Fórum - Téma


Uspora Paliva


Fórum Technický koutek Uspora Paliva



1  2  3

2008-02-18 14:33:09

mondrejka: zaujimava zhovadilost ten ekonomer pravdu povediac je to urcitym sposobom nahrada chybajucej funkcie okamzitej spotreby. Honda donedavna tvrdosijne palubny PC odmietala s vysvetlenim ze jeho sledovanie odvadza pozornost od riadenia a znizuje bezpecnost. Pravda na autach kde som to mal som to mimovolne sledoval aj ked v konecnom dosledku som nejak moc nesetril. Viem si predstavit ze na vacsinu to usporne posobi vidiet pri 200km/hod spotrebu 16l alebo 10l pri 160km/hod - je jasne ze ist 200 sa z ekonomickeho hladiska (minimalne neho) neoplati aj ked je to obcas kusok vacsia zabava (alebo aspon mensia nuda.

Palubak s funkciou okamzitej spotreby je podla mna pre setrenie spotreby a strilkou idealne zariadenie. pekne vidno ze absolutne konstantny tlak na plynovy pedal aj za cenu nekonstantnej rychlosti je pri dialkovych jazdach tym najlepsim sposobom ako ist ekonomicky. Z toho pohladu je casto prave pouzivanie klsaickeho tempomatu neekonomicke kedze sa snazi drzat rovnaku rychlost aj do kopca.

2008-02-18 15:02:26

Spotřebu neřeším někdy jedu 2x týdně a někdy 2x měsíčně pro beňo a mají ho dost a fronty nejsou

2008-02-18 16:26:41

richard: ťava 2,2dCi

2008-02-18 20:19:13

neco podobnyho se davalo do skodaren-progresivmetr

2008-02-18 20:28:51

blesk: přesně tak, když na tempomatu nastavím rychlost a jedu přes kopečky, je na počítači vidět, jak spotřeba kolísá. Udržuje nastavenou rychlost a na spotřebu se*e

2008-02-19 00:55:26

já vám poradím nejlepší lék na spotřebu . Čím víc šlapeš na PLYNový pedál,tím víc benzínu teče do motoru. Takže nešlapat na plyn , mít zařazený neutrál . Ale ted vážně. Co nejmíň šlapat na plyn, mít zařazenou vždy vyšší rychlost , zavřený okna /hlavně v zimě / a udržovat konstatní rychlost a máš "všechny" peníze doma. A taky být co nejlehčí /nevozit zbytečnosti/ a pravidelně kontrolovat tlak v pneu + musí být geometrie v pořádku. A u mě jsou ideální otáčky 3000 , při kterých mám nízkou spotřebu

2008-02-19 06:27:46

Co se týká cruise control u manualu, tak to je ten jev, když se jede do kopce a CC udržuje stálou rychlost, tak to jde kurevsky do spotřeby. U automatu je to jednoduché ten si sám podřadí. Ach ty manualy

2008-02-19 08:13:48

Keby niekto chcel mam to v digitalnej forme z prace , moznost nastavit pozadovanu hodnotu pri ktorej nieco zopne

2008-02-19 18:13:41

Taky se*u na spotřebu, radši ať to žere jak polský zájezd, ale hlavně ne tramvaj

2008-02-19 19:33:12

Alesch na to jsem citlivej

2008-02-19 19:54:30

To já jsem citlivý na spoustu věcí.....

2008-02-19 21:30:56

radsej kvedlat ak nevediet ktorou brzdit a co s nohou navyse a rukami tiez takto viem ze ruky na volante resp na pake alebo na spolujazdkyni a lava spojka prava brzda a plyn tak ma to ucili a tramvaj nebudem a nebudem

az ked bude cas na kupu qq s cvt ako ojazdene za zhruba 200t czk/skk ekvivalent v euro

aj to si necham kvedlaka pre radost

aaa neusetrim nikdy nic vystriedal som zamestnanie blizsie na dochadzku vacsi plat a hovno furt tankujem 2x mesacne cca spolu nejakych 80 litrov.

2008-02-21 00:29:44

houmi ako to mas vyriesene? (rozmyslam na co by sa to dalo pouzit

2008-02-21 09:04:45

Mam to s prace a dal som to len na scooter , proste das do sania hadicku v ktorej sa vytvori podtlak a snimac je digi , a ma moznost spinat nieco podla nastaveneho tlaku , mozem nastavit dva tlaky a spinat dve veci , ale zatial to mam iba na moto ako informaciu .nic nespinam ,,, FOTO S PRACE

2008-02-26 20:42:41

Pozri toto: http://www.spritmonitor.d...issan/0-Alle_Modelle.html

Celkom zaujimava inspiracia. Ked pozeram niektore spotreby na Almere 1.5 tak mam pocit, ze podvadzaju.

2008-02-26 21:43:27

almera 1,5 dci taku spotrebu moze mat ale co tam je ta primera P11 144 s 1,8 litrovym motorom so spotrebou 4,72l tak to je blbost ja som mal najnizsiu spotrebu na 300 km na totoznom aute 5,2L a to uz bola zverina.a to som neprekrocil rychlost 90km/h.

2008-02-27 21:33:32

Jestli chces usetrit, tak budes muset jezdit pomalu, neslapat na to a nejezdit stylem plyn-brzda-plyn, dojizdet cervenou na neutral, predvidat situaci a vcas davat nohu z plynu a tak. Treba te to zacne i bavit Jen pocitej s tim, ze jestli jezdis po meste, najde se dost frajeru, kterym se to nebude libit.

Tady trocha teorie:

http://www.uspornajizda.cz/jak-jezdit-usporne

a tady usporna jizda v praxi:

http://automix.centrum.cz...alog/clanek.phtml?id=7568

2008-02-28 17:06:24

romos: v celku suhlas az na ten neutral pred cervenou. Ak chces setrit, tak na cervenu pred krizovatkou dojdi so zaradenym rychlostnym stupnom, brzdi motorom, mozes dobrzdovat so zaradenou stvortkou a az ked budes mat otacky tak okolo 1500, vysliapni spojku. Pri znizovani rychlosti riadiaca jednotka toto vyhodnoti a prerusi dodavku paliva do valcov, rovnako ako ked ides dolu kopcom so zaradenou rychlostou a mas okamzitu nulovu spotrebu.

2008-02-28 20:18:45

No myslim,ze tazatel se ptal na serioznejsi odpovedi nez ze vas spotreba nezajima a mate na to apod...

Me i kdyz bydlim na vysocine dost osvedcilo vyhazovat rychlosti pokud je vetsi kopec. Rozjet se treba na 90-100km/h a pak vyhodit rychlost. Nekdy jedu i 2 a vice km na neutral (Treba na D1 to bylo i mnohem vice porad pri peknych 100km/h). A to mam lehkovazny auto. Mit neco tezsiho, tak to jede samo jeste lepe jednodussi. Proc nevyuzit vahu k valeni na volnobeh. Chce to ovsem predvidat a znat trasu jizdy. Znam autobusaka. ktery pri este do Prahy vyhazuje na D1 a nejakych 5 km vali na volnobeh.

Jinak samozrejme klasicke veci jako :

1. dobre nahustene pneu

2. vcas vymeneny olej filtry a svicky , hlavne cisty vzduchovy filtr

3. dobre utesneny vyfuk

apod veci uberou na spotrebe take dost.

No a jezdit s rozumem. Znam kamose co jezdi za 7 l a znam kamose co jezdi za 10 l. Je to v noze a v predvidani.

2008-02-28 20:23:11

Akorat, ze se pak musis zase na tech 130 rozjet a to sezere spoustu paliva...


Odpovědět

1  2  3