Fórum - Téma


Uvolněná hadice chladiče


Fórum Primera P11 Uvolněná hadice chladiče

Informace o modelu: Nissan Primera P11

Diskuze o vozidlu

2000 Primera P11 1.8

54 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui).

Vínová červená metalíza. Prasklý zadní blatník a uražený levý přední ostřikovač světlometů.


1  2  3

2013-06-24 19:27:04

Ahoj, u mé Primery s motorem QG18DE se uvolnila horní tlustá hadice od chladiče. Jedu, najednou úplná ztráta tahu, při jakémkoliv zařazeném stupni jen brždění motorem... na volnoběh jsem trefil exit a ještě i odbočku. Přesně, kde mi to dojelo, stála dodávka a borci měli šroubovák. Tak jsem hadici narazil zpět na vývod chladiče a dotáhnul kovovou svorku šroubkem. Je to docela kus, co se musela svléknout. Pak takové ty peripetie s kontrolou a doléváním destilky, co mi přivezl strýc (bylo příjemných 13 stupňů a déšť). Dolito skoro celých 5l destilky. Nakonec jsem dojel domů pár km, rychleji i pomaleji a kapalina drží.

Je možné, že se hadice postupně uvolnila a nebo tam může být nějaká příčina, která ji natlakovala až se to svlíklo? Mám dávat na něco pozor abych to zjistil?

2013-06-24 21:41:13

agavel: nedával si to kompletne servisovať len nedávno??? menili ti hlavu alebo iba tesnenie alebo celý motor???

Možno to zle dotiahli a zvlieklo sa to a vyvrelo to potom... Možno sa to zavarilo a vystrelilo hadicu...

Pojazdi a pozoruj ako sa to správa... Sleduj tlak v hadiciach pri zohriatom motore, sleduj či sa hadica nezvlieka, sleduj hladinu kvapaliny... A skontroluj aj ostatné skpásky či niesú povolené alebo pretianhuté... Niekedy mechanik herkules tak doťahuje pásku že strhne závit a ten skočí a povolí sa a on to nechá tak...

Inak ty už si z toho motora asi na prášky

2013-06-24 21:45:10

Tak znáš to, každý auto občas něco má. A třeba mám štěstí na kus, třeba nemám štěstí na mechaniky.

To nedávno už je zase docela chvíli, od té doby jezdím tisíce km. Budu to sledovat, to je jasné. Rád bych věděl, co s tím případně je, než budu měnit chladící kapalinu. S destilkou nejdéle do konce léta. Snad to motor nijak moc nepoškodilo, ale asi to šlo rychle, jinak bych si všiml vysoké teploty. Ne, že bych na ten budík čučel stále, ale občas člověk mrkne.

Edit: Vlastně jsem si uvědomil, že před květnovými svátky jsem auto svěřil do Autotechnik Unger u nás v Hradci Králové. Aby to pořádně prošli, že s tím chci jet do Itálie. Sice dolili tekutiny a vyměnili žárovičky za cca 600Kč, což jsem byl překvapený kolik žároviček tam prý nesvítilo, ale nakonec neudělali ani vše, co jsem chtěl (prohlídka měla položku cca 150Kč za tu prohlídku). Hlavní potíž bylo občasné náhodné přidrhávání třmenů až k pořádnému vyhřátí kola. Hned druhý den po kontrole mi to přidrhlo fest. Když jsem jim volal, tak argumentovali tím, že co bych nechtěl za 150Kč. No, kdo ví, zda ta uvolněná hadice není ozvěnou té bleskové prohlídky na kterou jsem čekal přes týden. Pak mi ty brzdy rozhýbal jeden pán, ke kterému jsem to měl dát rovnou. Alespoň v ATU zjistili nesouměrnost na ručce a hodnoty odporů na jednotlivých kolech.

2013-06-25 20:43:55

Tak při motoru zahřátém normální jízdou jsou po zastavení hadice pevné, uvolní se to znatelně po vychladnutí. Ale nevím, zda tam nějaký rozdíl není normálně. Co to znamená, že jsou hadice natlakované? Jako nafučené jak pláště, že to nejde promáčknout? A nebo to má být stejně jako u studeného stavu?

Voda zatím zdá se neubývá a teploměr je jako normálně, lehce pod půlkou.

Jo a na tom motoru se hlava neměnila, jen těsnění pod hlavou kvůli poškození při výměně rozvodů. Hlava byla zbroušená, prý aby to dobře sedlo.

2013-06-30 14:58:16

agavel: stejný problém jsem měl už dvakrát, nepomohly ani 2 pásky,nakonec pomohlo jen drátkem pojistit šroub pásky k nálitku hrdla chladiče proti sesmeknutí.

2013-06-30 20:22:04

Nojo, ale tam musí být důvod, že se to tak tlakuje, až to sleze. A já ho zatím nevím, v úterý to jde k chlapovi a snad se zjistí co a jak. Kdyby to ale byl nějaký typický problém, tak by se ho hodilo vědět, jinak se bude muset jít vylučovací metodou.

2013-06-30 20:33:22

agavel: Vrchnak na chladiči

2013-07-01 20:33:27

sjaro: ten byl v pořádku. Dotažený a teď je to s ním taky v pohodě. Jestli jsi myslel na tohle.

2013-07-01 21:19:15

agavel: viko chladiča je nadstavene na určity tlak pri ktorom musi pustit tlak s vodou do vyrovnavačky a pri ochladeni chladiča si ju potiahnut znovu naspat.Už som velakrat videl kvoli viku roztrhnuty chladič

2013-07-02 08:23:37

sjaro: Aha. Abychom si rozuměli, myslíš víkem chladiče ten malý prvek s nálepkou, který je nahoře nad chladičem? Při dotahování je cítit, jak to v nějakém bajonetovém mechanismu přeskočí do utažené polohy. Dá se nějak poznat, že to víčko je špatné? Může se samo o sobě podělat, aniž by se s ním manipulovalo?

2013-07-02 12:40:12

agavel: poznat se to nedá, nebo možná nějak jo, posere se úplně stejně jako jiný věci např termostat. Občas nějaký měníme, ale není to pravidlo.

2013-07-02 13:17:29

honzabk: Takže nechat chlapíka otestovat termostat, čerpadlo (to asi musí běžet, když to teď jezdí) a nakonec zkusit vyměnit to víčko, když se na nic nepřijde?

Hadice jsou asi tvrdší, než by měly být, ale teploměr si sedí tak, jak dlouhodobě předtím. Těsně pod polovinou ukazatele. Topení topí, i dost, když se hodí po ránu vyšší teplota, takže chladící okruh nějaký teplo přebírá. Takže zřejmě i termostat i čerpadlo nějak fungují. To víčko kupovat případně nový, když se u staršího nedá poznat, zda je ok?

2013-07-02 20:42:25

agavel: nemusíš testovat nic, problém je v chladiči.To umělohmotné hrdlo je na konci rozšířené , což brání sesmeknutí. Některé chladiče to mají větší a problém nehrozí (např. můj kolega v práci) ,ale jiné na stejném typu auta to mají menší (můj) a problém hrozí. Hadice po zahřátí měkne ,hlavně ve městě nebo při ostré jízdě a vybracema pomalu odpochoduje i s páskou. Naštěstí jsem to vždy odchytil včas, hned v začátku podle páry z pod kapoty,(voda nejprve začne stříkat na chladič a rozpálené výfukové svody) než se stačila sesmeknout celá. Po zajištění drátkem je pokoj.

2013-07-02 21:22:15

Mám to auto od roku 2007 a slezlo to jen teď jednou. Někteří tu píšou, že tam může být víc problémů. Jestli je to jen užší hrdlo trubky, tak by se to možná projevilo i dřív. A pokud je to jen toto a projeví se to jednou za X let, tak by to byla ta lepší alternativa.

2013-07-02 22:00:31

agavel: mě to slezlo dvakrát za 5 let, jednou ve městě , podruhé po ostré jízdě ,naštěstí. Pokud by se to stalo při ní, tak bylo po motoru.

2013-07-02 22:01:40

No, taky jsem přemýšlel, jak moc ho to mohlo poškodit. Jel jsem tou dobou skoro 120, což není úplně v klidu. A všiml jsem si ne podle teploměru, ale podle toho, že to začalo brzdit motorem, když byl pod plynem.

2013-07-02 22:25:43

agavel: to už se začal přidírat při špatném chlazení. Uvidíš dál, pokud neztratil výkon a nezačne tahat olej nebo ubývat voda, tak to snad přežil. Určitě udělej opatření aby se ti to už nikdy nestalo.

2013-07-02 22:37:33

vincent: Olej začal brát už předtím a výkon myslím má +- stejnej. No co už teď s tím, na ježdění zatím stačí a jinej do toho dávat nebudu

2013-07-03 06:54:30

agavel: začal bych víčkem, hadica bez nějaké příčiny nemůže sama spadnout. Jsou servisy, který mají přípravek, který namontují místo svíčka a natlakují stačeným vzduchem s kompresoru a zjistí, zda některý válec netlakuje chladicí okruh. takto to zkouší válec po válci. Pokud by byl některý špatný, šli by do vody bublinky. nebo taky existuej měřák, který zjistí v chladicí vodě příměsy z motoru.

2013-07-03 08:38:00

honzabk: Víčko jsme se rozhodli zkusit vyměnit, to snad nestojí majlant. No a zbytek se uvidí jak to chlapík vezme do ruky. Takhle speciální vybavení s měřením nemá určitě, snad to nebude potřeba. Ale můžu se mu zkusit zmínit, jenže tohle on jen tak nezjistí.


Odpovědět

1  2  3