Fórum - Téma


váha vzduchu HITACHI 2,0TD


Fórum Primera P11 váha vzduchu HITACHI 2,0TD

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2010-05-22 12:34:14

Dnes jsem proměřoval váhu vzduchu HITACHI na P11 2,0TD.Při zapnutém zapalování je na svorkách 0,3V,při nastartovaném motoru a volnoběžných otáčkách je na svorkách napětí 2,2V a při sešĺapnutí plynu se napětí zvedá plynule až ke 4,5V.

Jsou tyto hodnoty v pořádku???????????

2010-05-22 20:52:30

Tak nejak to funguje aj pre vahu Bosch, Pierburg alebo Hitachi. V Manuale nie je nikde striktne napisane, ze hodnoty platia iba pre vahu Bosch. Platia aj pre Bosch aj pre Pierburg (vid. na obrazku hore) ale aj pre Hitachi, lebo RJ (ECM) vyhodnocuje iba signal, ktory vaha vysiela. RJ je jedno, kto vahu vyrobil, ale signal z vahy musi byt v rozsahu v akom je to predpisanne. Napatova charakteristiku vahy, akou napatie na vahe stupa nahor pri zvysovani otacok je len vecou vnutorneho zapojenia obvodov v elektronike vahy. Vaham Bosch zacal konkurovat Pierburg, a preto sa znizila cena vah Bosch, ved niekedy sa za Bosch platilo aj 8- 9000 Sk, dnes je to 1/3 a aj menej z tejto ceny. Takze to urcite plati aj pre vahu Hitachi, na volnobeh musi vaha davat nejake konstantne napatie (u Bosh je to 1.9-2.3V cize 2.2 V aj u Hitachi je O.K.) Pri akceleracii musi napatie stupat...co sa deje uj u tvojej vahy Hitachi, takze vahu mas funcnu a nie je mrtva... Mrtva vaha pri akceleracii nezvysuje napatie, je stale na hodnote ako pri volnobehu a zvycajne je okolo 1,0 V. precitaj si k tomu temy, vaha sa tu riesila uz niekolkokrat....

http://www.nissanclub.cz/...ory=11&ddlb_topic_or_post=

elektricka charakteristika vahy znamena, ze Vaha dava urcitu hodnotu napatia pri urcitych otackach, v manuale nie je graf zavislosti otacok ku napatiu, takze tieto podrobnosti asi nenajdes nikde, snad mozno iba v znackovom servise, ale pochybujem, ze tam maju takto detailne rozpitvane manualy... ..graf zavislosti otacok a napatia na vahe sa moze lisit pre benzinovy a dieselovy motor. Je to dost rozsiahla tema a je okolo nej dost vela vela teorie... v ktorej sa ani ja az tak velmi nevyznam.


Odpovědět