Fórum - Téma


Turbo na N16


Fórum Tuning a úpravy Turbo na N16



1  2  3  4

2008-07-01 20:34:03

Cele me nesouhlaseni s tebou spocivalo jen v te spotrebe. V nicem jinem.. napsal jsi, ze pokud se ta jednotka upravi (chiptuning, ladeni na brzde, apod.) pri kterem dojde k urcitemu vykonovemu narustu, ze se zvysi i spotreba. Na to jsem napsal, ze to pravda neni, ze spravnym naladenim (ci jen lepsi mapou - chiptuning - ktery tady mimojine ale stejne nikdo na Nissana neudela) se spotreba muze i snizit, jelikoz motor bude pracovat efektivneji s palivem. Jak jsem psal, tyhle motory maji velke rezervy v mapach, predstihu apod. uz v serii a k tomu jsem dal priklady naladeni NX2000 na 160whp a Sentru na 155whp, ale pouze jako ukazku toho, co dokaze dobre naladeni. Nic vic v tom nebylo.. ze bych s tebou nejak globalne nesouhlasil, co rikas, to ne.. proste sis to jen vzal zbytecne vztahovacne..

Dux
Radek
2008-07-01 20:38:48

mashina: tak ted jsem vazne od SRdce zasmal Diky.

2008-07-01 20:46:23

a tady vidíš že jsi špatně četl, """"""""ale všeobecně ideální poměr 1/14,7 a na krouták se obohacuje až na 1/12, samozřejmě stoupne spotřeba, ale je otázkou zda motor dokáže to palivo navíc využít aby i krouták stoupnul, a na japonském motoru nečekejte nic závratného, """"""""""""""tohle jsem napsal a přeložím do lidštiny že když obohatíš směs tak jak jsem uvedl tak stoupne spotřeba a že ne vždy je to ku prospěchu výkonu, upřímě když napíšu kravinu, přiznám a omluvím se, ale tady v tom co jsem napsal žádnou kravinu stále nevidím

2008-07-01 20:59:02

napsal si, ze stoupne spotreba.. jestli se to projevi na vykonu ci kroutaku je druha vec.. ja jen psal, ze nesouhlasim vyssi spotrebou, ze idelanim naladenim smesi muze zustat stejna a vykon stoupnout. Nic vic. Mimojine AFR 12:1 na NA je trosku mimo ne? Na zniceni motoru mozna dobry..

EDIT: Tu AFR si asi myslel u Turba, takze to beru zpet. U turba je to asi ok.

2008-07-01 21:10:50

nepochopil jsi, když obohacuji směs například až na 1/12 (kvůli kroutáku) tak oproti seriovému stoupne spotřeba to jsem napsal a to je pravda a ty s tím nesouhlasíš, .....a proč by měl být zničenej motor při 1/12?, jsou mapy až na 1/10 a já vím proč

2008-07-01 21:13:34

Seriove mapy jsou prave spise bohate.. a proto se davaji vice chude = vetsi vykon, tim spotreba nestoupne..

AFR = viz. muj edit vyse... 12:1 u turba asi ok, u NA nebezpecne..

2008-07-01 21:28:05

ani u turba není 12/1 úplně oki, ale skutečně i u atmo motorů se směs obohacuje až na 12, pokud potřebuji v určitých točkách dostat krouták do určité výše a je tam propad, zatím jsem se nějak nesetkal že by výrobci dělaly bohaté mapy, protože mají následně problémy s emisema a pokud má motor za sebou kat, tak mu bohatá směs spíše škodí

2008-07-01 21:30:19

Ja dal jako priklad SRko jako mam ja, tj. 90-94rv.. tehdy nebyly takove emisni limity, takze to mohlo byt klidne bohatsi. U novych aut je samozrejme o dost prisnejsi. Jinak u kterych NA motoru jsi videl obohaceni az na 12:1? To se mi moc nezda, ale rad bych to videl.

2008-07-01 21:49:59

Kentoyo sorry ale jaky CAcko z fora nehlede i tvoje ma aspon 350k a neco vydrzi ani to tvoje jeste nejezdi a uz ho stavis bratru minimalne dva roky to ze to delas od zakladu je jen tva vec mas na to prostredky mozna i cas i kdyz tomu moc neverim . Ani na 200sx foru nikomu poradne nefacha 200sx kdyz nepocitam par S14 v zakladu ale velke upravy se nejak mijej na obou stranach a vyzdvihuje se taky kdo co ma na jinejch forech a ze se to da udelat . jeste jsme nikde neprecetl ze by upraveny 200sx S13 na 250k najelo alespon 15000km Mikycov primerka ju a ze by se s tim zrovna paral a nerasil to to bych tedy nerekl a jelikoz jsem se uz svezl a ridil to verim klukum v poradny S13 jsme se tedy jeste nesvezl kdyz neberu serii. Jinak ptal si se na kolik to vyjde nu u me na 100000,- sevsim vsady uprava podvozek brzdy spojka kolik to vydrzi se ukaze jelikoz ja mam najeto 20000km zachvilku.

Jinak k ciptuningu jelikoz uz jsem si nechal cipovat trikrat N/A motor a mam par znamejch kteri ladej auta na zavody tak ciptuning j velkej nesmysl na N/A a na malym obsahu ale to je vsude napsano na forech je to jen velky bum a nic vic neco jineho je u TDIcek nebo turbo motoru u N/A 7k na cipu nepoznas he

2008-07-01 22:01:13

právě u motorů které se ladí na co nejideálnější průběh kroutáku vzhledem k výkonu, ono totiž neznamená že čím vyšší krouták tím vyšší výkon, ale jde o rozložení kroutáku a pokud se ho někde nedostává, obohatí se směs na přibližně 1/12 až 1/12,5, kde krouták hodně stoupne a sníží se propad v nerovnoměrnosti tahu, ale je to řešení jen v určitém spektru otáček daného motoru a těch 10/1 (stále se bavíme o atmo motoru)se používá tam kde mám například udělanej motor SR pro vrchy se statickou kompresí 14/1 což je brutal úprava a ten motor má například při 5000 točkách extrémní nárůst kroutícího momentu (takovej ten krápník stalagnit) oproti předchozímu či následnému kroutáku a nemůžu jít se směsí k optimálu z důvodu že by to detonovalo, tak směs přebohatím, abych ořezal tu špičku na ideální křivku kroutáku, a nemusel mít strach z detonací, jinak není to obojí jev moc častý až na tyhle hodnoty, ale prkticky pokud je to potřeba, tak ladič motoru tyto hodnoty používá, ale je to pro ladění motorů až na jeho hranici (u každého ladiče je ta hranice jinde, podle toho jak to umí s předstihem), tak to je asi vše k ladění a bohatosti co se teorie týká, jinak co se týká mého turbo motoru na dvoukile, a zatím uni chipu který jsem si nechal napsat, tak nemám nikde bohatší směs jak 1/12 (na birdu mám až 1/10,8 v max boostu) a zamezit detonacím chci pomocí vstřiku vody od 0,6 bar tlaku turba a těch 1/12 tam chci kvůli max kroutáku, ale ten poměr začíná až od přibližně zátěže 0,4 bar tlaku turba, do té doby je směs chudší

2008-07-01 22:07:00

ad honza GTI

když zapomenu na svoje tak raddy a pistique mají výkon o kterém píšeš a jezdí,

a nyní moje - moje dvoukilo najezdilo s výkonem který si zkus přepočítat, ale z nuly na 100 okolo 4,8 až 4,9 a jezdil jsem s ním do listopadu lonského roku a potom jsem motor na zimu vytáhnul a na ten setup jsem najezdil 17 000+, (přepočtem 330až350) na bluebirdu výkon CA motoru koliduje okolo 270 - 300 koní a má za sebou 29 000, ještě nějakej dotaz?

2008-07-01 22:08:52

jo a na birdu už odešly 4 spojky to je jedinej problém birda jinak nic

2008-07-01 22:17:19

Kentooyo notak kolikrat si mel ten motor venku kolikrat na sraze si lezel pod autem ach ju za ty dva roky. He ani nepocitam kolikrat si psla ze prijedes SXkem na sraz a nedorazil si. Je zajimave ze o tech autech se uz vubec nemluvi na forech o Raddyho aute se defakto nic poradne nedozvim o tvych upravach na blubirdovi taky ne tak ze stejne skoncime na jinejch forech. Je fakt ze na 200sx foru uz jsme prestal hledat nebavime to prolejzat z jednoho prispevku je vetsina nesmyslu a kde nic tu nic.

A s tim blubirdem nu nez si to odladil tahl si to taky nekolikrat ven problemu si s tim mel taky dost a s tim vykonem promin to ti tedy moc neverim ten vykon na tom srazu to tedy vubec ale vubec nebylo videt.

DAK
Jirka
2008-07-01 22:19:01

Kurna už toho nechte, vy ten SR Kentoovi sprotívíte že se na něj nebude chtít ani podívat.

(a já bych potřeboval ,aby se mně na něj časem podíval)

Jirka Gti

2008-07-01 22:26:03

a jak by ten výkon mohl být vidět na sprintu, když ho nedokáže pobrat spojka na birdu? jinak s dvoukilem mám naježděno cca 35000 tak nevím o kterém ležení pod autem mluvíš, ale ten výkon jsem tam měl sotva 4 měsíce loni a to od prázdnin do listopadu (a najezdil jsem oněch 17 000km), a až na pár výpadků kdy mi odešly svíčky nebo cívky nad svíčkama a nestíhal to pálit nad 0,8 bar, jsem tam ten výkon měl stále, ale i při 0,8 bar byl výkon nad 250 kobyl o kterých jsi chtěl napsat, že to jelo v kuse aspon 15 000km, a nad 250 měli ještě howado, blázen, swed a nad 300 hynek

2008-07-01 22:33:49

A kazdej dojezdil oka nu ja si myslim neco jineho. Jinak nehodlam proti tobe zbrojit vazim si te a mas svuj pristup kterej je spravenj ale ja na nej nemam prachy tak ze hold pujdu levnejsi cestou a budu se modlit aby to fungovalo kdyz to funguje jinym tak proc ne me he. No blazen tën se v tom porad hrabal o Swedove autu mam svuj nazor tak ze to bych taky nebral a hynek delal v prubehu taky porad upravy na motoru tak nevim ale je fakt ze jim to jezdilo. Jen je hezke taky napsat kolik do toho narvali penez a porad to neni ono jenze to u 200sx neni nikdy ze ju :o).

Jinak bylo by zahodno napsat take investice kluku a investice Mikyce na to aby ujel ty km ten nepomer je tam docela velkej.

Nadruhou stranu je fakt ze si blazen a dat chorvatsko s upravenou S13 je fakt narez tak ze mas pravdu a uz radeji budu mlcet :o)

2008-07-01 22:34:48

Tys stavil NA SRko na vrchy? Kdy to bude k videni, rad bych to videl v akci. 14:1 KP je docela masakr, to jsem snad jeste u SRka nevidel.. to mi prijde zbytecne prehnane a nebezpecne. Jinak chapu dobre, ze u nej mas v urcitych otackach 10:1 AFR? Co ladili mnou jiz zminene SR na ty zavody, tak meli AFR 13,1:1 az 13,3 cca v celem spektru otacek a prej je to idealni, jak vykonove, tak z pohledu vydrze. Mozna jsem to jen spatne pochopil, cos psal, ale snad jsem to pochopil spravne, ikdyz se m ty hodnoty nezdaji.

2008-07-01 23:29:53

já ho nestavěl ale v republice je a opravdu komprese statická 14/1, pokud vím tak tak se pohyboval okolo 13 afr jen jednou šel na 12,5/1 a jen jednou natankoval 95 oktan a motor po 30ti km odešel, ale jinak celou sezonu vydržel

2008-07-01 23:43:34

A muzes konkretne napsat, kdo to byl? Nemyslis nahodou Charvyho (Hynka)?

2008-07-02 11:45:45

vykon by sa podla mna nemal odhadovat, ale merat. ak ho aj vypocitavas je to len tzv teoreticky vykon kedze straty pocitas teoreticke podla vseobecne platnych standardnych podmienok ako konstantu (napr. straty v prevodoch). konecny realny vykon na kolach alebo vykon motora je jednoznacny len pri odbrzdeni na brzde. To ze pre samotne ladenie je zas lepsie poznat hodnoty z G-techu je druha vec. tu spojku by ti odhalila aj brzda


Odpovědět

1  2  3  4