Fórum - Téma


Umytie motora Primera P11C 1.8


Fórum Návody Umytie motora Primera P11C 1.8




2008-06-16 17:06:43

Pred nedávnom sa mi po prudkej búrke podarilo nabehnúť vo vyššej rýchlosti na mláku plnú bahna. Motorový priestor bol úplne znečistený hlinou, až som sa hanbil otvoriť kapotu. Ručné čistenie handričkou bolo bez zmyslu, takže bolo jasné , že to chce prinajmenšou vypláchnuť prúdom tečúcej vody. Trochu som sa toho obával. Vyhľadal som si na nete ponuky čistiacich servisov a ceny. Každá firma však čistenie motora robí na vlastnú zodpovednosť majiteľa. Ceny sa pohybujú okolo tisícky. Takže bolo rozhodnuté , že to urobím sám. Cez víkend bolo dostatočne teplo a tak som dostal odvahu.

Najprv som celý motor dôkladne postriekal purovou vodou a trochu prečistil handričkou. Baterku som neodpájal, len som vybral kľúč zo zapaľovania. Potom som všetko vystriekal záhradnou hadicou. Jedine baterku, poistkové skrinky a krytky sviečok som čistil veľmi opatrne. Alternátor dostal svoje. Toho som sa asi najviac obával spolu s konektormi el. rozvodov. Asi po polhodinke schnutia som naštartoval na škrt. Všetko je plne funkčné bez chybyčky. Motor som nechal zohriať a spustil som ventilátor klímy asi na 10 minút.

Tak som asi šťastie.

2008-06-17 21:55:18

jj, chce se toho nebát... já to meju natvrdo vapkou s tím že prostě ten motor musí být přeci udělanej tak aby těsnil. Kdyby netěsnil tak nejede...

dřív jsem zakrýval baterku, pojistky, altík, ale už to dávno nedělám... On ten proud vapky po 20-30cm už neni tak silnej aby prostříknul těsnění kabelů atd... Jedniné co se může podle mě stát je že se dostane voda ke svíčkám, takže se pak musí nechat vysychat ( klidně i pár dní pokud nejede na všechny válce ) jinak jsem neměl nikdy problém a to ani u 25let starých motorů... Postříkám zahřátý ale částečně zchladlý motor tim sajrajtem na motory v rozprašovači, nechám chvíli působitz, popř když to vyschne znovu nastříkám a jdu to spláchnout. Na vapkách je sice zákaz čištění motorů ale důvod je mi jasnej, tam jde o oleje a různý ropný látky, jenže když je motor suchej jak z fabriky, smývá se jen prach. Lidi na mě vždycky koukali jak na blázna ale štěstí přeje odvážným..

2008-06-20 23:35:14

Ja ked čisím motor tak prúdom vody baterka,nebaterka poistkovú skrinu krížom krážom.Doumývam zavriem kapotu a nikdy žiadny problém.

2008-06-21 11:30:51

Já jsem zas zastáncem čištění motoru bez použití tlakové vody a to zejména z důvodu el. konektorů a jemné elektroniky - u Primery bych ještě tak strach neměla, ale třeba u Mazdy 6 ano. Stačí vlhký hadřík, případně trochu čistící pěny od Armorallu a jde to krásně. Stačí to přetáhnout jednou za čas, ale opravdu pravidelně a údržbu nezanedbávat. Pak je práce otázkou chvilky. Jednou až dvakrát za rok lakované a kovové díly zakonzervuji voskem s přídáním konzervačních olejů a na plasty a pryž nanáším silikonový olej. I toto mi pak usnadňuje čištění, neboť špína se na navoskovaných materiálech nedrží. Vypadá to dokonale, je to chráněné před agresivními látkami a nikde není sebemenší náznak koroze. Pro neznalé - fotky jako to vypadá, mám v profilu.

2008-06-21 12:25:28

s elektrikou má doris pravdu, ale stejně všechno potřu militem a ojedu vapkou a na závěr vše vyfoukám stlačeným vzduchem

2008-06-21 12:45:01

jj Fando,presne tak to delam taky,pak pouzivam silikonovy sprej a ruzne serepeticky na konzervaci

2008-06-27 07:28:45

zdravim vospolok ja mam otazku cim zachovat gumene diely (manzeta homokinetaku, hadice, tesnenie okolo dveri)

silikonovy olej cisty?

2008-06-30 08:29:20

Jasně, silikonový olej je na to výborný. Já to nechávám působit na dílech nějakou hodinku, nejlépe na slunci a pak přebytečný olej setřu suchým hadříkem. Plasty a pryžové díly mám jako nové.


Odpovědět