak bylo řečeno jsou velice chytré a umí si z dost věcma poradit .

Příklad 350Z turbo kit Greddy , kde je Greddy e Manage neumí posunout předstih pouze palivo a auto jezdi s turbem i na ,,serii" předstih a motor je schopný si to odregulovat , sem tam si zadetonuje ,ale lehce že je stím schopný jezdit hodně dlouho.

Další věc je ,že tento motor už je myslím přímo vstřik ,který jezdí i na chudo . A s přímosvtřikama a našema benzínama mělo trochu problém Mitsubishi kterej tenhle systém už mělo dávno a občas docházelo k zakarbonování . Chce mu to dát občas čočku a kvalitní benzín.

Kámoš s 1.2 Tsi se snaží jezdit už jen na vervu take motor ochotnější , spotřeba lehce nižší .

NO_HITS  
Laďa
2015-04-08 10:59:45

tofoj: díky za vysvětlení

Jen s tím aditivováním jsme si nerozumněli. Kdesi na oleje.cz je o tom rozsáhlá diskuze , že ta verva je to samý co 95+ větší porce VIFu , bral jsem to podle cen v Brně, kdeverva stojí 35kč/litr, proto jsem navrhnul jako levnější alternativu tu aditivovanou 95, pokud máte vervu za 33Kč tak můžete jásat a není co řešit.

Ono s tou kvalitou je to proměnlivý i v rámci krajů. Já na brněnsku doporučuju maxxmotion 95 nebo 100 a marcel si zas chválí optimal 95 u kterýho jsem měl pocit že jedu jak s lehce zatáhlou ručkou a navíc to strašně smrdělo, on má zas podobnou zkušenost s OMV

2015-04-08 11:55:27

V prvotních fázích, než jsem zjistil, že moje auto na 95ku fakt nepojede (komprese a velikost turba), jsem zkoušel přilejvat do benzínu různý aditiva. A vliv na oktany to dle senzoru mělo, ale nebylo to na úrovni 98+ benzínu. Stejně tak se mi neosvědčilo ředění 95ky s 98+, kdy výsledná směs měla v podstatě vlastnosti 95ky. A důležitý není jakej máš pocit, ale co ukazuje senzor poslouchající motor. Na základě takovejch pocitů totiž vznikaj různý nepravdy. Kdybych takhle ladil auto a spolíhal u toho na pocity, tak nikdy nic nenaladím, protože támhle mi od kola odlítl šutr a vyhodnotím to jako detonaci. Pocitama si můžeš pomoct, ale vždycky potřebuješ data. A když vidíš, že seš v mapě o sloupec dál (motorem proteklo víc vzduchu), pak je ten pocit že to jede líp správnej.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-08 12:06:16

tofoj: A pak čemu má člověk věřit a čím se řídit, když se všude píše něco jinýho , každopádně díky za víc než dostatečný objasnění problému

2015-04-08 18:51:08

Ferdo,to jsi napsal velmi vtipně Nohi někdy stačí zbrkle neodpovídat a číst příspěvky a pak něco doplnit.Pořád ti to nějak nejde

Je pravdou,že např. motory TFSI jsou bez vyšších octanů žíznivý mrtvoly. Ale to i starej 1.8T je dlouhodobě se sto octany velmi živý a ůsporný.

Ještě nedávno se k nám dovážely ze západu benzíny,který octanový číslo nesplňovaly a platí to dodnes - například ta sr.čka u Shellu.A nebo to někde smíchávají Jenže takovým nadnárodním úplatkářům nikdo pokutu nedá

Proto to za hranicemi pořád líp jezdí na jejich čistý paliva.

A když nic jinýho,tak aspoň auto nemá ucpanej palivovej systém tím bio šlemem.

2015-04-08 19:44:19

Kluci všem moc díky za příspěvky. Počítám samozřejmě se stálým používáním vysokooktanového paliva do DIG-T 115, neřeším 1,50,- Kč za litr, používání kvalitního benzinu se časem určitě projeví. Mám zkušenost s předchozím autem Peugeot 2.0 HDi 100 kW, kterej po Verva diesel jel jak čert a bral o cca. 0,5 l/100 km méně. Bylo to opravdu markantní, ale doteď nemám zkušenosti s benzinem. QQ mám mít v polovině května, takže jsem už nadrženej jak puboš :-D


Odpovědět