Fórum - Téma


Typ svíček pro LPG + špatný start


Fórum Primera P11 Typ svíček pro LPG + špatný start

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2009-03-30 13:40:45

Zdravím

Chci se zeptat, jestli někdo neví, jaké svíčky pro LPG. Na Primera 2.0i 103 kW LPG mám svíčky 5 a zajímalo by mě jestli tam můžu dát 6.

Jako další mám problém při startech, kdy se stává, že otáčky hned postartu spadnou na cca 400 a pak se pomalu vyšplhají na těch 800, nebo to zdechne. Ale nedělá to vždy. Spíš když je pěkně, tak to startuje jak po másle, ale když je hnusně a prší, tak to chcípá. Svíčky vypadají zachovale, ale nevím jestli i při dobrém vzhledu, nemůžou být třeba už unavené. Bohužel nevím jak dlouho tam jsou a nevím podle čeho to poznat.

Za rady díky

2009-03-30 17:12:51

čau svíčky na plyn jsou zbytečné používej svíčky jak na benzín nejlépe NGK, a jaký máš systém LPG?

padají ti otáčky pouze na LPG nebo i na benál

2009-03-30 18:16:16

Ty svíčky preventivně vyměň, udělal jsem to také - provoz na LPG je citlivější na svíčky než na benzín. Při servisní prohlídce mi do auta dali NGK s tepelnou hodnotou 5 - tedy střed. Zatím bez větších potíží ( i když otáčky mi také někdy houpnou).

2009-03-30 19:00:15

Ty otáčky haprujou i na benál , ale jen u startu, pak jak se ty otáčky vyrovnají tak to přede jak kotě (pokud to nezdechne )a LPG tam mám Vialle se vstřikem kapalného LPG, to ale půjde pryč kvůli strašně nákladné údržbě (to už sem tady psal co je to za krám ) . Jsou tam právě ty pětky a potřebuju vědět, jestli tam můžu dát i 6 aniž by se to nějak negativně projevilo na chodu motoru. A nechci tam dát 6 a za měsíc kdy bych chtěl dávat nové LPG je zase měnit za nové pětky. Jinak to padání otáček je doufám těma svíčkama. Nevím jak se dá pouze pohledem zjistit jejich stav, protože vypadají celkem zachovale (žádné tmavé nánosy atp.). Můžou být na pohled zachovalé ale i nějak "unavené" a tím způsobovat špatný chod motoru? . Jinak během jízdy žádné problémy nejsou, ale nevím jestli je třeba nižší výkon, auto mám chvilku, tak to nemůžu posoudit.. Hlavně jde o to, jestli tam s klidným svědomím můžu dát ty šestky.

2009-03-30 19:32:53

Moris: 5 jsou snad nejnizsi ne? Pokud vim, tak jsou 5-6-7.

2009-03-30 19:41:52

no nevim dal bych tam ty co tam nají být a žádné jiné.pokud ti otáčky haprují na oboje tak je jasné že to není plynem. vymenil bych veci ktere jsou bežnou udržbou tedy filtry,svičky a možná kabely to udelat stejne musíš. A co budeš mít za plyn? nevim jestli to viš ale na plg.cz po registraci dostaneš slevu na lpg přestavbu 10% ja to nevedel tak jsem to zaplatil celé doporučuji ti sgi mam ho rok a jsem spojený problémy ze by auto cukalo nebo kolisaly otačky neznám

2009-03-30 19:50:46

Že je tam sleva to nevím ale v polsku to vyjde ještě výhodněji. Sekvence která stojí tady kolem 30tis. se v polsku pohybuje kolem 17-18 tis. na koruny takže to beru tam. Jakou značku, to ještě budu muset promyslet. Doufám že ty otáčky nejsou nějakým tím motůrkem, který řídí otáčky volnoběhu. Prý by mohl být unavený a způsobovat to. Snad ne, protože už tak mám dost výloh na tohle auto

2009-03-30 19:57:05

no hlavne si promysli jak je to potom s registrací. ja mam sgi lovato(ital).a ohledne otaček pohledej tady na webu určite nejsi prvni kdo to řešil alespon z jitotou viš že ti to nedela plyn

2009-03-30 19:59:39

Jo četl sem to, ale taky sem se dověděl že každý radí něco jiného. Klapu sem už nechal vyčistit, ještě ty svíčky, snad to pomůže. Už tak mám investice asi za 30 tis. korun a to mám to auto asi dva týdny. Snad to pak bude tak spolehlivé, jak se o primerách traduje

2009-03-30 20:16:33

no snad ti to vyjde a pak budes mít klid. a pokud si čistil klapu: mi po vyčištení pár tisic drželo auto niž volnobech pry se to sem tam stava a nastaveni klapy i udelaji pouze v nissanu pac bosh diagnostika to neumi

2009-03-30 20:22:50

vlasne ty otačky byly vyší jsem si spomel tak sory

2009-03-31 21:15:28

Jagy: V manuálu na P12 pro motory QR píšou tohle:

Make NGK

Standard type LFR5A-11

Hot type LFR4A-11

Cold type LFR6A-11

2010-12-03 19:29:49

Mám Primeru P11 2,0l 96kw předělanou u HL Propan-system Magic 2. Teď už na LPG budu mít 30 000km. 20 000 jsem najel na těch nejobyčejnějších Briskách do Primery DR17YC a nikdy s nimi nebyl problém. I na plynu šly do 7000ot/min. Vyměnil jsem je jen pro jistotu a taky pro to, že jsem chtěl zkusit svíčky 21 století-Racing od Brisku. Po 20 000 jsem tam dal s kruhovým jiskřištěm Racing DOR15LGS a teď mi to jede na plyn tak ostře jak na benzín s jednobodkama. Rozdíl mezi svíčkami je značný-reakce na malé sešlápnutí plynu je teď měkčí a při plným zase pěkně ostrá samozřejmě s nepatrně měkčím začátkem. Celkově se s nimi jede podstatně konfortněji ať jedeš s rodinkou kadla kadla nebo když spěcháš do práce. Spotřeba klesla minimálně o 0,5 litru na obojím. Spotřeba plynu se špatně odhaduje.

2011-01-02 12:52:25

Ahojte.

Pripajam sa k vam na forum ako cerstvy majitel Almeri N16 1,5 rv03.. Bohuzial hned s jednym problemom, ktory je velmi podobny prvemu prispevku. Nemam LPG. Chyba sa prejavila po odpojeni a opatovnom zapojeni baterie po 1 dni (neviem ci tam moze byt suvis)

Problem je, ze ihned po otoceni starterom motor chyti, otacky stupnu a ked klesaju na volnobeznych 700ot. padnu casto az tak, ze motor zhasne. Ked v momente ked otacky klesaju lahko pridam motor si nasledne udrzi volnobeh bez problemov.

Toto sa stava iba pri starte mierne ohriateho motora (cca 3km). Studeny na sitic alebo opacne riadne ohriaty po xxx km nema problem.

Viete mi prosim poradit co pozriet? Mal niekto podobny problem?

2011-01-02 15:12:32

Kolik si stim najel od odpojeni baterky ? Je mozny ze se sam vysteluje . Ja vzdycky kdyz je u naseho Daihatsu odpojena baterie ho necham klidne pres pul hodiny klapat na volnobeh od studena do tepla a on se srovna sam . A pak samozrejme jizdou . Zkus stim odjezdit par kilaku a pak kdyz se to nespravi tak by se to muselo resit nejaky nastaveni otacek nebo neco vycistit opravit

2011-01-02 15:18:20

nastartovat nesahat na plyn pokud zdechne zase nastartovat a zase bez plynu po cca 10minutach by se to melo ustalit a byt bez problemu...

2011-01-02 20:45:15

od odpojenia baterky som s tym najazdil asi 150km, zda sa mi ze sa to trochu polepsilo no urcite neodstranilo.

2011-01-02 20:51:32

Zkus ho nechat klapat jen na ten volnobeh nejakou dobu . A kdyztak ji zkus zase odpojit a pak ho zase zkus nechat bezet ve volnobehu a pak az teprve jet

2011-01-25 19:06:29

Takže závada zhasínania motora po teplom štarte vyriešená. Vyčistil som škrtiacu klapku, MAF senzor, dal som nový vzduch. filter a nové sviečky. Verím že najväčší podiel na zmene malo vyčistenie klapky.

Podla manuálu som chcel nájsť a vyčistiť aj AAC ventil, no nič také tam nemám.

Bol tento ventil iba na klapkách ovládaných lankom a na posledných modeloch je voľnobeh riadený iba klapkou?

Voľnobeh stúpol z 650 na cca 900 ot/min - odhad z otáčkomera, bez svetiel to vyzerá na 850ot - riešili by ste pri týchto otáčkach "idle relearning"? Motor ide lahšie, menej vibrácií na voľnobehu a hlavne je omnoho pružnejši pri rozbehu na každej rýchlosti. Pred tým šiel do 3000ot. výrazne slabšie.

Uvidíme čo spraví spotreba no nevyzerá to o nič lepšie, kombinácia zima a mesto kľudne potiahne cez 10lit.

2011-01-27 11:46:42

ono se to upraví mi to taky tak dělalo chce to čas


Odpovědět

1  2