Fórum - Téma


Ultra ľahká batéria


Fórum Almera N16 Ultra ľahká batéria

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2015-07-02 13:39:54

Dávam sem nejakú tú vecičku pre chrobáky/brouky do hlavy.. ísť z cca 15kg batérie na 2,5kg by bolo fajn nie? :) LFX36L3-BS12 značka Shorai. Oveľa lahšia, oveľa viac vydrží a po ťažkom olove v nej nie je ani stopy. 1kg váhy tejto Lithium-Iron technológie LifePO4 sa rovná ekvivalentu cca 5-6kg klasickej batérie. Hm odľahčiť predok o vyše 10kg by nebolo zlé:) Naozaj len pre fajnšmekrov. Ostatní takúto logiku a snahu nepochopia:) Dávam aj link http://www.vpmtech.cz/cs/...startovaci-baterie-shorai

2015-07-02 13:44:30

ešte že sú to batérie z motoriek ale túto odporúčajú i to áut.. Ale skoro 10000kč/330 eur..? :D ale šiel by som do toho..raz

2015-07-02 14:01:41

Nebude zde polemizovat nad efektivitou vložené investice + odlehčení poháněné přední nápravy.

Čistě z hlediska elektrikářského. Pokud vím, je jistý rozdíl v nabíjení mezi klasickými Pb akumulátory, gelovými accu a samozřejmě i LiFe accu. Docela by mne zajímalo, co udělá s touto baterkou běžné nabíjení v autě, navržené pro Pb accu. Jedná se mi o nabíjecí křivku.

Aby to nebylo jako v Boeingu Dreamliner, kde jim bouchaly baterie

2015-07-02 14:03:12

brianbbalm: je urcite pravda, ze usetris na vahe celkom dost - idealne na okruh alebo zavody. Ale nie je pravda, ze viac vydrzi. Pozri si kolko ma AH... Mam lahku zavodnu bateriu, ale naozaj sa neda pouzivat v aute, ktore je daily...

Nevlad  
Vladimír
2015-07-02 16:46:29

Pokud to chceš použít, tak IMHO musíš předělat (vyměnit) i regulátor a pánbůhvícoještě. Technologie LifePO4 se používají v modelařině, u solárů atd. A jako všechny lithiové baterie vyžadují spec. zacházení. Ano, jsou robustnější, než Li-Iony nebo Li-Poly, ale rozhodně si nemyslím, že půjde jednoduše nahradit za olověný aku. Nabíjení musí probíhat na přesně nastavenou hodnotu, tuším 3,6V na článek. Každá desetina pod velmi snižuje kapacitu, a každá desetina nad zase životnost. Navíc je třeba články po určité době (nejlépe při každém nabíjení) balancovat mezi sebou. Je toho více, ale můj závěr je jednoznačný - vyhozené peníze!

No a jen pod čarou, těch deset kilo vpředu se mi v zimě docela hodí

NO_HITS  
Laďa
2015-07-02 18:33:42

Pokud jako elektromechanik vím, tak Pb aku je porad nejtvrdsi nejodolnejsi a pro casty nabíjení a vybijeni nejvhodnejsi typ baterie, má jen jednu nevýhodu a to je hmotnost a par lidi je nema rádi kvuli obsahu olova…

2015-07-02 19:32:57

no_hits: To olovo by mi nejak extra nevadilo.. sám som ho už čo to popredal a nebolo to 50 ani 100kg:D .. ale celkovo ma upútala tá váha.. v motorkách to funguje úplne v pohode a sú to veľakrát masiny co majú motory 3x tak silné.. iste v aute je kopec iných vecí čo berú prúd ale ktovie. V mojom prípade by tých 10kg viac pomohlo ako uškodilo.. predsa len 2.2 motor má nejakú váhu. Bolo by treba si to riadne naštudovat, vyzistit. Zas až také drahé to nie je.. v podstate iba 3x drahsie nez obycajna bateria:D .. to nie je rádovo viac.."len" 3x :D .. ale s tými súvisiacimi úpravami pri inštalacii, je tiež dobré vedieť. Kazdopádne urcite momentálne by som tých 300 euro dal do úplne iných vecí.. keby som nevedel co s peniazmi tak budiž..:)

djmj  
Michal
2015-07-04 19:06:21

brianbbalm: iba trikrát? Tak to idem do toho. Však jedná baterka vydrží cca 4 roku takže za tie peniaze si kúpim tri baterku na cca 12 rokov. To by moje auto malo 24 rokov :D a táto iba trikrát drahšia baterka vydrží koľko? 2 roky? Tak sa to oplatí nie? A nehovoriac o tom, že sa dá zohnať aj baterka za menej ako za 100 € , s ktorými si tu počítal. Skôr by si tých 10 kg premiestniť do kufra a máš lepšie rozloženú hmotnosť.

NO_HITS  
Laďa
2015-07-05 01:00:58

brianbbalm: jenže auto má větší spotřebu proudu jak motorka - světla jsou 2x jak vpředu tak vzadu, větrák, rádio, hlavně dost žere klima když ju auto má a zapne se , sahara na chladiču a další příslušenství kdyrý na motorce není, jen vyjímečně valí vše naráz ale i v běžným provozu kromě světel jede rádio + většinou větrák nebo dokonce klima + velkej větrák na chladiču v těchto vedrech když auto poskakuje po městě , do toho si sem tam stáhneš okno , což jsou věci co motorka nemá a proto nepotřebuje mít tolik kompenzovanou baterku, takže pokud máš auto vyloženě jako závodničku / víkendovku tak tu malou baterku můžeš použít ,ale u daily káry to není moc vhodný, zvlášť když jezdí krátký trasy a ještě třeba jen popojížděním po městě, to se ta baterka nestihne tolik dobít a vypráská se

2015-07-05 09:31:52

no_hits: možno by to ešte šlo prepojiť dve také baterie do jednej káblami, šlo by to? to by stále bolo lahučké ale uz by to malo kapacitu.. síce o to drahsie ..

NO_HITS  
Laďa
2015-07-05 16:24:50

brianbbalm: bastl. Lepší je koupit mensi Pb s menši kapacitou ta ma třeba 8-10 kg ale znovu rikam na každodenní jezdeni a hlavne krátký trasy to není vhodný

Nevlad  
Vladimír
2015-07-28 21:36:23

Hezký den všem. Ještě se vrátím k tématu, kontaktoval jsem s dotazy prodejce, zde je vyjádření:

Dobrý den,

> protože jsem modelář a baterie Li-Pol i LifePO4 používám, a k

> nabíjení používám speciální nabíječku, tak se chci zeptat,

> jestli mohu nahradit touto baterií klasický olověný akumulátor ve

> svém autě. Mám obavu, že nabíjecí soustava vozu určená pro Pb

> akumulátor není vůbec vhodná pro tento typ aku. Nebo se mýlím?

> Děkuji za odpověď

Dobrý den,

z dobíjení nemusíte mít strach, stejné dobíjení je i na motocyklech,

kde baterie fungují bez problémů. Konkrétně Vámi vybraný model startuje

spoustu závodních automobilů. Jediný problém se startem může nastat ve

velmi chladném prostředí.

*******************

Dobrý den,

> Jak jsem psal, používám aku typu Li** v modelech, a tak vím, jak

> je nabíjení důležité. Když např. baterii s jmenovitým

> napětím 3,7V na článek nabíjím, je třeba přesně dodržet

> konečné napětí 4,20V. a každá desetina voltu pod tuto hranici

> znamená nižší kapacitu o cca deset procent. Naopak i desetina

> voltu nad ukončovací napětí velmi snižuje životnost. Proto jsem

> se ptal na tu záměnu za olověný akumulátor do BĚŽNÉHO auta.

> Protože parametry nabíjení olověného akumulátoru rozhodně

> nejsou vhodné pro nabíjení těchto lithiových. Navíc je

> životnost daná i počtem nabíjecích cyklů, přičemž se uvažuje

> každý započatý. Což v autě může být třeba i několik

> desítek za den A cena je přece jen dosti vysoká na to, abych ho po

> po několika měsících vyhodil.

> Je tedy tato baterie vhodná do běžného vozu bez úprav, a jaká je

> životnost v tomto případě?

> > Děkuji za Váš čas a ochotu

Dobrý den,

baterie má v sobě balanční modul, nedělá ji žádný problém dobíjecí

soustava v automobilu. Výrobce garantuje životnost přes 7 let, záruka je

poskytnuta na 3 roky. Já osobně používám baterii LFX36 v Passatu 2.0 TDI

už 3 roky bez potíží. V případě komplikací nám nedělá problém Vám vrátit

peníze.

*****************

Díky za informace, ten balancer je jistě důležitý. Ještě

> poslední dotaz, z kolika článků je tato baterie složená,

> vycházejí mi čtyři při napětí 3,7V na článek. Je to

> správně?

> > Vladimír

Dobrý den,

ano, baterie je složena ze 4 článků. V případě dalších dotazů mě

neváhejte kontaktovat.

S přáním pěkného dne / Best Regards

Pavel Kyjovský

2015-08-31 13:19:09

nevlad: Ou... díky:).. nejak takto musí prebiehat komunikácia medzi ľudmi.. doslova ho zasypat otázkami, argumentami a OBAVAMI.. miesto toho aby sme boli pokladaní za otravy, musia nás presvedcit, že to co tvrdia oni, má význam... ak sa im to podarí, som spokojný a v tom prípade do toho človek pôjde..:) díky za príspevok:)

2015-12-31 16:22:24

Troška ofúkam túto tému. Má miesto uloženia - poloha baterky pod kapotou nejaký skrytý význam z hľadisky rozloženia váhy? Je to predsa skoro 20kg a hned na cípiku nosu..a zdá sa že motor leží viac nalavo ale zas to bude zrejme pre prevodovku .. to rozlozenie váhy by sa nemalo nejak extra menit.. dokonca som pravítkom meral výšku medzery kolesa a blatníka a tam kde je baterka je mensia..Navyse na tej strane este sedím. Dávam aj obrázok že kde v N16 cca leží, to je Edkova Almera a on mal GB verziu cize tam dávat preč baterky by bolo horsie kedze sedí na opacnej strane. Zvlášt ma to prekvapuje ked sú diesle beztak tazké na predok a este to dajú celkom dopredu.. stacilo keby to navrhli opacne so škatuľou filtra vzduchu a hned by bola baterka presne nad nápravou.. niekedy nechápem tým konštrukčným zálezitostiam.. tam preto uvazujem ze pojde prec a "20kg na nošteku" urobí svoje :P vole 2.2 motor a baterka dobreze nie na selfie tyči pred autom.. pls uzemní ma niekto alebo má nejaké skúsenosti alebo informacie k tejto problematike?

2015-12-31 16:50:22

U aut,kde je to vpodstatě jedno a nijak zvlášť se nevylaďovaly jde jen o to,kde na baterii a držák zbylo místo. Víc v tom nehledej. Při tý váze dieselu už umístění baterky nijak nepoznáš.

Měřil jsi různou výšku nadkolků? To může být i únavou pružin.

Že je motor na jedný straně a převodovka na druhý. Rozdíl v zatížení kol by se musel zvážit u ladičských firem,do jaký míry je to vážná věc

Nevlad  
Vladimír
2015-12-31 16:51:17

brianbbalm: Význam umístění baterie rozhodně má, a není skrytý. Jen se podívej na obrázek, který jsi postnul. Tam je to zřejmé na první pohled - umístění baterky a její hmotnost v deformační zóně č.2 (těsně za zónou č.1) hraje významnou roli v případě havárie.

Edit: jen pro představu, kdybys položil vedle sebe baterku z auta a ten plastový držák s filtrem. Pak se rozběhni a nakopni jeden po druhém. Doporučuji napřed do filtru

2015-12-31 16:57:27

To slyším poprvý a asi naposled,že je autobaterie součástí deformační zóny. To by na to muselo být upozornění,aby se k ní nestrkal ani ztvrdlej rohlík,který by narušil správnou funkci deformace ....

U Škodovek tuto funkci plnila rezerva pod kuftem,ale baterie rozhodně né,hlavně když není součástí struktury auta.

Felda taky nemá deformační zony a baterku má u přepážky pod oknem.

Nevlad  
Vladimír
2015-12-31 17:15:16

bmarcellus:Tak to doporučuji trošku samostudia:

https://www.vutbr.cz/www_...verejne.php?file_id=39553

http://is.mendelu.cz/zp/p...ti=31104;download_prace=1

A všechno nej v novém roce, jdu chlastat a žrát

2015-12-31 17:26:33

Tak díky chlapci.. ja nepijem takže ostávam aktívny tu a inde hehe .. Marcelus, ten rozdiel v mm bol zanedbatelný. Niekedy to skúsim odvázit tak ako si povedal. Len tak z nudy.. kazdopadne 20kg z nosa urvice poznat bude:) To je to isté ako ked niekto v kufry nosí cement aby mu nehopsal zadok:D aj 20-30kg mu pomoze hehe

2015-12-31 18:01:02

nevlad: když to tedy vezmu do důsledku,tak mi pomůže i správná hladina v baterce,větší tloušťka laku a vystříkání motorovýho prostoru montážní pěnou... Je to jako mít baterku vzadu uprostřed kufru a tvrdit,že jsou pasažeři líp chráněný proti zadnímu nárazu.

Ve finále je to tak zbezvýznamný,že to nestojí za nic jinýho,než aby fyzikové měli co počítat A proto jí u ještě nebezpečnější Felicie dali inženýři vw za motor pod okno,jak jsi asi výše přehlídl.

Briane odendání baterky ti jako řidiči pomůže tehdy,když jí dáš dozadu a zlepšíš tím vyvážení,než když tu váhu místo ní jen omezíš.Ale to ty znáš

Váha není vždycky nepřítel,viz 911ctky,sky gt-r atd.


Odpovědět

1  2