Fórum - Téma


V10 - stěrače


Fórum Almera Tino V10 - stěrače

Informace o modelu: Nissan Almera Tino


1  2  3  4  5 ......... 7

2010-08-16 07:22:37

To ej divný!! zkus připojit kusem drátu přímo kontakty na motorku z baterky, Ale ty motorky vydrží hodně, to že ti tam jde + ještě neznamená, že ti tam jde i mínus, jestli nemáš přecvakaný dráty v té harmonice mezi kastlou a dveřma, to si zzkontroluj, může být přelomený jen mínus. Svítí ti osvětlení SPZ?

2010-08-17 12:29:15

Čoeče, tak mi to nejde ani na připojení na přímo Nevím, jestli bych ho nějak spálil, když to bylo zaseklý a já to zkoušel spustit... Ještě zkusím rozhodit ten motorek, ale moc už tomu nevěřím

2010-08-18 07:08:33

tak to jedině vrakoviště, nechal jsem ti SZ.

2010-08-18 18:04:16

V týhle součástce by nemohl být problém?

2010-08-20 07:54:08

Tak už vím, kde je zakopanej pes!! Rozhodil jsem ten motorek a vysypali se mi uhlíky. Jsou ulomený. TEĎ KDE JE ALE SEHNAT????

2010-08-31 08:12:25

Vyměň motorek!

2010-09-02 10:01:23

Nechá se to udělat, ale je to pakec (viz. sz) Uhlíky jsem koupil v nějakým hobby elektru, o trochu větší, ale není to tvrdej materiál, nechá se to pěkně zpilovat na požadovanou velikost. Horší je to sesadit dohromady, tak aby to fungovalo

2011-01-18 22:58:33

čauky spravuju motorek na stěrače od \Tina a mám dva kontakty uplně pryč a třetí tam ještě je. Potřeboval bych vědět zda ten železný kroužek na tom klobouřku je uplně dokola a pokud ne tak jak velká mezera je tam---mám to uplně vyrezlý.

2011-01-21 18:44:19

zozen si motorek z P12 len si musis prepinovat konektor

2011-07-13 10:32:41

Myslel jsem, že mám také po motorku, ale byly to osičky, stačilo očistit, promazat a už zase stěrače fachčí, jenom čekám, kdy dojde na ten motorek, auto má 10 let, tak to nebude asi žádná sláva.

2011-07-25 10:31:00

Zdar chlapi.

Taky se mi začaly cukat a nedojíždět přední stěrače, takže jsem to rozebral - Motorek byl OK jen trošku rzi mezi magnety statoru - vytřeno nakonzervováno. Sundal jsem víčko převodovky - tam byl pěkný sajrajt (asi kontaktní vazelina, prach a voda) - to víčko se zrovna výrobci nepovedlo kontaktní plech a ty 3 kontakty byl pěkně zasrané a zaoxidované - zarostlé - po chemicko mechanickém vyčistění a promazání už stěrače zase stírají a dojíždějí tak jak mají. ....prostřední kontakt už je ale trochu unavený, takže se nevyhnu další opravě nebo výměně.

Přikládám pár odkazů, které s tématem souvisí:

http://www.stensat.org/pr...wiper_motor_internals.htm

http://www.fm-autodily.co...n-almera-tino-p-2138.html

2011-07-25 14:28:30

Kdyz uz jsme u tech steracu

rad bych se zeptal zda jde nejak jednoduse posunout rameno jedno z prednich steracu, ocividne je spatne nasazena na ozubenou hridel a vycniva trochu vic na sklo, kdysi sem to delal na sunnym ale koukal sem ze na almere tam primo zadny sroub takze nevim jak presne to rameno sundat a posunout o par "kliku niz" nechce se mi kvuli tomu zase nejak slozite rozebirat predek

2011-07-26 06:52:24

úplně stejně, odšroubuješ matice a sundáš stěrač, pootočíš, a přišroubuješ a dotáhneš matice.

2011-11-09 12:40:17

Ahoj Almeráci, tak jsem měl stejný problém u Tina r.v.2005. Postup opravy - omontovat stěrače - matky. Jsou na kuželech tak pozor ať zbytečně neponičíte ty drážky. Pak sundat ty dva plastové kryty a už se dostanete k táhům. Motorek u tina je hezky schovanej takže se k němu nedostanete bez toho aby jste odšroubovalo 4 matky které drží ty táhlo ke kapotě. Motorek je samotný přidělaný 3x šboubkem. potom ho dostaňte odtamtud ven (musí se ještě z hřidele sundat to táhlo. Pomocí lehce zašroubované matky a kladíka to jde snadno) a pak ho odpojte od kablíku.

Na motorku jsou dva imbusy s hvězdičkovým profilem. Potom sundejte ten černej kryt s magnetama (jde to trochu z tuha ) Pročistěte třeba kontaktolem celý vnitřek a pořádně vytřete. Potom dolu na dno dejte trochu vazelínky pro hrídelku. Na tom druhém dílu jsem jemně očistil kontakty a dal obě části dohromady. Než jsem utáhl ty hvězdicové šrouby, opatrně jsem tam dal trochu kmelu aby se tam nedostávala zbytečně voda a dotáhl šroubky. Pak jsem se rozhodl oddělat tu plastovou krytku abych se dostal na ten doběhovej kontakt, chcete-li na ten plíšek. Povedlo se mi do rozdělat ale pozor ty drátky to moc nepustí od sebe. Doběhový kontakt je schovaný v tom plastovým víčku pod tou bílou umělohmoutnou krytkou nebo co to je . Je tam ozubená podlože - tak jí kleštičkama vyrvat ven - při opatrnosti by se neměla nijak poškodit - zkoušel jsem s ní otáčet a přitom tahat k sobě. Pak tam pod ní je jedna podložka, pak taková prohnutá podložka a pak zase normální podložka. Potom se uvolní ta ten plastovej bazmekt s tím plíškem. Já měl štěstí že ten plíšek byl poouze silně zelektrizován čili napálen svinstvem smirkem a nožíkem jsem to celé očistil a a nastříkal kontaktolem. Na tom plastovém černém krytu jsou 3 kontakty, ten prostřední byl hodně uvolněnej, tak jsem ten nýtek co ho drží trochu roztáhnul aby to lépe drželo. Pak jsem je trochu přitáhnul aby lépe dsetaly k tomu nerezovému kroužku v tom plastu. Pak jsem to celé namazal vazelinou aby to dobře klouzalo...a začal jsem to skládat dohromady. Plastový kroužek s kontatkem pak podložka, pak ta zohýbaná, pak zase normální podložka a pak ta ozubená, musí vám zapadnout do té drážky na té malé hřídelce. no a pak už jen vazelínu mezi to víčko a zbytku motorku a zacvaknout víčko zpět. Hotovo. teď vrátit do auta. Zase nejdříve přišroubovat k tomu asi hliníkovému držáku tádel, pak to celé přišroubovat ke karoserii a pat to je důležté zapojit ten motorek. a zkusit to (pokud jste to už neudělali dřív). To je taky hlavně proto aby se ten motorek nastavil do výchozí pozice stěračů. Nastavte si táhlo do vodorovné polohy aby packa která má jít na hřídel motorku směřovala nad hřídelku. Potom nasuňte stěrač řidiče a nastavte ho tak aby byl dole u té rysky na skle a zároveň aby do táhlo seděo na té hřídely. Poté utáhněte táhlo k hřídelce motorku, dbejte na ty drýžky aby to v nich sedělo. Potom utáhněte stěrač. Druhý zatím nedávejte ať ho třeba nemusíte sundavat. Je dobré si třeba fixou na začátku před sundaváním označit polozy stěračů na šroubu s také toho táhla. Pak jsem zvednul stěrač (aby měl motorek co nejmenší odpor) a zkusil jestli to funguje - hlavně ten cyklovač. Vše fungovalo. Tak jsem nandal ty krycí plasty , znova zandal stěrač řidiče a pak nandal stěrač druhý. Ty krycí plasty mají takové blbé plastové úchytky. Rádi praskají :-D

Tak snad to někomu pomůže.

p.s. ten kovový kroužek by šel udělat z nerezového plíšku. Stačí si s tím trochu pohrát. Ty kontakty je horší ale také se dají nahradit třeba z telefoních relátek jak tu bylo zmiňováno.

2011-11-09 12:41:34

omlouvám se za překlepy

2011-11-09 12:43:33

informace o motorku z vrakáče Kutnohorská v Praze :

motorky jsou a jsou prý okolo 1000-1500 korun jak jsem se informoval.

2011-11-10 07:25:26

Tak to jsi měl štěstí, že jsi vevnitř ten plech a ty kontakty ještě našel. Většinou už tam najdeš jen zbytky kontaktů a zbytky toho plechu. Nevím jestli by to šlo udělat z nerezu Je nerez vodivý? když je nemagnetický?? Nejhorčší je ale ten tvar vědět jaký, když to nikdo nemá (je vevnitř jen hromádka rezi) My to necháváme řezat na lejzru.

2011-11-10 14:01:09

Zdar motoristi. Už jsem opravu kontaktů taky částečně dořešil. Nechce se mi to popisovat tak přikládám pár fotek.

Kdyby někdo potřeboval ten společný kruhový kontakt, mám ještě 3 ks.

2011-11-10 14:30:51

jen pro doplnění, na té první fotce je krásně vidět že tam chybí - je uhnilý a ulomený prostřední kontakt. Mají tam být 3 ks kontaktu!!

2011-11-11 09:42:40

..jo jo ....opravit ty 3 kontakty (v mém případě ten prostřední) je trošku větší problém - musí se přiletovat a není tam moc materiálu.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7