Fórum - Téma


Veka spotreba 12 l. N15 typ GA14 - 55kW


Fórum Almera N15 Veka spotreba 12 l. N15 typ GA14 - 55kW

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2013-04-12 17:48:47

Ahoj vsem mame problem se spotrebou u Nissan Almera N15 typ GA14 - 55kW. R.v 1996 pred faceliftem. Predpokladam ze auto ma mit spotrebu kolem 8 litru. Pravda je takova ze nejdrive auto zacalo zrat 10 a ted zere 12 l.

Auto nema zadne priznaky ze by bylo neco spatne. Tedy auto vemi dobre startuje, drzi otacky - studeny motor 1000 a teply 800, otacky nekolisaji vyfuk deravy neni, auto jede velmi dobre,unik benzinu neni nikde videt.

Jediny probelm co je ze ukazatel paliva ukazuje velice nepresne tedy vezme se pulka nadrze a ono to ukazuje jen prvni raficku a dale pak nerozsviti rezervu - zkouseno na dojeti dokud auto nezacalo poskaovat v dusledku vyjeti benzinu.

Mam pocit ze auto hure topi ale voda v oleji neni a neztracicse ani neni olej citit benzinem.

Muzete mi prosim poradit kde hledat zavadu ?

Eventuelne schopneho a financmne rozumneho automechanika nejlepe v okoli mesta Kladno ?

ps: nevite prosim kde se meni filtry vzduchove v kabine auta neb to auto vubec nefouka - vetrak jede naplno ale nefouka skoronic. Po faceliftu vim kde je filtr ale tady u toho to auta to tak neni.

diky vsem za pomoc

2013-04-15 07:33:48

jukl: filtr je v úplně stejném místě. Pokud ti ale jede větřák jen na čtyřkua jinak nejede, tak je špatná destička - viz jiné téma. to že y tolik žral nevěřím, je potřeba sledovat spotřebu dlouhodobě. minimálně 3-4 nádrže a vždy doplnit do plna.

2013-04-15 14:15:53

Filtr: ... bohuzel neni na stejne miste jako to co ma N15 po faceliftu (poslu foto) navic sme ho nenasli ani jinde. Myslen filtr ke klimatizaci , jestli jsou tam jeste nekde jinde filtry tak to nevim .

Mel sem oboje auta vedle sebe takze sem mel moznost porovnavat.

Vetrak jede na kazdou rychlost jsou slyset zmeny otacek pri volbe ale moc to nefouka teda skoro vubec. Porovnaval jsem to s autem po faceliftu a tam tu fouka jako o zivot :(

To co po faceliftu na 1ku tak nase auto na 4ku ani ne tretinou, zato vetrak ma otacky jako blazen.

Co se tyka spotreby je to proste tak je to pozorovano mesic od nadrze k nadrzi :(

Kdyz se auto koupilo spotreba 8 pak 10 a ted 12 l.

Stejna cesta,stejne km, stejny ridic,rozdilne benzinky shel, omv

Netusim cim to je , musim tedy na diagnostiku ale stejne si myslim ze to nic neukaze ...

Ps: jednou sem mel toyotu corolu z 89 roku a 1.3 zrala 20 l. na 100 km - vyresilo se to tim ze se na vrakovisti koupil jiny karburator za 1000 Kc ( v toyote servisu nevdeli cim to je karburator rodelavali asi tak 10x vymeneny streva nekolikrat a nakonec vrakac :D ) a najednou to jelo za 7 l/100 km a jinak zustalo vse puvodni hadicky atd ale to je jiny pribeh.

2013-04-15 17:31:22

jukl: Na N15 (před i po FL) najdeš kabiňák za schránkou u spolujezdce - otevři ji, pod ní dole vytáhni z oček, na kterých se otvírá, dva plastové čepy (směrem do strany) a schránku odlož. Odšroubuj kovovou výztuž rámečku schránky (tvarovaný plocháč). Pokud byl filtr už měněný, budeš mít plastový rámeček pod ní přeříznutý (pokud ne, vyřízni ten kousek plastu rámečku, který ti jinak brání ve vytažení filtru) - filtr je umístěný svisle v tělese ventilace a vytáhneš ho po odjištění příchytek tahem do kabiny směrem k sobě. Bývá dvoudílný, ale někdy i jednodílný, uvidíš.

Ohledně spotřeby bych zkontroloval, ev. vyčistil váhu vzduchu a pak změřil lambdu.

2013-04-15 18:29:09

Takze uz mam foto to nase auto nema filtr tak jako to ma to ma facelift. Facelift ma filtr naštorc a je zacvaknut takovy umelohmotnym drzacekem nebo jak to rict. Ale tenhle box to tak nema - je zcela kompaktni - slisovany . Otazka je jestli se treba musi sundat komplet z auta. Aproto pokud si vsimnete je tam kus svinuteho dratu a to mi hlava nebere je prostrcen do boxu ale jde normalne bez odporu vytahnot a je zakoncen takovou skoro kulickou. Na padame jestli to neni ten problem ze jsou uvnitr nejake klapky ktere delaji korekci jak ma vetrak foukat ? Ten drat navic vede do takove hnede kosticky nejak to nechapu.

1. obrazek to je po sundani odkladaci prihradky.

2. obrazek je po odsrouobovani stribrneho plechu

3. obrazek je foceno zespoda od podlahy

2013-04-15 19:03:38

Kluci ale zpet k tematu omluvam se za ten filtr klima nevim jak presunou tema do jineho vlakna omlouvam se za to. Pokud to nejak lze rozdelit poprosil bych administratora fora.

Zde jsou foto casti motoru a nevim kdyz je to tak hodne orezle jestli je nutne to vymenit ani nevim k cemu to poradne je ale asi to ma souvilsost s benzin okruhem + je tam filt na benzin nevim jak je tam dlouho ale asi je potreba ho vymenit - nasel sem hromadu vyrobcu a nevim ktery nejlepe zvolit.

Chtel bych vymenit palivovy filtr,cidlo teploty vody - nebo cidlo teploty motoru ale nevim jestli to neni jedno a to same - kdyz tam vede jen jeden drat tak predpokladam ze neni jen k tomu ze ukazuje na pristrojovce teplotu vody ( ukazuje dobre) ale snad nejak i komunikuje s pocitacem v aute a dale bych chtel vymenit termostat pro jistotu kdyz je tu nekolik clanku otom jak to blbne ale opet si myslim ze stim nic neni kdyz auto se chova tak jak ma.

Muzete mi prosim doporucit vyrobce ? Levneho ale dobreho proste pomer/cena.

diky moc vsem

1. termostat - unik vody neni ikdyz uz ho nekdo asi vymenoval kdyz je to oplacane silikonem

2. obrazek nevim co to presne je jen odhaduji ze to ma souvislost asi s benzinem - je to hodne orezle a nevim jestli se ty veci se nejak porouchavaji ale unik okolo nikde neni - nevim jak poznat jestli je to porouchane.

3. obrazek palivovy fitr

2013-04-15 20:59:55

jukl: tenhle box na filtr je nějaký dodo (dodělejdoma). Tohle neznám a to mám almeru 1995 i 1998.

Pokud chceš filtry,termost. apod. tak Niparts,Jakoparts tě nezklamou.

Určitě vyměň bezpodmíněčně termostat a čidlo na vodu - to je základ

2013-04-15 21:07:21

bmarcellus: ty me plasis :( z ceho usuzujes ze je to dodelavane kdyz vylisek presne pasuje na srouby i na prolisy ke kasly auta :( potazmo dira na drat je vylisovana tim chci rict ze neni vyvrtana ani nijak jinak dodelavana.

ps: nejsem prvni majitel auta ale nenapadame proc by nekdo neco vymyslel a dodelaval ( ikdyz vsechno je mozne) auto bourane nebylo.

Zajedu na vrakoviste zitra ale nevim jestli to k necemu bude. Mam typ auta ktery byl urcen pro nemecky trh a tady unas v cr se vubec neprodavalo s timto motorem tedy alespon co jsem se docetl.

2013-04-15 21:19:09

Pro mě je to jako zjevení,nikdy jsem toto neviděl a to mám 1.6tku z německa a gti z itálie.

Co je tedy uvnitř?

Proč by to někdo předělával je jednoduchý - protože filtrování vzduchu do kabiny je naprosto neůčinný až zku... u N15 Na to se ani frantíci nehrabou

Možná opět jagy to rozřeší

2013-04-15 21:28:21

bmarcellus: tohle je 1.3 z nemecka jde oto ze na maximalni otacky ventilatoru to zkratka nefouka respektive velmi malinkato a znamej kamarada co ma po faceliftu ten ma vychr jako blazen ale ten box vypada jinak :(

2013-04-15 21:36:02

Asi to bude tím,že u originálu filtr překrývá jen cca 2/3 díry pro vzduch a tím ho vůbec,ale vůbec nefiltruje - to je japan kvalita

Tady jde asi vzduch přes celý filtr a větrák nemá takovou sílu ho protlačit a hlavně bude starý,zvlhlý a ucpaný.

1.3 to nebude,je to 1.4 a asi máš jen chybu v papírech - žádná vyjímka. U fiesty nám napsali místo 1.25 16V jen 1.3 (nebe a dudy)

2013-04-16 07:02:05

bmarcellus:

ja jsem cetl ze byl dve verze jedna 1.3 55 kw nejvice pro nemecko a tu mam ja a druha 1.4 64kw jako jedina oficialne dovazela CR dovazela. Neco na to je kdyz mam levnejsi povinne ruceni nez clovek ktery ma 1.4 plati drazsi (stejna pojistovna ,typ pojistky, bonusy atd.)

Informace ktere jsem nasel na netu.

1.3 55kw se vyrabeli pro nemecko a okrajove i pro jine staty a to z duvodu ze meli levnejsi povinne ruceni nez za 1.4 64kw. Dale se uvadi ze motor je stejny ale jen jako agregat a ostani veci jsou rozdilne napr. jine typy klimatizaci,nektery maji EGR ventil jine zase nemaji , castecne elektro instalace, i pocitace jsou rozdilne,rozdilna cidla na motoru atd.

To je vse jen pro zajimavost ale dneska jdu objednat termostat (doufam ze je tam jen jeden) a cidlo vody ale co jsem tu procital forum tak sem se docetl ze je vedle termostatu ale tam jsem ho nenasel . Jedine cidlo s jednim dratem (kdyz sem odpojil drat tak prestala ukazovat raficka na pristrojovce , nevim jestli je to spojene s okruhem pocitacem a nebo jestli to proste ukazuje nparimo jen teplotu) jsem nasel na motoru vedle baterie jak je asi EGR ventil ? ( nevim ktery to je na fotkach co jsem poslal) nebo je opravdu nekde schovane dalsi cidlo vody u termostau , ktere nevidim ?

2013-04-16 07:17:19

jukl: Když vidím tu část pod palubkou, takt o není určitě originál. Na N15 je ta klima určitě dodělávína. Už jsme se s tím taky setkali, je plno různých výrobců příslušenství. Žádný 1,3 N15 neexistují, existují jen 1,4 s rozdílným výkonem, viz jiná rozsáhlá diskuze, sem to vůbec nepatří ta¨dy je diskuze o filtru klimatizace. další příspěvky týkající se motoru budu mazat!

2013-04-16 07:28:38

honzabk: rozumim a respektuji a omlou vam se

Muzu poprosit ja tomu nerozumim jak dodelavana ? Podle nemeckych dokladu z prodejniho salonu Nissan je auto jako nove prodano ve vybave s klimatizaci ( klimatizace je funkcni) a nejakmi nejde na rozum ze by dealer montoval do noveho vozu nejakou univerzal klima ? Jedina vec proc to chci resit je ze proste vetrak v kabine auta jede naplno ale vubec to nefouka .

Zeptam se kdyz pojedu na vrakoviste a nahodou tam budou mit tedy podle Vasich informaci kluci - original ? box mam ho koupit a jen se da prehodit za tenhle co je v aute ? bez nejakych uprav ?

a zpet k tematu : co je cidlo na vodu foto 1 ? nebo si pletu cidlo na vodu a teplomer foto 2 ?

2013-04-16 10:31:03

jukl: Podle mě je domontovávaná přímo u dílera do novýho auta před prodejem. Nasvědčuje tomu i to, že tu přepážku v palubovce máš vyřezanou velkou díru. Normálně je ta díra cca 4-5 cm. musel by jsi se mdát fotky chladiče a motorového prostoru - ventilátor před motorem. Normální N15 s klimou měli oba ventilátory skoro stejné (před faceliftem dva se stejným motorkem a ováným konektorem, akorát jeden měl o lopatku víc. Po faceliftu byl obal na ventilátory jeden společná, kde byly dav stejný motorky a vrtule jedna měla 4 listy a druhá 5 listů, stejně jako před faceliftem. je tam více rozdílů, kdyby jsi tu prohlídl fotk yaut lidí, tak určitě tady budou fotky i motorovýho prostoru. Dřív se prodávaly univerzální sady který se montovali do aut už u prodejce. Já to viděl an dvouch N15 za těch 20 let a obě z Německa. originál tam určite nedáš mají jiný připojovací rozměry na trubky.

čidlo na vodu jsou dvě, podle mě na teploměr je to druhý - s jedním drátem.

2013-04-16 13:42:28

honzabk: ok diky za vysvetleni jak je to s tou klimatizaci. Rozhodl jsem se ze ji zkusim vyndat ale po povoleni 4 sroubu nechtel jit box ven - pravdepodobne to drzi zezadu nejake trubky ALE uz to resit nebudu protoze sem opravil problem s foukanim a uz to fouka jak ma.

Problem byl v tom ze ten box byl oblepen molitanem a jak jsem se snazil vyndat box tak se ten molitan po obvodu boxu vysypal sam od sebe a tak si rikam zkusim zapnout vetrak - zacalo to foukat vse kolem boxu. Vzal jsem kouzelnou americkou pasku je to takova stribrana samolepici paska a oblepil jsem box po obvodu kam jsem dosahl a skoro veskery vzduch uz jde do trubek k vydechum - fouka to jako o zivot takze mam radost.

Honzo prosimte ty cidla na vodu jsou dve nebo dohromady 3 ? Je to mysleno ze jsou tam dve cidla navodu + jedno cidlo teplomer ? Nebo ze je tam jedno cidlo na vodu + jedno cidlo teplomer ?

Chtel jsem objednat nektere z techto cidel ( bohuzel ted sem zjistil ze do fora asi nelze vkladat odkazy) no koukal sem na autokelly ale ty ceny maji velke rozdily a jine hodnoty u vyrobku - nevim co nejlepe zakoupit jen se mi zda ze cidlo za 1000 kc je docela dost. Dalsi vec je ten termostat ( njde vlozit odkaz) opet autokelly jsou tri typy a kazdy konstrukcne vypada jinak je to jedno nebo neni ?

diky ze semnou mate trpelivost.

2013-04-16 14:51:07

Ten box je dobastl, ne originál, proto jsi nemohl najít filtr. Zkoušel jsi ty výstupky na spodku boxu - myslím hlavně ten úzký dlouhý na třetí foto v první sadě, co jsi sem dal.

Jinak - v Kelly nekupuj, jsou drazí - na netu najdeš hafo levnějších prodejců s větší nabídkou sortimentu. Osobně jsem u Kelly skončil poté, co jsem narazil na haspu a beru už jen u nich - přijde mi to až pod nos a mají širokou nabídku i slušné ceny. Ty senzory na teplotu kapaliny jsou 2 - u termostatu a zezadu na bloku, oba máš i tady a levně:

http://katalog.haspa.cz/i..._1000983_1006811&scId=114

http://katalog.haspa.cz/i..._1038988_1041868&scId=579

Termostaty jsou zase tady:

http://katalog.haspa.cz/i..._1038988_1041868&scId=551

http://katalog.haspa.cz/i...9_1000983_1006811&scId=53

A jinak, jsou i jiné shopy, třeba mjauto,e-cat.cz, atd. Myslím, že i Jagy odsud umí sehnat a prodává nějaké díly, starší zase sjandus, franta jekl atd.

2013-04-16 15:05:01

Jo, sortiment Haspy neni problem... mame stejne dodavatele.

2013-04-17 09:13:41

sranda nejde klima respektive kdyz ji zapnu je slyset zmena otacek motoru ale nechladi otazka je kde hledat problem popripade eventuelne na vrakovisti maji ten box za smesne penize a na hadicich bych se taky asi domluvil otazka je jestli je to pouze o boxu a hadicich ?

2013-04-18 07:26:11

jukl: není to pouze o hadicích a boxu, je to o celé klimě včetně čerpadla a držáků čerpadla a asi i chladiče vpředu. Nech si zkontrolovat naplnění a když tak si nech doplnit chladivo. Sozučasně zkontrolovat úniky chladiva.


Odpovědět

1  2  3