Fórum - Téma


Váha vzduchu ? P11c


Fórum Primera P11 Váha vzduchu ? P11c

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2008-01-07 08:17:26

ja elektrotechnik nie som a elektriky sa bojim ako cert kriza preto vsetko odpajam zvlast ked neviem ci je to trvale plus alebo len napajane. to je rozdiel. takze kym neviem tak radsej odpojim. vy to viete ci je zapojene na trvale napatie alebo len na spinane?

tod moj nazor ale pohoda respektujem vas.nehnevam sa.

2mato  
Mato
2008-01-07 10:32:39

Miskus tak pri vymene sviecok ti je to hadam jasne nie ? ked uz ide o to tak napajanie sucasti zapalovania je spinane klucikom a samotne sviecky su tiez napajane spynanym VN napatim. Jednoducho povedane vypnes klucik a nic. Pri veciach kde niesom isty odpojim ale zalezi co robim ,ked vymienam olej tak tiez neodpajam Ale pohoda je lepsie ked je niekto opatrny ako to dokaslat. Inac elektrotechnik som zo strednej teraz studujem nieco uplne ine

2008-01-07 23:13:58

Pokial menis ,alebo cistis vahu nemusis odpajat bateriu.staci vypnut kluc.To iste platti pri vymene sviecok a podobne.Dolezite je odpajanie bat.pri airbagu,riadiacich jednotkach a pod.Ked,odpojis vahu aj za chodu motora nic sa nestane.Motor nabehne na zalohu nepojde do otacok.Po vyp. a zap.kluca uz pojde normalne akurat sa zozsvieti porucha motora,ktora zaznamenala odpojenie vahy.

2008-01-07 23:40:35

serzino: kvoli comu je dolezite odpajat baterku pri RJ a Airbagoch? myslis z bezpecnostnych dovodov? (strelenie bagu, skrat pri manipulacii...?) alebo to ma iny dovod?

2mato  
Mato
2008-01-08 00:17:59

serzino : ten postup pri vahe je doporucovany ? lebo trocha mi nejde do hlavy ze je to vec plna elektorniky tak ako hociktora riadiace jednotka a moze sa odpajat pod napatim a ostatne nie ? Je mozne ze vacsina MAF nemusela odist a tiez ze sa auto sprava tak ci onak je normalne nejak reagovat musi len neviem ci je to spravny postup...moze jej to uskodit takisto ako kazdej jednotke a tiez ani airbag jednotka nemusi vzdy zahaprovat ked neurobis to co treba...ale to sa len pytam ,ty o tom budes vediet nieco viac nez ja....

2008-01-08 11:23:42

Mato: když vytahuješ konektor z váhy,ačkoliv je pod proudem (a to při vypnutém zapalování ani není),je to totéž,jako vytáhnout ze zásuvky přívodní šňůru k rozsvícené lampičce - taky ji nezničíš,jen zhasne.Něco jiného je,pokud tím konektorem neopatrně škrtneš o kontakty a podobně,ale častěji se váha poškodí neopatrnou manipulací mechanicky - utržením topných elementů a tak.

Baterie se při opravách a práci na voze doporučuje odpojit především proto,abys nechtěně nezavadil vodivým nářadím o živý vodič nebo součásti trvale pod proudem (a těch je na motoru dost) a nezkratoval je propojením na kostru - tak se dá zničit docela dost věcí.U airbagů,předpínačů pásů apod. je pak důvodem bezpečnost - pyrotechnická slož ve vystřelovacích patronách se odpaluje elektrickým signálem a kdyby ti prásknul airbag do obličeje,když se skláníš nad volantem,věř,že by ses nerozesmál.

Řídící jednotky čehokoliv pak jsou jako všechny elektronické součástky citlivé na zkrat,přepětí,opačnou polaritu nebo i statický výboj,takže tady je doporučení odpojit je od zdroje proudu jasné.

A nakonec - kdo chce mít klid v duši,může si samozřejmě svorky na baterii odpojit před jakoukoliv činností na voze,i při výměně svíček,ačkoliv podle mne je to zbytečné a sám to nedělám.Proti gustu žádný dišputát,říká se u nás

2mato  
Mato
2008-01-08 11:47:42

Janis dik za tvoje vysvetlenie suhlasim stymi dovodmi odpojenia aerbagu aj ostatnymi vecami co sa tyka skratu a podobnych nehod co sa mozu lahko stat.

V tej casti kde pises ,ze na co vsetko su citlive riadiace jednotky a ze ich treba odpojit od zdroja je to napisane jasne a je treba si uvedomit ze ta vaha je tiez zlozita zo sa tyka elektro stranky a vobec nieje ako ziarovka v lampe tym som si isty Tiez podla navodu co poslal Richard je jasne ,ze MAF je pod napetim aj pri ignition off lebo prave vtedy sa meria cekni si to a uvidis. A prave odpajanim a zapajanim pod napatim vznikaju prepetia a napatove spicky aj ked v tom napati su male... no neviem ,ze ci toto nieje na debatu v elektro fore ...

JOU mam na teba prosbu ak sa budes vrtat v tej vahe odfot prosim ta ked tam narazis na nejaku elektroniku a co najdetajlnejsie

PS: ak by to niekomu liezlo na nervy ze sa do toho furt rypem tak napiste a necham toho ,mna len bavi o tom debatovat a nehadam sa

2008-01-08 15:12:16

Mato: Určitě nikomu nevadí,že se v tom vrtáme - od čeho by pak fórum bylo,když ne pro konzultace a rady?

Co se týká toho článku od Richarda,tam je váha vzduchu jiná,než má JoU81 - je to dvoulitr SR20xx,zatímco JoU má 1,8.Na to,co píšeš,to nemá vliv - jen,že se zapojení může lišit (prostřední kontakt u GAxx motorů pro Evropu a Izrael je totiž ukostření do ECU a propojením na kostru se na něm měří odpor (Ohmy).V článku píšou o napětí,tak nevím.To se ale u váhy na GAxx měří mezi kostrou a kontaktem č.1.Při zapnutém klíčku zapalování má stojící motor hodnotu pod 1V, při chodu a po zahřátí na provozní teplotu 1,2 až 1,8V.

Zkoušet měřit kontakty při vypnutém zapalování mne osobně nenapadlo,zatím jsem to nepotřeboval,takže nemůžu potvrdit nebo vyvrátit,jestli tam opravdu nějaké napětí naměřím nebo ne.Jelikož ale originální dílenská příručka (ke stažení na tomhle webu) uvádí postup při diagnostice závady MAFS takhle:

1.Vypni klúčik zapalovania do OFF

2.Odpoj konektor snímača množstva nasávaného vzduchu

... atd.

tak si myslím,že k poškození prostým odpojením konektoru při vypnutém zapalování by fakt dojít nemělo.

Jinak ve všem souhlas - jak říkám,kdo chce mít beton jistotu,ať raději odpojuje.Kdo ví,co smí a co ne,ať se řídí vlastní hlavou a uvážením.

A k té elektronice váhy - bude tam klasický tištěný spoj s polovodiči,řídícími a regulujícími hodnotu napětí do tělísek podle jejich teploty,proto je to tak mastné (jen topná tělíska by tak drahá být nemohla),ale bližší info o osazení a zapojení nemám,takže neposloužím.

2mato  
Mato
2008-01-08 16:01:55

Janis jo je to kazdopadne zaujmave aj to rozne riesenie tych MAF aj ich zapojenia. Ten navod od Richarda nebude asi platit na 1,8 aj ked tam je tiez uvadzane prekostrenie tej vahy ako riesenie problemu.

Ked je aj postup v navode taky tak potom by to naozaj nemalo vadit ,mne slo o to aby napisal niekto nieco co ma presvedci a tebe sa to celkom podarilo a suhlasim stym co pises

Tiez ako pises ty a ako som aj pisal v prispevku predtym bude v tej vahe riadenie ohrevu a snimanie teploty ,nejake A/D aj D/A prevodniky ,nejake komparatory a podobne a schemu asi len tak lahko nezozenie nikto lebo je to v zaujme obchodu aby to bolo skryte lebo by tie vahy a hlavne u VW opravil aj bezny elektrotechnik co sa rozumie remeslu. Skor by bol problem s tymi topnymi telieskami to ani netusim kde by sa dalo zohnat a hlavne presne take iste. Jedina moznost je ,ze niekto pokazenu vahu obetuje na ucely vedy

Mna tiez caka to cistenie vahy lebo som si isty ,ze to na mojom aute nerobil nikto ,majitelia neboli kutili takze ti sa v tom nehrabali a v servise pochybujem aj hned keby to auto blblo tak ju asi skor vymenia. Po 260tis km sa na nu mam chut pozriet a mam podozrenie ze bude fakt spinava lebo sa mi asi 2X stalo ze som mal zaradenu jednicku a siel som dajme tomu na 1800ot a prudsie som stlacil plyn a motor nezabral ale sa nadychol trochu a az potom zabral....a to si mylim ze je vec vahy lebo taka spinava asi nestihla vyhodnotit situaciu a poslala nejaku hovadinu do ecu ktora tiez nenamiesala bohvieco Aj spotreba je taka vrtka skor to auto menej zerie ked idem do skoly 120 ako ked idem pijanko 90...inac ten motor ide moc dobre a je moc pruzny od nizkych otacok co dufam nieje bohatou zmesou (zeby spinava vaha ?). Uvidime a tiez to kde sa nachadza na sr20di a co je tam zac...hned ako pride teplo idem na to.

2008-01-08 21:58:12

Co sa tyka vahy BOSCH,tak to je asi najporuchovejsia vaha so vsetkych ake existuju.Boli auta,kde sme menili vahu znacky Bosch aj 3 krat pocas zaruky.Po roku 2005 sa konecne uz vaha Bosch nepouziva.Nissan sa chvala bohu vratil k osvedcenej znacke Hitachi a Siemens.Bosch mal niekolko generacii tychto snimacov.Jedni netahali druhe nedrzali volnobeh ine davali nespravnu teplotu nasavaneho vzduchu.Ked mam povedat pravdu od boschu by som asi chcel akurat umyvacku riadu.

2mato  
Mato
2008-01-08 22:05:01

ved to ze tie vahy od bosch narobili pekne problemy a nieje to jediny preklep od boscha napr. take vysokotlakove cerpadlo u dieslov ...

my mame pracku bosch tam snad nieje ziadna vaha hehe ,no volnobeh drzi ,do otaciek ide slusne a aj ma tichy chod, no matka ju moc nevytaca ... take zaobchadzanie by vydrzal snad aj volkswagen

2008-01-10 19:35:55

To je ale příspěvků Pořád nemám jasno jestli koupit tu Starline, nebo originál, nebo z vrakáče. Co se týče spravení váhy, to je absolutně nemožné, dělám do elektroniky, ale co jsem viděl po rozdělání senzoru pod mikroskopem, jsem opravdu nerozdejchal - podobné jako Intel P4 zevnitř Foto bude až vytáhnu nářadíčko

blesk666 - při odpojení airbagu opravdu vždy odpojit baterku, ECU ti bude po opětovném zapojení nadávat až do resetu

2mato  
Mato
2008-01-11 01:37:09

Tak kvalita to som necakal ,som si neuvedomoval aka je ta vaha mala

Ten chip tam je vyrobeny asi na mieru tej vahe ,nieje to rozdelene na casti ,je to v kope v tom chipe a ten nezozenies urcite nikde to je iste ,treba to obratit na druhej strane je to vsetko ,ale mozes premerat aspon tych par externych SMD a privody na dosticku

2008-01-11 12:32:21

No on ten plosak neni zas az tak nic zvlast zloziteho a vysoko integrovaneho. Je to jednostranny jednovrstvy plosak teda riesenie ktore sa pouziva na najjednoduchsie zapojenia, ma to jeden ridiaci cip (to v strede) a ostatne tie tmave plosky su len odpory, kondiky, a tie trojvyvodeve plosky su tranzistory a pripadne nejaky stabilizator napatia . Nakladovo v MOC cenach by to nepresiahlo 1000-2000,- Sk aj s vyrobou plosaku. Len zohnat schemu zapojenia ale aj tu by vedel navrhnut nanovo trochu zrucnejsi alektro amater, staci opisat presne oznacenie toho riadiaceho cipu, a na webe najst datasheet kde byvaju aj aplikacne zapojenia, niekedy dokonca ak je to velmi specializovany cip (viac menej jednoucelovy alebo specialne urceny pre aplikaciu „vaha zduchu“ ) tam moze byt aj navrh plosaku.

2mato  
Mato
2008-01-11 13:37:20

blesk tak tym by som si nebol isty ze to nieje nic tak vysoko integrovaneho ak si si nevsimol tak ten chip presvita cez DPS takze to pravdepod. vobec nebude vymenitelna suciastka ,keby je tam nejaky hybridny integ obvod tak tam nevidis nic ,max ciernu plochu...uvidis ked to obrati a nafoti ,ten chip z tej dps nedostanes. A tiez cena nebude od 1000 - 2000 sk koli tomu chipu ,tych par SMD nestoja za rec.

Ale co sa tyka schemy zapojenia tak to je ina vec keby to mas ovsem schemu s bezne dostupnymi suciastkami ... ja by som to urobil na DPS a externe by som to umiestnil ,vo vahe by som nechal len topne telieska...no myslim ,ze toto ma daleko od reality...

2008-01-11 18:04:31

Na váhy BOSCH si stěžuje víc lidí,u Octávií je to docela klasická vada - nechápu,jak mohl BOSCH dopustit takovou devalvaci vlastní značky.

2008-01-11 23:53:25

vaha odchadza snad na vsetkom, je to casta zavada aj u BMW

2008-01-11 23:59:21

blesk: tak mne se také zdá,hlavně teď po vánocích,že váha si ze mne dělá srandu ,radši si na ní už nestoupám bo bych jí prohodil oknem ven. Člověk skoro nejí,ale houby platný...

2008-01-12 10:26:20

Blesk666 - nepochybuji o tvoji sikovnosti,ale ver tomu ze ta vaha JE opravdu hardcore, zadne pajeni,jen bodovano, a SMD jsou proti tomuhle obri Pridam foto pod mikroskopem.

Jinak vaha bude nova, original. Slibuji zde ze uz do motoru nepolezu

2008-01-12 13:46:03

Hardcore to bezpochyby je,mimo udržování pevné teploty vyhřívaných tělísek a okamžité reakce na její změnu zvýšením/snížením napájecího napětí musí ještě snímat teplotu nasávaného vzduchu,takže primitivní zapojení bych nečekal,ačkoliv elektronik,natož šikovnej v žádném případě nejsem .Plus,mínus a výměna žárovek - tady moje znalosti o elektru končí - pokud si někdo troufáte na takovéhle lahůdky,máte můj bezmezný obdiv !


Odpovědět

1  2  3