Fórum - Téma


Velká spotřeba


Fórum Almera N15 Velká spotřeba

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2008-08-24 15:15:13

Zdravím pánové,

Mám Nissana Almeru 1,6 16V dovezenou z německa,jede super,vše absolutně bez problémů,měl to nějakej dědula a servisoval výhradně v Nissanu,mám od toho i knížku,rok výroby 1998,nalítáno asi 200.000km.

Problém mám se spotřebou,každý tvrdí,že japonci jsou úsporní,tak je mi divný,že mi vychází spotřeba kolem 9-10l na 100km,myslím že je to určitě dost.

Musím ještě napsat,že nejezdím žádný dlouhý trasy,což se na tom taky podepíše ,ale že by tolik?Někdy jedu 5km a někdy 50km.Snažím se na to nešlapat,už si nevím rady,co si o tom myslíte a kde hledat?Na filtr jsem se díval,je jako novej,ještě se chci podívat na tu váhu vzduchu co jste tu popisovaly a dál nevím.

Co vy na to?Předem díky za reakce.

2008-08-24 15:29:12

myslím, že spotřeba odpovídá, a že by japonci byli nák úsporný co se týče spotřeby to slyším poprvé

ale je možný, že je špatná lamda, tam to může lítat klidně o litr

2008-08-24 16:13:41

Hmm, tak to je celkem dost, v městském provozu bych to i pochopila, ale kombinace by měla být nižší. Koukla bych na svíčky, váhu vzduchu, samopzřejmě filtry a hlavně tankovala kvalitní palivo, což třeba u mne je Shell a to ještě tam, kde mají velké odběry a čerstvé palivo. To, že bylo auto servisováno v autorizáku a má servisku je sice pěkné, ale není to všelék. Navíc, když vzpomenu na autorizák Mazdy nebo Nissanu v Ostravě, raději už tam nejezdím, jedním slovem tragédie.

2008-08-24 17:05:22

Spotřeba je dost velká. Note s motorem 1,6 16v bere mezi 5,5 - 7 l . Samozřejmě je to jiný motor a jiné auto ale rozdíl je dost podstatný. Ještě takový dovětek, je zajímavé, že skoro každé auto dovezené z EU je po starším pánovi, který s ním skoro nejezdil . Možná by nebylo od věci auto posadit na dálnici a trošku ho prohnat, jak se říka vyhnat pavouky z výfuku.

2008-08-24 17:19:17

jak říká Pavel + ještě natankovat vysokooktanové palivo. nemusí to být ani na dálnici, stačí podržet na okrsce trojku třeba na 5500 rpm (samozřejmě po zahřátí ) na nějakých 8 km.

Když to nepomůže, tak to neuškodí a nestojí to skoro žádné peníze.

Potom je třeba ještě popřemýšlet nad jízdními odpory.

P.S: tuším, že podobné téma tu už bylo

2008-08-24 17:26:49

Martine,mám stejný motor v sedanu,jen 73 kW verzi.Problém u 1,6 je,že pátý rychlostní stupeň je víc do pomala,než u 1,4 a 2,0 - z toho plyne,že pro stejnou rychlost musí 1,6 víc točit.Spotřeba 9-10 litrů na 100 km je ale hodně,zvlášť,když to nehoníš.Když důsledně držím otáčky do 4000/min,mám spotřebu okolo 7-7,5 litrů v mixu město/dálnice.Když to na dálnici pustím nad 5000/min,radši ani spotřebu nepočítám.

Zkus se podívat na tu váhu,jestli není zanesená (viz návody) a pak bych změřil lambdu.Taky bys mohl auto "protáhnout" - někde na bezpečném a přehledném místě to projet,aby se pořádně zahřála a "probudila" lambda (pokud s autem jezdil někdo opatrný a rozvážný,tj. motor nevytáčel a jezdil pomalu,systém si zadaptoval hodnoty na tenhle režim a "prohnáním" naučíš lambdu zase reagovat na razantní akceleraci,vyšší otáčky atd.)Stejně tak by bylo možné smazat adaptovaný režim a zajet si nový,vlastní.

Koukni i na ty svíčky,nejsou-li černé,od sazí - pak by byla bohatá směs.V tom případě bych zkontroloval těsnost výfukového potrubí - pokud je před lambdu přisáván netěsností falešný vzduch,dává povel ECU,aby obohatil směs,protože naměří vyšší obsah O2 ve spalinách.

2008-08-24 19:17:22

Kocur - Na tu lambdu se mrkni jako na první věc. Pokud Ti nechodí, mohlo by to znamenat zvýšení spotřeby minimálně o litr Dále vyměň svíce, doporučuji Ti DENSO a nebo NKG

2008-08-25 21:26:59

Moc díky všem za vaše reakce a omlouvám se,že jsem vás oslovil zdravím vás pánové,nevěděl jsem,že se tu zapojují i dámy,tímto je zravím.No názory jsou rozdílné,ale ve většině se shodují,tak jak bych mohl změřit lambda sondu?V elektronice se vyznám,nemějte strach,jen mi naznačte co mám kde naměřit,případně jak ji otestovat.Pracuji ted na palubním počítači,hlavně skrz spotřebu,tak doufám že to klapně,o vše se potom podělím,není to moje práce,je to stavebnice,ale zajímavá konstrukce.Bližší info rád podám při zájmu,ale ještě nevím zdali to bude fungovat na mou almeru.Mrknu na tu váhu vzduchu a pak nevím.Jak vymazat jestli jsem to dobře pochopil z té ECU ty jeho naježděný hodnoty?Jo tak jsem si to přečetl znovu a asi je míněný protáhnout to pořádně aby lambda změnila názor na majitele,no tak to jsem ještě pořádně neudělal,jezdím asi jako ten dědula předemnou.

2008-08-26 18:22:43

Uložené adaptované hodnoty vymažeš buď v diagnostickým přístrojem (CONSULT apod.) nebo odpojením baterie.

Funkční lambda musí "kmitat" - střídat úroveň napětí mezi 0 a 1 voltem, měří se při spuštěném motoru a prohřátém katalyzátoru, musí reagovat na přidávání a ubírání plynu.Ideální je osciloskop,ale vystačíš si i s testerem s grafickým displejem.Někdo odsud to snad měřil dokonce multimetrem,ale nějakým profi,co je schopný reagovat dostatečně rychle.

Hodně zdaru !

2008-08-27 17:10:50

Já to taky měřil Multimetrem Digitálním ale mám ho v práci protože je to profi za 12000,-

Já měl spotřebu ze začátku taky okolo 9-11l/100km vyměnil sem svíčky kámoš mi pročistil lamda sondu a pohoda.....Teďka spotřeba kombinová když to nehonim tak okolo 7l/100km a když to trošku honim tak okolo 9l/100km....

A taky už mám vypálenej výfuk ani zvuk mi neděá a to stojí ten Remus na N16 s atestem v německu u nás sem ho nenašel..9990,-

2008-08-27 22:07:32

No ještě mezi čím měřit,jsou tam 3 dráty,jeden je plus,a další dva vedou do ECU podle schématu,když změřím jeden krajní,tak má skoro nulovej odpor proti kostře,druhej krajní taky,akorát ten prostřední né.Tak jsem napíchl osciloskop na kostru a ten prostřední s větším odporem.Ale ted mě napadlo,jestli nemám měřit proti plusu.Po nastartování se mi objevily impulzy,ale úplně jehličkový,po přidání plynu mě paprsek hodně poskočil nahoru a pak zase hned dolů.Ty jehličky jsou hodně slabý,řekl bych spíš,že se naindukovaly od vysokýho napětí ke svíčkám.

Navedte mě mezi čím měřit,schéma mám stažený odtud z nissan clubu.

Ještě prověřím tu váhu vzduchu,ale už po vašich příspěvkách začínám věřit,že to asi bude ta lambda.

2008-08-27 22:13:33

miki : rekl bych ze japonci delaj dost usporny benziny kterej jinej 2litr by ti jezdil za 7 litru . S wv a takle se na 8 sotva dostanes

2008-08-27 22:21:55

Namísto rčení: "Japonci jsou úsporní." řikám já: "Japonci to maj spočítaný." - to říká všechno

A když je něco dobře spočítaný tak je to efektivní a pokud to je spočítaný blbě tak to žere... (nebrat úplně doslova)

Jde hlavně i o algoritmy, kontrolní mechanizmy díky zpětné vazbě atd. atd...todle podle mě japončíci uměj a to hodně dobře oproti jejich kolegům z okolního světa...hlavně šáde...ufff...jak může kua dál za hrbem furt kolo brzdit s aktivním ABS i když už hrb dávno skončil, kolo jede po rovným asfaltu a zabere jen noha z brzdy a zase na brzdu...mezitím toho člověka přejedete tenhle algoritmus je dobrej tak na křáp s pertinaksovým karburátorem :-D

2008-08-28 15:29:58

Sonda má 3 vodiče - v konektoru označené jako 1,2,3 (1- oranžová, 2- bílá, 3- hnědožlutá - než mi začneš spílat, že tam máš jen dva bílý a černej, rozpoj konektor vpravo a stáhni z části, vedoucí k ECU, tu krycí "bužírku", budeš hned v obraze. Vodič č.3 je napájení ohřevu lambdy (je vyhřívaná, i když někdo tu psal, že u GA16DE není - možná výjimečně, nevím), při zapnutém zapalování musíš naměřit mezi ním a kostrou napětí akumulátoru. Vodič č.2 je vstupní signál, vodič č.1 pak výstupní. Odpor mezi vodiči č. 1 a 3 by měl být asi 2,3 - 4,3 Ohmy.

Řekl bych,že amplituda,co jsi naměřil,je v pořádku - lambda totiž reaguje právě takhle: bohatá směs dává okolo 1V, chudá pak nulu.ECU reaguje právě zkracováním a prodlužováním vstřikovacího intervalu,protože ideální složení směsi je v okolí propadu amplitudy z vysoké úrovně na nulu (svislice dolů).Reakční prahy jsou asi na 0,63V (začíná ochuzování) a 0,34V (začíná obohacování).V těchto mezích zhruba funguje regulační smyčka.

Nezapomeň,že na osciloskopu musíš mít nastavený stejnosměrný režim (DC).

Mimo osciloskopu a Consultu se to dá i vyblikat přes kontrolku CHECK,ale osciloskop je lepší.

Přibližnej průběh amplitudy lambdy máš třeba tady:

2008-08-28 22:12:58

Pokusím se ju vyšroubovat at vidím jak vypadá,jak se dá vlastně očistit?Bude určitě samej karbon,co rozpouští karbon?

Jinak ty impulzy vypadaly podobně jak v tvým obrázku.Ještě ale asi mrknu prvně na tu váhu vzduchu.

2008-08-29 15:19:43

Tak v tom ti neporadím - jestli je něco chemickýho,co je doporučeno přímo na čištění lambdy,o tom nemám potuchy.Jen tak něco bych na lambdu určitě nepatlal,i když na rozpouštění karbonu třeba na ventilech nebo hlavě chemikálie existují.To zirkonový tělo lambdy je schovaný pod děrovaným ochranným pouzdrem z kovu,takže očistit budeš moct stejně jenom to pouzdro.

Co vím,tak se "čistila" jen vytočením motoru na dobu asi 4-5 minut do otáček okolo 4000/min.Tím se prohřála a "probudila",pokud byla uspaná trvalým provozem na bohatou směs a nízké otáčky při studeném motoru,což je stav typický pro krátké městské pojížďky.

No uvidíš,hlavně bacha,ať ji neupustíš - zirkonové těleso je dost křehké.

2008-08-29 17:09:13

Také bych lambda sondu raději nedemontoval, nemusela by to přežít a chemické čištění bych také nezkoušel. Projeď to někde chvíli ve vyšších otáčkách, ať se pořádně prohřeje a pak to znovu přeměř osciloskopem. Pozorovatelný efekt může být jak v amplitudě signálu (trochu vyšší), tak hlavně v nárůstu rychlosti reakce a tím rychlejší odezvy celého systému, čili zvýší se frekvence střídání chudá/bohatá směs.

Michal

2008-08-29 20:57:58

Já už do prdele nevím,co tam mám ještě vyměnit,asi ještě zkusím třeba jeden šroubek držící SPZku nebo co,třeba to pomůže. už jsem aj přemýšlel,že bych to prodal a koupil micrušu.

2008-08-31 00:18:52

zdar , ja by som lambadu vobec nepozeral- bude ok. Jej cinnost nie je ovplyvnena stylom jazdy, ten definuje tzv mapu neustale prepisovanu v pameti. Rozdiel v spotrebe ale nemoze byt taky vysoky ako mas ty. Inak signal lambdy je pre riadenie motora az druhorady. Pozri si stav sviecok / vsetkych/ ,kablov, rozdelovaca, vahu vzduchu, snimac polohy skrtiacej klapky, snimac teploty motora

2008-08-31 15:53:44

Mám P10 a spotřeba ve městě a na couračky taky počítám tak těch devět.Když ale jedu dalku,tak mi to rapidně klesne.Pravda ale je,že od tý doby , co tankuju u Shell,tak to o něco kleslo i ve městě.Soudím jen podle počtu ujetých kilometrů,nemám palubní počítač.Každopádně jsem to prolil W power racing a chodila jak nová!


Odpovědět

1  2