Fórum - Téma


Uvolněný zadní nárazník P11


Fórum Primera P11 Uvolněný zadní nárazník P11

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2009-02-22 13:03:18

Zdavím všechny. Před několika dny jsem zaznamenal, že se mi asi někdo na parkovišti opřel o zadní nárazník(Nissan Primera P11 2,0i liftback) a ten se uvolnil na levé straně z úchytů To znamená že drži na šroubu(asi) ale vyskočil z takových plastových držáků a je tam velká mezera. Co s tím? Máte zkušenost? Nechce se mi to dávat do servisu a platit velký prachy(jsem student)), na druhou stranu ta mezera není hezká...((

2009-02-22 15:26:46

Mám taky podobný problém,taky P11 Hatsback.Taky mám postranách mezery,resp.to tam nedrží.Myslím,(a klidně uvítám rady tady zkušenějších nisanáků )že by to chtělo nové ty plastové držáčky po boku,že by tam se měl nárazník do toho natlačit,a mělo by to držet.Jinak nárazník je pouze na dvou šroubkách(pod plast kryty)na urovni zadních zástěrek+ ještě na třech plast nýtech,jsou vidět když otevřeš kufr,na nárazníku.

2009-02-22 15:39:11

Chce to vrtačku, dva plíšky s třemi vyvrtanými díramy, dva krátké šrouby, jeden dlouhý a tři matky. A je po problému, jen to pak vypadá trochu divně :-D

Měl jsem stejný problém. Nejprve to vyřešila podložka, která svým tlakem držela tu část nárazníku (úplně na konci, takové to ohnustí s očkem pro přišroubování) ke zbytku nárazníku. Bohužel po dvou měsících se to opět odporoučelo. Nápad s dvojicí podložek, které přilepím silným lepidlem k pokozené části a svým tlakem to opět spojí bohužel také nevyšel.

Takže cílové řešení. Vyvrtat to horního ohnutí nárazníku (to má zhruba centimetr po celé délce nárazníku) dvě díry. Vztí podložku, do ní vyvrtat tytéž díry ve stejných vzdálenostech a ještě třetí díru tak, aby se jí dal prostrčit dlouhý šroub, které se zašroubuje do karoserie. ty dva plíšky už jen dáš nad a pod vrchní ohnutí nárazníku a matkami se šroubem přitiskněš k sobě. Tímto způsobem uděláš nové a pevnější očko po přichycení nárazníku ke karoserii. Teď už jen stačí nárazník přišroubovat ke karoserii. Je nutno použit dlouhý šroub, ale pokud možno s malou hlavou, no především ta podložka by něměla moc přesahovat, protože jinak bude drhnout kolo (alespoň já mám opravdu obrovská kola na Primeře a drhlo to). Protože nyní je nárazník pevný, pěkně zapadne i do těch pitomých drážek. Borec, co měl auto přede mnou to řešil lepidlem, ale to se mi nezdá dobrý nápad. Mám za to, že pokud bude pevné přichycení, bude i nárazník přesně držet v té drážce. Foto bohužel nemám.

2009-02-22 16:19:12

Takže asi nepůjde to nějak jen nasadit?..

2009-02-22 16:29:26

Aj mne to pred casom stale vyskakovalo a tak som na tie cierne plastove drziaky zboku naniesol trochu sekundoveho geloveho lepidla, naraznik som nasadil a drzi to dodnes.

2009-02-22 18:48:35

Taktiež to mám momentálne iba zalepené silným lepidlom,ale pre mna to je iba dočasné riešnie.nechcem aby mi sučiastky držali iba na lepidle alebo žuvačke:)

2009-02-22 19:13:16

Lepidlo rozhodně nebude problém v létě, ale v zimě, jak se nachytá spousta sněhu na nárazník a zamrzne tam, nemusí to stačit.

2009-02-23 07:56:10

Takže U P11 je to bohužel velký problém. Ty držáčky nárazníku mají z pr**le vyřešený. Ten držáček se skládá ze 2 kusů a to velký hladký plastový čtverec s drážkou na nárazník. A v hraně tohoto čtverce je nasazen plíšek, který má zpětné háčky a 2 háčkama drží na tom plastu a jedním drží nárazník. Bohužel při sebemenším doteku nárazníku (zmáčknutí) nárazník z těchto držáčků vyskočí, ale současně s nárazníkem vyskočí ty plechové držáčky a samozřejmě spadnou pod auto a ztratí se. Tyto plechové držáčky se samostatně neprodávají, jen s plastovýmy držáky, a jeden držák stojí cca 150 Kč. Na každé straně jsou 2 tyto držáky. Na vrakovištích to většinou neseženete, protože jak sundávají nárazník, tak při sundání jim většinou tyto držáčky taky spadnou na zem a nikdo je nesebere a nenasadí zpět na ty plasty. Pokud někdo vyřešíte náhradu, dejte vědět. Možná by tam pasovali držáky z N16, systém stejný, ale není tam ten plech, ale vylisovanej zpětnej háček z plastu. ale to jsem ještě nezkoušel.

2009-02-23 10:00:31

Tak vám všem děkuju za informace, pokusím se s tím něco udělat, ale vidím to bledě((

2009-02-23 11:01:04

Tak přikládám dvě fotky mého řešení. Pokus se opraví uchycení nárazníku ke karoserii a nárazník není zkřivený (já bohužel to horní ohnutí zkřivené trochu mám), pak při správném zašroubování a napasování by nárazník měl v těch drážkách držet sám o sobě.

Stavu poškrábání si raději nevšímejte. Nárazník nelícuje s karoserii, protože jej mám už tak moc křivý, že by při nasazení na přesné místo z těch drážek vyskakoval a nelícoval by vůbec s plechem pod zadními světly. Holt už jej mám nějak tím narážením předchozích majitelů při couvání ohnutý do kuličky

2009-02-23 13:14:13

Mimo kdyby jsi siřečetl, můj příspěvek, tak by jsi zjistil že bez těch plíšků ti v žádné drážce žádnej nárazník držet nebude!!

2009-02-23 13:35:24

No já nevím, mám dojem, že kdyby byl nárazník neporušený (neohnutý) a jen měl špatné to přichycení, tak by i bez těch plíšků samovolně v těch drážkách držet mohl. Samozřejmě by to nebylo úplně ideální, ale jako takové provizorní řešení by to být mohlo. Ono to sice drží u karoserie, ale jak je to jednou ohnuté, už to má tendenci se vychylovat. Takže buď sehnat ty plíšky, aby to přichytily všude, nebo nějak vyřešit úchyt ke karoserii hned za zadním kolem, aby měl nárazník tendenci být rovně a nekroutit se. Já to řešil způsobem přichycení ke karoserii a v drážce mi to drží i bez plíšků a pochybuju, že to někdy jen tak vyskočí. V mém případě mám bohužel nejen porušený ten úchyt ke karoserii, ale i ohnutý ten kousek nárazníku (ta jeho horní lišta pod karoserii), který je právě v té drážce, takže nárazník trochu visí. Kdyby byl rovný, tak věřím, že by to nikdo nepoznal.

2009-02-23 18:39:52

je to presne tak ako pise honzaBK.ja som to vyriesil tak,ze som isiel do nissanu a chcel som kupit tie pliesky,ale daju sa kupit aj s tymi plastami.tie pliesky vacsinou pri naraze vyskocia a ostane tam len plast.inak treba pozriet naraznik aj zospodu,tam je prichyteny plastovymi stoplami,ktore tiez mozu vypadnut a potom je naraznik tahany viac dole a moze to vyskakovat.

2009-02-23 18:44:25

Řešil jsem to na Primeře P11C/144 už dvakrát, jednou jsem si to platil sám, podruhé na parkovišti do mně ťukla paní koupil sem ty držáky přímo v Nissanu. Moc nepotěším jeden cca 200,- ale když jsi šikovnej tak opatrně sundat a vzít tenký kleště a jemně napružit ty plíšky aby pak na nějakým hrbolu zase nevyskočily. Horší je když ty plíšky nenajdeš, tak už nezbýá nic jinýho než to koupit celý znova. Ale hlavně ne žádný amaterský zásahy viz. vrtání, lepení atd., potřebuje to být trošku pružný a za druhé originál je originál a vypadá to tak jak má.

2009-02-23 20:35:13

Já jsem plíšky kupoval jednou na P11C a jelikož parkuji v centru tak po týdnu jsem byl opět bez plíšků.Vyřešil jsem to tak,že jsem se na plíšky "v....l" a v zadní části (mám hatchback) pod nárazníkem je na kastli návářka na nárazník,tu jsem trochu ohnul,tím se nárazník jakoby napruží takže drží v plastech i bez plíšků.Jednou za čas podle toho jak jsou kolegové motoristi "ohleduplní" k nárazníku při parkování tu navářku zase přihnu.Řešení nic moc,ale funguje to.

2009-02-28 17:45:37

honza: díky za profesionální a objektivní názor,a rady....Tyk nějak sem si to představoval,a na jaře to budu řešit...No za originál 150 kč/ks,se mi to dát nechce...Zkusím něco z jiních aut...


Odpovědět