Fórum - Téma


Ventilátor fouka jen naplno


Fórum Almera N15 Ventilátor fouka jen naplno

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2008-12-29 22:03:09

ľudia stala sa mi dnes taká veľmi veľká nepríjemnosť...určite každý poznáte stredový panel na Almere N15...na ľavej strane je "ovládač" sily fúkania vzduchu, v strede ovládač na teplotu vzduchu, ktorý fúka do kabíny a na pravej strane je "ovládač" ktorým sa reguluje kade má vzduch do kabíny fúkať...problém spočíva v tom že mi nefunguje regulácia sily fúkania...tento ovládač ma 4 pozície...

1 - vypnuté fúkanie

2 - slabé fúkanie

3 - stredne silné fúkanie

4 - silnejšie fúkanie

5 - silné fúkanie

nech dám ovládač do ktorej kolvek pozície 1 až 4 vôbec mi to nefunguje...funguje to iba vtedy ak mám ovládač v pozícií 5...čiže fúka len na poslednej pozícií...ten stredný ovládač a ovládač na pravej strane funguje normálne...tento problém sa vyskytol dnes...auto stálo na jednom mieste od soboty 7:00 do pondelka 16:30...ten ľavý ovládač bol celý čas v tej 5 pozícií...mám taký pocit ako keby v tom aute niečo zmrzlo a posralo sa to...ak niekto viete čo by to mohlo byť za problém prosím napíšte mi to sem...lebo ma z toho ide trafiť od jedu

2008-12-29 22:15:42

ked si auto uplne zohrial tak sa to nerozbehlo? ze sa toakoze "odmrazilo"?

2008-12-29 22:20:47

nie absolútne nič...najazdil som dnes cca 70km na ňom a vôbec nič...skúšal som aj vypnúť a zapnúť spínaciu skrinku a nič...absolútne sa to nerozbehlo...ešte v sobotu ráno keď som išiel do roboty to perfektne fungovalo...žiadne škrípanie a ani nič podobné...dnes som naštartoval hneď mi na plné pecky začalo ofukovať predné okno...jak mi ho rozmrazilo tak som to chcel stiahnuť a nič...hneď sa to vyplo...1,2,3 a 4 poloha mrtva...

2008-12-29 22:21:45

neviem ako to ma almerka, ale poistky si pozeral?

2008-12-29 22:21:58

Odisiel ti rezistor kurenia.Pod kurenimna pravej strane sedi siroky konektor.Treba skusit precinovat.Velmi dolezite,je menit palovy filter ,lebo ak je zasrany nestiha sa rezistor chladit.

2008-12-29 22:29:46

serzino ale kúrenie mi funguje dobre...ak dám aby mi fúkal studený vzduch tak fúka studený...ak chcem teplý tak ide teplý...len proste regulátor SILY FÚKANIA mi nefunguje...fúka iba na poslednom stupni...a to je ten najsilnejší...čiže to fúka jak drak...ak to dám na nižší stupeň fúkania tak to nefúka už vôbec...fúka iba na to poslednom stupni

2008-12-29 22:35:10

Odeslo nam to kdysi na primere je to takova desticka proste plosnak pokud si to dobre pamatuju vse jsme proletovali a bylo to ok

2008-12-29 22:39:01

fúúú a asi mi nebudeš vedieť povedať v ktorej časti (približne) sa to nachádzalo že nie?...podľa mňa to tieto nissany budú mať skoro rovnako...

2008-12-29 22:44:05

Je to umístěno přímo na ventilátoru topení.

2008-12-29 22:47:11

ALMERKA ďakujem ra tip kde je umiestnené...zajtra to vytiahnem a preriem

2008-12-29 22:47:51

jj, tento odporový dělič je na tělese ventilátoru topení a ten je v nohách spolujezdce. Destička je tam z důvodu chlazení odporové kaskády.

2008-12-29 22:49:17

vynikajúco...tak teraz aspoň viem čo mi mohlo spôsobiť tento problém a kde hľadať zdroj toho problému...ďakujem vm všetkým...moc si to cením...asi by ma po nejakom čase z toho porazilo

2008-12-29 22:49:20

Jinak tady máš jeden odkaz, nečetl jsem to ještě, ale snad se něco dozvíš blíže. http://www.nissanclub.cz/article_detail.php?id=66 Rozhodně to není pojistka - v tom případě by nešel ventilátor vůbec

2008-12-29 22:52:33

len som strelil

2008-12-29 22:55:00

To neva Vysvětlím Ti to - pojistka je totiž před přepínačem a tím děličem. Takže by nešlo nic, ale on má jednoznačně odporový dělič v prdeli Nejrychlejší poloha mu jde a ta je "napřímo" nikoliv přes dělič.

2008-12-29 23:01:25

super ďakujem za ten odkaz...aspoň viem čo mám hladať...ste super...neviem čo by som bez vás poriešil :)...ďakujem veľmi pekne všetkým...a inač nevietie čo sa mohlo stať keď to zrazu skapalo?...???...

2008-12-29 23:08:03

Už nahoře Ti psal Serzino, že jedna z příčin je, ucpaný filtr a tím pádem špatný průchod vzduchu. Tento odporový dělič je plošný s nanesením odporové vrstvy a přímo závislý na proudícím vzduchu a jeho chlazení

2008-12-29 23:11:53

N15 ma filtr ?

2008-12-29 23:15:33

Podle výbavy, jestli má air condition ( A/C) tak má i filtr, jestli ne, tak může být příčina např. v zanesení průduchu nebo jestli je tam nějaká mřížka nebo co. Prostě vstup, který jde k ventilátoru a nebo jen unava materialu a prostě to po letech odešlo. Mohla se dostat do větráku nějaká nečistota a na chvíli větrák spomalil a už to bylo. Těch příčin je mnoho proč se tak stalo, že předřadný rezistor šel do kytek.

2008-12-30 09:51:59

Urcite to tu bylo jit tisickrat omleto ale pridam i ja svou spetkou do mlyna. V odporovem delici tecou docela velke proudy . Je to takova plastova cesticka na ktere jsou nalisovane cesty. Kdys tocit tim cudlikem na stredovem panelu menis cestu která je sepnuta tudis menís odpor. Kdys zmenis odpor jde mensi / vetsi proud k vetráku (v zavislosti na jake sile chces ) 90% chyby je v tom ze ta nejsilnejsi cesta ( kterou tece proud vzdy ) je jistena smd pojistkou tusim .tato pojistka casem prehori .Neni to nic zimou a tak ..Jedna se nejcasteji o unavu materialu . Vymenu snadna . Akorat se to fakt nahovno paji .dal jsem tam kus dratu ...premeril..a bylo to v pohode. Finta je v tom .ze kdys mas vetrak v poloze jak ty popisujes 0-4 jdou proudy prez odporovy delic . (o je vypnuto ) V te posleni poloze - Nejsilnejsi foukani - je vetrák napojen prímo a baterku ..nejde proudy prez odporovy delic . Neni to nic strasneho .Odporovy delic je umisten u prave nohy spolujezdce ..je to dost poznat...visi tusim na 2 sroubech ..vytahnout jde lehce. POkud tam napajis neco velkeho tak dej pozor at to tam zase nacpes zpet. Jinac pokud tam budes pajet tak musis odstranit rosku izolace na danem miste..ale to uz urcite vis. kdyby si potreboval jestenejakou radu ohledne odporoveho delice .Napis PM a rad ti pomohu..Mam s tim zkusenosti (delam elektrotechniku ) . Zatim Ahoj. a lovu zdar


Odpovědět

1  2